راه ترقی

آخرين مطالب

تعرفه‌های جدید آمریکا روی کالاهای چینی برای هر خانواده هزینه‌ 300 تا 1000 دلاری دارد اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - آمریکا به‌زودی تعرفه‌های جدیدی روی کالاهای چینی اعمال می‌کند که برای خانواده‌های این کشور هزینه‌ی 300 تا 1000 دلاری به‌همراه خواهد داشت.

آمریکا از هفته‌ی آینده، دور تازه‌ای از تعرفه‌ها را روی کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تعرفه‌ی جدید، GDP ایالات متحده را تا سال 2020 به میزان 0/3 درصد کاهش خواهد داد. به‌علاوه درآمد هر خانوار به‌صورت میانگین 580 دلار در سال کاهش می‌یابد. مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعرفه‌ی جدید هزینه‌های سالانه‌ی خانواده‌های آمریکایی را تا پایان سال جاری 300 تا 1000 دلار افزایش می‌دهد. مقاله‌های مرتبط:
افزایش تعرفه‌ها و جنگ تجاری با چین چه تأثیری بر خودروسازی امریکا دارد؟ در پی دستور ترامپ مبنی‌بر خروج شرکت‌های آمریکایی از چین، ارزش سهام شرکت‌ها کاهش یافت
در ماه اوت سال جاری میلادی، اخبار اعمال تعرفه‌ی جدید از سوی آمریکا روی بازه‌ی بزرگی از کالاهای چینی منتشر شد. در قانون جدید، 15 درصد تعرفه‌ی واردات روی دسته‌ی بزرگی از کالاهای چینی اعمال خواهد شد. چین نیز در مقابل، تعرفه‌هایی را روی واردات نفت خام آمریکا اعمال کرد. برنامه‌ی جدید آمریکا تقریبا روی تمامی محصولات از کفش و لباس تا کامپیوتر شخصی، کنسول بازی و تلویزیون‌های هوشمند اعمال خواهد شد؛ تعرفه‌هایی که هیچ پایانی برای آن‌ها تصور نمی‌شود. شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری بیش از همه‌ی فعالان کسب‌وکار به‌دنبال آتش‌بس میان دو قدرت شرق و غرب هستند. با این حال تا زمان نتیجه‌گیری احتمالی مذاکرات، شرکت‌هایی همچون اپل به کشورهای دیگر مانند هند و ویتنام به‌عنوان مقصد بعدی تولید محصول نگاه می‌کنند. با توجه به این اخبار، اهمیت تعرفه‌ها روی مصرف‌کننده‌ی نهایی آمریکایی اهمیت پیدا می‌کند. فراموش نکنید که تعرفه‌ی جدید روی کالاهایی به ارزش 110 میلیارد دلار اعمال می‌شود که البته برخی از منابع آن را 125 میلیارد دلار اعلام می‌کنند. اقتصاددادن‌های متعددی، تأثیر تعرفه‌ی آمریکا را بر ساکنان این کشور بررسی کرده‌اند. کریل بوروسیاک از دانشگاه کالج لندن و خاویر یاراول از دانشکده‌ی اقتصاد لندن اعتقاد دارند، تعرفه‌ها برای هر خانواده‌ی آمریکایی تا پایان سال جاری هزینه‌ی 460 دلاری به‌همراه دارند. البته پیش‌‌بینی اقتصاددان‌ها براساس تخمین رفتارهای خرید و بازه‌ی قیمتی متنوع ارائه می‌شود. درواقع بازه‌ی اصلی از 340 دلار تا 970 دلار برای خانواده‌های ثروتمندتر، گسترش می‌یابد؛ خانواده‌هایی که هزینه‌ی سالانه بیش از 160 هزار دلار دارند.
شایان ذکر است، تخمین‌های بالا موج بعدی تعرفه‌های آمریکا را شامل نمی‌شوند. به‌علاوه همه می‌دانیم که جنگ تجاری بیش از نیازهای اولیه همچون غذا و پوشاک، روی کالاهای مصرفی الکترونیکی تأثیر خواهد داشت. به‌هرحال باز هم خانواده‌های فقیر خسارت بیشتری متحمل می‌شوند، چون قوانین وارداتی تأثیرهای نامتناسبی روی قشرهای متنوع جامعه دارند. به‌هرحال کارشناسان اقتصادی امیدوار هستند که جنگ تجاری، موجب ورشکستگی و فشار اقتصادی شدید روی خانواده‌ها نشود. سازمان‌هایی همچون فدراسیون ملی خرده‌فروشی (NRF) اعتقاد دارند، تأثیر تعرفه‌های جدید روی کسب‌وکارهای کوچک و اقتصاد کلی آمریکا اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. تری کراس، از فعالان بازار پوشاک در دیدار با یکی از سناتورهای آمریکایی اظهارنظر جالبی دربار‌‌ه‌ی جنگ تجاری آمریکا و چین داشت؛ او به سناتور کریس کونز گفت: «ما می‌خواهیم رئیس‌جمهور بداند که تعرفه‌ها توسط مردم آمریکا پرداخت می‌شوند.» وی توضیح داد که کسب‌وکارهای کوچک در تأمین مواد و قطعات اولیه به چین نیاز دارند و تعرفه‌ها «تأثیر مستقیمی روی همه‌ی افراد حاضر در جامعه‌ی اقتصاد محلی دارند.» تعرفه‌های وارداتی درنهایت توسط مصرف‌کننده‌ پرداخت می‌شوند
دولت ترامپ قبلا 25 درصد مالیات اضافه روی کالاهای چینی به ارزش 250 میلیارد دلار اعمال کرده بود. قانون قبلی روی کالاهای محدود همچون سلول‌‌های خورشیدی و لوازم خانگی بزرگ همچون ماشین لباسشویی اعمال می‌شد. دور بعدی تعرفه‌ها تقریبا همه‌ی کالاهای وارداتی از کشور آسیایی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. درواقع حتی کالاهایی همچون اسباب‌بازی، خمیردندان و ناخن‌گیر هم تحت تأثیر تعرفه قرار می‌گیرند. با اجرای قانون جدید، کالاهایی به ارزش مجموع 300 میلیارد دلار تحت تأثیر تعرفه‌ی واردات قرار می‌گیرند. درمقابل چین هم محدودیت‌های وارداتی متعددی را روی 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی اعمال می‌کند. در این‌ میان ترامپ ادعا می‌کند که چین هزینه‌ی تعرفه‌ها را پرداخت خواهد کرد و دولت فدرال در جریان چالش‌های پیش‌رو از کشاورزان و قشرهای دیگر جامعه حمایت مالی خواهد کرد. به‌هرحال شرکت‌ها و اقتصاددان‌ها با نظر رئیس‌جمهور آمریکا موافق نیستند؛ آن‌ها اعتقاد دارند، هزینه‌‌ی نهایی توسط مصرف‌کننده پرداخت می‌شود که درنهایت مجبور به کاهش خرید می‌شوند.
بلومبرگ در گزارشی ادعا می‌کند که شرکت‌های آلمانی هم از جنگ تجاری آمریکا و چین ضربه می‌خورند. به‌عنوان مثال خودروسازهایی همچون بی‌ام‌و و دایملر که هرکدام سالانه بیش از 40 میلیون خودرو به چین می‌فروشند، در موقعیت مناسبی قرار ندارند؛ چرا که مالیات‌های وارداتی، هزینه‌ی واردات خودرو را به چین تا 50 درصد افزایش می‌دهند. غول‌های دنیای فناوری، همچون اپل، راهکارهای متعددی را امتحان کرده‌اند تا از اثر تعرفه‌ها در امان باشند. به‌عنوان مثال تیم کوک گفته بود که تعرفه‌ها فرصت رقابتی بهتری را در اختیار رقیب دیرینه یعنی سامسونگ قرار می‌دهد . به‌هرحال ترامپ هنوز برنامه‌ای برای تغییر تصمیم و عملکرد در این حوزه ندارد. مینگ چی کو از تحلیل‌گران بازار فناوری اعتقاد دارد، اپل با جذب تأثیر تعرفه‌ها قیمت محصولات خود را افزایش نخواهد داد و در این‌ میان به‌دنبال جایگزینی برای خروج فرایند تولید از چین خواهد بود. درنهایت اکثر کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که تعرفه‌های واردات در هر کشور، به شهروندان آن کشور صدمه وارد می‌کند. در این‌ میان شهروندانی که تأثیری در تصمیم‌گیری‌های کلان ندارند، راهکاری به‌جز کاهش هزینه‌های بی‌مورد نخواهند داشت. شرکت‌ها نیز امیدوار هستند تا با پایان جنگ تجاری قدرت‌های شرق و غرب، ثبات به بازارها بازگردد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/80922/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی