راه ترقی

آخرين مطالب

اپل در پایان سال 2018، بیشترین کاهش فروش آیفون را تجربه کرد اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - آمار فروش آیفون در 3 ماهه‌ی پایانی سال 2018، بیشتری کاهش را در 3 سال گذشته داشته و نگرانی کوپرتینویی‌ها را افزایش داده است.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر در جدیدترین تحلیل خود از کسب‌وکار شرکت اپل ، آمار فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت را در 3 ماهه‌ی شامل تعطیلات سال 2018، با بیشترین کاهش در 3 سال گذشته بیان می‌کند. اپل در 3 ماهه‌ی چهارم سال 2018، 64 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که نسبت به 73 میلیون دستگاه در دوره‌ی مشابه سال 2017، یک کاهش قابل‌توجه محسوب می‌شود . البته، این آمار، با کاهش فروش جهانی کل گوشی‌های هوشمند در ماه‌های پایانی سال گذشته‌ی میلادی، هماهنگی دارد. در آن مدت، رشد فروش گوشی‌های هوشمند تنها 0.1 درصد بود و در مجموع، 408.4 میلیون دستگاه به فروش رفت. مقاله‌های مرتبط:
تاریخچه‌ی درآمدهای اپل و آیفون در سه نمودار
باوجود آن‌که اپل جایگاه دوم خود را در بحث سهم بازار با 15.8 درصد پس از سامسونگ با 17.3 درصد حفظ کرد، کاهش شدیدی در همان بخش هم برای آن‌ها رخ داد. کوپرتینویی‌ها در 3 ماهه‌ی چهارم سال 2017، حدود 18 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند که در دوره‌ی پایانی 2018 به حدود 16 درصد رسید. مؤسسه‌ی آنالیزی منتشرکننده‌ی گزارش، عنوان کرد که گوشی‌های آیفون، بیشتری کاهش فروش را در چین تجربه کرده‌اند. در آن منطقه، سهم اپل از 14.6 درصد در 3 ماهه‌ی چهارم سال 2017، به 8.8 درصد در مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی کاهش یافت. البته، سامسونگ نیز سهم بازار کمتری را در دوران تعطیلات سال نوی میلادی تجربه کرد. آن‌ها در سال 2017، 18 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند که در دوره‌ی پایانی 2018، به 17 درصد رسید.
هواوی در مقام سوم فروش گوشی‌های هوشمند در جهان قرار دارد. شرکت چینی، به‌نوعی سهم اپل را در بازار تصاحب کرده است و در 3 ماهه‌ی پایانی سال 2018، حدود 60 میلیون گوشی هوشمند فروخت. آن‌ها در دوره‌ی مشابه سال قبل، 44 میلیون دستگاه فروخته بودند. این افزایش فروش، سهم آن‌ها در بازار از 10.8 درصد در 3 ماهه‌ی پایانی سال 2017، به 14.8 درصد در دوره‌ی مشابه سال 2018 رساند. کاهش سهم اپل و سامسونگ، با افزایش سهم چینی‌ها همراه بوده است
شرکت چینی دیگر یعنی اوپو، در جایگاه سوم فروش گوشی‌های هوشمند قرار دارد. آن‌ها 7.6 درصد از سهم بازار را در 3 ماهه‌ی پایانی 2018 تصاحب کردند. شایان ذکر است سهم آن‌ها در دوره‌ی مشابه سال قبل، 7.3 درصد بود. شیائومی، بازیگر چینی بعدی در بازار گوشی‌های هوشمند است که سهمش از بازار، از 6.9 درصد در سال 2017، به 6.8 درصد در سال 2017 رسید. آنشول گوپتا، مدیر ارشد تحقیقات در گارتنر می‌گوید: تقاضا برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده، در تمامی بازارها بالا بود. درمقابل، تقاضا برای گوشی‌های پرچم‌دار در ماه‌های پایانی سال 2018، به کاهش رشد ادامه داد. کاهش نوآوری‌های قابل‌توجه در گوشی‌های پرچم‌دار و افزایش قیمت آن‌ها، تقاضا برای خرید را کاهش داده است. در آمار کلی سال 2018، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نسبت به سال قبل، افزایش 1.2 درصدی داشته است. در مجموع، 1.6 میلیارد گوشی هوشمند فروخته شد. پیش‌گام بازار یعنی سامسونگ، با کاهش سهم بازار به‌میزان 1.9 درصد رو‌به‌رو شد، اپل نیز 0.6 درصد از سهم بازار خود را از دست داد. درمقابل، بازیگران چینی یعنی هواوی، شیائومی و اوپو به‌ترتیب افزایش سهم 3.2 و 2.1 و 0.3 درصدی را تجربه کردند.
آمار فروش جهانی برندها در 3 ماهه‌ی چهارم 2018 طبق ادعای گزارش گارتنر، برندهای چینی با حضور در بازارهای درحال رشد همچون هند و چین، سهم خود را از فروش گوشی‌هاش هوشمند افزایش دادند. درواقع، اکثر کاهش‌ها در فروش گوشی‌های هوشمند، در مناطقی همچون آمریکای شمالی و مناطق پیشرفته‌ی آسیا و اقیانوسیه رخ داد. باوجود آن که فروش کلی هر 2 رهبر بازار گوشی‌های هوشمند کاهش داشته است،‌ گارتنر تحلیل می‌کند که کاهش فروش اپل، به‌خاطر کاهش تمایل کاربران به به‌روزرسانی آیفون‌ها و همچنین رقبای قابل‌توجه از سمت چین بود. گوپتا می‌گوید: اپل باید با مقاومت کاربران خود که با هدف انتظار برای پیدا کردن نوآوری‌های بیشتر در گوشی‌ها، خرید نمونه‌های جدید را به تعویق می‌اندازند، مقابله کند. به‌علاوه، انتخاب‌های جایگزین بالارده و میان‌رده‌ی زیادی نیز از سوی تولیدکننده‌های چینی به بازار عرضه می‌شود که با آن‌ها هم باید مقابله کرد. به‌هرحال، این 2 چالش، موجب محدود شدن فروش گوشی‌های اپل می‌شود.
آمار کلی فروش برندها در سال 2018 باوجود کاهش درآمد، بهترین دوره از لحاظ درآمد دلاری، 3 ماهه‌ی پایانی 2018 بود
اپل،‌ ماه گذشته اعلام کرد که احتمالا درآمدی به‌ارزش 5 میلیارد دلار کمتر از پیش‌بینی‌های داخلی مالی خود تجربه خواهد کرد. آن‌ها عرضه‌ی دیرتر گوشی iPhone XR و همچنین کاهش فروش شدید در چین را به‌عنوان دلایل اصلی اعلام کردند. به‌علاوه، اپل قیمت لوازمی همچون باتری را برای گوشی‌های قدیمی خود در سال 2018 کاهش داد که موجب کاهش تمایل کاربران وفادار آن شرکت به به‌روزرسانی آیفون شد. آمار نهایی اپل از درآمد 3 ماهه‌ی پایانی سال 2018، حکایت از درآمد کلی 84.31 میلیارد دلاری و سود 19.965 میلیارد دلاری در آن داشت. درحالی‌که کوپرتینویی‌ها در مدت مشابه سال قبل، درآمد 88.3 میلیارد دلار و سود 20.1 میلیارد دلاری را تجربه کرده بودند. البته، این دوره با وجود تمامی افت‌ها، دومین دوره‌ی برتر درآمدی در تاریخ اپل بود . بهترین دوره، 3 ماهه‌ی اول سال مالی 2018 است. تیم کوک، مدیرعامل اپل چندی پیش اعلام کرده بود که احتمالا تجدید نظری در قیمت‌گذاری گوشی‌های آیفون در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا داشته باشند و برای افزایش فروش، برخی از قیمت‌ها را کاهش دهند. درحال‌حاضر، قیمت برای توزیع‌کننده‌های سوم‌شخص در چین کاهش نسبی داشته است و شاید این کاهش‌ها در مناطق دیگر همچون برزیل و هند نیز رخ دهد. در آن مناطق، آیفون محصولی بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شود و به‌همین دلیل، فروش بالایی ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/60525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

تصاویر کمتر دیده شده از استاد محمدرضا شجریان در جوانی

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

بنری که خواننده مطرح پاپ را به شدت شاکی کرد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تو که با عاشقان درد آشنایی

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد