راه ترقی

آخرين مطالب

تداوم همنوایی دولت و دستگاه های امداد رسان با سیل زدگان گفتگو

تداوم همنوایی دولت و دستگاه های امداد رسان با سیل زدگان
  بزرگنمايي:

راه ترقی- بارش باران بی سابقه و جاری شدن سیل در برخی استان های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد متاسفانه تاکنون 45 قربانی داشته اما به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رغم گستردگی سیلاب تاکنون حتی یک مورد بیمار حاد عفونی گزارش نشده و این امر از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.
سعید نمکی که برای بازدید و ارزیابی از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان لرستان و پیامدهای سیل ویرانگر به این استان سفر کرده بود روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: بارش باران در اوج خشکسالی ها در کشور رخ داد و همه بدون کوچکترین نگاه سیاسی در کنار هم و با همدلی توانستند از مشکلات سیلاب عبور کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت در یکی از سخت ترین شرایط اجرایی است، تاکید کرد اما علیرغم همه فشارها دولت سعی دارد خسارات سیل را در اسرع وقت پرداخت کند و در همین راستا با کمک بنیاد مسکن 150میلیون ریال وام بلاعوض و 350 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان پرداخت می شود، همچنین بابت هرهکتار از اراضی کشاورزی 20میلیون ریال و هرهکتار از باغات 50 میلیون ریال پرداخت می شود.
نمکی در ادامه از سفر رئیس جمهوری به لرستان در اولین فرصت خبر داد و گفت: شخص دکتر روحانی به این سفر علاقه دارد چرا که می خواهد از نزدیک با مشکلات سیل اخیر آشنا شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم که به استان مازندران سفر کرده است بر کمک به مردم سیل زده با تمام توان تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم از طریق شرکت های دولتی و خصوصی، اقلام مورد نیاز آنها تهیه شود.
رضا رحمانی در جمع مردم خسارت دیده از سیل در شهرستان سیمرغ همچنین درخصوص میزان کمک به واحدهای تولیدی تصریح کرد: میزان کمک ها پس از گزارش های دقیق تصمیم گیری می شود و به طور حتم دولت از همه حمایت خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی نیز که رئیس جمهوری را در سفر روز جمعه به استان خوزستان که به منظور بررسی وضعیت سیلاب در این استان و بازدید از اقدام های انجام شده صورت گرفت، همراهی می کرد از آماده باش این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه آن خبر داد و گفت: کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز در دستگاه‌های تابعه در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد تا نسبت به ایمن‌سازی آب‌بندها و مسیل‌ها اقدام شود.
محمد اسلامی ادامه داد: این اقدام در حالی انجام می‌شود که همزمان عبور و مرورها در جاده‌هایی که به علت رانش زمین، بارش و آب شستگی آسیب دیده‌اند، کنترل می‌شود. در واقع دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان علاوه بر نقش آفرینی در ستاد بحران نسبت به نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها نیز اقدام می‌کنند.
همچنین معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده هم ضمن پیوستن به پویش جمعیت هلال احمر برای کمک به استان های سیل زده، از مردم ایران درخواست کرد که کمک های خود به سیل زدگان را از طریق جمعیت هلال احمر به مناطق سیل زده ارسال کنند.
معصومه ابتکار جمعه شب با اعلام پیوستن خود به این پویش گفت: تداوم پشتیبانی از تلاش های امدادگران هلال احمر موثرترین اقدام در این شرایط است.

** گلستان
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشدید فعالیت های نیروهای تحت امرش در امدادرسانی به مناطق سیل زده گلستان گفت: از تمام راهکارها و ظرفیت برای بازگشایی آبراهه های نیمه مسدود منتهی به دریای خزر در پیرامون شهرستان گمیشان استفاده می کنیم.
امیر دریادار حسین خانزادی عصر جمعه پس از پایان سرکشی از مناطق سیل زده شمال غربی استان گلستان افزود: موقعیت مناطق آسیب دیده به طور مرتب پایش و بررسی می شود تا بتوانیم با ظرفیت‌های نیروی دریایی و ملی و تشدید خروج و هدایت سیلاب به سوی دریا، خسارت در شهرستان گمیشان را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون ادوات و تجهیزات لجستیکی نیروی دریایی ارتش مانند بالگردها، غواصی، قایق‌ها به همراه خدمات درمانی به حد نیاز در منطقه سیل زده گلستان مستقر و در حال خدمت رسانی و امداد هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر استمرار مساعدت به سیل زدگان گلستان گفت: فعالیت های امدادی و کمک ها نباید مقطعی باشد.
همچنین رئیس پلیس راهور ناجا نیز از حضور حداکثری پلیس راه برای تردد ایمن در مناطق سیل زده گلستان خبر داد.
سردار کمال هادیان‌فر در حاشیه بازدید از محور مواصلاتی آق قلا - بندر ترکمن با اعلام این خبر افزود: برای ایمن سازی و تسهیل تردد خودروهای مردم و امداد رسانان در مناطق سیل زده استان گلستان، حضور حداکثری و شبانه روزی داریم و با تلاش همکاران پلیس راه کمک رسانی در مناطق سیل زده گلستان بدون مشکل خاصی در حال اجراست.
وی با یادآوری آبگرفتگی و تخریب بخشی از جاده بندر ترکمن - گمیشان، گفت: محور آزادشهر - شاهرود هم به علت ریزش سنگ از کوه مسدود است و تلاش می شود این محورها در کوتاه ترین زمان ممکن بازگشایی شود.
همچنین مدیر شرکت توزیع برق گُمیشان در استان سیل زده گلستان نیز از قطع موقت برق در این شهر خبر داد و افزود: باوجود به زیر آب رفتن تعدادی از تابلوهای برق در بخش‌ شرقی گمیش تپه، تمام ساکنان شهر از نعمت برق برخوردارند و قطعی کوتاه مدت فقط در موارد رفع نقص فنی برای حفظ سلامت و جان مردم است.
حاجی قلیچ سارلی اظهار داشت: آبگرفتگی محلات و خیابانهای شرقی و شمال شرقی شهر گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان باعث شده برای جلوگیری از برق گرفتگی و حفظ جان شهروندان مجبور به قطع برق تعدادی از تابلوها شویم.
وی با تاکید بر موقتی بودن قطعی برق در گمیشان برای مدت زمان کوتاه، گفت: این اقدام فقط برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان صورت می گیرد زیرا شمار زیادی از تیرها و تجهیزات شبکه انتقال را آب احاطه کرده و احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

** خوزستان
وزیر نیرو خواستار فعالیت تمام مسئولان و مردم برای مقابله با سیلاب احتمالی هفته آینده استان خوزستان زیر نظر ستاد مدیریت بحران شد و گفت: ساخت غیر فنی سیل بندها ممکن است سبب بروز خسارت به سایر نقاط از جمله منازل مسکونی شود.
رضا اردکانیان با بیان اینکه از روز 11 تا 16 فروردین ماه سال جاری به دلیل بارش های باران حدود سه میلیارد متر مکعب آب وارد سدهای خوزستان می شود، افزود: 1.2 میلیارد متر مکعب از این حجم آب سبب پر شدن ظرفیت خالی مخازن سدها می شود و مابقی تخلیه می شود که طبیعتا بر اثر این تخلیه نقاط پایین دست سدها دچار آبگرفتگی و سیلاب خواهند شد.
اردکانیان گفت: مطابق پیش بینی ها، از سد دز 2 هزار متر مکعب بر ثانیه و از سد کرخه یکهزار متر مکعب آب بر ثانیه رهاسازی می شود از همین رو باید برای هفته آینده آمادگی کامل داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر برای کاهش خسارت های احتمالی سیل هفته آینده کانال هایی در برخی اراضی کشاورزی برای رهاسازی آب ساخته شده است که خسارت وارده در نتیجه ساخت این کانال ها توسط دولت جبران خواهد شد.
همچنین رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گتوند نیز از بازگشایی جاده ارتباطی دهستان کیارس از توابع بخش گتوند خبر داد و افزود: این جاده ارتباطی که روز جمعه بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود، بازگشایی شد.
علی محمد زاده  گفت: مسدود شدن این جاده باعث مشکلاتی برای تردد اهالی دهستان کیارس و مسافران نوروزی شده بود که با تلاش نیروهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی و تردد در این محور امکان پذیر شد.
وی ادامه داد: بدلیل کوهستانی بودن این محور در بارندگی های شدید، کوه های این منطقه در برخی از نقاط ریزش می کنند و جاده مسدود می شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گتوند گفت: 2 مورد ریزش کوه نیز در بارندگی های هفته گذشته در این محور رخ داد که توسط نیروهای راهداری پاکسازی شد.
همچنین پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز هم به منظور پیشگیری از خسارت احتمالی سیلاب تخلیه شد.
رئیس پارک ملی دز جمعه شب با اعلام این خبر به ایرنا گفت: ضلع غربی سایت گوزن زرد دزفول با افزایش دبی رودخانه دز تخریب شد.
رضا قپانچی پور با بیان اینکه امکان برآورد خسارت به این سایت بدلیل آب گرفتگی وجود ندارد، افزود: فنس کشی این سایت بدلیل آبگرفتگی ناشی از سیلاب تخریب شده است.
وی اظهار داشت: تمام ماشین آلات و وسایل موجود در اداره پارک ملی دز که قابلیت جابجایی داشتند به منظور پیشگیری از خسارت احتمالی سیلاب به مناطق دیگر منتقل شدند.
قپانچی پور با بیان اینکه این وضعیت تا اطمینان از شرایط رودخانه دز ادامه دارد، گفت: پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز حدود 17هزار هکتار است که اکثر مناطق آن بدلیل افزایش دبی رودخانه زیر آب رفته است.
وی افزود: گوزن های زرد مستقر در پارک ملی دز در تپه ها و نقاط امن مستقر شده اند ولی امکان پایش آنها و یا انتقال دیگر حیوانات نیست.

** لرستان
استاندار لرستان گفت: سامانه جدید بارشی که هفته آینده وارد استان می شود، مشکل ساز خواهد بود.
سید موسی خادمی در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: از ابتدای سیل اخیر دولت پیگیر موضوع لرستان بود و در تماس های مکرر به این استان توجه داشتند و در نهایت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دستور رئیس جمهوری در استان حضور پیدا کرده و از مناطق سیل زده بازدید کردند.
خادمی ادامه داد: در این مدت کوتاه کار پایداری نتوانستیم انجام دهیم چراکه خسارات زیادی وجود دارد اما با کارهای موقت سعی در تسریع امور مردم داشته ایم.
استاندار لرستان گفت: باید هوشیار، امیدوار، پای کار و نگران باشیم چرا که در هفته آینده سامانه جدید از سه نقطه وارد استان شده و برای استان مشکل ساز می شود.
خادمی افزود: بارش ها شهرستان های خرم آباد، دورود و مناطق روستایی را به شدت تحت شعاع قرار می دهد و باید شرایط کاهش آسیب را فراهم کنیم.
همچنین نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت صحیح در شرایط بحران و سیلاب اخیر توسط مدیریت استان باعث کاهش خسارات شد.
علی رستمیان در نشست ستاد بحران استان اظهار داشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به عنوان نماینده دولت در این استان حضور دارد باید پیام وحدت مدیریت استان و موفقیت مدیران اجرایی در سیلاب اخیر را به رئیس محترم جمهوری ابلاغ کند.
وی گفت: هماهنگی که در سطح عالی مدیریت استان صورت گرفت باعث کاهش تلفات شد.
همچنین نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی نیز بر منسجم و هماهنگ عمل کردن مجموعه مدیریت استان در سیلاب اخیر تاکید کرد.
محمد بیرانوندی در نشست ستاد بحران استان اظهار داشت: در سیلاب اخیر مدیریت استان و مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی به صورت منسجم و هماهنگ عمل کردند که بنده به نمایندگی از مردم از مدیریت استان تشکر می کنم چرا که سنگ تمام گذاشتند.
محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم شهرستان خرم آباد در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی و مدیران لرستان در سیلاب های هفته اخیر مطلوب و به موقع بود، گفت: مدیریت صحیح در سیلاب های اخیر باعث شد کمترین خسارت به مردم و زیرساخت های استان وارد شود.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان درخصوص خسارت سیلاب های اخیر گفت: سیلاب های اخیر بیش از هشت هزار میلیارد ریال به زیرساخت های این استان خسارت وارد کرد.
غلامرضا آقا میرزایی در نشست ستاد بحران استان اظهار داشت: ارتباط در جاده پلدختر- خرم آباد در 18 نقطه قطع و همچنین 24مورد رانش زمین در این استان گزارش شد.
وی بیان کرد: 21مورد رانش زمین در سیل هفته آینده پیش بینی شده و برخی روستاها و اماکن مسکونی نیزدر معرض خطر سیلاب هستند.
وی ادامه داد: پنج هزار و 930 مورد خسارت معشیتی به منازل مسکونی در لرستان وارد شده ولی تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است.
آقا میرزایی افزود: قطع جاده های ارتباطی اصلی و روستایی مهمترین مشکل سیلاب های اخیر در لرستان بود.
همچنین مدیریت بحران لرستان هم نسبت به وقوع سیلاب در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شهرستان دورود هشدار داد.
در اطلاعیه مدیریت بحران لرستان آمده است: با توجه به ورود سامانه بارشی قوی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده روستاهای سنگر، قلعه کامحمدرضا، یوسف‌آباد، امیر آباد، فرمان ‌آباد، خسرو آباد، گوشه پل و شکر آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود در معرض سیلاب هستند.
همچنین پرشدن گنجایش سد مروک و احتمال سرریز که موجب طغیان رودخانه می‌شود، وجود دارد.
به همین دلیل از مردم تقاضا می‌شود در اسرع وقت برای تخلیه منازل مسکونی در معرض خطر سیل و اسکان در مناطق امن تا اطلاع ثانوی اقدام نمایند.

** فارس
شهردار شیراز با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر این که پاکسازی نشدن مسیل ها منجر به حادثه سیل دروازه قرآن شد، گفت: این مسیل ها مردادماه گذشته پاکسازی و کانال ها لایروبی شده بودند و مستندات آن قابل ارائه است.
حیدر اسکندرپور افزود: شهرداری شیراز برنامه مدون سالیانه برای لایروبی کانال ها و پاکسازی تمامی مسیل ها و جوی های سطح شهر دارد و بر اساس این برنامه مشخص در فصل تابستان مسیل ها و جوی ها لایروبی می شوند تا برای بارش باران در فصل پاییز و زمستان آماده شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه معتقدیم در ساعات اولیه اینگونه حوادث نمی توان اظهار نظر دقیقی در خصوص علت اصلی حادثه کرد، گفت: علت حادثه باید پس از بررسی کارشناسان و متخصصان اعلام شود.
وی ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه سیل دروازه قرآن و شهروندان شیرازی افزود: در شهرداری کارگروهی تشکیل شده و سوابق حادثه در حال بررسی است که طی روزهای آینده تیم کارشناسی نتیجه حاصل را ارائه خواهند کرد، همچنین در استانداری و شورای شهر نیز کارگروهی مشابه تشکیل شده است.
همچنین روابط عمومی سپاه فجر فارس در بیانیه ای ضمن تاکید بر لزوم شناسایی مسببان حادثه سیل پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز، از دستگاه قضایی خواست که با شایعه سازان درباره عوامل این حادثه برخورد کند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حضور و همکاری مثال زدنی بسیج مردمی، گروه های جهادی، سپاه و نیروهای مسلح در کنار یکدیگر و کارآمدی آنان برای کمک به هموطنان گرفتار شده در سیل شیراز یک بار دیگر پیوند ناگسستنی مردم با فرزندان انقلابی خود در نیروهای مسلح را نشان داد، در همین راستا دشمنان قسم خورده ملت ایران به ویژه منافقین بار دیگر دست به دامن شایعه سازی و دروغ پراکنی شده اند تا در روند پیگیری دستگاه قضایی و خدمت رسانی نهادهای انقلابی به مردم اِخلال ایجاد کنند.
این بیانیه می افزاید: در همین راستا لازم است مراجع ذیصلاح، سازمان های اطلاعاتی - امنیتی و دستگاه قضایی ضمن حفظ هوشیاری و رصد این حرکت مذبوحانه به خصوص در بستر فضای مجازی، برخورد قاطع را با دروغ سازان و شایعه سازان در هر لباس و هر موقعیتی و برهم زنندگان اعتماد عمومی نسبت به نهادهای مردمی و انقلابی در دستور کار خود قرار دهند.

** کرمانشاه
مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب با راه انداختن پویش "گلستان تنها نیست" با جمع آوری کمک های انسان دوستانه و ارسال برای سیل زدگان آق قلا و استان گلستان به یاری آن ها شتافتند.
زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب با برپایی پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم در نقاط مختلف شهر و در اغلب روستاهای بخش مرکزی و قلعه شاهین حس انسان دوستی خود را به نمایش گذاشتند.
اولین محموله از طرف اهالی روستاهای "کوئیک" دشت ذهاب که در جریان زلزله سال 1396 بیشترین آسیب را دیده بودند، هفته گذشته بارگیری و به استان گلستان ارسال و بین مردم توزیع شد.
همچنین جمعیت هلال احمر و کمیته امداد شهرستان نیز با برپایی پایگاه نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام کردند.

** البرز
استاندار البرز گفت: با توجه به اجرای برخی پروژه ها در مجموع باید اقدام های اساسی تری برای ساماندهی رودخانه ها و آبراه های استان صورت گیرد.
عزیزاله شهبازی در بازدید از اجرای طرح ساماندهی روستای دلمبر کرج افزود: با توجه به بارندگی های پیش رو از سال قبل اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.
شهبازی، با بیان اینکه رودخانه دلمبر یکی از نقاطی است که آب از بالادست در این مسیر سرازیر می شود، گفت: متاسفانه طی سال های گذشته نگاه ها به سمت ساخت و ساز معطوف و بر این اساس مسیر رودخانه منحرف شده که این امر دفع آب های سطحی را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه امشب ستاد سیل شهرستان کرج تشکیل می شود، افزود: در مسیر رودخانه دلمبر باید پست های امدادی و خدماتی با تجهیزات لازم مستقر شود تا درهنگام بروز حادثه در کمترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی مسیر رودخانه اقدام کند.
استاندار البرز از مدیران خواست تا با اطلاع رسانی و کار جهادی نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند و با احصا نقاط حادثه خیز البرز، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.
همچنین مدیر کل هواشناسی البرز نسبت به ورود سامانه بارشی بسیار قوی و جاری شدن سیلاب از عصر شنبه در این استان هشدار داد.
منصور رحمانیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تغییر الگوهای هواشناسی شاهد ورود سامانه بارشی پرفشار به استان البرز خواهیم بود که این سامانه بارشی از عصر شنبه به آسمان استان البرز وارد می شود و تا ظهر سه شنبه 13 فروردین ماه در استان فعال است.
وی ادامه داد: پیامد این سامانه رگبار شدید باران و رعد و برق و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی است.
این مسئول خاطر نشان کرد: به سبب بارش های رگباری و شدید ، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری و سیلابی شدن رود خانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و سقوط بهمن در جاده های کوهستانی منتهی به منطقه طالقان و کرج - چالوس مورد انتظار است.
رحمانیان از مسافران نوروزی و مردم البرز خواست از تردد غیر ضروری یا توقف و چادر زدن در مناطق یاد شده به جهت سیلابی شدن مسیل ها خودداری نمایند.

** سمنان
رئیس اداره راه وشهرسازی میامی گفت : راه میامی - سبزوار در محور روستای عباس آباد باز است و رفت وآمد خودروها در این محور جریان دارد.
امیر تیموری  بسته بودن این محور را تکذیب کرد و افزود: در کیلومتر 80 راه میامی - سبزوار حدفاصل کاروانسرای صدرآباد بخشی از مسیر دچار آبگرفتگی شده، اما رفت و آمد با کندی صورت می پذیرد.
 برخی شبکه های مجازی ساعتی پیش از بسته بودن این محور خبر داده بودند.
محور میامی - سبزوار هفتم فروردین ماه 98 هم به خاطر جاری شدن سیلاب ساعاتی بسته شده بود که باتلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

** چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش های فراوان بهار 98 در استان گفت : میزان بارش های اخیر در استان به اندازه متوسط تمام بارش یک سال استان بود.
اقبال عباسی افزود: میزان بارش یک سال استان بیش از 300 میلیمتر بود که در چند روز اخیر به اندازه یک سال زراعی در چهارمحال و بختیاری بارش وجود داشت.
به گفته وی با تمام مشکلات، با هماهنگی مردم و ستاد مدیریت بحران از بروز تلفات انسانی در سیلاب اخیر جلوگیری شد.
وی یادآور شد: میزان خسارت به بخش های زیربنایی چهارمحال و بختیاری در سیلاب اخیر بسیار بالاست که قرار است دهم فروردین در نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران این خسارت به صورت دقیق بررسی شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/62225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

درویش: واگذاری پرسپولیس کار غیرممکنی بود که ممکن شد

خطیر: ستاره سوم را با مالک جدید کسب می‌کنیم

در ماجرای بین مجیدی و سعادتمند، من اصلا دخالتی نکردم

مدیرعامل استقلال: اثرات این روز بزرگ در آینده مشخص خواهد شد

آلوارس: برای قهرمانی باید همه بازی‌ها را ببریم

حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!

مذاکره با اوسمار برای تمدید قرارداد پس از بازی با سپاهان

گل سوم ایران به قرقیزستان توسط سعید احمدعباسی

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

سخنگوی جبهه پایداری: فهرست دور دوم انتخابات انقلابی‌تر خواهد شد

ابتکار یکی از کارگران حاضر در دیدار امروز برای دریافت هدیه انگشتر از رهبر انقلاب

واکنش ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

متکی: نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود

جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل تاسیس ساواک

استقبال پرشور زنان پاکستانی از همسر رئیس جمهور ایران

تاکید رهبر انقلاب در دیدار کارگران: خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ ملت غیور ایران محال است تسلیم آمریکا شود

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

پیشتازی «برمودا» در نظرسنجی‌ها

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات امیر تتلو که بود؟

بالاخره «سووشون» نرگس آبیار آماده شد/ عکسی از 3 بازیگر اصلی

زمان پخش قسمت آخر «نون خ 5»

درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش

ورژن پیانو آهنگ آرمان گرشاسبی به نام «از تو گفتم»

وکیل توماج صالحی: رای پرونده موکلم صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده

تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در بافت تاریخی زواره اصفهان

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

تصاویر عجیب از سیل شدید در کنیا و رفت‌وآمد مردم از روی سقف خانه‌ها!

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

داستانک/ گره های زندگی

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

قراردادها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام استقلال واگذار شد

اولین عکس یادگاری مالکان جدید باشگاه استقلال

امضا قرارداد خریداران سهام استقلال

بارسلونا مصمم به فروش دیونگ

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قرارداها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد