راه ترقی

آخرين مطالب

چگونه با سرعت بالای رشد استارتاپ هماهنگ شویم؟ اقتصاد

چگونه با سرعت بالای رشد استارتاپ هماهنگ شویم؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی - سرعت بالای رشد استارتاپ علاوه‌بر دستاوردهای مثبتی که برای بنیان‌گذاران و کارمندان دارد، نیازمند هماهنگی و کنترل بیشتری هم هست.

بسیاری از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جهان اعتقاد دارند موفقیت استارتاپ زمانی رخ می‌دهد که بتواند هماهنگی کاملی بین بازار و محصول خود ایجاد کند. در آن حالت، کارآفرین به این درک می‌رسد که بازاری بزرگ، نادیده گرفته شده است و او، محصولی متناسب با نیازهای آن دارد. البته، اولین بودن در ارائه‌ی راهکار به بازار، لزوما به‌معنای تضمین موفقیت نیست. درواقع، چالش اصلی پس از آن ترکیب و رسیدن به مراحل مقیاس‌دهی شروع می‌شود. مقاله‌های مرتبط:
راهنمای جامع مقیاس پذیری استارتاپ تغییر شرایط کار تیمی در دوران مقیاس‌پذیری استارتاپ
رسیدن به موقعیت مقیاس‌دهی استارتاپ، خود مسیری دشوار محسوب می‌شود. شما به‌عنوان کارآفرین پس از تشکیل تیم و تأسیس استارتاپ، مراحل متعددی را باید پشت سر بگذارید که همه، مستلزم همان هماهنگی محصول با بازار هستند. پس از مدتی تجربه‌ی آن چالش‌ها، به مرحله‌ای می‌رسید که استارتاپ برای مقیاس‌دهی و توسعه‌ی بازار آماده می‌شود. در آن مرحله، سرعت رشد به‌حدی سریع می‌شود که شاید نتوانید خود و تیم‌تان را با آن هماهنگ کنید. در مراحل مقیاس‌دهی، نیاز به جذب، پرورش و رشد استعدادهای جدید بیش‌ازپیش حس می‌شود. همه‌ی کارآفرینان می‌دانند که آن مراحل، دشواری‌های زیادی دارند. در مرحله‌ی مقیاس‌دهی، نیاز به نیروی انسانی هم چندین برابر می‌شود که درنهایت به‌معنای چالش‌های بیشتر خواهد بود. شما باید زمان بیشتری را برای آن فرایند اختصاص دهید تا افرادی مناسب فرهنگ سازمانی خود، جذب کنید. چالش نیروی انسانی، درکنار دشواری‌ها، جذابیت‌هایی هم دارد که به‌هرحال آن را از وضعیت خسته‌کننده دور می‌کند. مقیاس‌دهی، علاوه‌بر آن چالش، موارد دیگری را هم به‌همراه دارد که شاید خسته‌کننده‌تر باشند. به‌عنوان مثال، احتمالا با روندهای اداری و کاغذبازی‌های بیشتری روبه‌رو خواهید شد که قبلا آن را در استارتاپ کوچک خود تجربه نکرده‌اید.
راهکارهای متعددی برای کارآفرینان وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، می‌توان فرایند مقیاس‌دهی و سرعت بالای رشد را کمی لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر کرد. در ادامه‌ی این مطلب زومیت ، راهکارهایی را شرح می‌دهیم که شاید در آسان‌تر کردن فرایند مقیاس‌دهی برای استارتاپ‌ها مفید باشند. 1- حذف هزینه‌های اضافی
با رشد سریع استارتاپ، هزینه‌های کوچک نیز به چالش‌های بزرگ بدل می‌شوند
مقیاس‌دهی و افزایش سرعت رشد، نیازمند هزینه‌های جدید در بخش‌های مختلف خواهد بود. اکثر استارتاپ‌ها هم از سرمایه‌گذارانی بیرون از تیم خود در آن مرحله کمک می‌گیرند. قطعا با بزرگ شدن تیم، هزینه‌ها هم بزرگ‌تر می‌شوند. درنتیجه، برخی هزینه‌ها که شاید زمانی اهمیت زیادی نداشتند، به‌یک‌باره به چالشی عظیم برای شما تبدیل خواهند شد. به‌عنوان مثالی از هزینه‌های به‌ظاهر بی‌اهمیت که سریعا افزایش می‌یابند، می‌توان به هزینه‌ی غذای کارمندان یا موارد ساده‌تر همچون کاغذ و ملزومات اداری اشاره کرد. همان ملزومات اداری، برخی اوقات به درگیری ذهنی اصلی مدیران بدل می‌شوند. می‌توان پیش از رسیدن به آن مراحل، برخی از هزینه‌های احتمالی را پیش‌بینی کرد و با تدبیر راهکارهای جایگزین، هزینه‌ها را قبل از مقیاس‌دهی،‌ حذف کرد. 2- شناخت زمان پایان نیاز به نوآوری
افراد نوآور در تیم‌های استارتاپی، عموما محبوبیت بالایی دارند، اما قطعا نمی‌توان در فرایندهای مقیاس‌دهی، به آن‌ها مسئولیت‌های اصلی داد. جستجوی دائمی برای راه‌های جدید کاری و روش‌های بهینه‌ی فرایندی، نیازمند هزینه‌های بالای زمانی، انرژی و پول خواهد بود. در رشد سریع، به زمانی می‌رسید که وفاداری به روش‌های موجود و تلاش برای حفظ آن‌ها، نسبت به نوآوری و امتحان کردن روش‌های جدید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
زمانی‌که استارتاپ‌ها از مرحله‌ی نوپا بودن عبور می‌کنند و به استانداردهای صنعتی شدن نزدیک می‌شوند، دیگر نوآوری‌های آن‌چنانی و تغییرات اساسی در محصول، معنای خاصی نخواهد داشت. در آن مراحل، ارائه‌ی خدمات بهینه به مشتری، اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند شما را نسبت به رقبای بزرگ خود متمایز کند. اگر بتوانید حتی پس از جذب چند صد هزار مشتری، هر فرد جدید را به‌عنوان اولین مشتری خود در نظر بگیرید، قطعا در حفظ آن‌ها و توسعه‌ی پایگاه مشتریان موفق خواهید بود. 3- حفظ ثبات برندسازی
دوره‌های رشد سریع، بسیاری از کارآفرینان را به فکر فرایندهایی همچون بازاریابی ، تبلیغات و برندسازی بیشتر می‌اندازد. اگر شما در موقعیت مقیاس‌دهی قرار داشته باشید، به‌احتمال زیاد برند به ثبات قابل قبولی رسیده است و اکنون، باید برای حفظ آن تلاش کنید. در آن مرحله، اهمیت حفظ هویت برند به‌صورت داخلی، بسیار بیشتر می‌شود، چرا که در مسیر حفظ اتحاد نیروی کاری خواهد بود. در مرحله‌ی رشد سریع، احتمالا نیازی به استخدام طراحان جدید نخواهید داشت (خودداری از هزینه‌های اضافی). البته، در آن مراحل هم نیاز به بهبود طراحی‌ها یا ایجاد تغییراتی جزئی خواهید داشت که در صورت راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی، بیشتر هم می‌شود؛ اما از آنجا که برند شما به ثباتی نسبی رسیده است، می‌توانید با استخدام تیم‌های دورکار یا برون‌سپاری کلی فرایندهای گرافیکی، از ایجاد هزینه‌های ثابت اضافی خودداری کنید. درنهایت باید بدانید که زندگی هیچ‌گاه برای یک بنیان‌گذار استارتاپ آسان نخواهد بود. البته، زندگی شما به‌عنوان کارآفرین و ارزش‌آفرین هیچ‌گاه هم خسته‌کننده نیست، چرا که در همه‌ی مراحل با چالش‌های جدید روبه‌رو خواهید شد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

2.5 میلیون تُن کالای اساسی در بنادر و گمرکات

شاخص بورس در هفته نخست اردیبهشت ماه به کدام سو می رود؟

نوبخت: 7 هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل زدگان اعطا می شود

جزئیات عملیات بازار باز و برنامه بانک مرکزی

بررسی حذف صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصاد دولت ادامه دارد

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

بارندگی ها تولید برق نیروگاه های آبی را 5هزار مگاوات افزایش داد

دلار 100 تومان ارزان‌تر شد

بیش از 4.4 میلیون تن فولاد خام صادر شد

هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

مدیرکل ردمی ساخت گوشی مجهز به اسنپدراگون 855 را تأیید کرد

نخستین پرتاب تجاری راکت فالکون هِوی اسپیس ایکس به پنجشنبه موکول شد

اسپاتیفای، اپل را شرکتی انحصارطلب می‌داند

ژاپن در تدارک اعزام ناوگان روباتیک ساخت‌‌و‌‌ساز به کره ماه

پرفروش‌ترین خودروهای سال 2018 در کشورهای مختلف جهان

تصویربرداری مستقیم از هاله غبارآلود اطراف سیاهچاله برای نخستین‌بار

استانبول و مکان‌های ناشناخته‌ای که باید ببینید

راهنمای جامع بازاریابی برای استارتاپ‌ها

وزارت ارتباطات برنده جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی شد

نابودی محتوا؛ چرا گذشته در‌‌ اینترنت ناپدید شده است؟

هشدار: جاسوس‌ افزار قدرتمند در کمین آیفون‌های اپل

احتمال بازنشستگی لوئیس همیلتون از فرمول یک و حضور در فرمول E

کمک 5 میلیارد ریالی ایرانسل به سیل‌زدگان اهدا شد

قبل از خارج‌کردن درایو USB در ویندوز 10، دیگر لازم نیست آن را Eject کنید

تنظیم صحیح کوله پشتی و نکاتی برای مراقبت از آن

ضرر نمایندگی‌های خودرو در آمریکا برای اولین بار در 10 سال گذشته

قبل از آغاز حیات، احتمالا DNA و RNA همراه هم روی زمین وجود داشته‌اند

تمایل پژو سیتروئن برای خرید یا ادغام جگوار لندرور

آیا خیره شدن به صفحه نمایش قبل از خواب روی سلامت نوجوانان تأثیر دارد؟

انویدیا پلتفرم AI Clara را در خدمت رادیولوژیست‌ها قرار می‌دهد

اطلاعات اولیه پردازنده‌های نسل سوم Threadripper و Epyc Rome به نرم‌افزار Aida64 افزوده شد

لودینگ 47: 25 سالگی الدر اسکرولز، جالب ترین دروغ های سیزده و همه چیز درباره Borderlands 3

شفافیت در کسب‌وکار؛ پنج راه برای ساختن اعتماد

سامسونگ از پایان کار رسمی سری گلکسی J خبر داد

گلکسی A80 با ماژول دوربین کشویی-چرخشی فردا رونمایی می‌شود

فروش مودم 5G هواوی به اپل؛ شایعه یا حقیقت؟

آیا پیوند عضو حیوان به انسان محقق خواهد شد؟

کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 در دو مدل عرضه خواهد شد

دریافت عوارض در نیویورک برای تردد در مناطق شلوغ تصویب شد

سوءاستفاده تبلیغاتی از امکانات مخابراتی ویژه اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و هشدار

نوجوانان تایلندی محبوس در غار، پس از نجات چگونه درمان شدند

عکس‌نوشته برای عکس پروفایل در توپ‌تاپ

در خواست کمک فیات کرایسلر از تسلا برای اجرای استاندارد آلایندگی اروپا

مک بوک 15 تا 17 اینچی نیمه اول 2021 راهی بازار می‌شود

بپرس، اپلیکیشن پرسش و پاسخ آنلاین

نسخه آزمایشی مایکروسافت اج کرومیوم منتشر شد؛ چطور دانلود کنیم؟

تصاویر کیس وان پلاس 7، بریدگی دوربین سلفی پاپ آپ را نشان می‌دهد

هنر دیدن مانند یک عکاس

رده های پایین در برابر واگذاری ها به بخش خصوصی مقاومت می کنند

سامسونگ چهار مدل گلکسی نوت 10 معرفی و به بازار عرضه می‌کند