راه ترقی

آخرين مطالب

گزارش آمريکايي از سلاح هاي جديد ايراني؛ ايران سلاح جديد ضد پهپاد ساخته است نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه نو- روزنامه واشنگتن تايمز در گزارشي با عنوان « ايران براي مقابله با هواپيماهاي بدون سرنشين، يک دستگاه پارازيت مستقر کرده است» نوشت: ايران يک سلاح ضد پهپاد جديد- دستگاه پارازيت به شکل تفنگ- مستقر کرده است. رژيم (ايران) مي گويد که اين دستگاه بطور الکترونيکي و بصورت خودکار مي تواند جنگنده هدايت شونده از راه دور را از خلبان فرمانده خود جدا کند و حتي مي تواند برنامه هاي آن را تغيير دهد. اين توسعه و تحول مي تواند براي آينده جنگ هواپيماهاي بدون سرنشين مهم و قابل توجه باشد. وسايل هوايي بدون سرنشين در برنامه ريزي هاي ضد آمريکايي از سوي ايران و ساير طرفهاي متخاصم، اکنون بيشتر از هميشه مورد توجه قرار گرفته است. ارتش آمريکا معمولا، هواپيماهاي بدون سرنشين جاسوسي بر فراز خليج فارس و همچنين بيشتر از همه به عراق و سوريه اعزام مي کند. ايران پهپادهاي انتحاري را آزمايش و مستقر کرده است و گفته است که اين پهپادها مي تواند عليه ناوهاي آمريکايي که در تيررس نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است، شليک شود.
 ژنرال جوزف ووتل که رياست فرماندهي ستاد مرکزي ارتش آمريکا و نظارت عمليات خليج فارس را برعهده دارد، در اين باره گفت: در ميان چندين نوع سلاحي که ايران به منظور جلوگيري از ناوها و کشتي هاي تهديد کننده اعزام کرده است، پهپادها نيز به چشم مي خورد. ژنرال ووتل پنجشنبه در جلسه کميته نيروهاي مسلح مجلس سنا گفت: شيوه اي که آنها (پهپادها) بر ما تاثير مي گذارند اين است که آنها به ايران اين قابليت را مي دهند که هرکجا که بخواهند مي توانند از قايقهاي سريع السير خود استفاده کنند، مي توانند از موشک هاي کروز، رادارها و پهپادها استفاده کنند تا بطور بالقوه بر مناطق خاص مسلط شوند. در عراق و سوريه، دولت اسلامي عراق و شام معروف به داعش، در تنظيمات و پيکر بندي دوباره هواپيماهاي بدون سرنشين در دسترس براي جاسوسي و حمله به نيروهاي ائتلافي تحت حمايت آمريکا مهارت بيشتري يافته و در اين زمينه متخصص شده است.
براساس فيلم هاي تبليغاتي که دولت اسلامي داعش منتشر مي کند، (تروريستهاي) داعش بمب هاي کوچکي در اختيار دارد که به دقت آنها را بر روي مردم و وسايل نقليه در داخل و اطراف موصل در عراق مي ريزد. ارتش آمريکا دائماً در عراق و سوريه، پهپادهاي پرداتور (به معني درنده) و ريپر (به معني دروگر) براي شکار و بمباران تروريستهاي دولت اسلامي، وسايل نقليه و نيز مخفيگاه آنها به پرواز در مي آورد.
 اين روزنامه مدعي شد: ايران عميقا در عراق درگير است و در حال هدايت هزاران شبه نظامي شيعه هاي مختلف عليه دولت اسلامي است و محتاطانه آمريکايي ها را که در همسايگي آنها به عنوان مشاوران نيروهاي عادي عراقي فعاليت مي کنند، زيرنظر دارد. اين وسيله بدون سرنشين کوچک در دست جا مي شود و مسدودکننده سيگنال (jammer ) است و مي تواند عليه آمريکا استفاده شود.
 نتايج يک تحليل کارشناسي از دفتر مطالعات نظامي خارجي ارتش آمريکا در کانزاس نشان مي دهد: اين وسيله که شبيه به يک تفنگ است قادر است بر روي يک هواپيماي بدون سرنشين قفل گذاري کند و راههاي ارتباطي آن را مسدود نمايد.
در اين تحليل با استناد به اطلاعات ايران آمده است: هنگامي که دستگاه بر روي يک هواپيماي بدون سرنشين قفل مي شود، اپراتور آن ديگر تحت کنترل نخواهد بود. همچنين گزارش شده است که اين دستگاه قابليت هک کردن و به طور بالقوه تغيير مسير دادن هواپيماي بدون سرنشين مورد هدف را دارد. علاوه بر اين، قابلت هک کردن آن ممکن است سبب شود که کاربر دستگاه، پهپاد را به سلامت به روي زمين بنشاند.
يک سخنگوي نظامي آمريکايي در عراق گفت که هنوز هيچ گزارشي مبني بر استفاده ايران از دستگاههاي پارازيت ضد پهپاد در اينجا منتشر نشده است.
کارشناسان دفتر مطالعات نظامي خارجي ارتش آمريکا مي گويند که تهران به زودي به جاي خريد تانک هاي روسي از يک تانک جنگي جديد به نام کرار (نخستين تانک پيشرفته بومي کشور) رونمايي مي کند. ايران به دنبال واردات کالاهاي با تکنولوژي بالا است. سوء ظني که وجود دارد اين است که تهران به گونه اي در قطعات خارجي مهندسي تمرکز کرده است که مي خواهد بعدا آنها را در داخل کشور توليد کند.
دفتر مطالعات نظامي خارجي ارتش آمريکا اعلام کرد: تمايل ايران براي مهندسي معکوس (فرايند کشف اصول تکنولوژيکي يک دستگاه، شيئ يا يک سيستم) توليدات خارجي ممکن است در نهايت سبب سکوت مقامات نظامي روسي و چيني نسبت به خرد بلند مدت براي فروش محصولات با فناوري بالا به ايران شود. در بخش دريايي، ايران تلاش مي کند تا با ساخت قايق دو بدنه به عنوان سکويي براي بالگردها و نظاميان خود، دسترسي خارج از خليج (فارس) را نيز براي خود توسعه دهد.
مايکل روبين کارشناس امور خاورميانه نيز در اين باره گفت: محدوده عملياتي ايران از خليج فارس به محدوده هاي وسيع تر - اقيانوس هند شمالي، خليج عدن، درياي سرخ و شايد حتي درياي مديترانه- تغيير کرده است و به دنبال تقويت قابليت هاي تدارکاتي خود است و به همين دليل قابليت هاي ساخت قايق دو بدنه ايران بسيار حايز اهميت است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8767/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

هشدارهای شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی

نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!

قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود

اتهام جالب به آرتتا؛ موهایت رنگ است!

حیدری: بازیکن خوب برای مربی همه چیز است

کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد

تبرئه استقلال از شکایت 42 میلیاردی یک ایجنت

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

رونمایی از نماهنگ جدید خواننده «سلام فرمانده»

رودخانه تفت یزد سرریز شد، خیابان اصلی به زیر آب رفت

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام)

امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور

پیش‌بینی جدید از بارش باران در ایران

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

داستانک/ پری خوشحال

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

یورو رکورد زد

آغاز رقابت 8 تیم برای رسیدن به جام جهانی

هدایت تراکتور کادوی تولد 50 سالگی!

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است

محمدی: باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد

واکنش اولیایی به واگذاری استقلال و پرسپولیس

جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویتم تیم شهر خودم است

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال

تکلیف سهمیه جام‌ جهانی در صورت صعود ازبک

پیشنهاد منچسترسیتی به خسرو حیدری

حسن بیادی: چه بسا دخالت‌های دولت نباشد کارها بهتر انجام شود

استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

پای آرمین زارعی هم به دادگاه باز شد!

قطعه جدید محسن چاوشی به نام «جهان لاغر» منتشر می‌‌شود

شکستن درختان به علت وزش باد شدید

جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد؛ 96 نفر دستگیر شدند

حکم اعدام برای 3 پسر به اتهام تجاوز به 2 دختر نوجوان

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه