راه ترقی

آخرين مطالب

نیسان از باتری خودرو الکتریکی برای تولید برق خانگی استفاده خواهد کرد اقتصاد

نیسان از باتری خودرو الکتریکی برای تولید برق خانگی استفاده خواهد کرد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - نیسان علاوه‌بر برنامه‌ریزی برای هوشمندکردن خودرو الکتریکی و تغییر سبک زندگی مشتریان، به‌دنبال استفاده مجدد از باتری خودروهای برقی برای مصارف تولید برق است.

«قدرت هوشمند، محرکه‌ی هوشمند، یکپارچگی هوشمند». به‌گفته‌ی فرانسیسکو کارانزا ، مدیر خدمات انرژی نیسان ، شیوه‌ای که خودروساز ژاپنی به‌سمت آینده‌ی الکتریکی حرکت می‌کند، این سه ستون را شکل خواهد داد. نیسان که با محبوب‌ترین خودرو الکتریکی جهان، یعنی لیف (Leaf)، هنر خود را به‌رخ همگان می‌کشد، اینک با تمرکز تازه‌ای به‌سمت پایان‌دادن به تولید خودرو احتراق داخلی و پیشنهاد انتخاب جالب سبک زندگی به‌جای تولید صرف خودرو حرکت می‌کند. نیسان لیف هم‌اکنون با فروش 400 هزار دستگاه در سراسر جهان، محبوب‌ترین خودرو برقی به‌شمار می‌رود.
فرانسیسکو کارانزا گفت: قدرت هوشمند دراین‌زمینه، این است که بدانیم باید موتورهای احتراق‌داخلی را جایگزین و تمام محصولات خود را به پلتفرم الکتریکی تبدیل کنیم. پیش از سال 2030، بحث عمومی مهم برای ما برنامه‌ریزی است؛ برنامه‌ریزی برای زمانی‌که نیسان ممکن است تولید وسایل نقلیه‌ی احتراق‌داخلی را متوقف کند. نیسان می‌داند تغییر الکتریکی به‌اندازه خرید خودرو برقی ساده نیست. کارانزا افزود: باید زمان زیادی را صرف ارتقای زیرساخت شبکه کنید و نمی‌توانید پیش از برنامه‌ریزی برای تسهیل استفاده از وسایل نقلیه‌ی برقی، خودروهای احتراق داخلی را در داخل شهر ممنوع کنید.
رئیس بخش انرژی نیسان اعتقاد دارد «محرک هوشمند» قاعده‌ی کلی نیسان برای این است که چنین خودروهایی بسیار بیشتر از روشی برای جابه‌جایی به‌کار گرفته شوند. کارانزا معتقد است: خودروها باید بیش‌ازپیش هوشمند باشند تا بتوانند به نیازهای اساسی مشتریان ما پاسخ دهند. «ایمنی» و «تجربه‌ی رانندگی» اصول اساسی برای ما و مشتریان‌ است. اخیرا بسیاری از خودروسازان نیز اظهار کرده‌اند خریداران امروزی می‌خواهند خودرو منعکس‌کننده انتخاب سبک زندگی، حساسیت زیست‌محیطی، ساختار اعتقادی و دنیای پیشرفته و متصل باشد. مطمئنا خودروها هوشمندتر می‌شوند؛ اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به هدف وجود دارد؛ زمانی‌که بتوانید قدرت گوشی هوشمند خود را در کف دست کنترل کنید.
همچنین، آنچه نیسان به‌عنوان «یکپارچگی هوشمند» می‌خواند، مفهوم جالبی است و به این واقعیت اشاره می‌کند که درمقایسه‌با هر زمانی از تاریخ، خودرو به انجام کارهای بیشتری نیاز دارد. کارانزا با اشاره به شیوه‌ی تغییر بازی گفت: خودرو دیگر محصول جداگانه‌ای نیست و به اینترنت و شبکه‌ی برق متصل است. خودرو الکتریکی به تعامل بسیار پیچیده‌ای با برق نیاز دارد. در 100 سال گذشته، خودرو تغییرات بسیار اساسی در زندگی ما داشته‌اند؛ اما تغییراتی که در دهه‌ی آینده در زندگی ما خواهند داشت، به‌هیچ‌وجه تصورپذیر نیست. نیسان از تولید خودرو الکتریکی استقبال می‌کند و معتقد است موفقیت‌های پی‌درپی آن می‌تواند راه را برای برخی تغییرات دیگر فراهم کند.
کارانزا گفت: سه ستون اصلی یادشده در حال تعیین نحوه‌ی کار ما در شرایط حاضر و آینده است. ما فقط شرکت خودروسازی نیستیم و موضوع اصلی نیز تنها درباره‌ی زیبایی و راحتی محصولات نیست. ما می‌خواهیم در زندگی مشتری بیشتر از قبل حضور یابیم، فراتر از اینکه خودرو چگونه کار می‌کند یا چه کاری انجام می‌دهد. مفاهیم پشت این سه ستون فوق‌العاده هستند و چنین مفاهیمی تغییر اساسی در نحوه‌ی کسب‌و‌کار ما است، نه فقط شعاری برای بازاریابی . نباید تعجب کنید که خودروسازان مسئول به‌دنبال چیزی فراتر از مرحله‌ی اول عمر باتری خودرو الکتریکی برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی درازمدت آن‌ها هستند و این دقیقا همان چیزی است که نیسان انجام می‌دهد. فرانسیسکو کارانزا در گفت‌وگویی در مادرید گفته است باتری‌های نیسان لیف بین 10 تا 12 سال پس از خودرو عمر خواهند کرد. چنین موضوعی نشانه‌ای واضح است که نیسان درباره‌ی زندگی مجدد باتری‌ها پس از پایان عمر وسایل نقلیه فکر می‌کند.
کارانزا گفت: نیسان بر عواملی مانند الگوها و چرخه‌های شارژ و تخریب باتری در بیش از 400 هزار خودرو الکتریکی لیف در جاده‌های اروپا نظارت می‌کند. زندگی دوم باتری، نکته اصلی است. ما هم‌اکنون بیشتر از 400 هزار خودرو داریم و اطلاعات زیادی درباره‌ی باتری دریافت می‌کنیم که بیش‌ازپیش اطمینان‌بخش هستند. واضح است که عمر باتری بیشتر از عمر خودرو خواهد بود. ما باتری را از روی خودرو برقی خارج خواهیم کرد و 10 سال دیگر نیز پس از خودرو باقی خواهد ماند. بخشی از مسئولیت ما این است که آثار مضر محصولات خود را کاهش دهیم و این فراتر از خودروهای الکتریکی خواهد بود. ما هم‌اکنون سیستم خورشیدی بزرگی روی سقف انبار تدارکات در آمستردام داریم و تولید باد نیز در کارخانه‌ی بریتانیا انجام می‌شود. نیسان پروژه‌های متعددی برای استفاده مجدد از باتری‌های دست‌دوم و نو لیف تعریف کرده که از کاربردهای مصرفی برای خودرو جدا هستند. مثالی از این موضوع، سیستم ذخیره‌سازی سه مگاواتی با استفاده از 148 باتری نیسان لیف در ورزشگاه فوتبال آمستردام است. نیسان همچنین مجموعه‌ای از سلول‌های خورشیدی و باتری‌ها را برای استفاده‌ی خانگی ارائه می‌دهد و بسته‌های باتری حمل‌شدنی که می‌توانند به‌سادگی برای تأمین برق مکان اردوگاه یا لپ‌تاپ استفاده شوند.
مقاله‌های مرتبط:
عمر باتری نیسان لیف چقدر است؟ باتری نیسان لیف، برق ورزشگاه فوتبال را تأمین کرد
هنگامی‌که درباره‌ی استفاده از مواد بازیافتی در تولید وسیله‌ی نقلیه سؤال شد، کارانزا نگاه مثبتی به کارهایی داشت که خودروسازان باید انجام دهند. وی گفت: مشتریان باید به‌سمتی حرکت کنند که شیوه‌ی زندگی خود را با خودرویشان تغییر دهند. هرروز درصد درخورتوجهی از مواد بازیافتی را در خودروها مشاهده می‌کنیم. می‌بینیم هزینه‌های استفاده از این مواد کاهش می‌یابد و معتقدیم باید این را تشویق کنیم. ما می‌خواهیم مشتریان سبک زندگی خود را تغییر دهند و نه صرفا خودرو الکتریکی بخرند.
وقتی کارانزا به تغییر شیوه‌ی زندگی مصرف‌کنندگان اشاره می‌کند، یکی از مثال‌های آن، استفاده از خودرو الکتریکی به‌عنوان منبع انرژی است که می‌تواند مانند پنل خورشیدی خانگی برای ارسال برق به شبکه به‌کار گرفته شود. کارانزا دراین‌باره گفت: محاسبه کرده‌ایم مالکان خودرو برقی در دانمارک می‌توانند سالانه حدود 1500 یورو از نیسان لیف خود برق تولید کنند و به شبکه‌ی توزیع برق بفروشند. چنین موضوعی اکوسیستمی پیچیده است؛ اما باتوجه‌به اینکه خودرو برقی به شبکه‌ی توزیع دسترسی پیدا می‌کند، ارزش زیادی دارد. مشتریان از ما انتظار دارند راه‌حل‌هایی فراتر از خودرو الکتریکی برای آن‌ها به‌ارمغان بیاوریم؛ به‌همین‌دلیل، می‌بینید که نیسان در سراسر جهان به‌دنبال سازمان‌هایی برای مشارکت در‌این‌زمینه است. چنین کاری بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که شرکت خودروسازی به‌تنهایی می‌تواند انجام دهد. ما به شرکا و مشتریانی نیاز داریم که بتوانند در‌این‌باره کمک کنند و ابزارهای لازم را نیز دراختیار داشته باشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شرایط اقتصادی کشور سخت‌تر از زمان جنگ

امسال ارز اربعین نداریم

توقف شاخص بورس در کانال 294 هزار واحدی در آخرین هفته تابستان

بلژیک به اینستکس پیوست

آمادگی برخی بانک‌های اروپایی برای پیوستن به اینستکس

واکنش وزارت کشاورزی به خبر "فساد 1000 میلیارد تومانی"

٣٠٠ میلیارد تومان به تغذیه دانشجویان اختصاص می‌یابد

لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح موادی از قانون تجارت تصویب شد

گوشی تاشو بعدی سامسونگ با نام W20 5G احتمالا آبان‌ ماه معرفی می‌شود

فروش ردمی K20 و K20 پرو از مرز سه‌میلیون دستگاه گذشت

بیست و هفتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در آنکارا افتتاح شد

پنج ماهه امسال بیش از 103 هزار تن شمش آلومینیوم تولید شد

جهت‌گیری دولت تبدیل سواحل مکران به یکی از مهمترین کانون‌های توسعه کشور است

کراس اور چینی آی‌ویز U5 رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرد

هم‌‌بنیان‌گذار نتفلیکس از سال‌های ابتدایی و تمسخر از سوی بلاک‌باستر می‌گوید

مایکروسافت تاریخ برگزاری کنفرانس بیلد 2020 را اعلام کرد

کوین نیک به شما می‌گوید می‌توانید بیت کوین رایگان به‌دست‌ آورید یا خیر

چرا خودروهای مدرن به سیستم‌‌ برق 48 ولتی احتیاج دارند؟

اختلال افسردگی عمده؛ عامل 20 بیماری دیگر در بدن

رحمانی: بانک صنعت و معدن محور تامین مالی برنامه‌های داخلی‌سازی باشد

دستور جهانگیری به وزارت اقتصاد، سازمان بودجه و صندوق توسعه ملی

حذف چهار صفر از پول ملی، آخرین گام در اصلاحات پولی

کاهش تولید خودروهای تجاری در چهار ماه نخست سال جاری

سرفیس پرو 7 مایکروسافت احتمالا در پنج مدل عرضه می‌شود

فریم 76: الخاندرو گونزالس ایناریتو، امانوئل لوبزکی و رئالیسم جادویی

رندرهای منتسب به خانواده میت 30 هواوی فاش شدند

فروش ویژه 30+70 بازگشت به مدرسه بانی مد

نمودار افزایش وزن و قیمت آیفون در گذر زمان از سیر تغییرات دستگاه‌های اپل خبر می‌دهد

مرسدس AMG GT 63 S با تیونینگ پوزایدون معرفی شد

چرا باید در طی پرواز زیاد آب بنوشیم؟

شورای نگهبان به طرح سامان‌دهی صنعت خودرو ایراد گرفت

پیوند منحصر‌به‌فرد کانگوروهای عظیم‌الجثه باستانی با پاندای غول‌پیکر

بهای جهانی نفت اوج گرفت

سهم نیم درصدی ایران از اقتصاد جهان

پروژکتور لیزری 4K ال‌ جی قیمت ارزان‌تری از تلویزیون OLED دارد

ازراک از مادربورد X570 Aqua رونمایی کرد

مصاحبه با مدیرعامل شرکت Razer؛ از پروژه‌ی آتنا، AMD و ساخت تُستِر تا چرخ‌زدن در فیسبوک

نگاه اولیه به قابلیت‌های Google Camera 7، اپلیکیشن دوربین پیکسل 4 گوگل

عرضه پنج محصول معدنی در بورس کالا

هفت راز ترید ارزهای دیجیتال از زبان کوین نیک

اپل احتمالا شارژرهای بی‌سیم دوطرفه آیفون‌های جدید را غیرفعال کرده است

اپل دو ویدئو تبلیغاتی جدید از آیفون 11 پرو منتشر کرد

خودرو مفهومی ویژن مرسدس سیمپلکس رونمایی شد

برنامه به‌روز‌رسانی اندروید 10 برای گوشی‌های هوشمند ریل می اوپو مشخص شد

کارت‌های گرافیک پایین‌رده‌ی AMD از قابلیت Radeon Image Sharpening پشتیبانی می‌کند

مشخصات وان پلاس 7T و وان پلاس 7T پرو پیش از رونمایی رسمی منتشر شد

دژپا؛ تولیدکننده دوربین مداربسته ایرانی

تماس امن برای کاربران اسنپ فعال شد

مشخصات گلگسی M10 اس سامسونگ فاش شد

چه انتظاراتی از سرفیس پرو 7، جدیدترین محصول هیبریدی مایکروسافت داریم؟