راه ترقی

آخرين مطالب

احتمال ادغام اسمارت با شرکت‌های خودروسازی چینی اقتصاد

احتمال ادغام اسمارت با شرکت‌های خودروسازی چینی

  بزرگنمايي:

راه ترقی - اسمارت که یکی از زیر مجموعه‌های خودروسازی دایلمر است، این روزها به‌دنبال یافتن یک شریک تجاری چینی است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

اخیرا در یکی از روزنامه‌های آلمان گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت دایملر که برندهای مرسدس بنز و اسمارت را در مالکیت خود دارد، تصمیم گرفته تا پایان امسال اسمارت را واگذار کند. این اخبار زمانی قوت گرفت که رئیس هیئت مدیره‌ی دایملر اولا کالنیوس که مدیریت مرکز تحقیق‌وتوسعه‌ی دایملر را نیز بر عهده دارد از عدم تمایل خود به حفظ برند اسمارت خبر داد. دکتر دیتر زیتچه، مدیر سابق دایملر که الان مدیر مرسدس بنز است، یکی از حامیان سر سخت اسمارت بود؛ اما به نظر می‌رسد که حالا کالنیوس قصد دارد به این حمایت پایان دهد.
همچنین مدیر اجرایی اسمارت در حال مذاکره برای پیدا کردن یک شریک تجاری جدید از چین است. محتمل‌ترین گزینه‌ها در این خصوص، یکی گروه خودروسازی بایک است که در حال حاضر نیز شریک منطقه‌ای دایملر محسوب می‌شود و دیگر گروه جیلی است که در سال 2018، 9.7 درصد سهام اسمارت را خریداری کرد.
اگر اسمارت موفق به جلب حمایت چینی‌ها شود به احتمال زیاد تولید محصولات این برند در جایی خارج از آلمان انجام خواهد شد. در حال حاضر تولید خودروهای اسمارت در کارخانه‌ی مرسدس بنز در هامباخ انجام می‌شود؛ ولی دایملر گفته که این کارخانه قرار است برای تولید خودروهای برقی مرسدس بنز تغییر کاربری داده شود. فرانسه نیز یکی دیگر از جاهای است که احتمال ادامه تولید خودروهای اسمارت در آن وجود دارد.
برند اسمارت رویای کودکی نیکولاس هایاک، مدیر اجرایی شرکت ساعت سازی سواچ (Swatch) بود و از سال 1997 با همکاری مرسدس بنز شروع به تولید خودرو کرد. بازار فروش اسمارت مانند خودروهای آن هیچ وقت بزرگ و گسترده نبوده و به نظر می‌رسد تولید آن سودآوری خوبی نداشته باشد. با اینکه دایملر هیچگاه اعداد ارقام دقیق از سود و زیان اسمارت را منتشر نکرده است؛ اما تحلیلگران تخمین می‌زنند که اسمارت، سالانه 800 میلیون تا 1.1 میلیارد دلار در سال برای دایملر هزینه دارد.
براساس آمار منتشر شده، اسمارت در سال 2018 موفق به فروش 97هزار و 346 دستگاه خودرو در بازار اروپا شد. بهترین سال اسمارت، سال 2004 بود که در آن سال توانست 134هزار و 814 دستگاه از خودروهای خود را بفروشد. سال 2014 نیز برای اسمارت سال بسیاری بدی بود و توانست تنها 55 هزار و 877 دستگاه خودرو به‌فروش برساند.
درحالی‌که برنامه‌ی فروش سالانه‌ی اسمارت 200هزار دستگاه در سال پیش‌بینی شده بود، اسمارت هیچ وقت نتوانست به این آمار فروش دست پیدا کند. اسمارت در سال‌های اخیر برای حفظ بقای خود اقدام به همکاری با شرکت‌های دیگری مثل رنو و میتسوبیشی نیز کرده است. نتیجه‌ی همکاری با میتسوبیشی تولید میتسوبیشی کلت و اولین نسل از اسمارت ForFour بود. مقاله‌های مرتبط:
نسخه‌ی ویژه و محدودِ اسمارت Fortwo، رونمایی شد نگاهی عمیق به اسمارت فورتو کابریولت برقی مدل 2018
همکاری با رنو نیز هنوز ادامه دارد و در راستای آن، تولید اسمارت فورفور و رنو توئینگو در یک کارخانه‌ی مشترک متعلق به رنو انجام می‌شود. رنو توئینگو و اسمارت فورفور، هر دو از یک پلتفرم مشترک دیفرانسیل عقب استفاده می‌کنند. اما این همکاری نیز به‌زودی به‌اتمام خواهد رسید و رنو اعلام کرده با پایان تولید نسل فعلی رنو توئینگو دیگر با اسمارت همکاری نخواهد کرد. باید صبر کرد و دید که اسمارت بالاخره خواهد توانست شریک تجاری برای خود پیدا کند یا نه؟ این برند در سال 2015 از بازار استرالیا خارج شد و اعلام کرده که از سال 2020 تمامی محصولات خود را به‌صورت الکتریکی تولید خواهد کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

2.5 میلیون تُن کالای اساسی در بنادر و گمرکات

شاخص بورس در هفته نخست اردیبهشت ماه به کدام سو می رود؟

نوبخت: 7 هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل زدگان اعطا می شود

جزئیات عملیات بازار باز و برنامه بانک مرکزی

بررسی حذف صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصاد دولت ادامه دارد

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

بارندگی ها تولید برق نیروگاه های آبی را 5هزار مگاوات افزایش داد

دلار 100 تومان ارزان‌تر شد

بیش از 4.4 میلیون تن فولاد خام صادر شد

هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

مدیرکل ردمی ساخت گوشی مجهز به اسنپدراگون 855 را تأیید کرد

نخستین پرتاب تجاری راکت فالکون هِوی اسپیس ایکس به پنجشنبه موکول شد

اسپاتیفای، اپل را شرکتی انحصارطلب می‌داند

ژاپن در تدارک اعزام ناوگان روباتیک ساخت‌‌و‌‌ساز به کره ماه

پرفروش‌ترین خودروهای سال 2018 در کشورهای مختلف جهان

تصویربرداری مستقیم از هاله غبارآلود اطراف سیاهچاله برای نخستین‌بار

استانبول و مکان‌های ناشناخته‌ای که باید ببینید

راهنمای جامع بازاریابی برای استارتاپ‌ها

وزارت ارتباطات برنده جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی شد

نابودی محتوا؛ چرا گذشته در‌‌ اینترنت ناپدید شده است؟

هشدار: جاسوس‌ افزار قدرتمند در کمین آیفون‌های اپل

احتمال بازنشستگی لوئیس همیلتون از فرمول یک و حضور در فرمول E

کمک 5 میلیارد ریالی ایرانسل به سیل‌زدگان اهدا شد

قبل از خارج‌کردن درایو USB در ویندوز 10، دیگر لازم نیست آن را Eject کنید

تنظیم صحیح کوله پشتی و نکاتی برای مراقبت از آن

ضرر نمایندگی‌های خودرو در آمریکا برای اولین بار در 10 سال گذشته

قبل از آغاز حیات، احتمالا DNA و RNA همراه هم روی زمین وجود داشته‌اند

تمایل پژو سیتروئن برای خرید یا ادغام جگوار لندرور

آیا خیره شدن به صفحه نمایش قبل از خواب روی سلامت نوجوانان تأثیر دارد؟

انویدیا پلتفرم AI Clara را در خدمت رادیولوژیست‌ها قرار می‌دهد

اطلاعات اولیه پردازنده‌های نسل سوم Threadripper و Epyc Rome به نرم‌افزار Aida64 افزوده شد

لودینگ 47: 25 سالگی الدر اسکرولز، جالب ترین دروغ های سیزده و همه چیز درباره Borderlands 3

شفافیت در کسب‌وکار؛ پنج راه برای ساختن اعتماد

سامسونگ از پایان کار رسمی سری گلکسی J خبر داد

گلکسی A80 با ماژول دوربین کشویی-چرخشی فردا رونمایی می‌شود

فروش مودم 5G هواوی به اپل؛ شایعه یا حقیقت؟

آیا پیوند عضو حیوان به انسان محقق خواهد شد؟

کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 در دو مدل عرضه خواهد شد

دریافت عوارض در نیویورک برای تردد در مناطق شلوغ تصویب شد

سوءاستفاده تبلیغاتی از امکانات مخابراتی ویژه اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و هشدار

نوجوانان تایلندی محبوس در غار، پس از نجات چگونه درمان شدند

عکس‌نوشته برای عکس پروفایل در توپ‌تاپ

در خواست کمک فیات کرایسلر از تسلا برای اجرای استاندارد آلایندگی اروپا

مک بوک 15 تا 17 اینچی نیمه اول 2021 راهی بازار می‌شود

بپرس، اپلیکیشن پرسش و پاسخ آنلاین

نسخه آزمایشی مایکروسافت اج کرومیوم منتشر شد؛ چطور دانلود کنیم؟

تصاویر کیس وان پلاس 7، بریدگی دوربین سلفی پاپ آپ را نشان می‌دهد

هنر دیدن مانند یک عکاس

رده های پایین در برابر واگذاری ها به بخش خصوصی مقاومت می کنند

سامسونگ چهار مدل گلکسی نوت 10 معرفی و به بازار عرضه می‌کند