راه ترقی

آخرين مطالب

اولین نمونه از تویوتا سوپرا مدل 2020 با پیشرانه 2JZ تولید شد اقتصاد

اولین نمونه از تویوتا سوپرا مدل 2020 با پیشرانه 2JZ تولید شد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - راننده‌ی ژاپنی مسابقات دریفت، اولین نمونه از نسل جدید تویوتا سوپرا با تیونینگ و پیشرانه‌ی 2JZ را رونمایی کرد. این خودروِ مخصوص دریفت، بیش از 800 اسب‌بخار قدرت دارد.

مدتی پیش بود که پس از سال‌ها انتظار، نسل جدید تویوتا سوپرا رونمایی شد. همکاری مستقیم تویوتا با بی‌ام‌و باعث شد تا بحث‌های متفاوتی بین طرفداران افسانه‌ی سوپرا ایجاد شود. سوپرا با طراحی مدرن بدنه و کابین مشابه دیگر مدل‌های بی‌ام‌و قابل درک است اما تغییر دادن قلب ژاپنی به آلمانی، باوجود تمام نکات مثبت در قابلیت اطمینان محصول خودروساز باواریا، نگرانی بسیاری از هواداران خودروهای اسپرت ژاپن را در پی داشت. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شهرت تویوتا سوپرا شد، سری پیشرانه‌های JZ و ظرفیت‌شان در تیونینگ و ارتقاء است. قطع کردن ارتباط بین سوپرا و پیشرانه‌ی 2JZ باورکردنی نیست اما در سوپرا A90 این اتفاق افتاد. بر کسی پوشیده نیست که تولید خودروی اسپرت در ژاپن به‌معنی همکاری جدید تولیدکننده و شرکت‌های تیونینگ و سازنده‌ی قطعات افترمارکت است؛ درواقع ارتباط نزدیک خودروساز و تیونر در ژاپن سنتی است که نمونه‌‌ی آن در جهان وجود ندارد. بنابراین همه منتظر قطعات افترمارکت برای سوپرا A90 هستند.
مقاله‌ی مرتبط:
تویوتا سوپرا 2020 نسخه TRD معرفی شد
از طرفی، اصلاً جای تعجب نیست که طرفداران سوپرا، مدل جدید A90 را به پیشرانه‌ی 2JZ مجهز کنند. ماه گذشته بود که تیونر آمریکایی CX Racing از عرضه‌ی پیشرانه‌ی 2JZ برای تویوتا سوپرا 2020 خبر داد؛ بدون شک این پروژه در آمریکا طرفدار دارد اما هنوز A90 در این کشور عرضه نشده است. برخلاف CX Racing که در حال برنامه‌ریزی است، دایگو سایتو دریفتر معروف ژاپنی با همکاری شرکت خوش‌نام HKS اولین نمونه از تویوتا سوپرا A90 با پیشرانه‌ی 2JZ را در اختیار گرفته است.
سایتو هفته‌ی گذشته‌ی تصاویر پروژه‌ی جدید خود را در اینستاگرام منتشر کرد. سایتو و HKS از ارتباط مستقیم خودروساز و تیونر که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، استفاده کرده‌اند و یک دستگاه نمونه‌ی پیش‌تولید رسمی تویوتا سوپرا را در اختیار گرفته‌اند. در طول 42 روز تلاش متخصص‌های مرکز تیونینگ HKS، سوپرا A90 تازه نفس، قلب آلمانی خود را با 2JZ قدیمی تعویض کرده است تا برای نمایش ویژه‌ی مسابقات قهرمانی حرفه‌ای دریفت ژاپن آماده شود. این مدل خاص از تایرهای 275 میلی‌متری در جلو و 285 میلی‌متر در عقب استفاده می‌کند؛ پس از سبک کردن وزن سوپرا با حذف پنل‌های مختلف و استفاده از فیبرکربن، سیستم خنک‌کننده‌ی سفارشی در صندوق عقب نصب شده است. برای نمایش هرچه بهتر، کیت بدنه‌ی کاملاً جدید راکت بانی پندم (Rocket Bunny Pandem) روی خودرو قرار گرفته است. با نگاهی کوتاه به این مدل می‌توان تا حدودی به تغییرات بدنه و شاسی پی برد، بنابراین بهتر است به بخش اصلی خودروی جدید سایتو بپردازیم؛ پیشرانه‌ی 2JZ.
Toyota Supra A90 2JZ Engine</h4>">
Toyota Supra A90 2JZ Engine</h4>">
Toyota Supra A90 2JZ Engine</h4>">
Toyota Supra A90 2JZ Engine</h4>">

همان‌طور که در تصاویر می‌بینیم، سایتو سرهم‌بندی و سیم‌پیچی منظم را انتخاب کرده است. پیشرانه‌ی 2JZ استاندارد در این مدل از کیت افزایش حجم HKS استفاده می‌کند و حالا 3.4 لیتری است. از طرفی، توربوشارژر HKS GTIII 4R در سوپرا A90 اضافه شده است تا نهایت قدرت، به حدود 700 تا 800 اسب‌بخار برسد. با افزایش بوست، می‌توان بیشتر از 1000 اسب‌بخار قدرت گرفت، اما باتوجه به تغییر قوانین مسابقات دریفت ژاپن و حذف سیستم تزریق نیتروژن، تنظیمات نهایی به 800 اسب‌بخار محدود شده؛ به‌لطف سیستم روغن‌کاری خشک، ارتفاع مجموعه‌ی قوای فنی کم بوده و در پایین‌ترین حالت ممکن در کاپوت نصب شده است. مسئولیت انتقال هوا از مجرای منیفولد کربن -کِولار، برعهده‌ی دریچه‌ی گاز برقی 90 میلی‌متری است که با تیونینگ HKS، شتاب‌گیری سریع را ممکن خواهد کرد. بوست توربوشارژر HKS به‌وسیله‌ی دو وِست‌گِیت (Wastegate) خارجی ساخت HKS کنترل می‌شود؛ سرانجام قوای فنی، سیستم اگزوز و خروجی‌هایش است که برای کارایی هرچه بیشتر به‌صورت مستقیم از کاپوت سر در آورده‌ است. سیستم تعلیق سفارشی محصول شرکت Wisefab است که هنوز تنظیمات دقیق آن مثل نهایت درجه‌ی فرمان‌پذیری مشخص نیست. پشت رینگ‌های 19 اینچ جلو و 20 اینچ عقب Potenza RW006، ترمزهای دوتکه‌ی Endless با 6 پیستون قرار گرفته‌اند؛ قدرت نیز به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی سکوئنشال به دو چرخ عقب ارسال می‌شود. براساس ویدئوهای منتشرشده از تست داینو، سوپرا A90 سایتو با پیشرانه‌ی 2JZ در حالت بوست پایین حدود 520 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و درنهایت به بالای 800 اسب‌بخار می‌رسد. نمایش سایتو با خودروی جدیدش روز گذشته انجام شد که البته چندان موفقیت‌آمیز نبود؛ هنوز دلیل اصلی مشخص نیست، اما سوپرا A90 سایتو در هنگام دریفت دچار نقص فنی شد و آتش گرفت.


پس از دایگو سایتو، ماساتو کاواباتا قهرمان سابق مسابقات دریفت ژاپن هم پیوند بین پیشرانه‌ی 2JZ با تویوتا سوپرا مدل 2020 را برقرار کرده است. به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر، راننده‌های حرفه‌ای سوپرا A90 را با پیشرانه‌ی آلمانی ترجیح نمی‌دهند؛ شاید باید منتظر عرضه‌ی رسمی سوپرا و تیونینگ پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی بی‌ام‌و به‌وسیله‌ی شرکت‌های آمریکایی و اروپایی باشیم تا ظرفیت‌های واقعی محصول باواریا مشخص شود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چرا 400 هزار تومان برای همه کارکنان واریز نشد؟

لغو معافیت های نفتی ایران تبعاتی برای بازارهای جهانی دارد

راهکار یک اقتصاددان برای رها شدن زنجیری که لای چرخ تولید گیر کرده

2.5 میلیون تُن کالای اساسی در بنادر و گمرکات

شاخص بورس در هفته نخست اردیبهشت ماه به کدام سو می رود؟

نوبخت: 7 هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل زدگان اعطا می شود

جزئیات عملیات بازار باز و برنامه بانک مرکزی

بررسی حذف صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصاد دولت ادامه دارد

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

بارندگی ها تولید برق نیروگاه های آبی را 5هزار مگاوات افزایش داد

دلار 100 تومان ارزان‌تر شد

بیش از 4.4 میلیون تن فولاد خام صادر شد

هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

مدیرکل ردمی ساخت گوشی مجهز به اسنپدراگون 855 را تأیید کرد

نخستین پرتاب تجاری راکت فالکون هِوی اسپیس ایکس به پنجشنبه موکول شد

اسپاتیفای، اپل را شرکتی انحصارطلب می‌داند

ژاپن در تدارک اعزام ناوگان روباتیک ساخت‌‌و‌‌ساز به کره ماه

پرفروش‌ترین خودروهای سال 2018 در کشورهای مختلف جهان

تصویربرداری مستقیم از هاله غبارآلود اطراف سیاهچاله برای نخستین‌بار

استانبول و مکان‌های ناشناخته‌ای که باید ببینید

راهنمای جامع بازاریابی برای استارتاپ‌ها

وزارت ارتباطات برنده جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی شد

نابودی محتوا؛ چرا گذشته در‌‌ اینترنت ناپدید شده است؟

هشدار: جاسوس‌ افزار قدرتمند در کمین آیفون‌های اپل

احتمال بازنشستگی لوئیس همیلتون از فرمول یک و حضور در فرمول E

کمک 5 میلیارد ریالی ایرانسل به سیل‌زدگان اهدا شد

قبل از خارج‌کردن درایو USB در ویندوز 10، دیگر لازم نیست آن را Eject کنید

تنظیم صحیح کوله پشتی و نکاتی برای مراقبت از آن

ضرر نمایندگی‌های خودرو در آمریکا برای اولین بار در 10 سال گذشته

قبل از آغاز حیات، احتمالا DNA و RNA همراه هم روی زمین وجود داشته‌اند

تمایل پژو سیتروئن برای خرید یا ادغام جگوار لندرور

آیا خیره شدن به صفحه نمایش قبل از خواب روی سلامت نوجوانان تأثیر دارد؟

انویدیا پلتفرم AI Clara را در خدمت رادیولوژیست‌ها قرار می‌دهد

اطلاعات اولیه پردازنده‌های نسل سوم Threadripper و Epyc Rome به نرم‌افزار Aida64 افزوده شد

لودینگ 47: 25 سالگی الدر اسکرولز، جالب ترین دروغ های سیزده و همه چیز درباره Borderlands 3

شفافیت در کسب‌وکار؛ پنج راه برای ساختن اعتماد

سامسونگ از پایان کار رسمی سری گلکسی J خبر داد

گلکسی A80 با ماژول دوربین کشویی-چرخشی فردا رونمایی می‌شود

فروش مودم 5G هواوی به اپل؛ شایعه یا حقیقت؟

آیا پیوند عضو حیوان به انسان محقق خواهد شد؟

کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 در دو مدل عرضه خواهد شد

دریافت عوارض در نیویورک برای تردد در مناطق شلوغ تصویب شد

سوءاستفاده تبلیغاتی از امکانات مخابراتی ویژه اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و هشدار

نوجوانان تایلندی محبوس در غار، پس از نجات چگونه درمان شدند

عکس‌نوشته برای عکس پروفایل در توپ‌تاپ

در خواست کمک فیات کرایسلر از تسلا برای اجرای استاندارد آلایندگی اروپا

مک بوک 15 تا 17 اینچی نیمه اول 2021 راهی بازار می‌شود

بپرس، اپلیکیشن پرسش و پاسخ آنلاین

نسخه آزمایشی مایکروسافت اج کرومیوم منتشر شد؛ چطور دانلود کنیم؟

تصاویر کیس وان پلاس 7، بریدگی دوربین سلفی پاپ آپ را نشان می‌دهد