راه ترقی

آخرين مطالب

به چه علت کاور پنجره های هواپیما هنگام تیک آف باید باز باشد؟ نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی - در هنگام پرواز فرود هواپیما بهتر است که کاور پنجره‌های هواپیما باز باشد. ولی علت تأکید روی این موضوع چیست؟

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجارو
بلیط چارتر چیست؟ بلیط Open Jaw چیست؟ چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟ چگونه به‌راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟ چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟ بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟
باز بودن کاور پنجره‌های هواپیما به هنگام نشست و برخاست هواپیما یکی از موضوع‌های داغ در مباحث هوانوردی است. در بیشتر پروازها، یکی از وظایف مهماندارها کنترل این مورد قبل از برخاستن یا فرود هواپیما است. علت این کار نیز حفظ امنیت پرواز و مسافران در این زمان‌ها عنوان می‌شود؛ زیرا به استناد قانون «به‌اضافه 3 منهای 8» 80% سوانح هوایی در سه دقیقه اول پرواز یا هشت دقیقه آخر و هنگام فرود هواپیما رخ می‌دهند. احتمال بروز سانحه در هنگام تیک-آف و همین‌طور فرود هواپیما بیش از هر زمان دیگری است و به همین دلیل لازم است نکات ایمنی در این دو بازه رعایت شود. بالا بودن کرکره پنجره نیز در راستای حفظ امنیت مسافران در این دو بازه زمانی خطرآفرین است، زیرا در صورت بالابودن کاور پنجره‌ها، اگر هواپیما دچار حادثه و آسیب شود مهمانداران می‌توانند از پنجره‌های هواپیما وضعیت و محل حادثه را ارزیابی، و با توجه به آن در خروج اضطراری مناسب را باز و مسافران را در کمتر از 90 ثانیه از هواپیما خارج کنند.
ولی به‌تاز‌گی یکی از خوانندگان مجله JB مورد عجیبی را گزارش کرده است که خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. در پرواز کورین ایر (Korean Air) که از ویهای (Weihai) چین به سئول داشتم، مهمانداران برخلاف روال معمول از همه مسافران خواستند تا به هنگام برخاستن هواپیما کاور پنجره‌‌ها را ببندند. این مسئله باعث تعجب همه مسافران شد، زیرا تا قبل از این عکس این موضوع را در پرواز تجربه کرده بودیم. تعجب این مسافر از عملکرد مهمانداران کاملا درست است، زیرا این مسئله برخلاف دستورالعمل رایج ایرلاین‌ها است و کنترل کاور پنجره‌ها یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از نشست و برخاست هوایپما محسوب می‌شود. طبق گفته گراهام بریثویت (Graham Braithwaite)، متخصص امنیت و تفحص حوادث از دانشگاه کرانفیلد (Cranfield University)، بازبودن کاورها دید مناسبی را برای کادر پرواز و مسافران و تصمیم‌گیری سریع و عملکرد درست در مواقع خطر را فراهم می‌کند. البته به جز این فرد، مسافران دیگری نیز این مورد را درباره کورین ایر گزارش کرده‌اند. ولی علت این عملکرد متفاوت کادر پرواز کورین ایر با سایر ایرلاین‌ها چیست؟
کادر پرواز قصد تاریک کردن کابین هواپیما را داشته‌اند
معمولا در طول پرواز کادر پرواز از مسافران می‌خواهند تا در صورت تمایل کاورها را بسته نگه دارند تا فضای مناسبی برای استراحت ایجاد شود. حتی در پروازهایی که در طول روز انجام می‌شوند، تعدادی از مسافران دوست دارند تا در طول پرواز استراحت کنند. شاید این موضوع یکی از دلایل عملکرد کادر پرواز کورین ایر باشد. کادر پرواز سعی در خنک نگه داشتن فضای کابین هواپیما داشته‌اند
طبق گفته کلی کینسید (Kelly Kincaid)، خالق کمدی جت‌لگ، در برخی از روزهای گرم و آفتابی کادر پرواز به‌منظور حفظ دمای خنک کابین برای پروازهای آتی در طول روز از مسافران می‌خواهند تا کاورهای پنجره‌ها را در حالت بسته نگه دارند. این مورد یکی از رفتارهای هوشمندانه و جالبی است که کادر پرواز و اکیپ نظافت هواپیما انجام می‌دهند. البته این کار باعث حفظ هواپیما از گازهای گلخانه‌ای به هنگام توقف روی زمین نیز می‌شود. ولی در مورد عملکرد ممهمانداران کورین ایر این مسئله چندان صدق نمی‌کند، زیرا زمانی‌که هوای داخل کابین در پرواز قبلی خنک شده باشد، نیازی به بستن کاورها در هنگام برخاستن مجدد هواپیما وجود ندارد.
کادر پرواز درصدد حفظ اسرار نظامی بوده‌اند
آلبرتو ریوا (Alberto Riva)، سردبیر TPG، به‌ تازگی پرواز کورین ایر از سئول به نیویورک را مورد بررسی قرار داده است. طبق گفته‌ی وی در طول پرواز یا هنگام نشست و برخاست هوایپما چنین موضوعی از جانب کادر پرواز مطرح نشده است. به عقیده‌ی من آنچه که در پرواز ویهای به سئول کورین ایر اتفاق افتاده ممکن است به دلیل کاربری دو منظوره مسافری/نظامی فرودگاه بوده باشد. نگاهی به نقشه گوگل نیز گواه وجود تعدادی هواپیمای جنگنده و آشیانه‌های هواپیما است. البته سخنگوی کورین ایر نیز درباره دلیل عملکرد کادر پرواز نیز این موضوع را تلویحا تائید و عنوان کرده که بسته بودن کاورهای پنجره‌ها یکی از سیاست‌های کورین ایر است و در راستای مسائل امنیت فرودگاه ویهای انجام می‌شود. طبق گفته‌ی ریوا احتمالا جنگده‌های چنگدو جی-7 (اف 7) یا شن‌یانگ جی-8 در نزدیکی هواپیماهای مسافری قرار دارند و مقامات چینی برای جلوگیری از عکاسی از طراحی فوق پیشرفته این هواپیماها چنین سیاستی را اتخاذ کرده‌اند. باوجود تمام این فرضیه‌ها، دلیل اصلی عملکرد کادر پرواز کورین ایر در هاله‌ای از ابهام است و جالب‌تر اینکه هیچ‌یک از مسافران نیز سوالی در این‌باره از کادر پرواز نپرسید. البته برخی از ایرلاین‌ها برای تخطی از دستورالعمل‌های کادر پرواز جریمه‌هایی در نظر گرفته‌اند، پس به نظر می‌رسد بهترین کار پیروی از قوانین حاکم بر ایرلاین‌ها و رعایت آن‌ها است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید قیمت بلیط‌ فروشنده‌های معتبر را مقایسه کرده و بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظرتان را خریداری کنید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/72770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل برای دبی گران تمام شد

گلزن پرسپولیس هم مصدوم شد

گولسیانی: علت تعویضم مصدومیت نبود

توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش

ستاره بایرن: به‌به، منتظر تونی‌های رئال هستم!

اوسمار: بازی در آبادان مقابل نفت همیشه دشوار است

بررسی عملکرد لژیونرها در هفته اخیر

عالیشاه: فکر نمی‌کنم مشکلم جدی باشد

آنچه در پایان بازی صنعت نفت و پرسپولیس رقم خورد

بازیکنان پرسپولیس بدون مصاحبه از میکسدزون خارج شدند

سردار آزمون به میلان رسید

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!