راه ترقی

آخرين مطالب

ارزش بیت کوین شاید تا 1850 دلار سقوط کند اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - با وجود رخدادهای امیدوارکننده‌ای که در چند ماه گذشته پیرامون بیت‌کوین و جامعه‌ی ارز دیجیتال رخ داد، احتمال سقوط ارزش هنوز تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

در 3 ماه گذشته، ارزش بیت کوین تقریبا ثابت بوده و حجم قابل توجهی از آن نیز خصوصا در کشورهای آمریکا و ژاپن مبادله شده‌ است. در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی گذشته، قیمت بیت‌کوین از پایین‌ترین مقدار سالانه یعنی حدود 3122 دلار به 3913 رسید و به‌نوعی در حال تجربه‌ی خط مقاومت 4 هزار دلار است. مقاله‌های مرتبط:
سرنوشت بیت کوین در سال 2018 آینده‌ی درخشانی برای صنعت ارز دیجیتال نشان نمی‌دهد کاهش قیمت بیت کوین در سال 2018 نسبت به رکوردهای قبلی کمتر بوده است
ثبات قیمت ارز مادر باعث شد تا سکه‌ها و توکن‌های متعدد، سودهای سنگینی را هم در مقایسه با بیت‌کوین و هم دلار، کسب کنند. به‌عنوان مثال، لایت‌کوین، انجین‌کوین و کایبر نتورک، افزایش ارزش 50 تا 100 درصدی در دوره‌ی گذشته داشته‌اند. با وجود تمام آن اخبار خوب، یک تحلیل‌گر قیمت رمزارز به‌نام Bleeding Crypto در مصاحبه با سرویس خبری CCN احتمال سقوط ارزش بیت‌کوین تا 1850 دلار را بالا دانست. چرا 1850 دلار؟
در ابتدای ماه جاری میلادی، ارزش بیت‌کوین از خط 4 هزار دلار عبور کرد اما موفق نشد خط مقاومت حیاتی 4200 دلار را رد کند. در آن زمان، تحلیل‌گر تکنیکال (تحلیل براساس نمودارهای قیمت در کوتاه‌مدت و بلندمدت) این مصاحبه ادعا کرد که سقوط به خطوط 2400 و 3100 دلار در دوره‌های کوتاه‌مدت، محتمل خواهد بود. طبق صحبت‌های او، در میانه‌های سال 2017، بیت‌کوین برای چند ماه در کانال 2400 دلار باقی ماند و سپس به 1850 دلار سقوط کرد. در آن زمان، خط 1800 پس از هاردفورک بیت‌کوین کش شکل گرفته بود.
نمودار قیمت بیت کوین در 3 ماه گذشته پس از اوج‌گیری قیمت از 1800 دلار، دیگر در نمودارهای قیمتی بیت‌کوین شاهد عدد 2450 دلار نبودیم و حتی سقوط شدید در سال گذشته‌ی میلادی نیز باعث شکل‌گیری آن خط قیمتی نشد. به‌هرحال، بلیدینگ کریپتو اعتقاد دارد رسیدن به قیمت 2450 دلار نیز در ماه‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود. او در مصاحبه با CCN گفت: اگر به نمودارهای ماه می سال 2017 نگاه کنید، متوجه باقی‌ماندن قیمت در حدود 2450 دلار به‌مدت چند ماه می‌شوید که پس از آن به قیمت 1850 دلار رسید. آن مرحله، پایان روند سقوطی بود که از هاردفورک بیت‌کوین کش شروع شد. از آن زمان قیمت افزایش و کاهش شدیدی داشت و دیگر آن خط قیمتی را مشاهده نکردیم. در نتیجه من اعقاد دارم که مانند همه‌ی روندهای مشابه صعود و سقوط قیمت، بازگشت به خط پشتیبان گذشته، یکی از روندهای قابل پیش‌بینی خواهد بود و به‌همین دلیل، رسیدن به 2450 دلار دور از ذهن نیست. تحلیل‌گر فوق در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که اگر نمودار قیمتی به 2450 دلار برسد، سقوط به 1850 دلار دور از ذهن نخواهد بود که احتمالا یک خط پیشتیبان قابل‌توجه را برای این دارایی ایجاد خواهد کرد. در هفته‌های اخیر، تحلیل‌‌گران متعدد بازار رمزارزها و افراد فعال در حوزه‌های خرید و فروش، ادعا کرده‌اند که کاهش نیافتن قیمت تا خطوط پشتیبان قبلی حتی در 3300 دلار باعث می‌شود که امیدی به افزایش قیمت قابل‌توجه در کوتاه‌مدت نداشته باشند. به‌عنوان مثال CryptoUB در توییتی گفت: اگر بیت‌کوین بتواند خط مقاومت 3940 دلاری را بشکند، حداقل تا 4250 دلار پیش خواهد رفت. البته، از آنجایی که خطوط پشتیبان 3550 و 3350 دلار مشاهده نشده‌اند، نمی‌توانم نسبت به آن پیش‌بینی امیدوار باشم.
ارزش بازار رمزارز در 3 ماهه‌ی گذشته تحلیل‌های فاندامنتال نسبت به آینده‌ی رمزارزها امیدوار هستند
یکی از فعالان بازار رمزارزها با اشاره به آنکه افزایش ارزش توکن‌ها احتمالا با افزایش قیمت بیت‌کوین روند خود را تغییر دهد، به این نکته اشاره کرد که بیت‌کوین در وضعیتی نامشخص قرار دارد. از نظر او، یا ارز مادر با سایر ارزهای بازار روند صعودی شدید را طی خواهد کرد یا سقوط قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. درکنار تمامی تحلیل‌های بالا، باید بدانیم که مانند بسیاری از دارایی‌های دیگر، قیمت بیت‌کوین نیز به متغیرهای بسیاری وابسته می‌شود و به‌طور کلی، بازار ارز دیجیتال چنین وضعیتی دارد. ازطرفی، افزایش شدید قیمت در آلت‌کوین‌ها نشان‌ می‌دهد که اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار در مجموع افزایش یافته است. به‌علاوه، در این مدت، خریدوفروش‌های با ریسک بالا و بازدهی سود بالا نیز در بازار افزایش یافت. در بحث تحلیل‌های فاندامنتال بازار (تحلیل براساس اخبار و رخدادهای هر بازار)، استفاده از رمزرازها توسط مؤسسه‌های مالی بزرگ، غول‌های دنیای فناوری و سرویس‌هایی که توسط شرکت‌هایی همچون سامسونگ ، جولیوس و فیدلیتی عرضه می‌شوند، همگی افزایش یافته است. این موارد، به‌عنوان اساسی‌ترین متغییرهای بررسی قیمت رمزارزها یا دارایی‌های دیگر مالی بررسی می‌شوند. آینده‌ی غیرقابل پیش‌بینی
نشانه‌های تکنیکال برای اکثر دارایی‌های رمزنگاری‌شده، ضعیف هستند اما در مقابل، بخش توسعه، پیاده‌سازی و صنعتی‌سازی در آن بازار،‌ نشانه‌های امیدوارکننده‌ای دارد و از ابتدای سال 2019، روند مثبتی داشت. با تأثیر از همان روندها، بازار کلی رمزارزها از پایان ماه دسامبر گذشته، افزایش 30 درصدی را تجربه کرد. تحلیل‌گران می‌گویند تکانه‌ی ایجادشده بر اثر رخدادهای فوق، حدقل در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2019 هم ادامه خواهد یافت و روی بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/61603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است