راه ترقی

آخرين مطالب

راهکارهای گوگل برای ارسال آگهی هدفمند ضمن حفظ حریم خصوصی کاربران اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - گوگل تمایل دارد که ضمن ارسال آگهی‌های هدفمند به کاربران، به حریم خصوصی آن‌ها هم احترام بگذارد. این شرکت برای این کار، راه‌هایی هم پیشنهاد کرده است.

گروهی از توسعه‌دهندگان گوگل کروم (Google Chrome) ایده‌ای برای توسعه‌ی محیط آزمایشی یا به‌اصطلاح سندباکس حریم خصوصی (privacy sandbox) مطرح کرده‌اند که از کاربران دربرابر فناوری ردیابی تهاجمی محافظت می‌کند؛ اما درعین‌حال این اجازه را هم به مرورگر می‌دهد که آگهی‌های هدفمند تبلیغاتی به آن‌ها نشان بدهد. این ایده دررابطه‌با مسئله‌ی مهمی است که گوگل را این روزها به‌شدت درگیر خود کرده است: گوگل ازطریق تبلیغات درآمد کسب می‌کند و عملکرد آگهی‌ها زمانی بهتر خواهد شد که به‌طورخاص یک فرد را هدف بگیرند. با‌این‌حال، افراد مختلف خیلی تمایل ندارند که هدف اینگونه کارها قرار بگیرند و مرورگرهای رقیب، مانند فایرفاکس و ویوالدی، هر روز ویژگی‌های جدیدی برای ممانعت‌از انجام این‌کارها معرفی می‌کنند. به‌عنوان مثال، فایرفاکس اکنون تمامی کوکی‌های ردیابی شخص ثالث را به‌طور پیش‌فرض مسدود می‌کند و حتی، فیسبوک را هم به جعبه‌شنی خود اضافه کرده است تا جلوی ردیابی کاربران توسط آن را بگیرد. گوگل، ممنوعیت کل کوکی‌ها را درحقیقت درتضادبا منافع کاربران می‌داند؛ چراکه موجب ترویج استفاده از روش‌های خرابکارانه برای ردیابی می‌شود. انگشت‌نگاری یکی از همین روش‌ها است که از پیکربندی سخت‌افزاری منحصربه‌فرد دستگاه کاربر برای ایجاد پروفایلی استفاده می‌کند که می‌توان از آن برای ردیابی کاربر استفاده کرد.
گوگل در یک پست وبلاگی گفته است: کاربران نمی‌توانند اثر انگشت خود را، برخلاف کوکی‌ها، پاک کنند؛ یعنی، حتی اگر کاربری نخواهد شناخته شود، باز هم نمی‌تواند مانع از انجام این‌کار توسط توسعه‌دهنده شود. ما معتقدیم که این روش برای نابودی کوکی‌های کاربر، عملی اشتباه است. اما، هدف گوگل از انجام این‌کار کاملا هم بشردوستانه نیست. این شرکت در ادامه توضیح می‌دهد: دوما، مسدودکردن کوکی‌ها بدون درنظرگرفتن راهی دیگر برای ارسال آگهی‌های مرتبط، ابزار اصلی تأمین مالی ناشران را به‌طورقابل‌توجهی کاهش می‌دهد و آینده‌ی این شبکه‌های جهانی پویا را به‌خطر می‌اندازد. البته، شبکه‌ی پویا و جهانی وب، خیلی از محصولات گوگل ازجمله موتور جست‌وجو و درایوباکس و امثالهم را هم دربرمی‌گیرد. این محصولات به‌صورت رایگان دراختیار کاربران قرار داده شده است و هزینه‌ی آن‌ها توسط آگهی تأمین می‌شود.
گوگل چند راه‌حل احتمالی برای این موضوع معرفی کرده است که شاید بتوانند این مسائل بغرنج را برای کاربران و توسعه‌دهندگان حل کند. آنطور که CNET توضیح می‌دهد، یکی از احتمالات مربوط‌به استفاده‌از یادگیری ماشین در داخل خود مرورگر است تا علایق کاربران را تجزیه‌وتحلیل کند. به‌این‌ترتیب، کاربر درمیان گروهی از افرادی با علایق مشابه قرار می‌گیرد و تنها داده‌های حاصل‌از این‌کار است که با تبلیغ‌کنندگان درمیان گذاشته می‌شود. تبلیغ‌کننده‌ها هرگز از جزئیات دقیق فعالیت‌های کاربر آگاه نخواهند شد. مقاله‌های مرتبط:
«با تمام شرایط و مقررات موافق هستم»؛ بزرگ‌ترین دروغ فناوری FTC گوگل را به‌دلیل نقض حریم خصوصی کودکان جریمه کرد موزیلا انتخابش به‌عنوان خراب‌کار اینترنت را ناعادلانه خواند
روش احتمالی دیگری هم وجود دارد که باهدف محافظت‌از حریم خصوصی کاربر و درعین‌حال، جلوگیری از کلاهبرداری‌های تبلیغاتی طراحی شده است. منظور از کلاهبرداری‌های تبلیغاتی، کلیک‌های اشتباه روی آگهی‌ها است که وانمود می‌کنند تعداد کاربرانی که آن آگهی‌ها را دیده‌اند، بیشتراز واقعیت است. مرورگر می‌تواند «نماد اعتماد» صادر کند تا کاربران را به دو دسته تقسیم کند: کاربران قابل‌اعتماد و کاربران غیرقابل‌اعتماد. تبلیغ‌کنندگان و ناشران می‌توانند بدون اینکه عادت‌های خاص مرورگری کاربران را بدانند، از این نمادها برای تشخیص تقلب در آگهی‌ها استفاده کنند. همچنین، فناوری «اندازه‌گیری تبدیل» نیز می‌تواند به تبلیغ‌کننده‌ها کمک کند تا دریابند که کدام تبلیغات، مؤثر بوده است. البته، این کار ترفندهایی دارد؛ چراکه شاید کاربران آگهی را ببینند، اما محصول را در سایت دیگری بخرند. آخرین پیشنهاد نیز آن است که می‌توان یک بودجه برای حفظ حریم خصوصی درنظر گرفت تا سایت‌ها بتوانند برخی‌از اطلاعات را درباره‌ی کاربران جمع‌آوری کنند؛ اما نباید این اطلاعات به‌قدری باشد که یک پروفایل کامل از آن‌ها بسازند، طوری که هر فرد قابل‌شناسایی باشد. دانستن اینکه آیا این پیشنهاد‌ها در بلندمدت عملی خواهند شد یا خیر موضوع جالبی است. گوگل مجبور است شرکت‌های زیادی را برای این‌کار با خود همراه کند. انجام این‌کار بسیار پیچیده‌تر از صرفا مسدودکردن کوکی‌ها است و روی‌هم‌رفته، این ایده‌ها به‌معنای بازنگری کلی اصول تبلیغات آنلاینی است که همه فکر می‌کنند می‌دانند. اما، اگر سازمانی وجود داشته باشد که بتواند این‌کار را مدیریت کند، مطمئنا آن سازمان گوگل خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/78618/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات