راه ترقی

آخرين مطالب

معرفی انیمیشن کوتاه Barely There اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - انیمیشن کوتاه Barely There، ساخته‌ی هانا لی، انیماتور جوان چینی آمریکایی، روایت گر داستان توله خرسی است که سفری خطیر را برای یافتن مادرش آغاز می‌کند. با معرفی این انیمیشن تاثیر گذار با زومجی همراه باشید.

در دهه‌ی اخیر، Memeها (به فارسی؛ میم) به بخشی بسیار مهم و تاثیر گذار از دنیای اینترنت تبدیل شده‌اند؛ میم‌ها شامل تصاویر، ویدیوهای کوتاه، فایل‌های صوتی یا متونی با مضامین طنز آلود هستند که از درون فرهنگ عامه بیرون کشیده شده و در شبکه‌های مجازی مختلف بین کاربران دست به دست می‌شوند. تاثیر میم‌ها در اینترنت به قدری در اینترنت زیاد شده است که خیلی افراد، فیلم‌ها و قطعات موسیقی تنها به‌لطف میم‌هایی که از آن‌ها ساخته شده به محبوبیت و موفقیت زیادی دست پیدا کردند و حتی بسیاری از تولید کنندگان محتوی، از جمله کاربران برجسته‌ی وب سایت YouTube، کل فعالیت‌های حرفه‌ای خود را روی تولید و بررسی آن‌ها بنا کرده‌اند. Barely There، انیمیشن کوتاهی که این هفته در این بخش قصد دارم معرفی کنم، یکی از آن آثاری است که به‌لطف همین میم‌ها در فضای مجازی مشهور شد. این انیمیشن دو و نیم دقیقه‌ای در سال 2017 به دست هانا لی، دانشجوی چینی آمریکایی هنرستان Ringling، ساخته شد، اما حالا، یک سال و نیم بعد از انتشار، به خاطر میم‌ها به محبوبیت رسید و به بخش ترندینگ سایت‌های مختلف راه یافت. از آنجایی که هانا لی جوان در تمامی پروسه‌ی ساخت انیمیشن ‌Barely There تنها بود و کل بخش‌های تکنیکی اثر، از جمله نوشتن استوری بود، طراحی بصری، مدل سازی، لایه پردازی، پویانمایی و نورپردازی را خودش انجام داد، برای برآورده کردن هزینه‌ها و استخدام صداپرداز و آهنگساز حرفه‌ای، کمپینی در وب سایت Kickstarter راه اندازی کرد و توانست بودجه‌ای معادل 1253 دلار برای اولین ساخته‌ی خود جمع آوری کند. با وجود اینکه این انیمیشن با بودجه‌ای نسبتا کم در مقایسه با سایر آثار مشابه ساخته شده، اما از هیچ نظر اثری غیر حرفه‌ای به شمار نمی‌رود و از جمله انیمیشن‌هایی است که دیدنش خالی از لطف نیست و داستان کوتاه اما تاثیر گذار آن ماجرایی فراموش نشدنی را برای مخاطب روایت می‌کند.
داستان Barely There در سرزمین‌های سرد و یخبندان شمالی جریان دارد. توله خرس قطبی کوچکی بعد از بیدار شدن از خواب در لانه‌ی برفی‌اش متوجه می‌شود که مادرش در کنارش نیست. او حیران و سرگردان سفری خطیر را برای یافتن مادرش آغاز می‌کند. پس از پیدا کردن رد پایی که به پنجه‌های مادرش شباهت دارد، وی مسیری طولانی را دنبال می‌کند که او را نه به پیش مادرش، که درست به دهانه‌ی خطر می‌برد. داستان با قدم‌هایی نسبتا سریع بیننده را با توله خرس کوچک قصه به ماجراجویی کوتاه اما هیجان انگیزی می‌فرستد
Barely There داستانی بلند ندارد و همه چیز خیلی زود به پایان می‌رسد، اما این مسئله چیزی از ارزش و قدرت داستان حساب شده و تاثیر گذار آن کم نمی‌کند. لی در پردازش داستان Barely There همه چیز را در نظر گرفته است. داستان با قدم‌هایی نسبتا سریع بیننده را با توله خرس کوچک قصه به ماجراجویی کوتاه اما هیجان انگیزی می‌فرستد، تا با شخصیت داستان بیشتر آشنا شود، احساسات او را بهتر درک کند و درنهایت با تولد حس همذات پنداری وی را برای نقطه‌ی اوج داستان که کل پیام و مفهوم اصلی کار در آن نهفته است آماده کند. کوتاه بودن داستان این اثر، چه به‌دلیل کمبود بودجه باشد، چه از اول لی آن را با قصد ساخت انیمیشنی کوتاه به نگارش درآورده باشد، یکی از نقاط قوت کار به شمار می‌رود؛ از آنجایی که داستان در دنیایی جدید جریان ندارد و سر جمع در کل طول آن با دو شخصیت (حداکثر سه) سر و کار نداریم، طولانی بودن مدت زمان اثر در خیلی از حالات ممکن است منجر به سر رفتن حوصله‌ی بیننده شود و مخاطب نهایتا حس کند که کلیت ماجرا با یک الی دو ایده‌ی داستانی کشش داده شده. ادامه‌ی متن حاوی مطالبی است که بخشی از داستان را افشا می‌کند. پیام اصلی اثر به‌صورت بسیار واضح در پایان انیمیشن به سمت بیننده شلیک می‌شود. Barely There با داستانی غم انگیز به خشونت علیه حیوانات اعتراض می‌کند. رابطه‌ی انسان و حیوان از دیر باز وجود داشته و هنوز بعد از گذشت قرن‌ها بر سر آن بحث‌های متفاوتی می‌شود. آنچه که در این رابطه واضح است و انیمیشن کوتاه Barely There هم با به تصویر کشیدن مثالی تکان دهنده درباره‌ی آن، قصد در نکوهشش دارد، شکار حیوانات وحشی به قصد تولید اشیای زینتی یا تفریح است. خیلی از حیوانات وحشی صرفا به خاطر پوست، عاج یا شاخشان هر روزه شکار می‌شوند و این عمل زشت و نادرست تا حدی پیشرفته است که خیلی از گونه‌ها، برای مثال کرگدن‌ها یا پلنگ‌های ایرانی، در خطر انقراض قرار دارند. در این داستان ما با توله خرسی سر و کار داریم که در جستوجوی مادرش است و نهایتا مشخص می‌شود که مادرش صرفا به خاطر پوستش توسط یک شکارچی کشته شده و حالا تنها یک فرش کوچک از وی باقی مانده. با وجود اینکه پیام اخلاقی این انیمیشن جدید نیست و بارها آن را در اشکال مختلف رسانه تماشا کرده‌ایم، اما این مسئله آنقدر ناراحت کننده و تاثیر گذار است که بعد از بارها دیدن هنوز هم می‌تواند روی بیننده تاثیر بگذارد. متاسفانه با وجود هشدارهای متعدد و فرهنگ سازی‌ مداوم خیلی از فعالان محیط زیست، نهادها و سازمان‌ها باز هم کاهش چندانی در اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی مشاهده نمی‌شود.
صداگذاری و موسیقی بسیار خوب بار احساسی انیمیشن و تاثیر گذاری آن را تا حد زیادی تقویت کرده‌اند
از نظر تکنیکی، Barely There اثری قابل قبول به شمار می‌رود، اما اگر بخواهیم در نظر بگیریم که تنها یک نفر مسئول ساخت آن بوده و کل این انیمیشن با بودجه‌ای اندک تولید شده، ارزش کار در چشممان بیشتر می‌شود. طراحی شخصیت‌ها زیبا و جذاب است و همین بانمک بودن ظاهر شخصیت اصلی باعث می‌شود بیشتر درگیر او شویم و ماجراجویی وی را با هیجان بیشتری دنبال کنیم. با وجود اینکه جزئیات بسیار زیاد و انگشت به دهان کننده‌ای در طراحی دیده نمی‌شود، ولی محیط طراحی خوب و چشم نوازی دارد و کاملا حس و حال سرزمین‌های شمالی را در خود منعکس می‌کند. درصدر همه‌ی جنبه‌های تکنیکی اثر، صداگذاری و موسیقی بسیار خوب اثر حضور دارند که بار احساسی کار و تاثیر گذاری آن را تا حد زیادی تقویت کرده‌اند.


دانلود انیمیشن از آپارات Barely There انیمیشن کوتاه تلخ و شیرینی است که داستانی تاثیر گذار و زیبا را بدون پریدن به شاخه و برگ‌های غیر ضروری روایت می‌کند. این انیمیشن اثری بلند پروازانه نیست اما سازنده‌ی آن خوب در ذهن داشته که قصد دارد با ساخته‌اش به چه هدفی برسد و از همین رو، به خوبی کار خود را انجام داده و مستقیم برنامه‌ی خود را عملی کرده است. نظرات خود را در رابطه با این انیمیشن کوتاه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/61774/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی