راه ترقی

آخرين مطالب

چرا بی ام و خودرو پلاگین هیبرید را به تمام برقی ترجیح می‌دهد؟ اقتصاد

چرا بی ام و خودرو پلاگین هیبرید را به تمام برقی ترجیح می‌دهد؟

  بزرگنمايي:

راه ترقی - مسئولان بی‌ام‌و اعتقاد دارند که خودروی پلاگین هیبرید، واسطه‌ای برای تولید مدل‌های تمام برقی نیست و چنین خودروهایی در شرایط کنونی بسیار مفید هستند.

بسیاری از خودروسازان به مدل‌های پلاگین هیبرید (PHEV) به‌عنوان پلی برای برای کمک به تسلط بر بازار نگاه می‌کنند؛ تا زمانی‌که خودروهای تمام الکتریکی ارزان‌تر باشند و بتوانند آسان‌تر شارژ شوند. اما بی‌ام‌و که فناوری هیبرید را به‌عنوان روشی برای صرفه‌جویی در سوخت در کنار مدل‌های تمام برقی مانند i3 می‌بیند، این‌طور فکر نمی‌کند. هم‌اکنون خودروساز آلمانی در کنار محصولات برقی خود، از فناوری هیبرید در مدل 330e بهره می‌گیرد.
خودروهای پلاگین هیبرید شامل یک یا چند موتور الکتریکی هستند که نسبت به خودروهای تمام الکتریکی، به باتری‌هایی کوچک‌تری متصل می‌شوند. به‌طور کلی استفاده از باتری به آن‌ها اجازه می‌دهد که در حالت برقی و بدون انتشار آلایندگی به شعاع حرکتی بین 30 تا 60 کیلومتر دست یابند. با این حال، آن‌ها همچنین دارای یک پیشرانه احتراق داخلی هستند که باتری را شارژ می‌کند و در صورت نیاز چرخ‌ها را هم حرکت می‌دهد. یکی از مزایای خودروی پلاگین هیبرید این است که محدودیت‌های کمتری از نظر شعاع حرکتی دارند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند در صورت خالی شدن شارژ باتری، ظرف چند دقیقه باک خود را در پمپ بنزین پر کنند. خودروهای پلاگین هیبرید ارزان‌تر و سبک‌تر از مدل‌های تمام برقی هستند، زیرا ساخت باتری‌های سنگین و پرظرفیت، گران‌قیمت است.
خودروی پلاگین هیبرید همچنین می‌تواند طبق شرایط و مقررات دشوار زیست محیطی که در بعضی از شهرها وجود دارد، سازگار شود؛ مقرراتی که به‌دنبال محدود کردن (و در بعضی موارد حتی ممنوعیت کامل) تردد هر وسیله نقلیه‌ای هستند که باعث تولید و انتشار گازهای آلاینده و دی‌اکسیدکربن می‌شوند. در همین راستا وب‌سایت بی‌ام‌و بلاگ مصاحبه‌ای را با کریستین باک، یکی از مهندسان ارشد خودروساز آلمانی انجام داده است. از او درباره رویکرد بی‌ام‌و سؤال پرسیده شد که این‌طور پاسخ داد: خودروی پلاگین هیبرید، فناوری واسطه نیست و ما آن را به‌صورت بلندمدت دنبال می‌کنیم. برای بسیاری خودروی پلاگین هیبریدی مفهوم بهتری است؛ نه خودروی الکتریکی مجهز به باتری با شعاع حرکتی 600 کیلومتر و باتری 100 کیلووات‌ساعت با هزینه و وزن و محدودیت‌های بیشتر از نظر تولید دی‌اکسیدکربن و تمام این موارد.
آیا خودروی الکتریکی مجهز به باتری، واقعاً پاسخی برای همه چیز است؟ کریستین باک در پاسخ به این سؤال، اضافه کرد که شعاع حرکتی در حالت تمام برقی حدود 80 کیلومتر و حدود 25 درصد بیشتر از مدل پلاگین هیبرید بی‌ام‌و 330e هدف خوبی است. گفته می‌شود که این مدل می‌تواند به لطف بهره‌گیری از باتری 10/3 کیلووات، مسافت 60 کیلومتر را طی کند که حدود یک چهارم ظرفیت باتری نیسان لیف و برابر با ظرفیت باتری بی‌ام‌و X5 xDrive45e است. او ادامه داد: بله، [شعاع حرکتی] 100 کیلومتر بهتر خواهد بود، اما [باتری خودرو] سنگین‌تر و گران‌تر است. نسل اول دارای شعاع حرکتی 30 کیلومتر بود، در حالی که نسل بعدی دارای ظرفیت پیمایش 50 کیلومتر است و خودرویی با شعاع حرکتی 80 کیلومتر خوب به نظر می‌رسد.
بی‌ام‌و قصد دارد تا سال 2023 حدود 25 مدل خودروی الکتریکی به بازار عرضه کند که طبق شنیده‌ها شامل 12 خودروی پلاگین هیبرید و 13 مدل تمام الکتریکی می‌شود. خودروساز باواریا همچنین قصد دارد نسخه‌های پلاگین هیبرید بی‌ام‌و سری 2 اکتیوتورر، بی‌ام‌و سری 3، بی‌ام‌و سری 5 ، بی‌ام‌و سری 7، بی‌ام‌و X3 و X5 را نیز راهی بازار کند. البته در این فهرست نباید بی‌ام‌و i8 را از قلم بیاندازیم. بی‌ام‌و معتقد است که می‌تواند تا سال 2025، هر سال حداقل 30 درصد میزان فروش مدل‌های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی را افزایش دهد و تعداد آن‌ها را در این سال نسبت به سال 2021، به دو برابر برساند.
خودروساز آلمانی در سال 2013 از خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 رونمایی کرد و حالا با گذشت چند سال قصد دارد در سال 2020، مدل تمام برقی iX3 را پس از عرضه کراس‌اور برقی توسط خودروسازانی مانند آئودی ، مرسدس بنز ، جگوار و تسلا راهی بازار کند. برخی معتقد هستند که دلیل اصلی استعفای هرالد کروگر از سمت مدیرعامل بی‌ام‌و طی هفته گذشته به همین دلیل بوده است. با توجه به این موارد، از باک درباره آینده و عرضه خودروهای الکتریکی سؤال پرسیده شد که این‌طور پاسخ داد: ما جزو اولین‌ها بودیم که با معرفی بی‌ام‌و i3 و i8 خود را نشان دادیم. این تعهد بسیار مثبتی بود. من فکر می‌کنم در نهایت تصمیم درستی گرفته شد وگرنه گام‌های زیاد در فاصله خیلی کم و هدر دادن مقادیر زیادی سرمایه، نتیجه کار می‌شد. سود خودروهای تمام الکتریکی هم‌اکنون به اندازه مدل‌های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی نیست. سرمایه‌گذاری متعادل در آینده، پیامی روشن برای کسب پول است. مهم‌ترین کار آماده شدن است، زیرا همه‌چیز در نهایت اتفاق می‌افتد و انعطاف‌پذیری کلید راه است؛ ما باید آماده باشیم.
مقاله‌های مرتبط:
مدل پلاگین هیبرید بی‌ام‌و 330e رونمایی شد نگاه عمیق به بی‌ام‌و 530e هیبریدی
اظهارات کریستین باک، پس از آن مطرح می‌شود که مدتی قبل نیز کلاوس فروهلیش از تغییر به سمت برقی کردن خودروها با نام «هیجان بیش از حد» یاد کرد؛ فروهلیش پیشنهاد کرد که پیش از جا افتادن کامل خودروهای الکتریکی و هیدروژنی، پیشرانه‌های احتراق داخلی همچنان طی سه دهه آینده باقی بمانند. کلاوس فروهلیش در این زمینه گفت: خودروهای برقی مجهز به باتری از نظر مصرف مواد اولیه، هزینه بیشتری دارند و چنین شرایطی با افزایش تقاضا برای مواد خام، ادامه می‌یابد و حتی بدتر می‌شود. در بهترین شرایط پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای برقی تا سال 2025 حدود 30 درصد باشد؛ به این معنی که حداقل 80 درصد خودروهای ما مجهز به پیشرانه احتراق داخلی خواهند بود (پلاگین هیبرید یا مجهز به پیشرانه احتراق داخلی). یکی از پیشرفت‌های بی‌ام‌و این است که از سیستم‌های الکتریکی 48 ولت استفاده می‌کند که ارزان است و تاحدودی مصرف سوخت و میزان انتشار آلایندگی را کاهش می‌دهد. بک معتقد می‌گوید برای شرکتی که سال‌ها تولیدکننده‌ی خودروهای بنزینی است، در شرایط فعلی مدل‌های پلاگین هیبرید بهترین راه برای رسیدن به فناوری تمام برقی خواهد بود.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

افراد فاقد بیمه به همراه روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را فیلتر خواهد کرد

نسل بعدی APUهای AMD با نام Renoir و معماری Zen 2 از راه می‌رسد

پردازنده‌ی 18 هسته‌ای Cascade Lake-X اینتل در گیک‌بنچ مشاهده شد

یک بام و دو هوای عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس

دستورالعمل جدید گمرک برای تسریع تشریفات گمرکی کالاهای اساسی

سایپا محصولات رنو، برلیانس و آریو را تحویل نخواهد داد

هرآنچه باید درباره حسگر اثرانگشت بدانید؛ قسمت سوم و پایانی

امکان جدید گوگل اسیستنت: ارسال یادآور برای خانواده و دوستان

فریم 72: از گفت‌وگو درباره فاز چهارم و پنجم دنیای سینمایی مارول تا رده‌بندی پنج فیلم برتر مارول

بوش نمایشگر سه‌بعدی پشت فرمان خودرو تولید خواهد کرد

لاجیتک دو کیبورد جدید مخصوص گیمینگ رونمایی کرد

معرفی تتر از زبان کوین نیک

مشخصات گوشی‌های گلکسی M31،M21 و M41 فاش شد

گوگل کاهش دوره مجوزهای HTTPS به یک سال را پیشنهاد داد

اردکانیان: رکورد صادرات، تولید و صرفه‌جویی در مصرف برق شکسته شد

گزارش نهایی بازار پردازنده‌ها در فصل دوم 2019؛ آرامش قبل‌ از طوفان 7 نانومتری‌ها

اپ استریم بازی PlayGalaxy Link سامسونگ ماه سپتامبر عرضه می‌شود

زوم کست ویژه Avengers: Endgame؛ پایان بازی همان پایان‌بندی عظیمی بود که انتظارش را می‌کشیدیم؟

IBM در سال 2018 بیشترین تعداد پتنت را ثبت کرده است

افزونه جدید کروم رمزهای عبور لورفته را تشخیص می‌دهد

دریکو GTE معرفی شد؛ ابرخودرو برقی با گشتاور 8800 نیوتن‌متر

پازل: نظافت بهینه

اپل ادعا می‌کند که 2/4 میلیون شغل در آمریکا ایجاد کرده است

پردازنده گرافیکی PS5 از کارت گرافیک RTX 2070 Super قوی‌تر خواهد بود

لنوو با افزایش سهم بازار کامپیوترهای شخصی درآمد خود را به 12/5 میلیارد دلار رساند

با تبلت نارتب مدل NT821 New مخصوص کودک و نوجوان آشنا شوید

واقعیت مجازی ترس از پرواز را از بین می‌برد

مایکروسافت کاهش سرعت پردازنده در سرفیس پرو 6 و سرفیس بوک 2 را تأیید کرد

اینستاگرام ابزار جدیدی برای گزارش اخبار جعلی اضافه می‌‌‌کند

مشخصات فنی و قیمت احتمالی وانت جک T8 در ایران

ادامه تأثیر کاهش ماینینگ بر درآمدهای انویدیا در سه‌ماهه دوم سال مالی 2020

فضای کار اشتراکی باعث احساس تعلق جمعی می‌شود

واقعیت مجازی امکان تمرین اخراج کارمندان را فراهم می‌کند

آمازون کالاهای به‌فروش‌نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد

اپل واچ سری 5 با نمایشگر اولد و بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

اپل به سرقت تکنولوژی دوربین‌های دوگانه‌ی آیفون متهم شد

امکان مشاهده دمای پردازنده گرافیکی به ویندوز 10 اضافه خواهد شد

رندرهای نوکیا 7.2 با دوربین دایره‌‌ای‌شکل و بدنه‌ باریک دیده شد

دعوت وزیر برق افغانستان از بخش خصوصی ایران دعوت وزیر برق افغانستان از بخش خصوصی ایران

نظام توزیع اصلاح می‌شود

گزارش مالی سه‌ماهه دوم HTC از تداوم وضعیت بحرانی آن خبر می‌دهد

آثار برگزیده مسابقه عکاسی با پهپاد Skypixel معرفی شدند

چند مدیر سابق و فعلی مایکروسافت تیم فوتبال شهر سیاتل را خریدند

استفاده از شارژر سریع 45 واتی گلکسی نوت 10 پلاس برای همه کاربران ممکن نیست

عمر سفرهای ارزان قیمت به پایان رسیده است

تلفیق عکس های ماهواره‌ای برای ساخت یک انیمیشن مفهومی

حقوق مهندسان نرم افزار مایکروسافت چقدر است؟

گوگل به دنبال قهرمانی فوتبال جهان با هوش مصنوعی است

10 واژه‌ای که معنای متفاوتی برای فیزیکدان‌ها دارند (بخش دوم)