راه ترقی

آخرين مطالب

آمازون برای کسب سهم گوگل در بازار تبلیغات جست‌وجو تلاش می‌کند اقتصاد

آمازون برای کسب سهم گوگل در بازار تبلیغات جست‌وجو تلاش می‌کند
  بزرگنمايي:

راه ترقی - گوگل از سال‌ها پیش به‌عنوان فرمانروای بازار تبلیغات موتور جست‌وجو شناخته می‌شود، اما آمازون رویکردی تهاجمی برای کسب سهم آن‌ها در بازار دارد.

گوگل هنوز به‌عنوان فرمانروای بازار تبلیغات آنلاین در موتور جست‌وجو شناخته می‌شود. آمازون ، که امروز لقب غول تجارت الکترونیک را دارد، تلاش می‌کند تا در این بازار هم سهم خود را روز‌به‌روز افزایش دهد. eMarketer در جدیدترین بررسی و گزارش خود ادعا می‌کند، آمازون در دو سال آینده سهم خود را بیش‌ازپیش در بازار تبلیغات افزایش می‌دهد و در همین دوره، سهم گوگل کاهش خواهد یافت. مقاله‌های مرتبط:
آمازون و برنامه‌های بزرگ این شرکت برای تبلیغات کسب‌و‌کار تبلیغات آمازون، گوگل و فیسبوک را تهدید می‌کند
در گزارش اخیر پیش‌بینی می‌شود که بازار تبلیغات جست‌وجو در آمریکا تا پایان سال جاری به 55/17 میلیارد دلار برسد. گوگل تا پایان 2019، سهم 73 درصدی خواهد داشت. eMarketer پیش‌بینی می‌کند، سهم غول موتور جست‌وجو تا سال 2021 به 70/5 درصد کاهش خواهد یافت. سهم آمازون در سال 2019، 12/9 درصد بیان می‌شود که قطعا در مقایسه با گوگل رقم قابل‌توجهی نیست. البته همین گزارش می‌گوید که آن‌ها سرعت رشد بیشتری نسبت به رقیب دیرینه دارند. رشد کسب‌وکار تبلیغ آمازون در نتایج جست‌وجو نسبت به سال گذشته 30 درصد بیان می‌شود. به‌علاوه eMarketer پیش‌بینی می‌کند که با توجه به سرعت کنونی، آمازون تا سال 2021 به سهم 15/9 درصدی از بازار برسد. در بخشی از گزارش eMarketer می‌خوانیم: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران، آمازون را برای جست‌وجوی کالا انتخاب می‌کنند. درنتیجه دومین بازیگر صنعت تبلیغات با سرعت بالایی سهم خود را افزایش می‌دهد که منجر به کاهش سهم رقیب دیرینه می‌شود (هرچند درحال حاضر سهم آن‌ها کمتر از گوگل است). آمازون هیاهوی خبری زیادی پیرامون کسب‌وکار تبلیغات خود ندارد. آن‌ها با همین روند تقریبا ساکت، کسب‌وکاری میلیارد دلاری را در حوزه‌ی تبلیغات ایجاد کرده‌اند. شرکت‌ها می‌توانند با خرید تبلیغ از آمازون، کالای خود را بیشتر برای کاربران به نمایش بگذارند. آمازون گزینه‌ها و قابلیت‌های متعددی را در خدمات تبلیغی به کسب‌وکارها ارائه می‌کند. آن‌ها محصولات تبلیغاتی را در زمان خرید محصول رقیب هم به کاربر ارائه می‌کنند. به‌هرحال گوگل با نمایش تبلیغات در نتایج جست‌و‌جو کسب درآمد می‌کند، درحالی‌که آمازون تبلیغ محصولات را در پلتفرم تجارت الکترونیک به نمایش می‌گذارد. آمازون می‌تواند با بهره‌برداری از داده‌های متنوع پیرامون عادت خرید مشتریان، قابلیت‌های بیشتر و پیچیده‌تر را در خدمات تبلیغی ارائه کند.
نیکول پرین، تحلیل‌گر ارشد eMarketer در بیانیه‌ای پیرامون گزارش جدید گفت: کسب‌وکار آمازون، موفق به کسب درآمد مناسب و افزایش هزینه‌ی کسب‌وکارها در تبلیغات شده است. آن‌ها تبلیغ را در جست‌وجوی محصول و دقیقا همان‌جایی نشان می‌دهند که کاربر آماده‌ی خرید است. آمازون همچنین ابزارهای اندازه‌گیری و هدف‌گیری بهتری توسعه می‌دهد که جذابیت خدمات را برای تبلیغ‌دهنده‌ها چندین برابر می‌کند. آمازون هیچ‌گاه محدود به یک صنعت و یک کانال درآمدی نمی‌ماند
آمازون همیشه تلاش می‌کند تا فعالیت خود را به صنایع گوناگون گسترش دهد. آن‌ها تبلیغات را هم از تجارت الکترونیک فراتر برده‌اند. فیلم، تلویزیون ، بازی، محصولات صوتی، برنامه‌های زنده‌ی ورزشی و حتی جعبه‌های مقوایی، حوزه‌های مدنظر برای تبلیغات آمازون هستند. داده‌های خرید مایحتاج روزانه که از زیرمجموعه‌ی عظیم آن‌ها یعنی هول فودز استخراج می‌شود، دیدگاه بهتری نسبت به استراتژی تبلیغات سنتی به شرکت می‌دهد. به‌علاوه آمازون امروز به مشتریان خود امکان می‌دهد تا کالاهایی را تبلیغ کنند که در پلتفرم خودش به فروش نمی‌روند. غول تجارت الکترونیک، ابتدای ماه جاری میلادی در سیاتل رویدادی خصوصی و دعوت‌نامه‌ای برگزار کرد. هدف از رویداد مذکور، آموزش شرکت‌ها با هدف بازاریابی بهتر در پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون بود. دراین‌میان استارتاپ‌های متعددی هم ظهور کرده‌اند که چگونگی تبلیغ بهینه در آمازون را به کسب‌وکارهای متعدد می‌آموزند. از میان آن‌ها می‌توان به بازیگران بزرگی در سیاتل همچون InsightLeap، Downstream، Gradient و Stackline اشاره کرد.
در گزارش‌های مالی آمازون، اشاره‌ای به درآمد بخش تبلیغات نمی‌شود. آن‌ها درآمد مذکور را در زیرمجموعه‌ای بزرگ و گسترده به‌نام «متفرقه» جای می‌دهند. گروه متفرقه، در سال 2018 درآمدی بیش از 10 میلیارد دلار برای غول تجارت الکترونیک داشت و آخرین گزارش فصلی، رشد 37 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داد. با وجود رشد آمازون در سال‌های اخیر، گوگل و فیسبوک هنوز فرمانروای بازار تبلیغات دیجیتال هستند. به‌هرحال سرعت رشد شرکت تحت مدیریت جف بزوس در این بازار بسیار قابل‌توجه است. eMarketer سال گذشته گزارش داد که آن‌ها مایکروسافت را در سهم بازار تبلیغات پشت سر گذاشته‌اند. برخی کارشناسان می‌گویند درآمد از تبلیغات، روزی کسب‌وکار خدمات وب AWS را به‌عنوان پرسودترین موتور درآمدی آمازون پشت سر خواهد گذاشت. برخی از آن‌ها، رخ دادن این اتفاق را در سال 2021 تخمین می‌زنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/84463/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک