استون مارتین Rapid AMR؛ سدان بزرگ لوکس با پیشرانه V12 اقتصاد بزرگنمايي: راه ترقی - استون مارتین Rapid AMR قویترین نسخه از سدان استون مارتین است. در این خودرو، به روش دیرین استون مارتین از موتور V12 تنفسطبیعی استفاده شده است.استون مارتین رپید AMR یکی از محصولات جدید استون مارتین روی پلتفرم VH این شرکت است. پلتفرم VH انعطافپذیری فراوانی دارد و به این سازنده امکان میدهد خودروهای گوناگونی روی این پلتفرم تولید کند. استون مارتین رپید در کلاس خودرویی است که تاحدودی ازمُدافتاده محسوب میشوند؛ یعنی خودروهای سدان چهارنفره با موتورهای پرحجم. باوجوداین، این خودرو از جذابیت لازم برای موفقیت در بازار برخوردار است. مدل AMR به تعداد محدود 210 دستگاه تولید خواهد شد و قدرت موتور 595 اسببخاری آن درمقایسهبا مدل رپید S، تقریبا 35 اسببخار بیشتر و قیمتش نیز 60,000 دلار گرانتر است. پلتفرم VH استون مارتین روزهای آخر عمر خود را سپری میکند و با پایان تولید مدل ونکوئیش S، حالا رپید AMR آخرین خودرویی است که روی این پلتفرم تولید میشود. درحالحاضر، تولید رپید AMR شروع شده و همچنان میتوان آن را از نمایندگیهای استون مارتین خرید. استون مارتین رپید AMR درمقایسهبا مدل استاندار این خودرو ترمزهای قویتر و نرمتری دارد که از سرامیک کربن ساخته شدهاند و درون رینگهای 21 اینچی اختصاصی این مدل قرار دارند. رپید را باید از آخرین محصولات V12 استون مارتین دانست. موتور 6 لیتری تنفسطبیعی AMR با حجم 5,935 سیسی موتور جدیدی نیست و نسخهی ابتدایی آن در سال 1999 روی مدل DB7 ونتیج معرفی شد. در مدل AMR، با بهینهسازیهای انجامشده قدرت این موتور به 595 اسببخار در 7,000 دوربردقیقه و گشتاورش به 630 نیوتنمتر در 5,500 دوربردقیقه رسیده است. در این مدل، نیروی تولیدشده با استفاده از جعبهدندهی 8 دندهی خودکار به چرخهای عقب منتقل میشود و میتواند این سدان 1,995 کیلوگرمی را در 4.2 ثانیه از سکون به 100 کیلومتربرساعت برساند و درنهایت نیز، به حداکثر سرعت 330 کیلومتربرساعت دست یابد. جعبهدندهی استون مارتین رپید AMR در قسمت عقب قرار گرفته تا به تقسیم وزن بهتر کمک کند. همچنین برای چسبندگی بیشتر، دیفرانسیل خودرو از نوع لغزش محدود (LSD) است. رپید AMR با فاصلهی محوری 2,989 میلیمتری تعادل بسیار مناسبی روی جاده دارد و ازایننظر، یکی از بهترینهای بازار است. نکتهی منفی این خودرو وزن 1,995 کیلوگرمی آن است؛ بهطوریکه فقط از بنتلی کنتیننتال GT سبکتر است؛ اما در بین خودروهای سنگینوزن، رپید AMR یکی از رانندگیهای لذتبخش را دارد. با تمام اینها، نباید از عمر 9 سالهی این خودرو نیز چشمپوشی کرد. مقالههای مرتبط: نگاه نزدیک به استون مارتین DBS سوپر لجرا شاسیبلند استون مارتین وارکای، سال 2019 تولید میشود نسخهی AMR سواری خشکتری درمقایسهبا رپید استاندارد دارد و همین خشکی سواری فرمانپذیری بهتری برای این مدل فراهم میکند. باتوجهبه این تغییرات، همچنان میتوان نمرهی قبولی ربه کیفیت سواری AMR داد. مواجهی سیستم تعلیق این خودرو با دستاندازهای کوچک بسیارخوب است؛ اما با رسیدن به دستاندازهای بزرگ کمی آزاردهنده میشود. سیستم فرمان نیز عملکردی بسیار رضایتبخش و البته تیز دارد. قفلتاقفل این فرمان فقط 3 دور است و کنترل مناسبی در پیچها به راننده میدهد. ارزش فرمانپذیری مناسب استون مارتین AMR را وقتی درک خواهید کرد که بدانید این خودرو فاقد سیستمهای پیشرفتهای همچون سیستم تعلیق بادی و سیستم فرمانپذیری محورعقب و سیستم کنترل حرکات بدنه است. استون مارتین رپید AMR درمقایسهبا رقبا فضای داخلی کوچکی دارد. دیگر نقصی که در این خودرو مشاهده میشود، سیستم اطلاعات و سرگرمی و رهیاب ماهوارهای قدیمی استون مارتین است. استون مارتین رپید AMR با اینکه جزو آخرین محصولاتی است که روی پلتفرم VH ساخته میشوند و درمقایسهبا رقبایش ازنظر فناوری قدیمیتر است؛ اما بازهم مشتریان خود را دارد و شیفتگان موتورهای سنّتی V12 آن را خواهند پسندید. شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸:۳۱ ۶۲ بازديد راه ترقی لینک کوتاه: https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/63399/