راه ترقی

آخرين مطالب

رئیس پلیس راهور خبر داد؛ از تاسیس موسسات هوشمند ترافیک تا طرح رتبه بندی رانندگان اجتماعی

رئیس پلیس راهور خبر داد؛ از تاسیس موسسات هوشمند ترافیک تا طرح رتبه بندی رانندگان
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا / رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور با مشارکت پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تا خرداد ماه خبر داد.
سردار سید تیمور حسینی در سی و پنجمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: مجموعه مدیریت حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها به نوعی مدرسه تربیت کاربران ترافیک است. رانندگانی که در جاده ها تردد می‌کنند کسانی هستند که در شهرها و کلانشهرها شخصیت رانندگی آنان شکل می گیرد و اگر ما بتوانیم در شهرها و کلانشهر یک قواعد درست و منظمی را حاکم کنیم، محصول این محیط منظم کاربرانی هستند که می‌توانند در هر جایی رفتارهای درست از خود بروز دهند و بنابراین تصمیماتی که در این گونه جلسات گرفته می‌شود می تواند برای ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور چه در سطح جاده‌ها و چه در سطح شهرها مؤثر باشد.
تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور خبر داد و گفت: تمام مراحل راه اندازی این مؤسسات انجام شده و در حال اخذ مجوز از مراجع قانونی و ذی صلاح هستیم و به عبارتی می‌توان گفت که پلیس راهور شاید اولین دستگاهی خواهد بود که با این کار به شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند.
حسینی ادامه داد: این مؤسسات توسط کارشناسان بازنشسته پلیس راهور که دارای تجربه‌های فراوان هستند و همچنین کارشناسان مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کشور و همچنین توسط شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور راه‌اندازی می‌شود و یک بخش جغرافیایی در معابر شهری و در جاده‌ها به این مؤسسات واگذار می‌شود و آنها در موضوع اجرای مقررات و کنترل تخلفات با ابزارهای هوشمندی که ما در اختیار آنها قرار می‌دهیم به ما کمک می‌کنند.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال بزرگراه شهید خرازی در کلانشهر اصفهان را به یکی از این مؤسسات واگذار می‌کنیم و این مؤسسه موظف است در طول بزرگراه به طور رفت و برگشت به تعداد مورد نیاز و کافی دوربین هوشمند دستی که مجهز به سیم کارت است دریافت کرده و با استفاده از آنها تخلفات رانندگی در این محدوده را ثبت، آن را به راننده متخلف پیامک و دیتای آن را نیز به سرور ما در تهران ارسال کند.
رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: علاوه بر این مؤسسات مذکور می‌توانند با جذب کارشناسان پلیس راهور که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و تجهیز آنها به تبلت‌های هوشمند مخصوص ترسیم کروکی در جمع آوری تصادفات هم به ما کمک کنند.
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین نرم افزاری شبیه به نرم افزار تاکسی‌های اینترنتی طراحی می‌شود و در این نرم افزار هرکس که تصادف کرد می‌تواند یا مانند سابق با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرد یا از این نرم افزار استفاده کند. سازو کار حق الزحمه کارشناسی که در خدمت آن مؤسسه است را هم با بیمه مرکزی توافق کردیم.
تغییر در نحوه پرداخت حق بیمه خودروها
حسینی با بیان اینکه براساس توافقی که با بیمه‌ها صورت گرفته دیگر حق بیمه افراد براساس یک فاکتور تصادف نخواهد بود گفت: این عادلانه نیست که یک فرد زرنگی در سال ده‌ها و صدها تخلف کند اما تصادف نکند او یک میزان حق بیمه پرداخت کند و یک فرد بدشناس و بخت برگشته‌ای که در اولین تخلفش تصادف می‌کند هم یک میزان حق بیمه بدهد و آن وقت تاوانش را بیمه بدهد.در همین راستا با بیمه ها هماهنگ کردیم، سامانه‌ها و دیتاها را در اختیارشان قرار دادیم و از این پس حق بیمه براساس نمره منفی و تعداد جریمه ها باید پرداخت شود.
وی افزود: کمک دیگری که مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک می توانند انجام دهند پوشش ترافیکی پیرامون مراکز تجاری است و در این خصوص مصوبه آن را از هیئت دولت می‌گیریم که مراکز تجاری موظف شوند با یکی از این مؤسسات قرار داد ببندند تا کارشناسان این مؤسسات با دست افزاری که از ما می‌گیرند ترافیک پیرامونی آن مرکز تجاری را پوشش دهند و ان‌شاء‌الله این اتفاق به زودی رخ می‌دهد.
حسینی خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله به زودی و نهایتاً تا خرداد ماه راه اندازی این مؤسسات رابه صورت رسمی اعلام کرده و فراخوان آن را هم می‌دهیم. انتظار ما این است که حداقل در کلانشهرها شهرداری ها به میدان بیایند و این اتفاق را رقم بزنند.
رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد پلیس راهور فقط سلبی و مجازاتی و متکی به جریمه نیست گفت: ما به دنبال این هستیم که با ابزارهای تشویقی و ایجابی و سازوکارهای هوشمند تخلفات را کنترل کرده و در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه در اصلاح رفتار کاربران ترافیک تلاش کنیم.
رتبه بندی رانندگان و پیگری برای اعطای وام براساس تخلف و تصادف هر راننده
وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی رانندگان را به جد دنبال می کنیم تصریح کرد: معتقدم اگر این کار به سرانجام برسد یک انقلاب بزرگ در اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان رخ می‌دهد و ما می‌توانیم به راحتی در یک بازه زمانی دو تا سه ساله حداقل به میزان 50 درصد از تصادفات، جانباختگان و مصدومان را کاهش دهیم و حتی با انجام درست همین چند کار کشته های حوادث رانندگی را به زیر 10 هزار نفر برسانیم.
حسینی همچنین از توافق با بانک مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان براساس میزان تخلفات و تصادفات آنان خبر داد و گفت: در این طرح سوابق تخلفات افراد را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهیم و مطمئناً وقتی فردی ببیند با رفتار درست رانندگی توانسته با آسان‌ترین راه ممکن تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند و فردی که تخلفات زیادی کرده برای گرفتن تسهیلات بانکی باید مرتب پله های بانک مرکزی و پلیس راهور را طی کند در رفتار ترافیکی خود تجدید نظر کرده و باعث می شود که ما به اهدافی که در این حوزه داریم، دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/871747/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داماش با هوادارانش زنده است

شادی و پایکوبی خیبری ها در رختکن

حذف تیم ملی انگلیس در ضربات پنالتی جام جهانی 2006 با گل کریستیانو رونالدو

نابغه ای به نام لوکا مودریچ

دلخوری جالب کلوپ از بازیکنی که سیتی را قهرمان کرد

داور مشهور اسپانیایی قاضی دربی ریاض!

بررسی استعفا یا برکناری سهیل مهدی و خداداد افشاریان در گفت و گو با صادق رئیسی کیا

مجتبی حسینی در نقطه اوج محبوبیت!

ثبات، رمز درخشش گاسپرینی در آتالانتا

خداحافظی یورگن کلوپ در آنفیلد

کلهر: اوسمار باید از تجربیات گل‌محمدی استفاده کند

رونمایی از پیراهن اول آرسنال در فصل 2024/25

خلاصه بازی آلمریا 0 - بارسلونا 2

حاجی‌عیدی: آلومینیوم قهرمانی می‌خواهد

کاظمیان: حسینی راه صعود را گفته بود

دبل فرمین لوپز، گل دوم بارسلونا به آلمریا

مارکو: داور در 2 گل نساجی اشتباه کرد؛ پرسپولیس بازی سختی دارد

کار جدید حمید سحری؛ داستانِ وینی

بدرقه: خدا را شاکریم که توانستیم برنده بازی باشیم

حاجی عیدی :خوشحالم دل هواداران را شاد کردیم

شروین بزرگ: از جو استادیوم لذت بردم

کاظمیان: پیش بینی این بازی سخت را میکردیم

بدرقه: کمک داور از مصدومیت من تعجب کرد

رضائیان: هر جایی بروم تعصب سپاهان را می‌کشم

جشن بازیکنان و هواداران آلومینیوم در‌ یزد

جبیره: می‌دانستم که گل صعود را می‌زنم

شوک دوم به تراکتور بعد از زنوزی!

تساوی طباطبایی و شکست مقصودلو در دور سوم شطرنج مسترز شارجه

تیم هاکی سالنی بانوان ایران پنجم آسیا شد

روایت جذاب «کلوپ» از گل سرنوشت‌ساز «کمپانی»؛ از آن به بعد مدیسون را دوست ندارم!

مجتبی حسینی و هواداران ایرالکو بعد از صعود

کریمی: فکر می‌کنم تمایلی ندارند قراردادم را تمدید کنند

عطایی: صدای هواداران را به گوش کمیته استیناف می رسانم

تصمیم زنوزی برای واگذاری مالکیت باشگاه تراکتور در پایان فصل

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی در یکی از روستاهای مشهد پیدا شد

10 پرسش ساده درباره پرونده‌ای پیچیده

نمایشنامه‌ای که اردوغان تغییر داد

قیمت تخم مرغ چند؟

شانس نخبگان تراکتور به باد رفت

بیانیه آلگری: توهین بله اما آن روزنامه‌نگار را تهدید نکردم

علی‌محمدی: در مورد پنالتی تراکتور بحث دارم

ستاره تیم ملی فاز هرکول گرفت!

بینی ستاره تراکتور شکست!

سکوهای استادیوم یادگار به این روز افتاد!

سال 2021 در چنین روزی؛ «لیونل مسی» آخرین گلش را برای بارسلونا به ثمر رساند

اشکش: دو پنالتی ما در این دیدار دیده نشد

گل اول بارسلونا به آلمریا توسط فرمین لوپس در دقیقه 14

ستاره‌های تراکتور مصاحبه نمی‌کنند!

واکنش ایران به ادعای مجدد اتحادیه عرب در مورد جزایر سه‌گانه

خاطره بازی با فیلم طنز و زیبای «بله برون»