راه ترقی

آخرين مطالب

واکنش صدیقی به ادعای جنجالی زمین خواری نوشتارها

واکنش صدیقی به ادعای جنجالی زمین خواری
  بزرگنمايي:

راه ترقی - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| بازهم بحث زمین‌خواری در کشور که حاشیه‌ساز شد، اما این بار بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت چرا که نام یک شخصیت آشنا مطرح شد و آن هم آیت‌ا... صدیقی، امام جمعه موقت تهران! برخی سایت‌ها نوشتند: «خبری که توسط یاشار سلطانی، خبرنگار ضد فساد کشورمان در سایت رسمی‌او درباره یک باغ 1000 میلیارد تومانی در شمال تهران منتشر شده، به‌سرعت در کانون توجهات عمومی‌ قرار گرفته است و جا دارد، مسئولان قضایی موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنند و آیت‌ا... کاظم صدیقی در این باره به افکار عمومی‌ توضیح دهد. 
طبق آنچه در سایت یاشار سلطانی آمده، حوزه علمیه امام خمینی در منطقه ازگل تهران که تحت تولیت آیت‌ا... صدیقی اداره می‌شود، باغی به مساحت 4200 متر مربع داشته است که قیمت روز آن، حدود 1000 میلیارد تومان برآورد می‌شود. آبان امسال، شرکتی به‌نام «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم» ثبت می‌شود و بعد از آن، اسناد مالکیت این باغ گرانبها به‌نام این شرکت می‌شود. مالکان این شرکت آیت‌ا... صدیقی و چند تن از پسران و دوستان او هستند و عروسش نیز بازرس شرکت است. باغی که صحبتش را می‌کنیم 4200 مترمربع وسعت دارد، 3 بر است و قیمتش 1000 میلیارد تومان برآورد می‌شود. طبق برخی سندها، این باغ متعلق بوده به حوزه علمیه امام خمینی و در واقع جزو اموال عمومی ‌محسوب می‌شده است. در آبان 1402 موسسه پیروان اندیشه‌های قائم توسط آیت‌ا... صدیقی، پسران و شرکا تاسیس می‌شود و یکماه بعد از تاسیس شرکت، باغ از ملکیت مدرسه در می‌آید و به نام موسسه آیت‌ا... صدیقی، پسران و شرکا می‌شود.» سپس سوالاتی از آیت‌ا... صدیقی شده بود که به این شرح است: 1- «آیا این ملک 1000 میلیارد تومانی، همانگونه که در اسناد منتشره آمده، منتقل شده است؟ و اگر پاسخ مثبت است، تحت کدام یک از عقود اسلامی ‌و قانونی؟ ممکن است بفرمایند که مثلا این ملک توسط موسسه پیروان اندیشه‌های قائم به بهای روز خریداری شده است که در این صورت، حرجی نیست و مانند هر معامله دیگری معتبر است و به قول معروف خداوند به طرفین معامله برکت دهد! امیدواریم جناب ایشان اسناد انتقال از قبیل مبایعه‌نامه، صلح‌نامه و نیز ثمن معامله را مستندا اعلام کنند تا شائبه‌ها پایان یابد. 2 – اگر این ملک خریداری شده است، با توجه به قیمت بالای آن، بد نیست ایشان، پسران و شرکا درباره منشأ مالی پولی که پرداخت کرده‌اند، توضیحاتی ارائه کنند. خریدن ملک 1000 میلیارد تومانی آن هم توسط یک روحانی و چند پسر و رفیق‌شان، قطعا بحث‌برانگیز می‌شود و اگر توضیحات قانع‌کننده‌ای بدهند و به این بحث‌ها پایان دهند. 3 – اساسا چه لزومی ‌داشته که مؤسسه‌ای تاسیس کنند و ملک مدرسه تحت تولیت خود را – که جزو اموال عمومی‌ است – به آن مؤسسه که متعلق به خودشان و پسران و رفقایشان است، منتقل کنند؟! آن هم درست یکماه بعد از تأسیس؟! اگر در این باره هم توضیح دهند، حتما مفید خواهد بود. اما اگر این انتقال، غیرقانونی بوده و مالی متناسب با ارزش ملک پرداخت نشده است، باید از قوه قضائیه انتظار داشت که این پرونده را بدون توجه به جایگاه افراد به‌طور جدی و علنی و فوری مورد رسیدگی قرار دهد.
پاسخ دهید
روزنامه «فرهیختگان» هم روز شنبه نوشته بود:«چند روزی است اسنادی از تخلفی قابل تامل در مجموعه تحت مدیریت آیت‌ا... صدیقی منتشر شده و بخشی از افکار عمومی ‌را درگیر کرده است. این اسناد در نبود «شفافیت ساختاری» باز هم از مسیر پرابهام «عدالت‌خواهی پروژه‌ای» بیرون آمده و ما از صحت و سقم آن مطلع نیستیم؛ نوعی افشاگری و درز اطلاعات که از مسیرهای «اختصاصی» برخی افراد رخ می‌دهد. اما با این وجود جامعه منتظر واکنش افرادی است که با این اسناد متهم شده‌اند. سوال مهم و ابهام حیاتی این روزها نحوه واکنش امام جمعه موقت تهران و دفتر اوست؛ چرا تاکنون سکوت کرده‌اند و پاسخ آنها به این اسناد چه خواهد بود؟»

پاسخ صدیقی به ابهامات مالکیت زمین
 امام‌ جمعه موقت تهران در پی انتشار اسنادی از تخلف قابل تامل در مجموعه تحت مدیریتش نامه‌ای به دادستان تهران نوشت. آنگونه که همشهری‌آنلاین روایت کرده، متن نامه کاظم صدیقی به این شرح است: «دادستان محترم عمومی ‌و انقلاب تهران، سلام‌علیکم: معروض می‌دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال‌ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به آموختن دروس دینی و حوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی‌ گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود. بر همین اساس لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود. بر این اساس فردی به نام آقای **** که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوءاستفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع‌الاسف حتی بدون ورود و امضا اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است. بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه‌ها انتشار یافت، بدون اطلاع اینجانب و مدیریت حوزه و بر خلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است. لذا اینجانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به‌عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضائی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی‌ از فرد مذکور و دیگر نقش‌آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مساله برای عموم ‌مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود.»
داستان تمام نشد
این نامه پایان حواشی نبود. علی قلهکی، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: «حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، فردی با جعل، بخشی از حوزه ازگل را به‌نام ما کرده است . 1- چه نفعی برای فرد جاعل دارد که زمین را به‌نام شما کند؟! 2- چرا قبل از رسانه‌ای شدن، دادستان را وارد عمل نکردید؟! 3- چرا به‌عنوان فردِ حقیقی شکایت نمی‌کنید؟! جعل، جنبه عمومی ‌نداشته و صرفا توسط شاکی خصوصی قابلیت شکایت دارد! عبدا... گنجی فعال سیاسی اصولگرا هم در پی انتشار اسنادی از تخلف در مجموعه تحت مدیریت امام جمعه موقت تهران، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نامه حاج آقا صدیقی را حمل بر صحت می‌گذارم. علتش اینکه پذیرفته است مدیریت خودش اشکال دارد و آماده پاسخگویی قضائی است و به توجیه و انکار و جدل در موضوع رو نیاورده است. لذا افشاکننده با هر نیتی هم سوت زده باشد باید اول توسط خود صدیقی مورد تقدیر قرار گیرد.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/852727/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد