راه ترقی

آخرين مطالب

تأیید ضمنی هدست واقعیت افزوده اپل در یک اسکرین‌شات اقتصاد

تأیید ضمنی هدست واقعیت افزوده اپل در یک اسکرین‌شات
  بزرگنمايي:

راه ترقی - یکی از برنامه‌نویسان iOS اسکرین‌شاتی در توییتر خود منتشر کرده است که شاید بتوان آن را اولین تأیید ضمنی هدست واقعیت افزوده‌ی اپل توسط این شرکت دانست. 

همه می‌دانند که اپل آرام و بی‌سروصدا مشغول ساختن یک هدست واقعیت افزوده است. طی سال‌های گذشته، اپل چندین‌بار اقدام به استخدام افراد متخصص در این زمینه و تلاش برای ثبت پتنت و صحبت درباره‌ی این موضوع کرده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، واقعیت افزوده را ایده‌ای هم‌تراز با گوشی‌های هوشمند نامیده است و طبق گزارش‌ها، سال 2017 حدود هزار مهندس در اپل روی این فناوری کار می‌کردند. حال، با وجود شایعاتی که مبنی‌بر آماده‌شدن اپل برای تولید هدست واقعیت افزوده طی این سال‌ها به گوش می‌رسید (خبرگزاری‌هایی مانند بلومبرگ و CNET و حتی مینگ‌چی کوو، تحلیلگر معتمد اپل نیز همگی عزم اپل برای تولید این محصول در سال 2019 و عرضه‌ی آن در سال 2020 را اعلام کرده بودند)، هیچ خبری از جانب اپل در این خصوص اعلام نشده بود تا به امروز که سرانجام، آنچه به‌نظر تأیید ضمنی این شرکت درباره‌ی تست یک هدست واقعیت افزوده ( AR ) در این شرکت است، در توییتر یک برنامه‌نویس iOS به اشتراک گذاشته شد. سندی که تست هدست واقعیت افزوده‌ی اپل را به‌صورت ضمنی تأیید می‌کند، اسکرین‌شاتی است که استیو تروستون اسمیت، بلاگر قابل‌اعتمادی که اخبار درزیافته‌ی اپل را پوشش می‌دهد، در توییتر خود منتشر کرد: به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌های Stereo AR، نوعی فرمت نرم‌افزاری هستند که در صورت داشتن سطح دسترسی، می‌توانید آن را وارد بسته‌های نرم‌افزاری iOS خود کنید. می‌توان تصور کرد که وقتی هدست اپل به آن متصل شود، نوعی داشبورد در اختیار خواهد داشت که اپلیکیشن‌های Stereo AR موجود در دستگاه را به شما نشان می‌دهد (مانند CarPlay ).
او در توییت دیگری نوشت: یک فایل readme همراه‌با iOS 13 GM منتشر می‌شود که نشان می‌دهد، کارمندان چگونه می‌توانند اپلیکیشن‌های Stereo AR را در صورت دسترسی‌نداشتن به هدست‌های اپل، روی آیفون اجرا کنند. مقاله‌های مرتبط:
رصد حالات صورت در پتنت جدید اپل ازطریق هدست واقعیت ترکیبی علاقه شدید اپل به واقعیت افزوده در روند استخدام شرکت مشخص شد
استاربرد (StarBoard) یا گارتا (Garta)؛ اگر شایعات مربوط‌به هدست واقعیت افزوده‌ی اپل را با دقت دنبال کرده باشید، حتما تاکنون این کدنیم‌ها به گوش‌تان خورده است؛ شاید این اسامی را هم شنیده باشید: Luck ،Franc و HoloKit. طبق گزارش‌های منتشرشده توسط 9to5Mac و MacRumors، تمامی این اسامی همین اواخر در بیلدهای داخلی iOS 13 به‌کار رفته‌اند. اما اکنون، تروستون اسمیت و گیلهرما رمبو (Guilherme Rambo) از خبرگزاری 9to5Mac اعلام کرده‌اند، تا حدی توانسته‌اند به نسخه‌ی بتای نیمه عمومی، ویژه‌ی توسعه‌دهندگان و مسترهای iOS 13 دست یابند.
اسکرین‌شاتی که تروستون اسمیت در توییتر خود منتشر کرده، تقریبا همه‌چیز را به‌خوبی بیان می‌کند: اپل مشغول آزمایش دستگاهی درون‌سازمانی به نام «Garta» است و اگر تمایل داشته باشید اپلیکیشن‌های Stereo AR خود را با آن دستگاه آزمایش کنید، باید آن‌ها را در حالت «هشدار» قرار بدهید تا بتواند «اعوجاج‌های» متفاوتی را درمقایسه‌با زمانی‌که برنامه در حالت «held» قرار دارد، روی آن اعمال کند. این بدان معنی است که گارتا، یک هدست واقعیت افزوده‌ی استریوسکوپی است؛ چرا که شما می‌توانید آن را بپوشید و طوری تنظیم کنید که یک اپلیکیشن واقعیت افزوده بتواند خود را با لنزهایی که جلوی چشمان شما قرار دارند، تطابق بدهد (هدست‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی ( VR ) معمولا خود را طوری با «نمایش‌های» گرافیکی کامپیوتری سازگار می‌کنند تا ضمن استفاده از کمترین توان پردازشی ممکن، تمام دامنه‌ی دید کاربر را نیز فرا بگیرند). تروستون اسمیت در توییت دیگری گفته است ظاهرا، کد iOS 13 به یک کنترلگر بازی هم اشاره می‌کند که شاید در کنار این اپلیکیشن‌ها کاربرد دارد: همچنین، فریم‌ورک GameController در iOS 13 دارای یک پروفایل ویژه‌ی بازی برای دستگاه‌هایی است که قرار است در زمان استفاده از اپلیکیشن‌های Stereo AR به کار گرفته شوند. پروفایل کنترلگر دارای یک صفحه‌کلید کلیکی، دکمه‌ی ماشه و دکمه‌ی سیستم ( home) است. کنترلگر دستی برای هدست اپل؟
هنوز معلوم نیست که جاه‌طلبی‌های اپل تا کجا ادامه دارد. فرقی نمی‌کند موضوع صحبت چه باشد: عینک‌های افسانه‌ای اپل، هدست‌های مستقل AR + VR با وضوح تصویر 8K که CNET در سال 2018 از آن صحبت کرده بود، یا شاید هر موضوع دیگری که از جذابیت کمتری برخوردار باشد. به‌تازگی، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، پیش‌بینی کرده که اولین محصولی که اپل در اولین فرصت معرفی می‌کند، چیزی بیشتر از صرفا لوازم جانبی یک آیفون است. این گفته در توافق با ایده‌ی اپلیکیشن‌هایی است که دارای هر دو حالت «پوشیدنی» و «نگه‌داشتنی» هستند. حتی شاید همان محصولی باشد که رمبو گزارشی از آن منتشر کرده است. گزارش رمبو حاکی از آن بود که این کدنیم‌ها به چیزی شبیه‌به Samsung Gear VR یا Google’s Cardboard اشاره می‌کند؛ دستگاه جذابی که شاید گاهی‌ اوقات از آن خارج و وارد گوشی همراه‌تان بشوید. شاید این نشان دهد که اپل نمی‌خواهد دستگاه تست‌شده‌ی خود را تنها در آرشیو نگه دارد، چرا که تیم کوک به‌صورت علنی گفته بود، اپل تا زمانی‌که نتواند «یک تجربه‌ی عالی» را رقم بزند، هیچ محصول واقعیت افزوده‌ای را روانه‌ی بازار نخواهد کرد. او معتقد بود که با مفاهیم موجود، امکان دست‌یافتن به چنین تجربه‌ای مهیا نیست. اکنون، این اسکرین‌شات‌ها را می‌توان صریح‌ترین نشانه‌ای (هرچند هنوز تأیید نشده‌اند) دانست مبنی‌بر اینکه اپل واقعا مشغول کار روی یک هدست واقعیت افزوده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/81328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک