راه ترقی

آخرين مطالب

چرا جگوار لندرور دوران سختی را پشت سرمی‌گذارد؟ اقتصاد

چرا جگوار لندرور دوران سختی را پشت سرمی‌گذارد؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی - جگوار لندرور هم‌اکنون با چالش‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند که از آن جمله می‌توان به کاهش فروش در چین، کاهش ارزش شرکت، سرمایه‌گذاری کلان روی خودروهای برقی و کیفیت پایین محصولات اشاره کرد.

اسفندماه سال گذشته که گزارش عملکرد مالی جگوار لندرور منتشر شد، اخبار خوبی از این خودروساز بریتانیایی به گوش نرسید. جگوار لندرور طی سه‌ماه منتهی به اسفند 360 میلیون دلار زیان مالی داشت که در مقایسه با سود 253 میلیون دلاری در مدت مشابه سال قبل بسیار قابل‌توجه به نظر می‌رسد. اما مورد دیگری که صنعت خودروسازی بریتانیا و جهان را به‌شدت تکان داد، کاهش ارزش 4.09 میلیارد دلاری جگوار لندرور بود. نیمی از این مبلغ به‌دلیل پایین‌تر بودن ارزش کارخانه و سرمایه‌گذاری‌های خودروساز بریتانیایی نسبت به حد انتظار است و نیم دیگر به تردید در درآمدهای آینده این شرکت باز می‌گردد.
دلایل زیادی در این موضوع دخیل هستند، اما بسیاری از کمبودهای مالی جگوار لندرور به چین ربط داده می‌شود. طرح چنین موضوعی اصلاً آسان نیست، زیرا فروش جگوار لندرور طی سال گذشته حدود 35 درصد کاهش یافت که 22 درصد آن به لندرور اختصاص دارد. جگوار لندرور در گزارش خود به سرمایه‌گذاران تأیید کرد که شبکه فروشندگان در چین به‌جای توجه کردن به کلان‌شهرهای شانگهای و پکن، تا حدود 80 دارد به شهرهای درجه دو و سه متمایل است. بسیاری از این نمایندگی‌ها، شرکت‌های نسبتاً جدیدی هستند که تجربه مناسبی در بازاریابی و فروش ندارند.
بااین‌حال نگرانی اصلی به نظرسنجی اتوموتیو نیوز اروپا از روزنامه‌نگاران چینی درباره قابلیت اطمینان و کیفیت خودروهای جگوار لندرور مربوط می‌شود. گزارش اتوموتیو نیوز ادعا می‌کند که به‌طور مداوم تظاهرات مالکان ناراضی خودروهای جگوار لندرور در بیرون دفتر مرکزی این شرکت در شانگهای جریان دارد. مقاله‌های مرتبط:
زیان 115 میلیون دلاری جگوار لندرور به‌دلیل کاهش فروش جگوار لندرور پس از برگزیت، تولید خودرو در بریتانیا را متوقف می‌کند
طبق نظرسنجی‌های مستقل، خودروهای جگوار لندرور کیفیت و قابلیت اطمینان کمتری نسبت به حد متوسط ​دارند. درواقع اتوموتیو نیوز اروپا ادعا می‌کند که جگوار لندرور مجبور به فراخوانی 70 درصد از تمام خودروهای فروخته‌شده در چین طی سال 2017 کرده است. چنین مواردی نشان می‌دهد که جگوار لندرور چه راه درازی برای دستیابی به بهبود کیفیت، شبکه نمایندگان فعال و اعتماد خریداران در پیش دارد. اما یکی از چالش‌های کوتاه‌مدت جگوار لندرور، مبلغ حدود 1 میلیارد دلاری است که برای سرمایه‌گذاری روی پلتفرم جدید خود وام گرفت. به نظر می‌رسد که این شرکت به‌شدت مخارج خود را صرف آماده‌سازی پلتفرم جدید MLA می‌کند. پلتفرم جدید نه‌تنها با معماری کاملاً جدید و هزاران جزء طراحی شده است، بلکه نصب آن نیز به سرمایه‌گذاری بزرگی در تجهیزات تولید نیاز دارد.
اگرچه کارخانه جگوار لندرور در اسلواکی تقریبا کامل است، اما کارخانه سولی‌هال (Solihull) باید به‌زودی برای تولید رنجرور جدید تا سال 2021 بازتجهیز شود. علاوه‌بر این مدل‌های جگوار J-Pace و رنجرور اسپرت نیز قرار است در همین کارخانه به تولید برسند. در وقاع جگوار لندرور به‌زودی باید ساخت موتورهای الکتریکی و باتری خودروی برقی را طبق معماری MLA در انگلستان آغاز کند و این امر به صرف هزینه‌های زیادی منجر خواهد شد. به نظر می‌رسد که با این شرایط 18 تا 24 ماه آینده، آزمایش بسیار سختی برای جگوار لندرور خواهد بود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

عرضه 4.5 میلیارد یورو ارز صادراتی در سامانه نیما

آمادگی شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران

رئیس اتاق بازرگانی: بخش خصوصی اپوزیسیون دولت نیست

فضای اختصاصی برای فرود خودرو پرنده در میامی ساخته می‌شود

شرکت ایزی؛ نماینده برتر دی لینک در خاورمیانه و شمال آفریقا

هرآنچه باید درباره شارژ بی‌ سیم بدانید؛ قسمت اول

پوکو لانچر 2 با طراحی پیشرفته و قابلیت‌های جدید منتشر شد

آفت اکوسیستم استارتاپی؛ از منتورنماها تا دنیای خوش آب‌ و‌ رنگ استارتاپی

اردکانیان: قفقاز شمالی دروازه توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است

مرکز تحقیقات سرن نرم‌افزارهای مایکروسافت را به مقصد نرم‌افزارهای متن باز ترک می‌کند

افزایش 25 درصدی عمر مفید قطعات ریلی با نانو پوشش‌های محققان کشور

AMD پردازنده‌ تردریپر 64 هسته‌ای تا پایان امسال عرضه می‌کند

لمان 2019 با قهرمانی تویوتا و آلونسو به پایان رسید

عقب نشینی نرخ ارز با نزدیک شدن به زمان آغاز بکار بازار متشکل ارزی

تخصیص پویای منابع، مسئله‌‌‌ای ریاضی که جهان را در بن‌‌بست گرفتار کرده است

گوشی‌های هواوی برای ساعاتی لوگوی تبلیغاتی روی صفحه‌‌ قفل نمایش دادند

طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و حمایت از کالای ایرانی تایید شد

بخش خصوصی مقصر صادرات کم فرش است

ایجاد هاب صنایع تکمیلی پتروشیمی در عسلویه

نرخ دلار به 12 هزار و 900 تومان کاهش یافت

واردات 3.1 هزار تن کاغذ روزنامه به کشور از ابتدای سال

جهانگیری: نباید در مبارزه با مفاسد اقتصادی تعلل کنیم

رحمانی فضلی: به نسبت کاهش قیمت ارز، کالاها باید ارزان شوند

کارت گرافیک AMD رادئون 5700 و 5700XT با هدف تسلط بر بازار میان‌رده‌ها معرفی شدند

پخش زنده کنفرانس AMD در رویداد E3 2019 [ساعت 2:30 بامداد]

کالاهای وارداتی بدون دریافت گواهی مبدا ترخیص می شوند

اخبار مثبت سیاست خارجی قیمت طلا را کاهش داد

فرمول یک کانادا 2019 با پیروزی همیلتون پایان یافت

گوگل: قطع دسترسی هواوی به اندروید امنیت ملی آمریکا را به‌خطر می‌اندازد

ارزش صادرات غیرنفتی تا 61 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

تهدید زنگنه به افشای اسرار کرسنت

وزیر کشور از عرضه بنزین 5000 تومانی در بازارچه‌های مرزی خبر داد

دلار به کانال 12 هزار تومانی عقب نشینی کرد

جهش ناگهانی مصرف برق در کشور

پول پوزیشن سباستین فتل در تعیین خط فرمول یک کانادا 2019

Project xCloud؛ هرآنچه باید درباره سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت بدانید

شورولت کوروت Karl Kustom؛ تلفیقی از سنت و مدرنیته

نسل دوم رینگ تیتانیومی چاپ سه بعدی HRE معرفی شد

تولید گاز پارس جنوبی امسال 60 میلیون مترمکعب افزایش می یابد

ضرورت عبور از اقتصاد نفتی در فضای تحریم

ویدئو و تصاویر جدیدی از گلکسی نوت 10 پرو سامسونگ دیده شد

ترمیم آسیب‌دیدگی قلب به‌کمک پچ‌های حاوی سلول بنیادی

نیسان از باتری خودرو الکتریکی برای تولید برق خانگی استفاده خواهد کرد

پیست نوربرگ‌رینگ؛ جهنم سبز آلمان در دنیای خودرو

سامسونگ زمان احتمالی عرضه گلکسی فولد را اعلام کرد

حرکت آرام دلار به سوی کانال 12 هزار تومانی

دانشگاه ها موجب تحول در صنعت نفت کشور شوند

رئیس‌کل بانک مرکزی وارد سئول شد/گلایه همتی از کارشکنی بانکهای کره

عرضه شکر افزایش یافت؛ عطش بازار خوابید

بورس وارد مدار صعودی شد