راه ترقی

آخرين مطالب

تاکید "هاشمی" بر تعامل بیشتر قوه قضائیه برای احضار اعضا گفتگو

تاکید "هاشمی" بر تعامل بیشتر قوه قضائیه برای احضار اعضا
  بزرگنمايي:

راه ترقی- محسن هاشمی رفسنجانی در پایان یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در ابتدای جلسه امروز رسولی، خزانه دار شورای شهر تهران توضیحاتی در ارتباط با درآمد و هزینه شهرداری تهران برای سه ماهه نخست سال جاری ارائه کردند که اعضای شورای شهر نیز در این زمینه نظرات خود را مطرح کردند و البته تاکید کردند که چرا شهرداری تهران فقط گزارش درآمدها را به شورا ارسال می‌کند و از شهرداری خواستند در گزارش‌های بعدی آماری از هزینه کردها را نیز در اختیار اعضای شورا قرار دهند.

وی افزود: تعیین تکلیف ساختمان‌های شهرداری تهران که از 100 سال گذشته در تهران مطرح بوده یکی دیگر از دستورکارهای این جلسه شورای شهر تهران بود که در آن ساختمان‌هایی در شهر وجود دارد که شهرداری برای ساخت و ساز آنها اقدام به اخذ پروانه نکرده است و این موضوع در ساختمان‌های مشارکتی نیز وجود دارد، لذا اعضا در این جلسه تاکید کردند که شهرداری نیز باید اقدام به اخذ پروانه ساخت و ساز می‌کرده که البته با توجه به پیشنهادات متعدد قرار شد در جلسه بعدی بار دیگر جزئیات این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین در این حوزه مقرر شد شهرداری تهران هر سه ماه گزارشی را در این زمینه به شورا ارائه کند.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آسفالت خیابان‌های شهر تهران نیز گفت: از اواخر سال گذشته شهرداری تهران نهضتی مبنی بر آسفالت ریزی در معابر شهر تهران را آغاز کرد و بر اساس اعلام معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران قرار است تا پایان سال جاری یک میلیون تن آسفالت در خیابان‌های شهر تهران مورد بهره برداری قرار گیرد که این موضوع قطعاً مبحث قابل توجهی است.

وی ادامه داد: بنده نیز بازدیدی از کارخانه آسفالت ریزی در جنوب غربی شهر تهران داشته‌ام و با توجه به این بازدید به نظرم این کارخانه آلودگی ندارد و همچنان می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: همزمان با آغاز آسفالت ریزی در شهر تهران قیمت آسفالت به یکباره از سوی پیمانکاران بخش خصوصی افزایش پیدا کرد به شکلی که مناطق شهرداری توان خرید آسفالت مورد نیاز را نداشتند و در نهایت به دستور شهردار تهران کارخانه‌های آسفالت موظف شدند که آسفالت مورد نیاز خیابان‌ها را در کارخانه‌های آسفالت ریزی شهرداری تهران تولید و خریداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: این موضوع در سال‌های گذشته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداری تهران به یک چالش تبدیل شده است. ما تاکید داریم که نمایشگاه‌های پر مخاطب در شهر آفتاب برگزار شود و دوستان ما معتقدند که شهر آفتاب زیرساخت‌های لازم را ندارد اما باید اعلام کنیم که شهر آفتاب شرایط مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف دارد و در حال حاضر نیز نمایشگاه‌های متعددی در آن برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران نیز، گفت: این انتخابات 4 مرداد ماه برگزار می‌شود اما در خصوص اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیر قانونی بودن این انتخابات باید بگویم که این انتخابات 4 دوره برگزار و در هر دوره این انتخابات با اخذ مجوز از وزارت کشور امکان برگزاری آن حاصل شده است البته اظهارات سازمان بازرسی نیز کاملاً منطقی است.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود بنده نامه‌ای را به سران سه قوه در خصوص این انتخابات ارسال کنم که آقای روحانی در جلسه سران سه قوه به این موضوع اشاره کند که در نهایت این موضوع منتفی و مقرر شد  نامه‌ای در خصوص برگزاری انتخابات به رئیس جمهور ارسال شود. موضوع دیگری که مورد توجه قرار داشت این بود که با توجه به اینکه دولت لایحه‌ای را در ارتباط با انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارسال نکرده بود مقرر شد از طریق شورای عالی استان‌ها لایحه‌ای به دولت ارجاع و در نهایت به این موضوع رسیدگی شود.

هاشمی در خصوص جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا نیز گفت: در این جلسه به موضوعات مختلفی پرداخته شد که در خلال این موضوعات به مسئله اصرار برخی از اعضای شورای شهر تهران اشاره شد که در هفته‌های اخیر برخی از اعضا از جمله آقایان الویری، میرلوحی، حق شناس و خانم خداکرمی به قوه قضائیه احضار شدند که در واقع در این جلسه اعضای شورای شهر تاکید کردند که قوه قضائیه باید تعامل بیشتری با هیأت رئیسه شورای شهر تهران داشته باشد. در حقیقت این قوه بدون هماهنگی ریاست شورا اعضا را احضار کرده که در این جلسه تاکید شد در این خصوص تعامل بیشتری با قوه قضائیه برقرار شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/69981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران