راه ترقی

آخرين مطالب

نیسان از باتری خودرو الکتریکی برای تولید برق خانگی استفاده خواهد کرد اقتصاد

نیسان از باتری خودرو الکتریکی برای تولید برق خانگی استفاده خواهد کرد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - نیسان علاوه‌بر برنامه‌ریزی برای هوشمندکردن خودرو الکتریکی و تغییر سبک زندگی مشتریان، به‌دنبال استفاده مجدد از باتری خودروهای برقی برای مصارف تولید برق است.

«قدرت هوشمند، محرکه‌ی هوشمند، یکپارچگی هوشمند». به‌گفته‌ی فرانسیسکو کارانزا ، مدیر خدمات انرژی نیسان ، شیوه‌ای که خودروساز ژاپنی به‌سمت آینده‌ی الکتریکی حرکت می‌کند، این سه ستون را شکل خواهد داد. نیسان که با محبوب‌ترین خودرو الکتریکی جهان، یعنی لیف (Leaf)، هنر خود را به‌رخ همگان می‌کشد، اینک با تمرکز تازه‌ای به‌سمت پایان‌دادن به تولید خودرو احتراق داخلی و پیشنهاد انتخاب جالب سبک زندگی به‌جای تولید صرف خودرو حرکت می‌کند. نیسان لیف هم‌اکنون با فروش 400 هزار دستگاه در سراسر جهان، محبوب‌ترین خودرو برقی به‌شمار می‌رود.
فرانسیسکو کارانزا گفت: قدرت هوشمند دراین‌زمینه، این است که بدانیم باید موتورهای احتراق‌داخلی را جایگزین و تمام محصولات خود را به پلتفرم الکتریکی تبدیل کنیم. پیش از سال 2030، بحث عمومی مهم برای ما برنامه‌ریزی است؛ برنامه‌ریزی برای زمانی‌که نیسان ممکن است تولید وسایل نقلیه‌ی احتراق‌داخلی را متوقف کند. نیسان می‌داند تغییر الکتریکی به‌اندازه خرید خودرو برقی ساده نیست. کارانزا افزود: باید زمان زیادی را صرف ارتقای زیرساخت شبکه کنید و نمی‌توانید پیش از برنامه‌ریزی برای تسهیل استفاده از وسایل نقلیه‌ی برقی، خودروهای احتراق داخلی را در داخل شهر ممنوع کنید.
رئیس بخش انرژی نیسان اعتقاد دارد «محرک هوشمند» قاعده‌ی کلی نیسان برای این است که چنین خودروهایی بسیار بیشتر از روشی برای جابه‌جایی به‌کار گرفته شوند. کارانزا معتقد است: خودروها باید بیش‌ازپیش هوشمند باشند تا بتوانند به نیازهای اساسی مشتریان ما پاسخ دهند. «ایمنی» و «تجربه‌ی رانندگی» اصول اساسی برای ما و مشتریان‌ است. اخیرا بسیاری از خودروسازان نیز اظهار کرده‌اند خریداران امروزی می‌خواهند خودرو منعکس‌کننده انتخاب سبک زندگی، حساسیت زیست‌محیطی، ساختار اعتقادی و دنیای پیشرفته و متصل باشد. مطمئنا خودروها هوشمندتر می‌شوند؛ اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به هدف وجود دارد؛ زمانی‌که بتوانید قدرت گوشی هوشمند خود را در کف دست کنترل کنید.
همچنین، آنچه نیسان به‌عنوان «یکپارچگی هوشمند» می‌خواند، مفهوم جالبی است و به این واقعیت اشاره می‌کند که درمقایسه‌با هر زمانی از تاریخ، خودرو به انجام کارهای بیشتری نیاز دارد. کارانزا با اشاره به شیوه‌ی تغییر بازی گفت: خودرو دیگر محصول جداگانه‌ای نیست و به اینترنت و شبکه‌ی برق متصل است. خودرو الکتریکی به تعامل بسیار پیچیده‌ای با برق نیاز دارد. در 100 سال گذشته، خودرو تغییرات بسیار اساسی در زندگی ما داشته‌اند؛ اما تغییراتی که در دهه‌ی آینده در زندگی ما خواهند داشت، به‌هیچ‌وجه تصورپذیر نیست. نیسان از تولید خودرو الکتریکی استقبال می‌کند و معتقد است موفقیت‌های پی‌درپی آن می‌تواند راه را برای برخی تغییرات دیگر فراهم کند.
کارانزا گفت: سه ستون اصلی یادشده در حال تعیین نحوه‌ی کار ما در شرایط حاضر و آینده است. ما فقط شرکت خودروسازی نیستیم و موضوع اصلی نیز تنها درباره‌ی زیبایی و راحتی محصولات نیست. ما می‌خواهیم در زندگی مشتری بیشتر از قبل حضور یابیم، فراتر از اینکه خودرو چگونه کار می‌کند یا چه کاری انجام می‌دهد. مفاهیم پشت این سه ستون فوق‌العاده هستند و چنین مفاهیمی تغییر اساسی در نحوه‌ی کسب‌و‌کار ما است، نه فقط شعاری برای بازاریابی . نباید تعجب کنید که خودروسازان مسئول به‌دنبال چیزی فراتر از مرحله‌ی اول عمر باتری خودرو الکتریکی برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی درازمدت آن‌ها هستند و این دقیقا همان چیزی است که نیسان انجام می‌دهد. فرانسیسکو کارانزا در گفت‌وگویی در مادرید گفته است باتری‌های نیسان لیف بین 10 تا 12 سال پس از خودرو عمر خواهند کرد. چنین موضوعی نشانه‌ای واضح است که نیسان درباره‌ی زندگی مجدد باتری‌ها پس از پایان عمر وسایل نقلیه فکر می‌کند.
کارانزا گفت: نیسان بر عواملی مانند الگوها و چرخه‌های شارژ و تخریب باتری در بیش از 400 هزار خودرو الکتریکی لیف در جاده‌های اروپا نظارت می‌کند. زندگی دوم باتری، نکته اصلی است. ما هم‌اکنون بیشتر از 400 هزار خودرو داریم و اطلاعات زیادی درباره‌ی باتری دریافت می‌کنیم که بیش‌ازپیش اطمینان‌بخش هستند. واضح است که عمر باتری بیشتر از عمر خودرو خواهد بود. ما باتری را از روی خودرو برقی خارج خواهیم کرد و 10 سال دیگر نیز پس از خودرو باقی خواهد ماند. بخشی از مسئولیت ما این است که آثار مضر محصولات خود را کاهش دهیم و این فراتر از خودروهای الکتریکی خواهد بود. ما هم‌اکنون سیستم خورشیدی بزرگی روی سقف انبار تدارکات در آمستردام داریم و تولید باد نیز در کارخانه‌ی بریتانیا انجام می‌شود. نیسان پروژه‌های متعددی برای استفاده مجدد از باتری‌های دست‌دوم و نو لیف تعریف کرده که از کاربردهای مصرفی برای خودرو جدا هستند. مثالی از این موضوع، سیستم ذخیره‌سازی سه مگاواتی با استفاده از 148 باتری نیسان لیف در ورزشگاه فوتبال آمستردام است. نیسان همچنین مجموعه‌ای از سلول‌های خورشیدی و باتری‌ها را برای استفاده‌ی خانگی ارائه می‌دهد و بسته‌های باتری حمل‌شدنی که می‌توانند به‌سادگی برای تأمین برق مکان اردوگاه یا لپ‌تاپ استفاده شوند.
مقاله‌های مرتبط:
عمر باتری نیسان لیف چقدر است؟ باتری نیسان لیف، برق ورزشگاه فوتبال را تأمین کرد
هنگامی‌که درباره‌ی استفاده از مواد بازیافتی در تولید وسیله‌ی نقلیه سؤال شد، کارانزا نگاه مثبتی به کارهایی داشت که خودروسازان باید انجام دهند. وی گفت: مشتریان باید به‌سمتی حرکت کنند که شیوه‌ی زندگی خود را با خودرویشان تغییر دهند. هرروز درصد درخورتوجهی از مواد بازیافتی را در خودروها مشاهده می‌کنیم. می‌بینیم هزینه‌های استفاده از این مواد کاهش می‌یابد و معتقدیم باید این را تشویق کنیم. ما می‌خواهیم مشتریان سبک زندگی خود را تغییر دهند و نه صرفا خودرو الکتریکی بخرند.
وقتی کارانزا به تغییر شیوه‌ی زندگی مصرف‌کنندگان اشاره می‌کند، یکی از مثال‌های آن، استفاده از خودرو الکتریکی به‌عنوان منبع انرژی است که می‌تواند مانند پنل خورشیدی خانگی برای ارسال برق به شبکه به‌کار گرفته شود. کارانزا دراین‌باره گفت: محاسبه کرده‌ایم مالکان خودرو برقی در دانمارک می‌توانند سالانه حدود 1500 یورو از نیسان لیف خود برق تولید کنند و به شبکه‌ی توزیع برق بفروشند. چنین موضوعی اکوسیستمی پیچیده است؛ اما باتوجه‌به اینکه خودرو برقی به شبکه‌ی توزیع دسترسی پیدا می‌کند، ارزش زیادی دارد. مشتریان از ما انتظار دارند راه‌حل‌هایی فراتر از خودرو الکتریکی برای آن‌ها به‌ارمغان بیاوریم؛ به‌همین‌دلیل، می‌بینید که نیسان در سراسر جهان به‌دنبال سازمان‌هایی برای مشارکت در‌این‌زمینه است. چنین کاری بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که شرکت خودروسازی به‌تنهایی می‌تواند انجام دهد. ما به شرکا و مشتریانی نیاز داریم که بتوانند در‌این‌باره کمک کنند و ابزارهای لازم را نیز دراختیار داشته باشند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سخنگوی وزارت نفت: زاکانی باید درباره کرسنت به پیشگاه ملت پاسخگو باشد

پای لنگ طرح اصلاح ساختار بودجه

پردازنده‌های نوری هیبرید؛ جانشین آینده طراحی‌های سیلیکونی

مایکروسافت لانچر با ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی شد

بهترین بازی های اندروید رایگان خرداد 1398

مخالفتی برای معامله مجازی طلا و جواهر وجود ندارد

آیا موبایل خطرناک‌ترین رقیب تلویزیون شده است؟

کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام تصویب شد

MSI و BlueStacks بازی‌های اندرویدی را با نرخ 240 فریم‌برثانیه به دسکتاپ می‌آورند

هواوی میت ایکس تا شهریورماه با سیستم عامل اندروید عرضه می‌شود

آمار دقیق وضعیت موتور جستجوی بینگ در یک اسلاید فاش‌ شد

مرسدس AMG GT3 مدل 2020 رونمایی شد

دیسمورفیای اسنپ‌ چت و گرایش نوجوانان و جوانان به جراحی پلاستیک

گزارش Opensignal عملکرد ضعیف شبکه 5G را نشان می‌دهد

نخستین ویدئو تبلیغاتی شیائومی می CC و رندرهایی از می CC9e رویت شد

مایکروسافت برای تکامل گیت‌ هاب، Pull Panda را خریداری کرد

آی تی شبکه، مرجعی برای خرید تجهیزات شبکه

آیا فروپاشی اتحاد بین رنو نیسان و میتسوبیشی، نزدیک است؟

فیلیپس از لامپی با قدرت تابش داده در سرعت 250 مگابیت‌برثانیه رونمایی کرد

با ماسایوشی سان، قدرتمندترین بازیگر سیلیکون ولی آشنا شوید

آئودی SQ8 رونمایی شد

کاربران حرفه‌ای از دلایل خرید مک پرو جدید می‌گویند

سهام ایران خودرو و سایپا در آینده نزدیک واگذار می‌شود

تغییر مکان سرورهای HMD Global برای حفظ امنیت کاربران

احتمال عرضه مک بوک و آیپد با نمایشگر OLED برای جبران افت فروش آیفون

برترین ایرلاین‌ های جهان در سال 2019 به انتخاب اسکای‌ترکس

خودروهای استون مارتین V8 ،DB5 و Valhalla در فیلم جدید جیمز باند حضور دارند

گلکسی S7 و S7 Edge همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را به‌صورت دوره‌ای دریافت می‌کنند

سیستم‌ عامل کروم گوگل از پردازنده‌های آیس لیک اینتل پشتیبانی نخواهد کرد

بهای سکه به 4 میلیون و 670 هزار تومان کاهش یافت

بازگشت سکوی 9 پارس جنوبی به مدار تولید تا پیش از زمستان

مشخصات فنی موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 اعلام شد

طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد

آمریکا پنج شرکت فناوری چینی دیگر را تحریم کرد

تراپی؛ چطور از سایت‌های خارجی درآمد کسب کنیم؟

قابلیت Find My اپل چگونه کار می‌کند؟

قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در سال جاری از 10 هزار دلار عبور کرد

زیست‌شناسی لپتین، هورمون گرسنگی تشخیص داده شد

قیمت و مشخصات فنی کونیگزگ یسکو مشخص شد

3 راه تامین کسری بودجه

تحریم ضد بشری آمریکا حقوق کارگران و زنان ایران را ضایع می کند

رنو ترایبر معرفی شد

شیائومی نخستین گوشی هوشمند با دوربین 64 مگاپیکسلی را معرفی خواهد کرد

گلکسی نوت 10 سامسونگ با فناوری بلندگوی یکپارچه با نمایشگر معرفی می‌شود

افت42 درصدی تولید خودرو

همتی: ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی حذف نمی شود

وضعیت پتروپالایشگاه ها و اهمیت آنها در تکمیل زنجیره ارزش نفت بررسی شد

عرضه 4.5 میلیارد یورو ارز صادراتی در سامانه نیما

آمادگی شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران

رئیس اتاق بازرگانی: بخش خصوصی اپوزیسیون دولت نیست