راه ترقی

آخرين مطالب

مرادی: از خودگذشتگی شرط همکاری با فدراسیون وزنه‌برداری است ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- کش و قوس ها به پایان رسید و در نهایت روز شانزدهم تیرماه رای مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری به نام مدیری زده شد که در 2 دهه گذشته نام او با این فدراسیون گره خورده است.

«علی مرادی» که یکی از مدیران باسابقه ورزش ایران به شمار می رود در این مجمع با کسب 22 رای بالاتر از «سجاد انوشیروانی» 11 رای و «محمدرضا آخوندی» هشت رای قرار گرفت تا به قول خودش آخرین چهار سال مدیریتش در این رشته المپیکی سپری کند.

گروه ورزش برای اطلاع از برنامه ها و چشم اندازهای فدراسیون در چهار سال پیش رو پای صحبت های این مدیر نشسته است. مرادی در این گفت وگو با بیان اینکه ترجیح منافع جمعی بر فردی لازمه ماندگاری هر مدیریتی است عنوان کرد: خانواده وزنه برداری به بلوغ رسیده است و باید برای گسترش آن طرح توسعه پایدار و همه جانبه در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین گفت: مرادی به زودی برای درمان کتف آسیب دیده خود به شهر هانوفر آلمان می رود. در آنجا مشخص خواهد شد که آیا او می تواند در پیکارهای قهرمانی جهان در تایلند شرکت کند یا خیر. همچنین بنا داریم با رفع برخی سوء تفاهم ها مشکل کیانوش نیز حل شود.

مرادی تصریح کرد: در این دوره کار سختی برای انتخاب 2 نماینده ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو داریم.

مشروح گفت و گو با علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری را در زیر می خوانیم.

 سوال: رای مجمع برای چندمین بار به نام «علی مرادی» زده شد و قرار است شما آخرین دوره مدیریت خود را در این رشته سپری کنید. چه برنامه هایی در دستور کار است تا این چهار سال متفاوت از دوره های دیگر باشد؟

مرادی: اینکه بخواهیم متفاوت از دوره های گذشته باشیم یک واقعیت است، زیرا در تمام مدیریت ها و رشته های ورزشی به روز بودن یک حقیقت اجتناب ناپذیر است و باید با علم روز امورات فدراسیون تنظیم شود.

در این چهار سال تمام تلاشم بر این است که راهبرد فدراسیون بر پایه توسعه پایدار باشد. در توسعه پایدار برنامه و اهداف فقط مربوط به یک نسل یا گروه خاص نیست، بلکه ایده ای بلند مدت است که نه برای یک نسل بلکه تمام نسل ها و قشرهای مختلف جامعه برنامه دارد و آنان از مزایای چنین راهبردی بهره مند خواهند شد.

نخستین مولفه این توسعه، آموزش است. با توجه به اینکه ایران از قدرت ها وزنه برداری جهن به شمار می رود، می توانیم میزبان مدرسان بزرگ جهانی باشیم. در چند روز گذشته مکاتباتی با فدراسیون بین المللی وزنه برداری داشتیم تا با استفاده از مدرسان صاحبنام، یک دوره آموزشی برگزار کنیم. این دوره به احتمال زیاد تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

این دوره با همکاری فدراسیون وزنه برداری، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برگزار و تعامل این سه نهاد ورزشی در آن به صورت چشمگیر دیده می شود.

 سوال: لازمه توسعه پایدار بودجه کلانی است که باید از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرداخت شود آیا چنین بودجه ای وجود دارد؟

مرادی: با توجه به شرایط اقتصادی کشور انتظار بودجه های کلان امکان پذیر نیست. اما این به معنای چشم پوشی از طرح های توسعه وزنه برداری نیست بلکه به دنبال آن هستیم که با راهبرد تعاملی بودجه لازم را تامین کنیم.

برای این کار به دنبال آن هستیم تا با تعامل، مجوز پخش زنده رقابت های وزنه برداری به صورت گسترده در سطح ملی و باشگاهی را بگیرم. با پخش مستقیم رقابت های مختلف ملی و باشگاهی امکان جذب حامیان مالی وجود دارد و این یکی از مهمترین راهکارهای درآمدزایی است. البته این تعامل با همکاری 2 جانبه به دست خواهد آمد و فدراسیون برای این همکاری گام نخست را برخواهد داشت.

همچنین در تلاشیم تا با همکاری «بنیاد برکت» تفاهم نامه ای به امضا برسانیم که در گام نخست استان های کم برخوردار را صاحب خانه وزنه برداری کنیم و در ادامه این خانه ها را به تمام استان های ایران گسترش دهیم. خانه وزنه برداری برای هر استانی ایجاد می شود اما هیچ هزینه ای برای وزارت ورزش ندارد و تنها با تعامل فدراسیون و بنیاد برکت این کار انجام خواهد شد.

برای تجهیز این خانه ها نیز با تولید کنندگان قرارداد امضا می کنیم تا از بهترین برند های داخلی استفاده کنیم. این کار هم توسعه ورزش است و هم حمایت از تولید داخلی که می تواند به رونق در لوازم مورد نیاز رشته وزنه برداری منجر شود.

 سوال: توسعه این خانه ها چه تاثیری در استعدادیابی دارد؟

مرادی: در طرح توسعه پایدار یکی از مهمترین اصول کشف و استعدادیابی برای آینده این رشته است. اگر ایده خانه های وزنه برداری اجرایی شود، بدون شک برای اردو های تیم ملی در ارتفاع و سطح دریا مشکلی نداریم. البته کارکرد دیگر خانه های ورزنه برداری استعداد یابی است که تا کنون گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است و راه اندازی بانک اطلاعاتی از استعدادهای این رشته نیز در دستور کار قرار داد.

 سوال: برای استعدادیابی نیاز به بهره گیری از ظرفیت های انسانی وزنه برداری است. اینکه در چهار سال آینده از چه تعداد قهرمانان نامی این رشته بهره خواهید گرفت به نظر برای تکمیل برنامه استعدادیابی ضروری است.

مرادی: در 2 دهه گذشته وزنه برداری ایران در سطح جهان نخبگان کم نظیری داشته و این قهرمانان سرمایه های این رشته به شمار می روند. بدون شک درب فدراسیون بر روی تمام کسانی که برای توسعه این رشته در ایران برنامه مدون دارند باز است.

همچنین در کنار برخی گلایه ها باید واقعیت را باید پذیرفت که در بین تمام بزرگان وزنه برداری ایران که نامداران جهان در این رشته نیز هستند نمی توانیم همه را در بخش مربیگری به کار گیریم چون تنها برای کادر فنی رده های مختلف چند نفر لازم است. بزرگان وزنه برداری ایران می توانند در سطح استان ها کارهای استعداد یابی را دنبال کنند.

 سوال: طرح استانی کردن نخبگان وزنه برداری ممکن است به مربیان ادواری منتهی شود که مورد نقد برخی از قهرمانان این رشته قرار می گیرد.

مرادی: طرح مربیان ادورای در سراسر کشور در حال اجرا است و نه تنها آسیب نیست بلکه برنامه ای برای ایجاد انگیزه در مربیان پایه به شمار می رود. آنان در استعداد یابی و نخبه پروری به ما کمک می کنند و فدراسیون نیز این مربیان را به کادر فنی و تیم های رده های سنی اضافه خواهد کرد. مربیان ادواری را به اردوهای تیم ملی اضافه کردیم که برخی از آنان با تیم به رقابت های بین المللی اعزام شدند.

 سوال: نظارت بر تمرینات وزنه برداران برای تحقق ایده ورزش پاک یکی از مسائلی بود که شما در مجمع انتخاباتی طرح کردید در این زمینه چه اقداماتی در دستور کار است؟

مرادی: اردو رده های سنی وزنه برداری در حال برگزاری است و مطابق برنامه پیش می رود. آنچه در این اردوها به ویژه اردو نوجوانان و جوانان مهمتر از تمرین است، نظارت بر رفتار ورزشکاران است که در دام دوپینگ گرفتار نشوند. در این زمینه با افسران کنترل دوپینگ ایران همکاری ویژه ای داریم و در چهار سال گذشته نیز تنها یک نمونه سهل انگاری در بین نوجوانان ورزشکار دیده شد.

 سوال: تیم ملی بزرگسالان این روزها تمرینات خود را با جدیت دنبال می کند اما این تمرینات تحت تاثیر مصدومیت «سهراب مرادی» و عدم حضور «کیانوش رستمی» است برای این دو قهرمان المپیک ایران چه برنامه ای دارید؟

مرادی: «سهراب مرادی» به زودی با ویزای شینگن به آلمان می رود تا به مداوای کتف آسیب دیده خود بپردازد و این مداوا در مرکز درمانی شهر هانوفر آلمان انجام می شود. پس از تشخیص پزشکان آن مرکز تصمیم خواهیم گرفت که مرادی به تایلند محل برگزاری پیکارهای قهرمانی سال 2019 جهان برود یا نه.

البته در زمینه اعزام مرادی به آلمان باید از «سید رضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک تشکر کنم که پیگیر وضعیت این قهرمان است.

اما وضعیت «کیانوش رستمی» همچنان مانند گذشته است و تمرینات خود را به صورت انفرادی دنبال می کند. البته با تفاهم بین او، فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک این ورزشکار باید گزارش تمرینات را به این 2 نهاد ارائه کند. در تلاشیم با رفع برخی سوء تفاهم ها مشکل کیانوش نیز حل شود.

 سوال: حضور «سهراب مرادی»، «کیانوش رستمی»، «علی هاشمی» و «سعید علی حسینی» در تیم ملی کار را برای انتخابی تیم ملی در بازی های المپیک 2020 توکیو سخت کرده است. چگونه این مساله را مدیریت می کنید؟

مرادی: بدون شک این دوره یکی از سخترین انتخابی ها را برای اعزام 2 وزنه برداری مردان به رقابت های المپیک داریم. امیدواریم با همکاری کمک کادر فنی و مسوولان به بهترین نتیجه ممکن برسیم.

 سوال: سوال پایانی این است که آیا علی مرادی می تواند در چهار سال پایانی مدیریت خود در فدراسیون، از بین نخبگان مدیریتی و ورزشی رشته وزنه برداری یک مدیر باثبات دیگر تحویل ورزش ایران دهد؟

مرادی: جانشین سازی و جانشین پروری مهمترین کار است که باید انجام شود. من در 2 دهه گذشته هشت سال در فدراسیون نبودم اما در جاهایی که لازم بود در خدمت وزنه برداری بودم. اما شرط تعامل و همکاری با فدراسیون این است که کسانی که می خواهند به خانواده ورزش کمک کنند باید نخست از خودگذشتگی داشته باشند. نخستین کار برای در خدمت بودن منافع ملی از خودگذشتگی است. زیرا خانواده وزنه برداری به بلوغ رسیده و باید خالصانه کار کرد و در خدمت توسعه بود. لازمه و شرط اصلی یک مدیر موفق در وزنه برداری از خودگذشتگی است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/71480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است