راه ترقی

آخرين مطالب

بیشترین همکاری‌های «رضا‌ عطاران» با کارگردان‌های مطرح سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر

بیشترین همکاری‌های «رضا‌ عطاران» با کارگردان‌های مطرح سینما و تلویزیون
  بزرگنمايي:

راه ترقی - فیلم نیوز / بیستم اردیبهشت ماه ، تولد رضا عطاران بود؛ بازیگر محبوبی که هم به در جایگاه کمدین ارج‌وقرب بسیاری دارد و هم به عنوان بازیگر نقش‌های جدی، مورد توجه مخاطبان و اهالی سینماست. او کارگردانی موفق است و در عرصه فیلمنامه‌نویسی هم جایگاهی ویژه دارد. بخش مهمی از شهرت رضا عطاران به واسطه بازی در مجموعه‌های «پرواز 57» و «ساعت خوش» و «سال خوش» مهران مدیری در دهه هفتاد به دست آمد و بعد از آن به واسطه ساخت سریال‌هایی که خودش کارگردان آنها بود این شهرت ادامه پیدا کرد. در سینما اما عطاران با چند کارگردان مطرح بیشترین همکاری را داشت و می‌توان گفت بسیاری از خاطراتی که از او داریم به واسطه بازی در همین آثار شکل گرفته است.
 عطاران از جمله بازیگرانی است که تجربه همکاری با بسیاری از کارگردان‌های سینما و تلویزیون را داشته است اما همکاری با بعضی از آنها را بیشتر از سایرین تجربه کرده است. به بهانه سال‌روز تولد این بازیگر، مروری داریم بر بیشترین همکاری‌هایی که با کارگردان‌های سینما و تلویزیون داشته است.
عبدالرضا کاهانی | 4 فیلم
 عطاران در بین کارگردان‌ها بیشترین همکاری را با عبدالرضا کاهانی داشته که «اسب حیوان نجیبی است» یکی از موفق‌ترین آن‌هاست.
رضا عطاران با توجه به ویژگی‌هایش در بازیگری می‌توانست بهترین گزینه برای فضای ابزورد آثار عبدالرضا کاهانی باشد. کاهانی در چهار فیلم با عطاران همکاری کرد و یک‌جورهایی عطاران به پای ثابت آثار او بدل شد. اولین همکاری در »اسب حیوان نجیبی است» صورت گرفت. عطاران در نقش یک مامور قلابی نیروی انتظامی ظاهر شد که قصد اخاذی از دیگران را داشت اما در حلقه‌ای از آدم‌های بی‌پول گیر می‌افتاد. در «بی‌خود و بی‌جهت» به همراه احمد مهرانفر، پانته‌آ بهرام و نگار جواهریان، زندگی دو خانواده را چند ساعت مانده به عروسی به نمایش گذاشت. چند سال بعد در فیلم «استراحت مطلق» هم‌بازی ترانه علیدوستی و مجید صالحی شد و نقشی متفاوت‌تر از همیشه به نمایش گذاشت. او آخرین‌بار سال 1396 در فیلم «خانم یایا» با کاهانی همکاری کرد. فیلمی که در تایلند ضبط شده بود و عطاران در آن همبازی حمید فرخ‌نژاد و امین حیایی بود.

سامان مقدم | 2 فیلم و یک سریال
 «نهنگ عنبر» موفق‌ترین همکاری رضا عطاران با سامان مقدم ست.
اولین همکاری رضا عطاران با سامان مقدم ســال 1391در سریال «قلب یخی3» اتفاق افتاد. بعد از اینکه دو فصل اول «قلب یخی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شد، قرار بود داستان در فصل سه ادامه پیدا کند اما همکاری با لطیفی به سرانجام نرسید و نهایتا فصل سوم این مجموعه به سامان مقدم رسید. «قلب یخی3» بود که به لحاظ ساختار و محتوا هیچ ربطی به فصل‌های قبل نداشت. هدیه تهرانی، مهران مدیری و عطاران از بازیگران اصلی آن بودند. سریال به دلیل ضعف در سیستم انتشار آنطور که باید دیده نشد. دو سال بعد از این بود که عطاران برای بازی در «نهنگ عنبر» با مقدم وارد همکاری شد. این سریال از همان ابتدای اکران با استقبال ویژهای مواجه شد و پای مخاطبان زیادی را به سینماها باز کرد. دو سال نگذشته سامان مقدم تصمیم گرفت قسمت دوم این فیلم را هم با حضور عطاران بسازد. فصل دوم با اینکه موفقیت فصل اول را نداشت اما باز هم فروش خوبی کرد.
مسعود اطیابی | 3 فیلم
 اولین همکاری رضا عطاران و مسعود اطیابی در فیلم «خروس جنگی» رقم خورد.
اولین بار سال 1386 رضا عطاران در فیلم «خروس جنگی» به کارگردانی مسعود اطیابی بازی کرد. او در این فیلم هم‌بازی مریلا زارعی بود. آنها زن و شوهری بودند که به خاطر برخی اختلاف‌ها تصمیم گرفتند برای مدتی کوتاه جایشان را در زندگی تغییر دهند. «اخلاقتو خوب کن» دومین همکاری این کارگردان و بازیگر بود که سال 1390 صورت گرفت. عطاران در این فیلم نقش فرشته‌ای را بازی می‌کرد که وظیفه داشت آدم‌ها را به دنیایی دیگر بفرستد، اما در یک مورد دچار اشتباه می‌شد و دو نفر که به آن دنیا فرستاده، برگشت می‌خوردند. سومین همکاری اطیابی و عطاران را سال 1398 در «انفرادی» شاهد بودیم. در این فیلم موقعیت‌های کمدی توسط سه شخصیت اصلی با بازی عطاران، احمد مهرانفر و مهدی هاشمی پیش می‌رفت اما عطاران به عنوان راوی نقش پررنگتری داشت. «انفرادی» با 77 میلیارد فروش، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال 1401 را به خود اختصاص داد.
مهران مدیری | 3 مجموعه
رضا عطاران کارش را با مهران مدیری شروع کرد. زمانی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت و چهره‌اش برای کسی آشنا نبود. اولین بار در «پرواز 57» به میدان آمد و بعد در «ساعت خوش» و ویژه‌برنامه «سال خوش» برای نوروز مجددا قدرتش را کنار مدیری به نمایش گذاشت. بعضی از آیتم‌های این مجموعه‌ها از جمله مسابقه هفته باعث معرفی بیشتر او شد. او نقش پسربچه لوسی را بازی می‌کرد که موهایش را صاف روی پیشانی‌اش می‌ریخت و عینک بزرگی به صورت می‌زد. هیچ استعدادی نداشت اما مدیری مدام قربان‌صدقه‌اش می‌رفت و به او امتیاز می‌داد. کلیپ‌های موسیقی عطاران و نقش‌های متفاوتش در آیتم‌های این دو برنامه باعث شد در همان سالهای ابتدایی دهه هفتاد، در کنار نصرالله رادش به قطب‌های اصلی این مجموعه بدل شود. عطاران خیلی زود از تیم مدیری جدا شد اما در دهه نود یکبار دیگر برای بازی در سریال «قلب یخی 3» کنار مدیری قرار گرفت. البته اینبار هردو بازیگر بودند و سریال هم حال و هوای کمدی نداشت و اتفاقا خیلی جدی بود.
علیرضا داوودنژاد | 2 فیلم
در سالهای ابتدایی ورودش به سینما، آثار چندان درخشانی بازی نکرد. شاید بتوان گفت اولین فیلم قابل قبولش «هوو» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد بود. او این فیلم را سال 1384 بازی کرد و با علی صادقی، رعنا آزادی‌ور و … همبازی بود. همکاری عطاران با علیرضا داوودنژاد، سه سال بعد در فیلم «تیغ‌زن» تکرار شد. عطاران درحالی در این فیلم بازی می‌کرد که سریال‌هایش در تلویزیون سروصدای زیادی به پا کرده بود و به عنوان یک کارگردان کاربلد و موفق شناخته می‌شد اما با این حال در سینما موفقیت چندانی به دست نیاورده بود. «تیغ‌زن» در سال 1387 پروژه چندان موفقی در کارنامه رضا عطاران نبود. او در این فیلم با لادن مستوفی، رضا داوودنژاد و علی صادقی هم‌بازی بود. در این فیلم نا عطا به رضا عطاران اطلاق شده. جالب اینجاست که هنوز هم خیلی‌ها عطاران را با همین نام صدا می‌زنند. بعد از این دو همکاری، عطاران را دیگر در آثار داوودنژاد ندیدیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/876325/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امروز یارانه کدام دهک‌ها واریز شد؟

تابستان اماراتی رامین رضاییان

رونمایی رسمی از لوگوی جام جهانی فوتسال 2024

رییس فیفا شهادت آیت‌ الله رئیسی را تسلیت گفت

فوتبال برتر امشب پخش می‌شود

پایان رویای پی‌چی‌چی لوا با درخشش ستاره نروژی

اینتر یا یونایتد؛ طارمی می‌توانست انتخاب کند

رئیس سنی مجلس دوازدهم کیست؟

تسلیت مجمع روحانیون مبارز در پی شهادت رئیس‌جمهور

تصاویری از حال و هوای مقابل منزل آیت‌الله آل‌هاشم بعد از شهادتش

نگاهی به سفرهای خارجی رئیسی در 34 ماه ریاست جمهوری؛ مقصد آخرین سفر خارجی کجا بود؟

سفیر روسیه در سازمان ملل: رئیسی نقش کلیدی در همکاری‌های تهران-مسکو داشت

آمریکا، شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت

سیدحسن نصرالله خطاب به رهبر انقلاب: به حضور پربرکت و رهبری حکیمانه و شجاعانه شما امید داریم

تصاویری از رئیسی، آل هاشم، امیرعبداللهیان، مالک رحمتی و موسوی در کنار رهبر انقلاب

تصاویری از لحظه پیدا شدن انگشتر آیت‌الله رئیسی در محل سانحه

یادبود رئیس جمهور شهید در بازار جهانی کن 2024

محمود گبرلو از دیرارش با رئیس جمهور شهید گفت

پارسا، حامد، هانیه و شبنم در مراسم ترحیم مادر «لیلا حاتمی»

پخش سریال هادی حجازی‌فر به مناسبت شهادت رئیسی

برگزاری جلسه فوق‌العاده در سازمان سینمایی

آهنگ «نرو بمان» با صدای گروه پالت

عزاداری مردم گیلان، زنجان و تبریز برای شهادت رئیس‌جمهور

استارلینک به بهبود خدمات بهداشتی در اندونزی کمک می‌کند

تنها توفیق هوشنگ ابتهاج!

سنگین‌ترین ریزش بورس در 11 ماه گذشته

پتک «کارت» امتحان نهایی بر روح و روان دانش‌آموزان

قامت سرخ بورس

افزایش صادرات نفت روسیه به چین در 4 ماه اول 2024

هافبک عراقی تراکتور اعلام جدایی کرد

فهرست آرژانتین؛ مسی و 28 ستاره برای فتح کوپا

جشن قهرمانی لیگ برتر همزمان با فینال چمپیونزلیگ

دیبالا خط خورد؛ لیست موقت تیم ملی آرژانتین کوپاآمریکا

نادال به رولان گاروس رسید

خبر خوش به پرسپولیس؛ ستاره‌‌های 66 درصدی!

تمرینات ذوب‌آهن تعطیل شد

صدرنشینی بردیا دانشور در پایان دور هفتم شطرنج مسترز شارجه

ادای احترام پرسپولیس به شهدای بالگرد

آرنه اسلوت سرمربی لیورپول شد

شهادت محافظ رئیس‌جمهور تکذیب شد

اظهارات آیت‌الله جنتی درباره شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در جلسه شورای نگهبان

خاطره سعید حدادیان از ملاقات با شهید رئیسی 20 سال پیش در صحن گوهرشاد

پیام تسلیت صربستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

گفت‌وگوی قائم مقام وزارت خارجه چین با علی باقری

آخرین سخنرانی آیت‌الله رئیسی در محضر رهبر انقلاب

چین: رئیسی و امیرعبداللهیان تلاش زیادی برای توسعه روابط تهران–پکن انجام دادند

محسن رضایی: بروز سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور به شهادت رجایی و باهنر شباهت دارد

نخست‌ وزیر روسیه: زندگی ابراهیم رئیسی، وقف خدمت به مردم بود

نوری‌المالکی: ایران اسلامی از تمامی مصیبت‌ها قدرتمندتر از گذشته بیرون آمده است

اخبار لحظه به لحظه شهادت رئیس‌جمهور و همراهان؛ برنامه تشییع پیکر شهدا اعلام شد