راه ترقی

آخرين مطالب

چگونه و از کجا بلیط ارزان هواپیما بخریم؟ اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - خرید بلیط ارزان هواپیما اعم از سیستمی یا چارتری یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران به‌ویژه افراد دائم‌السفر است.

ایرلاین‌های ارزان‌قیمت، در ازای راحتی و امکانات کمتر نسبت به سایر ایرلاین‌ها، قیمت‌های پایین‌تر و مقرون‌ به‌ صرفه‌تری به مسافران پیشنهاد می‌دهند. درواقع، این گروه از شرکت‌های هواپیمایی مناسب افرادی هستند که قصد دارند بودجه کمتری را برای بلیط هواپیما صرف کنند. بیشتر این هواپیمایی‌ها برای برخی سرویس‌ها حق‌الزحمه زیادی دریافت می‌کنند و قوانین بار بسیار سختی دارند؛ بنابراین مهم است که حتی در «انتخاب» این ایرلاین‌های ارزان دقت کنید. مراقب دستمزد‌های پنهان باشید و همیشه برگه‌ای که به شما می‌دهند را با دقت تمام بخوانید؛ زیرا به شما کمک می‌کند مکان مناسب را پیدا و انتخاب کنید. در ادامه در قالب سه روش، کارهای لازم برای انتخاب یک پرواز ارزان در سفر هوایی را به شما معرفی می‌کنیم. روش اول: جستجوی بهترین قیمت
1. از موتور جستجوی پرواز برای پیدا کردن هواپیمایی‌های ارزان استفاده کنید
هواپیمایی‌های ارزان کشور را بشناسید تا بتوانید از موتورهای جستجویی که آن‌ها را حمایت می‌کنند، باخبر شوید. این موتورهای جست‌وجو، قیمت پروازها و سرویس‌ها برای هر هواپیمایی که با زمان سفر شما مناسب باشد را مشخص می‌کنند. به عبارت دیگر، این کار در مقایسه‌ قیمت بلیط‌ آژانس‌ها و ایرلاین‌ها به متقاضی کمک کرده و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. از موتورهای جستجوی مختلف استفاده کنید تا بلیط‌های ارزان‌قیمت یا لحظه آخری را از دست ندهید. قیمت‌ها در موتورهای جستجوی مختلف متفاوت‌اند. موتورهای جستجوی ایرانی مختلفی وجود دارند (تنها کافی است کلید واژه «موتور جستجوی پرواز» را جست‌وجو کنید). اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.
2. نسبت به زمان و روز سفر خود منعطف باشید
قیمت پروازها با تمام امکانات، بسته به روز آن در هفته و زمان آن در سال، متغیر است. تابستان و زمستان فصل‌های شلوغی برای پرواز هستند. اوج سفرهای اروپایی در ماه اوت انجام می‌شوند. ایرفیر (Airfare) طی این فصول از سال بسیار بالا است، بنابراین تا حد ممکن در این زمان‌ها سفر نکنید. وسط هفته سفر کنید. هزینه ایرفیر آخر هفته‌ها بیشتر است. ارزان‌ترین پروازها صبح‌های زود یا آخر شب انجام می‌شوند. قیمت بلیط هواپیما درست بعد از تعطیلات به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.
3. نسبت به مسیر سفر سختگیر نباشید
پروازهای بدون توقف معمولا گران‌ترین پروازها هستند. پروازهای مرتبط، ممکن است سفر شما را طولانی کنند؛ اما جایگزین‌های ارزان‌تری مانند شهرهای و فرودگاه‌های نزدیک معمولا وجود دارند. پیش از خرید بلیط حتما گزینه‌های مختلف را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید. برای مثال، یک پرواز بدون توقف به آمستردام می‌تواند خیلی گران‌تر از پروازی باشد که ابتدا به لندن، سپس (ازطریق یک هواپیمایی ارزان) به آمستردام انجام می‌شود. فراموش نکنید فرودگاه‌های محلی را چک کنید. موتورهای جست‌وجو، به ندرت این اطلاعات را دارند؛ اما قیمت‌های بسیار خوبی را در آن‌ها می‌توانید پیدا کنید. بدون شک ارزش نگاه کردن را دارند.
4. پرواز خود را هفت هفته پیش از سفر رزرو کنید
هرچند خیلی علمی نیست، اما پیشنهاد می‌شود که (برای پروازهای محلی و کوتاه‌مدت) بهترین زمان برای یافتن پرواز ارزان هفت هفته پیش از خرید بلیط هواپیما است. برای پروازهای طولانی مانند پروازهای بین قاره‌ای، 18 هفته پیش از پرواز رزرو کنید. هرگز لحظه آخر بلیط رزرو نکنید. با اینکه برخی هواپیمایی‌ها برای اینکه صندلی خالی نماند، بلیط‌های لحظه آخری را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهند، اما این استراتژی همیشه کاربردی نیست.
5. قیمت پروازهای یک‌طرفه را بررسی کنید
خود را محدود به بلیط‌های دوطرفه نکنید. با اندکی جست‌وجو متوجه می‌شوید که خرید دو بلیط یک‌طرفه ارزان‌تر از خرید یک بلیط دوطرفه است. ممکن است یک ایرلاین یک پرواز یک طرفه بسیار عالی داشته باشد و ایرلاین دیگری یک بلیط برگشت بسیار مناسب با قیمت خوب را ارائه کند. از خرید از ایرلاین‌های مختلف نترسید و اگر می‌دانید این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود حتما انجامش دهید. اگر از این شیوه استفاده می‌کنید، پارکینگ فرودگاه را از یاد نبرید. شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه یکسان استفاده نمی‌کنند. ممکن است پرواز برگشت شما در فرودگاهی متفاوت از فرودگاه رفت شما فرود بیاید. شیوه دوم: صرفه‌جویی در هزینه‌ پروازها
1. از قوانین و هزینه‌های بار آگاهی پیدا کنید
برخی از ایرلاین‌های ارزان‌قیمت بابت هر باری که حمل می‌کنند، هزینه‌ای مجزا از مسافران می‌گیرند. یکی از دلایلی که در نگاه اول این هواپیمایی‌ها ارزان به نظر می‌رسند، این است که به‌طور معمول این هزینه‌ها در فاکتور نوشته نمی‌شوند. این دستمزدها درست پس از چک اوت جمع بسته می‌شوند. به‌طور معمول، ایرلاین‌ها برای بارهایی با اندازه‌های مختلف، هزینه‌های مختلفی می‌گیرند، بنابراین حتما قوانین آن‌ها را از قبل بررسی کنید. حتما از محدودیت‌های ایرلاین‌ها برای حمل بار مطلع شوید. قوانین و هزینه‌های چمدان‌ها و وسایل شخصی مانند کوله‌پشتی و کیف دستی را جست‌وجو کنید.
2. به‌دنبال تخفیف‌ها و/ یا پیشنهاد‌ها خاص بگردید
دانشجویان زیر 26 سال مشمول برخی تخفیف‌ها می‌شوند. زمانی‌که در وب‌سایت ایرلاین‌ها جست‌وجو می‌کنید، به‌دنبال کد تخفیف دانشجویی بگردید. گاهی برای خانواده‌ها یا گروه‌های پرجمعیت تخفیف یا کاهش هزینه درنظر می‌گیرند. اگر تخفیفی در فهرست وب‌سایت مشاهده نکردید، حتما تماس بگیرید و به‌طور مستقیم از آن‌ها راجع‌به تخفیف‌هایی که مشمول شما می‌شود پرس‌وجو کنید.
3. برای هشدارهای لازم در بخش ایمیل ثبت‌نام کنید
چند وب‌سایت (هواپیمایی‌های ارزان) را جست‌وجو کنید و برای اخبار جدید، ایمیل خود را به آن‌ها بدهید. با این کار تمام ایرلاین‌ها اطلاعات خود را، از جمله فروش بلیط، مسیرهای جدید، بلیط‌های ارزان‌قیمت، پروازهای لحظه آخری و... برای شما ارسال می‌کنند. از دیگر مزیت‌های این کار این است که دیگر لازم نیست تا دفترهای هواپیمایی بروید. عصرهای سه‌شنبه، رایج‌ترین زمان برای دریافت ایمیل‌های پروازهای لحظه آخر پایان هفته است. اگر صندلی‌های خالی زیادی وجود داشته باشد، برای پر شدن آن‌ها تخفیف‌های بسیار زیادی می‌دهند و خبر آن را برای شما ایمیل می‌کنند.
4. به برنامه وفاداری هواپیمایی‌های ارزان بپیوندید
حتی اگر گه‌گاه پرواز می‌کنید، در برنامه‌‌های پاداش ثبت‌نام کنید. این برنامه‌ها به شما این فرصت را می‌دهند تا با هر بار پرواز امتیازهای بسیاری جمع کنید. با جمع‌آوری این امتیازها می‌توانید از تخفیف‌ها و دیگر مزیت‌های هواپیمایی بهره‌مند شوید.
5. پرواز خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنید
به‌طور معمول، هواپیمای‌های ارزان‌قیمت، برای کسانی که به‌صورت آنلاین پرواز خود را رزرو می‌کنند تخفیفاتی قائل می‌شوند. با هواپیمایی مورد نظر تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید؛ اما زمانی‌که از خرید خود مطمئن شدید، حتما ازطریق وب‌سایت آن را خریداری کنید. معمولا هواپیمایی‌ها تخفیف‌های خود را در سایت‌های خود اعلام می‌کنند؛ بنابراین اگر حضوری یا با تماس پرواز خود را رزرو کنید، از این تخفیف‌ها و مزایا مطلع نمی‌شوید. رزرو اینترنتی بلیط هواپیما این فرصت را به شما می‌دهد تا پیش از خرید، به‌طور کامل و دقیق همه چیز را بررسی کنید و از هزینه‌های پنهان باخبر شوید. روش سوم: اطمینان از یک پرواز امن و رضایت‌بخش
1. مراقب هزینه‌های مخفی باشید
بسیاری از ایرلاین‌های ارزان‌قیمت، قیمت‌های بسیار عالی را به شما پیشنهاد می‌کنند؛ اما زمانی‌که آماده پرداخت می‌شوید، تازه به هزینه‌های پنهان پی‌می‌برید. برای آگاهی از این هزینه‌ها حتما وب‌سایت خط هوایی را بررسی کنید و پیش از چک اوت، فهرست هزینه‌ها را بخوانید. گزینه‌ی «خرید» را تا زمانی‌که صفحه‌ها را کامل نخواند‌ه و هزینه‌ها را بررسی نکرده‌اید، انتخاب نکنید. با این کار می‌توانید از شر برخی هزینه‌ها خلاص شوید و در پول خود صرفه‌جویی کنید. از قوانین کنسل شدن ایرلاین آگاه شوید. گاهی کنسل کردن تاثیری در پرداخت برخی هزینه‌ها ندارد. اگر مسئله‌ای بیش از حد خوب به نظر رسید و به واقعیت نزدیک نبود، حتما واقعی نیست. در صورت لزوم تماس بگیرید و از آن مطمئن شوید.
2. دوباره بررسی کنید و طبق قوانین مربوط‌به حمل بار پیش بروید
هواپیمایی‌های ارزان معمولا قوانین بسیار سختی نسبت به حمل چمدان و بارها دارند و زیر پا گذاشتن این قوانین می‌تواند هزینه‌های قابل‌توجهی را برای شما دربرداشته باشد. همیشه پیش از پرواز، چمدان و بارهای خود را وزن و بررسی کنید. از حدس زدن یا نگاه سرسری انداختن بپرهیزید. مطمئن شوید که بارهای شما از حد مجاز نگذشته باشند. حتما بررسی کنید که مجاز به حمل چند چمدان هستید. همه ایرلاین‌ها محدودیت‌هایی دارند.
3. از امکاناتی که هواپیمایی‌های ارزان ارائه نمی‌دهند، آگاه شوید
این هواپیمایی‌ها به این خاطر ارزان هستند که برخی امکانات را ارائه نمی‌دهند. هواپیماها قدیمی‌تر و صندلی‌ها کوچک‌تر هستند، فضای کافی برای پاهای شما وجود ندارد، غذا، نوشیدنی، اینترنت بی‌سیم و سرگرمی ندارند. قوانین حمل بار بسیار سخت است و می‌تواند هزینه‌های بسیاری برای شما دربرداشته باشد. اگر می‌خواهید با ایرلاین‌های ارزان سفر کنید، نباید انتظار پروازهایی با سرویس کامل را داشته باشید. 4. همه چیز را درباره هواپیمایی‌های ارزان یاد بگیرید
پیش از خرید از یک هوایمایی که نمی‌شناسید، از گزارش‌های امنیت، مسائل سرویس و نگه‌داری، میزان سروقت بودن پروازها و غیره آگاه شوید.
5. نظرات مشتریان را بخوانید
این کار به شما در تجربه‌هایی که در آن پرواز قرار است به‌دست آورید کمک بسیار می‌کند. گزارش‌ها و نظرات درباره همه چیز از جمله هزینه‌های مخفی که مشتریان قبل، گرفتار آن شده‌اند شما را آگاه می‌کند. البته به یاد داشته باشید که گاهی اغراق در این نظرات ممکن است زیاد باشد. همیشه شکایت‌هایی که مشتریان مختلف درباره یک موضوع مشترک دارند را جدی بگیرید. این شکایات به احتمال زیاد درست هستند. به قسمت نظرات مشتریان ایرلاین مورد نظر بروید و تمام آن‌ها را بخوانید. اگر چنین بخشی وجود نداشت، آن را به‌صورت جداگانه در گوگل جست‌وجو کنید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/60890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پرویز داوودی

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به‌طور علنی صحبت نکنید

تصاویری از لاریجانی، سعید جلیلی و محسن رضایی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد

یک نماینده مجلس سِمت گرفت

محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات 1404 می‌شوند؟

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

اجرایی تاثیرگذار از علیرضا قربانی در کنسرت

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

آغاز اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

اینجا، یک میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، حیات زنده می‌ماند!

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

درگذشت یار محمودها و پایداری

سیستان و بلوچستان فراموش شده

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

شعرخوانی دختر شیرین زبان

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.