راه ترقی

آخرين مطالب

چه صنایع و بازارهایی در 10 سال آینده متحول خواهند شد؟ اقتصاد

چه صنایع و بازارهایی در 10 سال آینده متحول خواهند شد؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی - تمامی ساخته‌ها و صنایع بشر که تابه‌حال دنیا به‌خود دیده، حاصل میل سیری‌ناپذیر آدمی به جست‌وجو و کندوکاو پدیده‌های نو و متفاوت است.

کارآفرینان درحقیقت میوه‌ی میل بشری و نتیجه‌ی اراده‌ی انسان برای کشف ناشناخته‌ها و نوآفرینی هستند. آن‌ها در لبه‌ی تیز بازار حرکت می‌کنند و همواره باید خلاق و نوآور باشند. کارآفرینان موفق همواره می‌کوشند تا قواعد جاری و چهارچوب‌های موجود را به روش خلاقانه، بشکنند یا تغییر دهند؛ به‌گونه‌ای که مناسب موقعیت باشند. مقاله‌های مرتبط:
نوآوری به معنای چیزهای است که نمی‌دانیم جغرافیای استارتاپ و نوآوری در حال تغییر است
اگر قصد دارید چهارچوب‌ها را بشکنید، روی بازارهای بزرگ و صنایع مختلفی تمرکز کنید که به‌تدریج آماده‌ی ساختارشکنی و نوآوری می‌شوند. درعین‌حال، این نکته را در نظر بگیرید که قرار نیست ایده‌ها در این صنایع نوآفرینی و ساختارشکنی کنند؛ بلکه ساختارشکنی در این صنایع، ازطریق حل مشکلاتی حاصل می‌شود که نسل جدید مصرف‌کنندگان با آن مواجه هستند. این‌ها مسائل و مشکلاتی هستند که شرکت‌های فعلی و رقبای موجود نمی‌توانند یا به این زودی‌ها نخواهند توانست آن‌ها را حل کنند. می‌توانید با ژیلت‌ها هم دربیفتید!
این مثال را در نظر بگیرید: طی بیش از یک قرن گذشته، ژیلت در میان پیشروان نوآوری و فناوری‌های جدید در شیوه‌ی اصلاح مصرف‌کنندگان قرار داشته است. مطمئنا ژیلت با درنظرگرفتن جایگاهش، هیچ‌گاه به فکر کاهش قیمت محصولاتش نیفتاده است؛ اما برندی ناشناخته به‌نام دالر شیو کلاب از این خلأ به‌نفع خود استفاده کرد و حالا این شرکت به‌سرعت در‌حال‌گرفتن سهم ژیلت در بازار اصلاح مو و ابزارهای مراقبت شخصی است.
مرور تجربه‌های مشابه با دالر شیو نشان می‌دهد در بسیاری از صنایع، به‌شرط نوآوری و ارائه‌ی خدمات متناسب با نیازهای نسل‌های جدید همچنان امکان ورود و گرفتن سهم بازار وجود دارد. در اینجا، هفت صنعت را بررسی می‌کنیم که در دهه‌ی پیش‌ رو، بیشترین نوآوری ساختارشکنانه را تجربه خواهند کرد. 1. خدمات مالی
بسیاری از شاخه‌ها و ابعاد این صنعت به تغییرات اساسی نیاز دارند تا بدین‌ترتیب، سرمایه‌گذاری برای همه‌ی آحاد جامعه به فرایندی جامع‌تر و شفاف‌تر و یکپارچه‌تر تبدیل شود. نسل هزاره (میلنیال) باوجودآنکه به پس‌اندازکردن تمایل نشان می‌دهد، در‌حال‌حاضر، هیچ سرنخ یا ایده‌ی درستی در‌باره‌ی روش صحیح سرمایه‌گذاری ندارد. استارتاپ‌هایی مثل آکورن و رابین‌هود با درک این خلأ تلاش می‌کنند راهکاری متناسب با نیاز نسل‌های جدید در حوزه‌ی خدمات مالی ارائه کنند؛ درحالی‌که برندهای سنّتی مثل مورگان استنلی می‌کوشند پیش‌ازآنکه از بازار کنار زده شوند، با نسل جدید ارتباط بگیرند. 2. بهداشت و درمان
صنایع درمانی و پزشکی نیز به‌‌حتم به مرحله‌ی ساختارشکنی و بازآفرینی کلیشه‌های سنّتی خود دست یافته‌اند. نسل فعلی برای درمان ناخوشی‌های کوچکی مانند گلودرد یا گرفتگی بینی یا ناراحتی معده واقعا به درمانگاه‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بزرگ نیاز دارد؟ این نسل کم‌تحمل می‌تواند زمان خود را در صفوف انتظار و نوبت‌گیری صرف کند؟
با گسترش بیشتر فناوری‌های ارتباط ویدئویی فناوری‌های دیگر در صنعت درمان، قابلیت «پرکردن شکاف» میان بیماران و پزشکان بسیار ساده‌تر و کارآمدتر شده است. در‌حال‌حاضر، شرکت CVS برای رفع نیازهای سرپایی بهداشتی و درمانیخدمات 10 دقیقه‌ای و ویزیت پزشکی ازراه‌دور ارائه می‌کند. بااین‌حساب، شرکت‌های سنّتی خدمات درمانی در آینده باید چه تحولاتی در خدمات خود ایجاد کنند؟ 3. صنعت مُد و لباس
صنعت مُد همواره صنعتی ساختارشکن بوده است؛ چراکه سبک پوشش و سلیقه‌ی مردم مدام درحال‌تغییر است. باوجوداین، همیشه فرصت برای کسب‌و‌کارهای نوپا و استارتاپ‌ها به‌منظور ایجاد و ارائه‌ی راه‌حل‌های ساختارشکنانه و بدیع وجود دارد که زحمت مشتری را به‌حداقل می‌رساند. مقاله‌های مرتبط:
داستان برند: زارا چگونه به یکی از بزرگ‌ترین برندهای پوشاک تبدیل شد؟ داستان برند: H&M برند پیش‌گام مد سریع و فروش آنلاین پوشاک
ما همیشه از خرید محصولات مرتبط با مُد و پوشاک استقبال می‌کنیم؛ اما خریدکردن در این حوزه همیشه هم آسان نیست. فرض کنید شرکتی پیدا شود و «ما را دیجیتالی کند»، به این معنا که دقیقا اندازه‌ها و سلیقه‌ی پوشش ما را بداند و بتواند امکان پرو آنلاین لباس را برایمان فراهم کند. بدین‌ترتیب، سرویس آنلاین فروش پوشاک می‌تواند به‌راحتی و هوشمندانه لباس‌های باب سلیقه‌ی ما را از هر برندی ارائه کند و ما نیز بابت اندازه‌نبودن لباس نگرانی نخواهیم داشت. این مسئله یکی از دشواری‌ها و دغدغه‌های همیشگی خرید لباس از اینترنت بوده است؛ ازاین‌رو، هرکسی که بتواند این مشکل را حل کند، باید در انتظار آینده‌ی درخشانی برای برند خود باشد. برای ورود به این عرصه حتی نیاز نیست که خودتان تولیدکننده‌ی لباس باشید یا انبار پوشاک داشته باشید.
4. صنعت بیمه
تمام انسان‌ها و بلکه بنگاه‌های اقتصادی به بیمه نیاز دارند. بااین‌حال، نسل‌های در‌حال‌رشد که بیمه می‌تواند آینده‌شان را تضمین کند، درک و شناخت چندانی از بیمه و چیستی آن ندارند. نسل‌های جدید وفاداری چندانی نیز به برندها ندارند. نسل جدید برای خریدن بیمه به‌جای تماس با کارگزاران سنّتی، تحقیق و مقایسه‌ی آنلاین گزینه‌های موجود برای خرید مستقیم بیمه را شروع می‌کند. بنابراین، راهکارهای آنلاین، فوری، بی‌واسطه و ارزان می‌تواند انقلابی در صنعت بیمه ایجاد و توجه نسل‌های جدید را به‌خود جلب کند. 5. خدمات حقوقی
خدمات حقوقی و قانونی حوزه‌ای بکر برای نوآوری‌اند. یافتن راه‌های بهتر و ارزان‌تر برای ارائه‌ی خدمات حقوقی به افراد حقیقی و صاحبان کسب‌و‌کار یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در کانون نوآوری‌ها در حوزه‌ی خدمات حقوقی قرار گیرد.
برندهای قدیمی نظیر Legal Zoom سال‌ها است که خدمات خود را به‌صورت آنلاین نیز ارائه می‌کنند؛ اما آن‌ها همچنان نتوانسته‌اند برند خود را با نیازهای نسل‌های جدید و به‌ویژه هزاره‌ها وفق بدهند. 6. صنعت جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل
این صنعت 12 میلیارد دلاری برخلاف سهم بزرگ خود از بازار، کمتر از دیگر صنایع درزمینه‌ی نوآوری کامیاب بوده است. در این حوزه، از آگاهی درباره‌ی برند و معرفی درست خدمات خبری نیست و فعالان در صنعت جابه‌جایی نیز از استراتژی قیمت‌گذاری مشخص بی‌بهره هستند. به‌همین‌سبب، ظرفیت‌های بی‌استفاده‌ی فراوانی در این صنعت وجود دارد و شرکت‌های نوآور می‌توانند با ارائه‌ی قیمت‌های استاندارد و خدمات باکیفیت کم‌نظیر و استفاده از ابزارهای جدید برای نشان‌دادن ارزش برند خود، وارد این صنعت پول‌ساز شوند و به‌موفقیت برسند.
7. مبلمان و اثاث خانه
این صنعت نیز در مسیر نوآوری ساختارشکنانه قرار گرفته است. با فراگیرشدن خرید آنلاین مبلمان، مصرف‌کنندگان کمتر از گذشته به خرید از شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنّتی مبلمان راغب هستند و بیشتر مایل‌اند محصولات دلخواهشان، مانند تشک را ازطریق وب‌سایت‌های فروش آنلاین تهیه کنند.
کاسپر یکی از شرکت‌های فروش آنلاین تشک است که در فروش اینترنتی این محصول رکورددار است. اگرچه آمازون و وی‌فیر رقبای سرسخت و بزرگی برای کاسپر به‌نظر می‌رسند، مصرف‌کنندگان آنلاین به‌دنبال بهترین‌ها هستند و مستقیما سراغ برندهایی می‌روند که توأمان بتوانند محصولاتی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه ارائه کنند. این قابلیتی است که برگ برنده‌ی کاسپر در مواجهه با رقبای ریزودرشت خود است. نگاهتان به فرصت‌های خالی باشد
مقاله‌‌ی مرتبط:
معرفی استارتاپ‌ های برتر فعال در صنعت مبلمان
اگر قصد دارید کسب‌و‌کاری راه‌اندازی دارید، پیش از ورود به بازار، نگاهی تحلیلی به صنایع بزرگی بیندازید که به‌نظر می‌رسد ازحیث نوآوری و ارائه‌ی خدمات جدید و مشتری‌پسند، حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند. افزون‌براین، مشتریانی را بررسی کنید که از این برندها سرخورده شدند و به‌دنبال خدمات جدید و نوآورانه هستند. نیاز بازار را درک کنید و با ارائه‌ی محصولاتی شگفت‌انگیز و نوآورانه و متناسب با نیازهای تازه‌ی بازار، پاسخی برای خواسته‌های نسل جدید مشتریان بیابید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

2.5 میلیون تُن کالای اساسی در بنادر و گمرکات

شاخص بورس در هفته نخست اردیبهشت ماه به کدام سو می رود؟

نوبخت: 7 هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل زدگان اعطا می شود

جزئیات عملیات بازار باز و برنامه بانک مرکزی

بررسی حذف صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصاد دولت ادامه دارد

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

بارندگی ها تولید برق نیروگاه های آبی را 5هزار مگاوات افزایش داد

دلار 100 تومان ارزان‌تر شد

بیش از 4.4 میلیون تن فولاد خام صادر شد

هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

مدیرکل ردمی ساخت گوشی مجهز به اسنپدراگون 855 را تأیید کرد

نخستین پرتاب تجاری راکت فالکون هِوی اسپیس ایکس به پنجشنبه موکول شد

اسپاتیفای، اپل را شرکتی انحصارطلب می‌داند

ژاپن در تدارک اعزام ناوگان روباتیک ساخت‌‌و‌‌ساز به کره ماه

پرفروش‌ترین خودروهای سال 2018 در کشورهای مختلف جهان

تصویربرداری مستقیم از هاله غبارآلود اطراف سیاهچاله برای نخستین‌بار

استانبول و مکان‌های ناشناخته‌ای که باید ببینید

راهنمای جامع بازاریابی برای استارتاپ‌ها

وزارت ارتباطات برنده جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی شد

نابودی محتوا؛ چرا گذشته در‌‌ اینترنت ناپدید شده است؟

هشدار: جاسوس‌ افزار قدرتمند در کمین آیفون‌های اپل

احتمال بازنشستگی لوئیس همیلتون از فرمول یک و حضور در فرمول E

کمک 5 میلیارد ریالی ایرانسل به سیل‌زدگان اهدا شد

قبل از خارج‌کردن درایو USB در ویندوز 10، دیگر لازم نیست آن را Eject کنید

تنظیم صحیح کوله پشتی و نکاتی برای مراقبت از آن

ضرر نمایندگی‌های خودرو در آمریکا برای اولین بار در 10 سال گذشته

قبل از آغاز حیات، احتمالا DNA و RNA همراه هم روی زمین وجود داشته‌اند

تمایل پژو سیتروئن برای خرید یا ادغام جگوار لندرور

آیا خیره شدن به صفحه نمایش قبل از خواب روی سلامت نوجوانان تأثیر دارد؟

انویدیا پلتفرم AI Clara را در خدمت رادیولوژیست‌ها قرار می‌دهد

اطلاعات اولیه پردازنده‌های نسل سوم Threadripper و Epyc Rome به نرم‌افزار Aida64 افزوده شد

لودینگ 47: 25 سالگی الدر اسکرولز، جالب ترین دروغ های سیزده و همه چیز درباره Borderlands 3

شفافیت در کسب‌وکار؛ پنج راه برای ساختن اعتماد

سامسونگ از پایان کار رسمی سری گلکسی J خبر داد

گلکسی A80 با ماژول دوربین کشویی-چرخشی فردا رونمایی می‌شود

فروش مودم 5G هواوی به اپل؛ شایعه یا حقیقت؟

آیا پیوند عضو حیوان به انسان محقق خواهد شد؟

کارت گرافیک انویدیا GeForce MX250 در دو مدل عرضه خواهد شد

دریافت عوارض در نیویورک برای تردد در مناطق شلوغ تصویب شد

سوءاستفاده تبلیغاتی از امکانات مخابراتی ویژه اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و هشدار

نوجوانان تایلندی محبوس در غار، پس از نجات چگونه درمان شدند

عکس‌نوشته برای عکس پروفایل در توپ‌تاپ

در خواست کمک فیات کرایسلر از تسلا برای اجرای استاندارد آلایندگی اروپا

مک بوک 15 تا 17 اینچی نیمه اول 2021 راهی بازار می‌شود

بپرس، اپلیکیشن پرسش و پاسخ آنلاین

نسخه آزمایشی مایکروسافت اج کرومیوم منتشر شد؛ چطور دانلود کنیم؟

تصاویر کیس وان پلاس 7، بریدگی دوربین سلفی پاپ آپ را نشان می‌دهد

هنر دیدن مانند یک عکاس

رده های پایین در برابر واگذاری ها به بخش خصوصی مقاومت می کنند

سامسونگ چهار مدل گلکسی نوت 10 معرفی و به بازار عرضه می‌کند