راه ترقی

آخرين مطالب

جوابیه اچ پی به زیراکس: ما نیازی به شما نداریم، زیراکس در وضعیت مناسبی نیست اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی - زیراکس و داستان پیشنهاد آن برای خرید اچ‌پی روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شود و شاید به درگیری‌های بیشتری میان دو غول قدیمی دنیای فناوری بینجامد.

زیراکس چندی پیش پیشنهاد خرید کامل اچ‌پی را به هیئت‌مدیره‌ی این شرکت ارسال کرد. هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی در پاسخی شفاف اعلام کردند به انعقاد قراردادی خرید و ادغام با رقیب قدیمی‌شان تمایلی ندارند. سپس، مدیرعامل زیراکس نامه‌ی جدی‌تری ارسال کرد که به‌نوعی هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی را به مذاکره‌ی مستقیم با سهام‌داران (Hostile bid) تهدید کرده بود. مقاله‌های مرتبط:
مدیرعامل اچ‌پی عوض شد اینتل، اچ‌ پی، دل و مایکروسافت علیه تعرفه‌های ترامپ متحد می‌شوند
پس از اینکه زیراکس تهدید مذاکره‌ی مستقیم با سهام‌داران اچ‌پی را مطرح کرد، آن‌ها در نامه‌ای کاملا شفاف باردیگر بر تمایل‌نداشتن به ادغام تأکید کردند. به‌علاوه بازهم به وضعیت نامناسب زیراکس در بازار اشاره کردند که در سال‌های اخیر، فروشش کاهش یافته است. خلاصه‌ی نامه‌ی جدید هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی می‌گوید زیراکس شرایط مناسبی برای ادامه‌ی فعالیت در بازار ندارد و ادغام دو شرکت حرکت هر دو را در بازار با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند. درادامه، متن کامل نامه‌ی هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی را می‌خوانیم که دلایل خود مبنی‌بر بی‌علاقگی به ادغام را به‌صورت شفاف توضیح داده‌اند. نامه‌ی هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی به‌صورت مستقیم به مدیرعامل زیراکس، جان ویسنتین و نسخه‌ای از آن نیز برای کیث کوزا ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی زیراکس و مدیرعامل ایکان اینترپرایز ارسال شد: هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی مجددا نامه‌ی 21 نوامبر شما را بررسی کرد که اطلاعات جدیدی درمقایسه‌با نامه‌ی قبلی پنجم نوامبر نداشت. مجددا تکرار می‌کنیم پیشنهاد زیراکس به‌‌دلیل ارزش‌گذاری پایین اچ‌پی رد می‌شود. به‌علاوه، پیشنهادهای ارائه‌شده بسیار مبهم هستند و توانایی زیراکس در تأمین هزینه‌ی خرید پیشنهادشده مشخص نیست. همچنین، نگرانی‌های زیادی درزمینه‌ی افزایش بدهی شرکت حاصل از ادغام وجود دارد که روی ارزش سهام آن تأثیر خواهد گذاشت. ناگفته نماند پیشنهاد شما حامل هیچ پیامی برای بازرسی عمیق‌تر یا مذاکرات آتی نیست. مجددا به این نکته‌ی مهم تأکید می‌کنیم که به ادغام با زیراکس نیازی نداریم و اعتماد کاملی به استراتژی خود داریم و فرصت‌های متعددی برای اچ‌پی وجود دارد تا ارزش بلندمدت پایداری برای خود ایجاد کند. به‌عنوان مثال، اچ‌پی اکنون با تکیه بر شرایط مالی مناسب می‌تواند بخشی از سهام خود را بازخرید کند؛ سهامی که به‌اعتقاد ما کمتر از ارزش واقعی ارزش‌گذاری شده است. به‌علاوه، می‌توانیم استراتژی‌های متعدد خرید و ادغام را اجرایی کنیم که ارزش‌ بسیاری برای شرکت خواهد آفرید.
در صحبت‌های تهاجمی شما کاملا مشخص بوده است زیراکس به‌دنبال ادغام اجباری با شرایط فرصت‌طلبانه است و اطلاعات کاملی هم درباره‌ی برنامه‌های خود نمی‌دهد. زمانی‌که در ماه‌های اوت و سپتامبر مذاکرات محرمانه‌ی خود را با شما پیش می‌بردیم، نگرانی‌های خود را به‌صورت شفاف بیان کردیم. شما از پاسخ به نگرانی‌ها طفره رفتید و به‌جای پیگیری مسیری سازنده، تهدید مذاکره با سهام‌داران را مطرح کردید. به‌هرحال مشکلاتی اساسی هنوز وجود دارند. اکنون اجبار شما برای رسیدن به قرارداد که به‌صورت عمومی هم منتشر شد، بدون پاسخ به نگرانی‌های مذکور، تنها نگرانی ما را بابت کسب‌وکار و چشم‌اندازهای آتی زیراکس افزایش می‌دهد. درنتیجه، باید عمیق‌تر بررسی کنیم تا شاید بتوانیم توجیهی برای ادغام با زیراکس بیابیم. نگرانی‌های زیادی درباره‌ی ادامه‌ی حیات زیراکس وجود دارد
همیشه آماده‌ی مطالعه و بررسی بیشتر درباره‌ی ادغام دو شرکت هستیم و سعی می‌کنیم هرچه‌سریع‌تر درباره‌ی مسیر حرکت کسب‌وکار شما اطلاع کسب کنیم. به‌هرحال، هنوز نگرانی‌های مهمی درباره‌ی آینده‌ی کسب‌وکارتان در کوتاه‌مدت و پایداری آن در بلندمدت وجود داشته که تأثیر مستقیمی بر ارزش زیراکس می‌گذارد. نگرانی اصلی درباره‌ی وجود مسیر و راهکاری برای بازگرداندن کسب‌وکارتان به مسیر صحیح اهمیتی حیاتی دارد. درنهایت، علاوه‌بر نگرانی درباره‌ی مسیر کنونی رو‌به‌سقوط زیراکس، نگرانی‌های دیگری هم داریم که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: 1. زیراکس در چهار فصل از پنج فصل گذشته، نتوانست درآمد پیش‌بینی‌شده‌ی تحلیلگران اقتصادی را کسب کند؛ 2. درآمد زیراکس در دوره‌ی 12 ماهه از ژوئن 2018 از 10/2 به 9/2 میلیارد رسید. درآمد پروژه‌های مدیریتی زیراکس نیز در سال مالی 2019 با کاهش 6 درصدی روبه‌‌رو شد؛ 3. باتوجه‌به سهم درخورتوجه درآمدهای قراردادی در کسب‌وکار شما، نگران کاهش درآمد کل قراردادی از مشتریان (‌TCV) و مازاد بر کاهش درآمد فروش هستیم؛ رویکردی که می‌تواند سرعت کاهش را در سال‌های آتی بیشتر کند. درادامه باید تأکید کنیم TCV قراردادهای تجاری (شامل تمدید قراردادها) در سال 2018 کاهش 13/9 درصدی تجربه کرد. به‌علاوه، تعداد مشتریان در سال 2018 تقریبا 18 درصد کاهش یافت. شما این اطلاعات را از پایان سال 2018 به‌صورت عمومی اعلام نکرده‌اید؛ 4. بررسی ما از هم‌افزایی‌ها که باتوجه‌به اطلاعات عمومی و محدودی انجام شد که شما دراختیار قرار دادید، هم‌افزایی ادعاشده‌ی شما را برای ادغام مدنظر تأیید نمی‌کند. ظاهرا پیش‌بینی‌های شما شامل ذخیره‌‌های درخورتوجهی می‌شود که درحال‌حاضر در برنامه‌های مالی هر دو شرکت در بخش کاهش هزینه‌ها لحاظ شده‌اند. 5. اعتقاد داریم وقتی زیراکس از همکاری با فوجی‌فیلم خارج شد، به‌نوعی آینده‌ی خود را با درآمد کوتاه‌مدت معامله کرد. ما نگرانیم که خروج از آن قرارداد حفره‌ی بزرگ استراتژیکی در پورتفولیوی زیراکس ایجاد کرده باشد. افزون‌براین، نگران موضوعاتی همچون منابع فناوری، جریان تحقیق و توسعه ، برنامه‌های آتی برای توسعه‌ی محصول و ظرفیت و ادامه‌داربودن زنجیره‌ی تأمین زیراکس هستیم. درنهایت، می‌دانیم زیراکس باید هرچه‌سریع‌تر به منطقه‌ی روبه‌رشد آسیا و اقیانوسیه دسترسی پیدا کند.
هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی متعهد شده است بهترین دستاوردها را برای سهام‌داران خود و نه زیراکس و سهام‌دارانش رقم بزند. اچ‌پی فرصت‌های متعددی دارد تا ارزش بیشتر و پایدارتری برای سهام‌داران خود ایجاد کند. اجازه نمی‌دهیم روش‌های تهاجمی یا رویکردهای تهدیدی، تمرکز ما را از مسئولیت اصلی، یعنی پیگیری مسیری به‌سمت ارزش‌آفرینی بیشتر، دور کند. جوابیه‌ی اچ‌پی نشان‌دهنده‌ی مشکلات متعددی است که زیراکس در کسب‌وکار خود دارد و همچنین پیشنهاد آن‌ها را نیز فاقد هرگونه اطلاعات دقیق از رویکردهای آتی مدنظرشان نشان می‌دهد. باتوجه‌به تأکید چندباره‌ی هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی مبنی‌بر تمایل‌نداشتن به ادغام با رقیب قدیمی، باید منتظر واکنش‌های شاید تهدیدآمیزتر مدیران زیراکس باشیم. فراموش نکنید اکنون زیراکس ارزشی حدود یک‌سوم اچ‌پی را دراختیار دارد و حتی شاید برخی از کارشناسان پیشنهاد خرید آن‌ها را مضحک بدانند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/87526/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی