راه ترقی

آخرين مطالب

طراح بوگاتی از چالش‌های طراحی La Voiture Noire می‌گوید اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - بوگاتی در نمایشگاه ژنو امسال با معرفی خودرو La Voiture Noire غوغا به پا کرد. اکنون طراح خودروی مذکور از چالش ‌های طراحی آن می‌گوید.

مسئول بخش طراحی شرکتی همچون بوگاتی، یکی از خواستنی‌ترین شغل‌های دنیای خودرو است. اخیم انشِیت، رئیس بخش طراحی بوگاتی ، می‌داند که چه جایگاه ویژه‌ای دارد و این را پنهان نمی‌کند. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گاهی اوقات تلنگری به خود می‌زند تا ببیند آیا تمام این چیزها واقعیت دارد یا خیر. اکنون انشِیت در مصاحبه‌ای با سایت Motor1 از پروسه طراحی بوگاتی La Voiture Noire می‌گوید.
- چه حسی دارد وقتی چنین دستگاه بسیار خاصی را برای چنین برند منحصر‌به‌فردی خلق می‌کنید؟ - اول از همه به ‌خود تلنگری می‌زنم تا ببینم آیا این مسئله واقعا در حال انجام است یا خیر. ما برای تحقق این پروژه بیش از 10 سال تلاش و آرزو کردیم. طراحی این خودرو 10 سال پیش انجام نشده است، اما ایده ساخت داستانی حول و حوش نمونه گمشده بوگاتی آتلانتیک همیشه در ذهن ما بود، اما فرصت عملی کردن آن تا به امروز به دست نیامده بود. اکنون این فرصت با استراتژی کار روی نمونه شیرون که تولید محدود هم هست، و نمونه دیوو و در آخر ساخت خودرویی که تنها یک نمونه از آن ساخته می‌شود، به دست آمد. از لحاظ عددی، به ترتیب 500، 40 و یک نمونه از این خودروها ساخته شده است. این یک استراتژی گران‌قیمت است که شرکت ما آن را دنبال می‌کند.
- بزرگ‌ترین چالش در پروژه‌ای مانند این چیست؟ - بزرگ‌ترین چالش در پروژه‌های بوگاتی، همیشه پیدا کردن یک راه‌حل برد-برد با روند توسعه‌ای تیم مهندسی است. پیشرانه و سیستم انتقال قدرت بوگاتی از لحاظ انتقال حرارت آنقدر پیچیده است که شما به ‌عنوان یک طراح تنها نمی‌توانید بنشینید و شروع به طراحی یک خودرو زیبا کنید. مهندسان می‌گویند نه، نه، نه! این مسئله قدرت پیشرانه را کاهش می‌دهد و ما را از نظر انتقال حرارت دچار مشکل می‌کند. بنابراین درک یک راه‌حل برد-برد با بخش مهندسی همیشه بزرگ‌ترین چالش برای طراحان بوگاتی و طراحان تیم من است. در مرحله بعدی برای اطمینان از عملی بودن پروژه، باید طرح مفهومی را برنامه‌ریزی کرد. این طرح مفهومی شامل لطافت و زیبایی، تقارن و نهایت لوکس بودن می‌شود.
- آیا در امر طراحی مسئله منحصر‌به‌فردی وجود دارد که طراحان بوگاتی به‌وسیله فناوری آن را انجام داده باشند؟ به این دلیل که ما می‌دانیم بوگاتی همیشه یک مورد بسیار بسیار خاص برای معرفی کردن دارد. می‌توانید به مثالی اشاره کنید؟ مقاله‌های مرتبط:
گران‌ترین خودروهای تولیدشده در تاریخ بوگاتی La Voiture Noire معرفی شد
- همان‌طور که توضیح دادم، مسئله انتقال حرارت همیشه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بوگاتی است. این یک موضوع واقعی در ساخت نمونه شیرون بود و از آنجایی که مهندسان می‌گویند، آن‌ها همچنان فضای بیشتری برای تخلیه هوای گرما تولیدشده توسط پیشرانه را طلب می‌کنند. ما با ظرافت تمام طرح مبتنی بر ساختار سوراخ‌دار را ارائه دادیم و آن‌ها گفتند: این از نظر ترمودینامیکی مناسب نیست. بنابراین من مجبور بودم که در قسمت عقب، نسبت به شیرون فضای بیشتری را در اختیار آن‌ها بگذارم. بنابراین چراغ‌ها را بالاتر بردیم تا هوای گرم بتواند از این قسمت خارج شود. تقریبا از تمام قسمت‌های پیرامون پلاک خودرو، هوای گرم خارج می‌شود و وقتی این طرح را با شیرون مقایسه کنید، فضای بیشتری برای خروج هوای گرم در اختیار است. بنابراین من فکر می‌کنم که این راه‌حل با نمونه شیرون کاملا متفاوت است. چراغ‌های زیبای قسمت عقب با ظرافت بیشتری طراحی شده‌‌اند و همچنین از نظر خنک‌کاری نیز بهبود یافته‌اند.
- نظرتان در رابطه با نام خودرو چیست؟ Voiture Noire، ‌آیا این نام به‌خاطر مدل کلاسیک آتلانتیک انتخاب شده است؟ - به‌دلیل خودروی گمشده؛ همان‌طور که می‌دانید، 4 نمونه از بوگاتی آتلانتیک ساخته شده که امروز 3 نمونه از آن‌ها باقی مانده‌اند. درواقع تنها 2 نمونه سالم باقی مانده‌اند، زیرا یک نمونه از آن‌ها تصادف سنگینی داشته و همانند یک خودروی کپی‌شده بار دیگر ساخته شده است. اما باید بگویم که حتی همان خودرو هم امروز بیش از 10 میلیون دلار قیمت دارد، زیرا پیش‌زمینه آتلانتیک برای بوگاتی و کل صنعت خودروسازی، بسیار ارزشمند است. اما آن خودرو در زمان جنگ جهانی متعلق به شخص ژان بوگاتی بود و فقط او و دوستانش می‌توانستند آن خودرو را برانند. البته رانندگان مسابقات گرند‌پری هم اجازه داشتند تا خودرو را تست کنند.
- سؤال آخر: پروژه بعدی چه خواهد بود؟ چالشی دیگر؟ آیا می‌توانید سخنی در این‌باره بگویید؟ - امسال، تمام سال را به گرامی‌داشت تولد 110 سالگی بوگاتی خواهیم پرداخت. بنابراین فکر می‌کنم که ما برای گرامی‌داشت این اتفاق به ساخت نمونه‌ای دیگر هم در سال 2019 مشغول شویم. اما امسال سالی منحصربه‌فرد است. همان‌طور که می‌دانید، امسال همانند سال 2009 است که یک قرن سابقه بوگاتی را جشن گرفتیم. ما امسال را همراه‌با استفان وینکلمن، رئیس جدید شرکت جشن می‌گیریم تا جشنی خاص داشته باشیم.
در روی دیگر صحبت، فکر نمی‌کنم که پروژهای این چنینی به‌صورت دائمی تکرار شوند. زیرا در آن صورت دیگر رمز و رازی برای یک نمونه تولید محدود وجود نخواهد داشت و با ساخت نمونه‌های بیشتر، یک سری خودرو‌های تولید محدود ساخته می‌شوند که هدف این نیست. بنابراین خودروهای تولید محدود یک نمونه‌‌ای همیشه به‌عنوان یک پروژه خاص باقی می‌مانند، اما ما روند توسعه‌ای شیرون را ادامه خواهیم داد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/61654/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک