راه ترقی

آخرين مطالب

موتورسیکلت سفارشی یاماها MT-125 Kingstone معرفی شد اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - یاماها موتورسیکلت تک سیلندر جدید MT-125 را معرفی کرد. این موتورسیکلت مخصوص بازار اروپا است و در کلاس استاندارد قرار می‌گیرد.

یاماها MT-125 در کلاس موتورسیکلت‌های استاندارد (Naked) قرار می‌گیرد و در بازار اروپا توانسته توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. یاماها MT-125 برای استفاده‌ در سفرهای درون شهری گزینه‌ای بسیار خوبی است و رقیب مدل‌های هوندا Grom و کاوازاکی Z125 Pro محسوب می‌شود.
یاماها MT-125 براساس مدل مشهور YZF-R125 ساخته شده است. MT-125 از پیشرانه‌ی 15 اسب بخاری تک سیلندر به حجم 125 سی سی استفاده می‌کند. این پیشرانه توانایی دستیابی به دورهای بالا را دارد و نیروی آن با استفاده از جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته به چرخ عقب انتقال پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این مدل در حدود 130 کیلومتر بر ساعت است. MT-125 موتورسیکلتی سریع و چالاک است. این مدل کیفیت ساخت بالایی دارد و با توجه به وزن 138 کیلوگرمی خود نیز در دسته‌ی موتورسیکلت‌های سبک قرار می‌گیرد.
یکی از طرفداران یاماها MT-125 دریک اوهلرکینگ، مدیر شرکت Kingstone است. کینگستون در ساخت موتورسیکلت‌های سفارشی فعالیت دارد. بیشتر کسانی که به‌دنبال موتورسیکلت‌های سفارشی هستند، مدل‌های MT-07 و MT-09 یاماها را به‌عنوان پایه‌ای برای ساخت موتورسیکلت سفارشی شان انتخاب می‌کنند، به همین دلیل انتخاب MT-125 از سوی کینگستون باعث تعجب همه شد. اعمال تغییرات در این مدل تنها 1000 یورو هزینه دارد. به‌گفته‌ی دیرک: در اروپا موتورسیکلت سازان بسیار کمی وجود دارند که به سراغ مدل‌های کوچک می‌روند و تقریبا نمی‌توانید موتورسیکلتی با حجم پیشرانه کم‌تر از 400 سی سی پیدا کنید اما یکی از موتورسیکلت‌سازان سفارشی هم به نام Deus Ex Machina ده سال پیش نسخه‌ای از یاماها XT250 را معرفی کرده بود. هدف دیرک در این پروژه ساخت موتورسیکلتی مخصوص تردد در ساحل بود و MT-125 از این نظر فوق‌العاده است. وی مراحل کار را اینطور عنوان می‌کند: ما ابتدا قطعات موتورسیکلت را از هم باز کردیم. سپس صندلی را جدا کرده و بخش عقبی شاسی را هم تقریبا لخت کردیم. سپس در کارگاه اقدام به نصب صندلی Storz روی یاماها کردیم که دوخت خوبی دارد. این صندلی خیلی خوب است و تنها نیاز به کمی تنظیم داشت. باک بنزین استاندارد این مدل نیز در جای خود حفظ شد.
قسمت انتهایی موتورسیکلت از نو ساخته شد. این پخش درون خود یک باتری لیتیوم پلیمر و سیم‌کشی استاندارد ترمز ABS را جای داده است. پوشش بخش عقبی از آلومینیوم و به‌طور سفارشی ساخته شده است. این پوشش وظیفه‌ی پنهان کردن مخزن آب رادیاتور را هم دارد. سیستم تعلیق استاندارد یاماها MT-125 ساخت KYB USD است. دیرک ارتفاع این سیستم را از 41 میلی‌متر به 40 میلی‌متر کاهش داده است. اتصال استاندارد کمک فنر نیز چند میلیمتری بزرگ‌تر شده و مقداری پایین‌تر آمده است.
در انتها هم یک چراغ جلوی خاص با دو لامپ کوچک برای MT-125 طراحی شده است. دیرک سیستم اگزوز اصلی را نیز تعویض کرده و چراغ‌های عقب به همراه راهنماها ساخت شرکت آلمانی Highsider هستند. مقاله‌های مرتبط:
موتورسیکلت برقی یاماها TY-E معرفی شد بهترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت کمتر از 5 هزار دلار
در مراحل تولید این موتورسیکلت سعی شده تا بسیاری از بخش‌ها استاندارد باقی بمانند. برای مثال حتی رنگ بدنه، دست نخورده است. رینگ چرخ‌ها نیز به رنگ طلایی درآمده‌اند و روی آن‌ها تایرهای مخصوص ساخت Heidenau نصب شده‌ است. دیرک یکی از اهداف خود در این پروژه را حفظ قطعات استاندارد کارخانه تا جای ممکن و آسان بودن نصب کیت روی موتورسیکلت عنوان کرد.
برخلاف بسیاری از موتورسیکلت‌های سفارشی، یاماها MT-125 کینگستون یک موتورسیکلت کاملا کاربردی است و قیمت بالایی هم ندارد. این موتورسیکلت مناسب افرادی است که توانایی راندن موتورسیکلت‌های بزرگ را ندارند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/70150/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد