راه ترقی

آخرين مطالب

پاراوزنه برداری؛ قهرمانی اراده‌ها ورزشی

پاراوزنه برداری؛ قهرمانی اراده‌ها
  بزرگنمايي:

راه ترقی- رقابت های پاراوزنه برداری قهرمانی جهان در شهر نورسلطان شرایطی متفاوت از سال های گذشته داشت و رقابت ها در اوج هیجان و قدرت‌نمایی حریفان در دسته های مختلف برگزار شد. هیجانی که در نهایت امتیاز کلی آن برای نفرات این دسته ها به مثابه پیش پرداختی برای رزرو بلیت توکیو به شمار می رفت.

در این زمینه «بابک محمدی» رییس انجمن پاراوزنه برداری باور دارد: نمی شود سطح رقابت های امسال را با چند سال گذشته مقایسه کنیم زیرا تمام تیم ها با نفرات اصلی آمده بودند. به دلیل اینکه برای گزینشی پارالمپیک 2020 توکیو فرد سهمیه می گیرد نه وزن خاص، شهر نورسلطان قزاقستان به محلی برای زورآزمایی مدعیان تبدیل شده بود.

او با یادآوری سختی این رقابت ها گفت: اگر نگاهی به نتایج نفرات برتر حاضر در این تورنمنت داشته باشیم مشخص خواهد شد بسیاری از عنوان داران جهانی این رشته کمتر موفقیت کسب کردند. نمونه این امر نیز «محسن رسول» نابغه جهان عرب بود که در وزن خود جایگاهی بهتر از هفتم به دست نیاورد و عنوان دار نیجریه ای نیز بدون کسب امتیاز نورسلطان را ترک کرد.

البته استرس و فشار رقابت ها بر روی برخی از ورزشکاران ایرانی نیز تاثیر گذاشت و 2 وزنه بردار معلول ایرانی نتوانستند مدالی به دست بیاورند. اما از 9 نفر اعزامی به این رقابت ها هفت نفر به روی سکو رفتند.

«حسین توکلی» که نخستین تجربه مربیگری خود را با تیم پاراوزنه برداری ایران تجربه کرد در زمینه قدرتنمایی این ورزشکاران می گوید: این نخستین مرتبه بود که در کنار قهرمانان جانباز و معلول، رقابت‌های جهانی را تجربه کردم و این سفر در زندگی من بسیار متفاوت بود. بارها صحنه‌های زیبایی را به چشم دیدم، فارغ از مدال و رقابت تجسم اراده انسانی را در میان ورزشکاران معلول می‌توان مشاهده کرد که با وجود همه مشکلات زیبایی‌های زندگی را درک کرده‌اند و با انگیزه به میدان آمده‌اند.

وی افزود: تعداد مدال‌های طلا و نقره ما از سایر کشورها در بخش مردان بیشتر بود، در صورتی که کشورهای دیگر با احتساب حضور بانوان و آقایان پارا وزنه‌بردار ارزیابی می‌شوند.

عملکرد مناسب تیم پاراوزنه برداری ایران که در نهایت منجر به قهرمانی آن در بخش مردان و عنوان سومی در مجموع رقابت ها شد نشان از روزهای پرامیدی دارد که آوردگاه توکیو را به عرصه قدرتنمایی بازوان پرتوان ایرانی تبدیل خواهد کرد.

در این زمینه رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به هدف گذاری های کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: اگر واقعیت را بپذیریم تمام سیاست کمیته بر این است که به کسب سهمیه اکتفا نکند بلکه مدال آوری و قرار گرفتن بر سکو اولویت اعزام به توکیو است.

او ادامه داد: کسب هفت مدال رنگارنگ از رقابت های نورسلطان نشان داد که ایران در سطح بالایی از وزنه برداری معلولان جهان قرار دارد و 7 مدال طلا، نقره و برنز توسط 9 ورزشکار ایران گواه این واقعیت است. با این شرایط به احتمال زیاد نفراتی که توانستند در رقابت های جهانی مدال کسب کنند به رقابت های پارالمپیک اعزام خواهند شد.

البته رییس انجمن پاراوزنه برداری ایران از باقی ماندن یک مرحله دیگر گزینشی پارالمپیک خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این رقابت در آغاز سال 2020 در امارات برگزار می شود.

اما با وجود این موفقیت ها سرمربی تیم پاراوزنه برداری رقابت های قهرمانی جهان در قزاقستان را پایان تلاش وزنه برداران نمی داند بلکه معتقد است که باید تلاش فراوانی برای عبور از نقطه ضعف های این رشته شود.

توکلی با اشاره به زمان باقی‌مانده تا بازی های پارالمپیک 2020 توکیو تاکید کرد: تیم خوبی داریم و می‌بایست با برطرف کردن ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت آماده شویم. علاوه بر این‌ها حضور یک ماساژور در کنار تیم بسیار لازم و کمک کننده خواهد بود.

تاکید مربی تیم بر رفع نقطه ضعف ها نشان از آن دارد که واقعیت افتخار آفرینی پولاد مردان معلول ایران فراتر از آن است که نام آنان را همزاد همیشگی موفقیت تعریف کنیم. این تیم کاستی هایی دارد که باید در یک سال پیش رو برطرف شود. کاستی هایی که عمده آن به دغدغه های ورزشکاران و مشکلات اقتصادی انان بر خواهد گشت.

«روح الله رستمی» که از چهره های موفق رقابت های جهانی به شمار می رفت و در دسته 80 کیلوگرم نیز طلا کسب کرد می گوید: حرفه اصلی ما ورزش است و منبع درآمد خاصی نداریم هر جایی که برای کار مراجعه می کنم جواب سربالا می دهند و این تنها دغدغه من نیست بلکه هم تیمی هایم نیز کم و بیش با این مشکل دست به گریبانند.

با پایان رقابت‌های پاراوزنه برداری قهرمانی جهان در شهر نورسلطان قزاقستان، تیم ملی ایران که فقط در بخش مردان شرکت کرده بود، توانست با کسب سه مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام قهرمانی این بخش دست پیدا کند و بالاتر از سایر تیم‌ها قرار بگیرد. در مجموع 2 بخش مردان و بانوان نیز تیم چین با هفت مدال طلا، هشت نقره و یک برنز اول شد، نیجریه با سه مدال طلا، سه نقره و دو برنز در رده دوم ایستاد و ایران به مقام سومی رسید.

در این دوره از رقابت ها «روح الله رستمی»، «سید حامد صلحی پور» و «سیامند رحمان» مدال طلا کسب کردند و «منصور پورمیرزایی»، «علی‌اکبر غریب‌شی» و «نادر مرادی» به مدال نقره رسیدند. تک مدال برنز تیم ایران در این دوره از رقابت ها توسط «امیر جعفری» به دست آمد.

«سید یوسف یوسفی» در دسته 59 کیلوگرم هشتم شد و «سامان رضی» نیز به عنوان چهارم بسنده کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/71305/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک