راه ترقی

آخرين مطالب

«به مردم بازگردیم» اجتماعی

  بزرگنمايي:

 راه ترقی- تذکر شفاهی نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی و تحلیل‌ها و تفسیرها از آیه‌ای که «پیروز حناچی» شهردار تهران در یک مراسم رسمی قرائت کرد، دو موضوعی بود که کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در 24 ساعت گذشته به آن توجه نشان داده و درباره آن «هشتگ» زدند. 

تذکر سلحشوری

نطق «پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت برخی متهمان، موضوعی بود که کاربران توئیتر به آن پرداختند. وی در یک پیام توئیتری و ضمن اشاره به نطق خود نوشت: «برخورد قهرآمیز با منتقدین و صدور احکام ناعادلانه، باعث کدورت، ناامیدی و دلسرد شدن مردم خواهد شد. اقتدار، در احترام به خواست اکثریت مردم و شنیدن صدای منتقد است». سلحشوری برای توئیت خود از هشتگ «#به_مردم_بازگردیم» و اسامی افراد مورد اشاره در نطق خود استفاده کرد. 

این نطق با واکنش مثبت برخی دیگر از فعالان سیاسی اصلاح طلب مواجه شد. «شهربانو امانی» عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، با اشاره به نطق سلحشوری، توئیت کرد: «آقای رئیسی باید بدانند اگر اراده‌ای واقعی برای مبارزه با فساد به ویژه فساد ساختاری دارند این امر جز با شفافیت، آزادی رسانه، جریان آزاد اطلاعات و امنیت فعالان رسانه‌ای میسر نمی‌شود. صدور احکام سنگین برای روزنامه نگاران در نهایت بر فساد ساختاری خواهد افزود.»

«صادق زیبا کلام» فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه هم در حساب کاربری خود آورد: «ایکاش شمار بیشتری از نمایندگان فراکسیون امید از موضعگیری خانم سلحشوری در محکومیت‌های اخیر زنان حمایت می‌کردند. سکوت غم انگیز مجلس بالاخص فراکسیون امید در قبال محکومیتهای باورنکردنی و بی‌سابقه اخیر زنان هیچ توجیهی نداشته و صرفا بر بی‌اعتباری این فراکسیون می‌افزاید.»

«آذر منصوری» دیگر فعال اصلاح طلب بود که به این نطق توجه کرد و در توئیت وی می‌خوانیم: «نطق پروانه سلحشوری از تریبون خانه ملت بیش باد». «عبدالرضا داوری» فعال سیاسی و رسانه ای نیز از این نطق استقبال کرد و آن را «جسورانه» خواند. اما واکنش ها به این شمار از چهره های سیاسی محدود نماند.

طیفی از کاربران ضمن اشاره به تلاش برخی از رسانه‌های جهت ایجاد جو منفی علیه شماری متهمان بازداشت شده در روزهای اخیر، خواستار شفافیت در روند دادرسی پرونده آنان شدند.

کاربرانی هم ضمن مقایسه احکام متهمان مذکور با افراد محکوم به فساد مالی یا اختلاس‌های بزرگ، ابراز امیدواری کردند که دادگاه‌های تجدید نظر، در احکام صادره دوباره تامل کنند.

برخی کاربران اصلاح طلب نیز این پرسش را مطرح کردند که سایر نمایندگان لیست امید کجا هستند و چرا در قبال این اتفاقات واکنش خاصی نشان نمی‌دهند؟

از سوی دیگر کاربران اصولگرا، نمایندگان اصلاح طلب را متهم ساختند که تنها به موضوعات حزبی و وابستگی‌های خود اهمیت داده و نسبت به بسیاری دیگر از مسائل، موضوع گیری خاصی نمی‌کنند. به نظر کاربران اصولگرا، نطق پروانه سلحشوری حکایت از استانداردهای دوگانه وی و برخی دیگر از نمایندگان اصلاح طلب دارد که تنها در مورد برخی پرونده‌های خاص موضع گیری می‌کنند.

برخی دیگر از کاربران اصولگرا نیز پروانه سلحشوری را متهم کردند که در حال دفاع از افرادی است که بررسی‌های قضایی پرونده‌های آنان رو به پایان است و چنین اقداماتی به ایجاد اختلال در روند قضایی و دادرسی عادلانه منجر خواهد شد.

برای یک «آیه»، علیه یک «نامه»

پس از آنکه «پیروز حناچی» شهردار تهران، در یک مراسم رسمی آیه‌ای از قرآن را قرائت کرد، «باشگاه خبرنگاران جوان» در توئیتی نوشت: « اشاره عجیب حناچی به آیه‌ی حک شده در آرم گروهک منافقین حناچی، شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم حضرت امام حسین(ع) آیه حک شده در آرم گروهک تروریستی مجاهدین خلق را قرائت کرد .کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام جنجالی انتقاد کردند.»

این در حالی است که به نظر نمی‌رسد اعتراض چندانی در فضای مجازی به قرائت این آیه شده باشد و برخلاف آن، کاربران شبکه اجتماعی توئیتر از این اقدام حناچی دفاع کردند. بسیاری از کاربران با به اشتراک گذاشتن بخشی از یک سخنرانی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر این آیه و اجر معنوی عظیم مجاهدت در راه خدا، اعتراض خود را نسبت به برداشت باشگاه خبرنگاران جوان، نشان دادند. آنان یادآور شدند که این آیه شریفه درباره جهاد در راه خداوند و اجر عظیم آن است و نمی‌توان تعابیری سیاسی و جناحی از این آیه داشت. 

«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، در توئیتی نوشت: «و فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ اجرا عظیما. این از زیباترین آیات قرآن کریم است، چون گروهی پلید از آن بهره برداری می‌کنند، ما بعد از انقلاب کمتر به آن استناد کردیم. در حالی که حق یاران امام بود. آفرین به آقای حناچی که این آیه شریفه را به دامان ادبیات انقلاب برگرداند».

کاربری نیز اشاره کرد برخی گروه‌های معاند یا تکفیری نیز از شعائر اسلامی و آیات الهی برای تبلیغ خود استفاده می‌کنند. چنین اقداماتی نباید به معنای ترک شعائر از سوی ما باشد با این دلیل که مورد استفاده این گروه‌ها نیز هست.

کاربری نیز توئیت کرد: «مگر آیه ممنوعه قرآنی هم داریم؟». کاربران همچنین از برچسب‌زنی و اتهام‌زنی آسان به شهردار تهران ابراز نگرانی کردند و خواستار برخورد با عوامل آن شدند.

برخی کاربران نیز با انتشار نامه‌ای به امضای حناچی که در آن به بدهی‌های کلان شهرداری تهران اشاره شده است، تاکید کردند که این حملات خبری به شهردار تهران، به دلیل تلاش او برای رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی در شهرداری تهران است. کاربران اشاره داشتند که گروه‌های مخالف شهردار تهران، از هر بهانه و دستاویزی برای حمله به پیروز حناچی بهره می برند و تا زمانی که با این اقدامات برخورد قاطعی صورت نگیرد، این تلاش‌ها ادامه خواهند یافت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/80805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

جرائم مالی، تنها راه درآمدزایی فدراسیون فوتبال

روایت میراسماعیلی از لغو اعزام جودوکاران به مسابقات قهرمانی آسیا

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

بازیکنان تیم ملی در جلسه فنی وحید شمسایی

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

بچه بال مگسی رو واکس زده!