راه ترقی

آخرين مطالب

کسي نميگويدبرجام هيچ ايرادي ندارد/اراده خدا در انتخابات راميپذيرم انديشه

کسي نميگويدبرجام هيچ ايرادي ندارد/اراده خدا در انتخابات راميپذيرم
  بزرگنمايي:

راه نو- حجت الاسلام حسن روحاني کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري صبح امروز در جمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تالار شهيد مدرس ساختمان مشروطه اظهار کرد: وارد يک دوران مهم به نام انتخابات شده‌ايم، همه انتخابات‌ها براي ما اهميت دارد به خصوص اين دوره از انتخابات رياست جمهوري و شوراها که به صورت همزمان برگزار مي‌شود، اهميت مضاعفي دارد.

وي بيان کرد: اين انتخابات در يک شرايط بسيار مهمي واقع مي‌شود؛ بايد توجه داشت که مردم در سال‌هاي 90 و 91 دچار يأس و سردرگمي بودند و نمي‌دانستند کشور به چه سمتي مي رود، در عرصه خارجي موضوعاتي مانند اختلاف با ساير کشورها مطرح بود و نمي‌دانستند بايد براي روزهاي سخت و حتي جنگ آماده شوند يا خير.

روحاني افزود: در عرصه داخلي نيز بدهي‌هاي عظيم به بانک‌ها، بانک مرکزي، بخش خصوصي، بخش‌هاي خصولتي وجود داشت. شرايط تورم نيز کم نظير بود زيرا در گذشته تورم حدود 46 درصدي کمتر اتفاق افتاده بود علاوه بر اين‌ها رکود و رشد منفي بسيار بالا نيز مشکلاتي را به وجود آورده بود، در ابتدا گمان مي‌کرديم رشد منفي 5 درصد است ولي بعد از محاسبه متوجه رشد منفي 6.8 درصدي شديم.

روحاني با بيان اينکه در آن زمان روابط با دنيا قطع شده بود، گفت: در اوايل سال 92 و پيش از آغاز دولت يازدهم يک دستگاهي مدعي بود مي‌تواند تحريم‌ها را دور بزند و نفت را به فروش برساند که فروش نفت را بر عهده آن دستگاه قرار داده بودند. بعد از استقرار دولت يازدهم از اين دستگاه سوال کرديم که آيا نفت را فروخته‌ايد يا خير که آنها پاسخ دادند نفت به فروش رفته و به زودي پول‌هاي آن مي آيد.

رئيس جمهور با بيان اينکه اين دستگاه بعداً ادعا کرد که پول را تحويل گرفته‌ و در يک بانک خارجي است، گفت: نهايتا بعد از 7 ماه پيگيري متوجه شديم که همه نفت را داخل کشتي قرار داده‌اند و در آب‌هاي بين‌المللي مي‌چرخاندند و پول کرايه کشتي را پرداخت مي‌کنند ولي مشتري براي فروش نفت پيدا نشده بود.

وي افزود: در پيگيري‌هاي بعدي اين دستگاه به من گفت که حتي يک بشکه را نيز نتوانسته‌ايم به فروش برسانيم و شما اين موضوع را در جايي مطرح نکنيد.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه در چنين شرايطي دولت را تحويل گرفتيم، اظهار داشت: از ميزاني که براي کشور مشخص شده بود حتي توان فروش يک بشکه نفت بيشتر را نداشتيم به عبارتي در شرايطي بوديم که نه جنگ بود و نه صلح.

روحاني با بيان اينکه دراوايل دولت يازدهم از پتروشيمي‌هاي جنوب کشور بازديد کردم و متعجب شدم به علت نبود گاز تنها 40 درصد ظرفيت آن ها فعال است، بيان کرد: انبارها و حتي حياط اين پتروشيمي‌ها از محصولات توليدي پر شده بود ولي امکان فروش آن ها را نداشتند.

رئيس جمهور با بيان اينکه پول‌هاي ما در کشورهاي مختلف وجود داشت، ادامه داد: در ازاي فروش محصولات قراردادي را منعقد ساخته بودند که 55 درصد با پول ملي آن کشور و مابقي پول نيز با پول غيرملي باز هم در حساب آن کشورها بود. در اين شرايط اين کشورها نيز از دادن پول ملي طفره مي‌رفتند و به جاي آن به دنبال تحويل اجناس خود به ما بودند. پول غيرملي را نيز به ما نمي‌دادند زيرا تحريم بوديم.

وي با بيان اينکه در ماه‌هاي اوليه پاسخ تيم هاي کارشناسي در حوزه‌هاي هسته‌اي، اقتصادي، کشاورزي و نفت و گاز براي حل مشکلات منفي بود، گفت: از آقاي ظريف براي امکان حل مشکلات و خروج از ذيل بند 7 منشور و لغو قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سوال کردم که ايشان پاسخ دادند بعيد است زيرا تاکنون در تاريخ سابقه چنين اتفاقي وجود نداشته است.

روحاني ادامه داد: يکي از تندترين افراد در زمينه هسته‌اي به من گفت امکان حل معضل هسته‌اي با وجود نگه داشتن يک سانتريفيوژ را نيز به شما نمي‌دهم و براي به نتيجه رسيدن مذاکرات بايد همه سانتريفيوژها را خرد کنيد.

رئيس جمهور با بيان اينکه ما از اختلاف نظر نبايد بترسيم و بايد همه نظرات را گوش کنيم اظهار داشت: اقليت قدرتمندي که مخالف دولت ما بودند کار را بسيار سخت کرده بودند، ما براي رسيدن به توافق با 1+5 بايد نظرات مقام معظم رهبري را رعايت مي‌کرديم و به گونه‌اي قرارداد را منعقد مي‌ساختيم که نظر مجلس منفي نباشد و علاوه بر تأمين رضايت مردم به گونه‌اي باشد که قابليت تصويب در شوراي امنيت ملي را داشته باشد که با هدايت و ياوري مقام معظم رهبري توانستيم از اين مشکلات عبور کنيم.

وي با بيان اينکه هيچ کس نمي‌گويد برجام نعوذبالله کلام خداست و هيچ ايرادي ندارد گفت: کلام بزرگاني همچون آخوند خراساني و شيخ انصاري به نقد کشيده مي شود و از آن ها ايراد مي‌گيرند و در خصوص برجام نيز مي‌توان گفت برجام ايراد دارد اما بهتريني بود که مي‌شد و امکان‌پذير بود، نتيجه برجام به گونه اي است که هيچ زمان در تاريخ شرمنده نخواهيم بود.

روحاني با بيان اينکه در زمينه بهداشت و درمان مشکلاتي در کشور وجود داشت، گفت: واقعا سخنان برخي از افراد با واقعيت منطبق نيست و بايد پاسخ خدا را بدهند زيرا بعضا گفته مي‌شود دولت فقط به دنبال برجام بود اين در حالي است که بيشتر از برگزاري جلسات با تيم هسته‌اي و آقاي ظريف با تيم اقتصادي شخصا جلساتي را برگزار مي‌کردم.

رئيس جمهور با بيان اينکه پيش از دست يافتن به توافق ژنو با تيم اقتصادي برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داديم تا تورم از 45 درصد به 35 درصد کاهش يابد ادامه داد: دست يافتن به مرحله اي که در زمينه گندم خودکفا باشيم ساده نيست، در اين دولت تراکتورسازي‌هاي داخل را تقويت کرديم و در زمينه واردات تراکتور، کمباين و کود نيز اقدامات مثبتي انجام شد.

وي با بيان اينکه در دولت يازدهم به جاي واردات 6 ميليون تن گندم به کشاورزي و آبياري مدرن توجه شد و به جايي رسيديم که توان صادرات 3 ميليون تن گندم نيز فراهم شد اظهار داشت: بخشي از اين 3 ميليون تن گندم مازاد نياز را صادر کرديم و بخش ديگر را نيز صادر خواهيم کرد.

روحاني با بيان اينکه براي رسيدن از منفي 6 ميليون تن گندم به مثبت 3 ميليون تن گندم حتي يک متر زمين اضافه را زير کشت نبرديم و حتي مي‌توان گفت با زمين کمتر توليد گندم را افزايش داديم، بيان کرد: تحول بزرگ در گندم با اصلاح بذر، آبياري مدرن و زه‌کشي به نتيجه رسيد.

رئيس جمهور خطاب به نمايندگان مجلس گفت: مي‌توانيد از وزير نيرو در زمينه اقدامات انجام شده در خصوص آبياري روستايي و آب آشاميدني سوال بپرسيد، آبياري مدرني که در سال 95 انجام شده به اندازه کل 4 سال دولت قبل بوده است و اين موضوع را مي‌توان اقدام بزرگي تلقي کرد، همچنين به حدود 3 هزار روستا آب آشاميدني رسيده است.

وي با بيان اينکه آمارها نشان مي‌دهد در زمينه‌هاي عمراني، کشاورزي، نفت و گاز و پتروشيمي کارهاي بزرگي انجام شده است، افزود: ادعا نداريم که در هيچ جايي به صد درصد موفقيت رسيده‌ايم اما هيچ بخشي را نمي‌توان يافت که کار مهمي در آن انجام نشده باشد.

روحاني با بيان اينکه در زمينه محيط زيست اقدامات بزرگي صورت گرفته است، گفت: در سفر هوايي به استان آذربايجان غربي وضعيت درياچه اروميه را مشاهده کردم و بر اساس گزارش دکتر کلانتري مسئول درياچه اگر اقدامات دولت يازدهم نبود حتي يک قطره آب هم در درياچه باقي نمي‌ماند و کويري از نمک ايجاد مي‌شد که وزش باد سبب مي‌شد اين نمک‌ها به کشاورزي اطراف و ساير استان‌ها ضررهاي غيرقابل جبران وارد کند.

رئيس جمهور با بيان اينکه در دولت قبل 3 متر و 10 سانتيمتر از سطح آب درياچه اروميه کاهش پيدا کرد، گفت: در حال حاضر وضعيت درياچه اروميه تثبيت شده و ديگر خشک نمي‌شود که مي‌توان با اقدامات لازم به وضعيت روز اول بازگردد.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه طي دو سال اخير براي درياچه اروميه 193 ميليارد تومان هزينه شده است، گفت: مي‌توان ادعا کرد که در همه زمينه‌ها کارهاي بزرگي انجام شده است.

وي افزود: فلسفه انتخابات تقويت اميد و اعتماد ملي است زيرا لازم است که مردم بيشتر به نظام معتقد شوند تا بتوانيم معضلات را حل و به سمت پيشرفت حرکت کنيم.

روحاني ضمن انتقاد از رقابت‌هاي ناصحيح در عرصه انتخابات گفت: شما نمايندگان مي‌توانيد بهترين قضاوت را نسبت به شعارهاي انتخاباتي داشته باشيد زيرا بر اقتصاد، برنامه و بودجه مسلط هستد.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري ضمن انتقاد از وعده هاي نادرست کانديداها گفت: در عرصه انتخابات اراده خدا  را هر چه که باشد مي‌پذيرم و اميدوارم منافع مردم تأمين شود.

وي با بيان اينکه همه مي‌دانيم وعده چند برابر شدن يارانه‌ها دروغ است، گفت: البته مي‌توان يارانه را از هزار تا 500 هزار تومان پرداخت کرد که براي رسيدن به اين هدف از بانک مرکزي استقراض کرده و در نهايت مانند ونزئلا 800 درصد تورم را شاهد بود.

روحاني با بيان اينکه مي‌توان يارانه‌ها را 3 تا 4 برابر افزايش داد اما لازم است که بگويند منابع آن را از کجا مي آورند، آيا از حقوق کارمندان، از بودجه بهداشت يا از حقوق نيروهاي مسلح تأمين مي‌شود؟ گفت: مي‌توان قيمت بنزين را از هزار تومان به 20 هزار تومان افزايش داد تا بتوان يارانه‌ها را چند برابر کرد حال سوال اين است که آيا اين اقدام عملي است و سرنوشت تورم چه خواهد شد؟

رئيس جمهور با بيان اينکه بي‌انضباطي دولت قبل براي گرفتن 45 هزار ميليارد تومان از بانک مرکزي تورم فراواني را به همراه داشت، گفت: در ابتداي دولت يازدهم يکي از وزرا قصد دريافت 8 هزار ميليارد تومان از بانک مرکزي را داشت که من در جلسه آن وزير را نهي کردم و به همه وزرا گفتم که تا زماني که من رئيس جمهور هستم نمي‌گذارم دستتان به جيب بانک مرکزي برود.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه آقاي سيف رئيس بانک مرکزي با اشاره به اين موضوع عنوان کرد که در مجموعه بانک مرکزي معتقدند اولين بار است که ما مي‌توانيم پول بدهيم ولي رئيس جمهوري اين اجازه را نمي‌دهد، گفت: من مي‌دانم که دريافت پول از بانک مرکزي يعني تورم مستقيم و اين پول همان است که قرآن مي‌گويد دست را مي‌سوزاند.

وي با بيان اينکه تک رقمي کردن تورم کار آساني نبود، افزود: مقام معظم رهبري به من گفتند من از شما مي‌خواهم که تورم تک رقمي شود من نيز قول دادم تا پايان کار دولت تورم تک رقمي شود.

روحاني با بيان اينکه مسئولان اقتصادي دولت معتقد بودند در سال 95 امکان تک رقمي شدن تورم وجود ندارد، گفت: با تلاش‌هايي که انجام شد در سال 95 تورم تک رقمي شد، اين در حالي بود که مسئولان اقتصادي معتقدند بودند تک رقمي شدن تورم صرفا در سال 96 امکان دارد.

رئيس جمهور با بيان اينکه يکي از خواست‌هاي مقام معظم رهبري خودکفايي ما در زمينه توليد بنزين و گازوئيل بود، اظهار داشت: با تلاش‌هايي که انجام شد تا پيش از پايان دولت در زمينه توليد گازوئيل و بنزين خودکفا شديم.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه برخي عنوان مي‌کنند خودکفا شدن در بنزين چه ربطي به برجام دارد، گفت: مسئولان پالايشگاه ستاره خليج فارس به ما گزارش دادند که اگر برجام نبود حتي 10 سال ديگر نيز اين پالايشگاه نمي‌توانست فعاليت خود را آغاز کند زيرا در اين پالايشگاه نيز به کمپرسورهايي نياز بود که تحريم‌ها مانع از ورود آن ها به کشور مي‌شد ولي پس از برجام اين وسايل با کيفيت مناسب و ضمانت‌هاي لازم در اختيار ايران قرار گرفت.

وي با بيان اينکه دولت قبل براي پرداخت يارانه 45 هزار توماني مرتکب تخلف شد، افزود: بر اساس قانون دولت مي‌بايست يارانه زير 20 هزار تومان را پرداخت مي‌کرد که تخلفات دولت قبل در اين زمينه محرز است و در ديوان محاسبات پرونده‌ها در حال بررسي است، دولت يازدهم براي پرداخت يارانه‌ها دچار مشکل شده بود زيرا نمي‌خواست تخلفي را انجام دهد.

روحاني با بيان اينکه هدف از برگزاري انتخابات افزايش سرمايه‌هاي اجتماعي است، گفت: مردم بايد بدانند که خواست‌هاي آنها براي اداره حکومت مورد توجه بوده است.

رئيس جمهور با بيان اينکه در مجلس اول عده‌اي معتقد بودند با توجه به جنگي که در آن هستيم نيازي به برگزاري انتخابات نيست و همين مجلس تا پايان جنگ تمديد شود، گفت: اين موضوع با مخالفت امام خميني مواجه شد.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه در انتخابات نبايد اعتماد عمومي لطمه بخورد، بيان کرد: شرايط ما فوق‌العاده است و در سطح جهاني شرايط از 3 سال پيش سخت‌تر شده، نمي‌گوييم آنهايي که از حاکميت آمريکا کنار رفتند، دوست ما بودند بلکه همه آنها از يک جنس هستند و دشمن جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شوند.

وي افزود: گروهي که در حال حاضر در آمريکا روي کار آمده‌اند کار کردن با آنها سخت تر است زيرا افکار متفاوتي دارند ما بايد بيشتر دقت کنيم و برنامه‌ريزي داشته باشيم، در جمهوري اسلامي ايران، رهبري، مسئولين و مردم نمي‌ترسند ولي بايد حواسمان جمع باشد زيرا در برخي مواقع اگر حواسمان جمع نبود وارد جنگ مي‌شديم.

روحاني با بيان اينکه غير از دوران 8 ساله جنگ تحميلي در 5 مقطع ديگر نيز قرار بود در ايران جنگ شود، گفت: در همه اين 5 مرتبه من دخالت داشتم البته اين بدان معنا نيست که تنها اراده من مانع از جنگ شد ولي همه تلاش کرديم تا از ايجاد جنگ جلوگيري شود. جنگ درست کردن راحت است ولي جلوگيري از جنگ مشکل است.

رئيس جمهور با اشاره به شرايط حاضر اروپا ادامه داد: اروپا شرايط آرام گذشته ندارد، از يک سو انگليس و از سوي ديگر کشورهاي اروپايي درگير انتخابات مسيرهاي مختلفي را دنبال مي‌کنند، ارتباط اروپا و روسيه نيز در شرايط ويژه‌اي قرار دارد که از جمله آنها  مسئله تحريم‌هاي روسيه و اوکراين است.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به متعهد بودن دولت براي انجام تکاليف خود گفت: پرداخت پول هيچ دستگاهي را براي 15 روز به تأخير نيانداختيم و تلاش کرديم به تعهداتمان وفادار باشيم.

وي افزود: دولت يازدهم بودجه دفاعي را 148 درصد افزايش داده و قابل ذکر است که در اين 3 سال و نيم به اندازه 10 سال قبل سلاح راهبردي توليد و انبار شده اين در شرايطي است که هنوز قيمت فروش نفت زير45 دلار است و نفت 150 دلاري به فروش نرسانده‌ايم.

روحاني با بيان اينکه يکي از مظاهر قدرت کشور صندوق انتخابات است، متذکر شد: از شما خواهران و برادران نماينده خواهش مي‌کنم در اين چند روز باقي مانده از همه مردم براي حضور در انتخابات دعوت کنيد، در اين انتخابات حدود 55 ميليون واجد شرايط داريم که بايد تلاش کنيم تا حداقل 40 ميليون نفر از واجدين شرايط پاي صندوق‌هاي رأي حضور يابند، در انتخابات گذشته 73 درصد از واجدين شرايط شرکت داشتند که اگر در اين دوره به 80 درصد برسد مايه خوشبختي است.

رئيس جمهوربا بيان اينکه من از سال  59 تا 62 در صدا و سيما مسئوليت داشتم، گفت: از آقاي رحماني فضلي به عنوان کسي که در اين نهاد مسئوليت داشته سوال کردم که آيا صدا و سيما با توان کامل براي دعوت از همه مردم تلاش مي‌کند يا خير، پاسخ داد صدا و سيما همه توان خود را براي دعوت از مردم براي حضور در رأي‌گيري را به کار نگرفته است.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه مقام معظم رهبري در اين دوره نيز همانند سابق خواهان حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي رأي هستند، گفت: رهبري معظم انقلاب دعوت از همه مردم براي شرکت در انتخابات را به من نيز تکليف کردند زيرا عقل و امنيت ملي اقتضاء مي‌کند مردم پاي صندوق‌هاي رأي حضور يابند.

وي افزود: سال گذشته در جلسه‌اي به برخي از دوستان گفتم که هنوز براي کانديداتوري در انتخابات تصميم نگرفته‌ام که اين موضوع به اطلاع آيت الله هاشمي رفسنجاني رسيده بود.

روحاني گفت: در جلسه‌اي آيت الله هاشمي از من پرسيدند شما براي حضور در انتخابات بعدي شک داريد؟ و بعد ايشان يک ساعت استدلال کردند و نتايج عدم حضور اينجانب در انتخابات را تشريح کردند. آيت الله هاشمي گفت اگر در انتخابات حاضر نشويد وضع بدتر از قبل مي‌شود.

رئيس جمهور با بيان اينکه صندلي رياست جمهوري چيزي جز زحمت روز و بي‌خوابي شب ندارد، گفت: اگر خداوند توفيق خدمت به مردم بدهد پاداش خوبي براي اين سختي‌ها است.

در ابتداي اين ديدار محمدرضا عارف نماينده مردم تهران و رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريک اعياد شعبانيه اظهار داشت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در راستاي دو وظيفه ملي و تخصصي خود ستاد نمايندگان حامي رئيس جمهور را تأسيس کردند و تلاش آن ها براي حضور حداکثري مردم است.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش مردم و نگاه مثبتي که انقلاب و قانون اساسي به حضور مردم دارد، گفت: در انتخابات پيش رو اميدواريم شاهد خلق حماسه ديگر باشيم که تضمين کننده راه و آرمان هاي انقلاب باشد.

رئيس فراکسيون اميد با بيان اينکه انگيزه دوم نمايندگان حامي دولت تلاش براي ارائه عملکرد دولت است، گفت: لازم است براي مردم تبيين شود که ادامه راه دولت ضروري است.

عارف ادامه داد: نمايندگان تلاش دارند تا در حوزه‌هاي انتخابيه به بيان دستاوردهاي دولت و ايجاد اميد براي ادامه اين راه بپردازند.

رئيس فراکسيون اميد گفت: اميدواريم در 29 ارديبهشت بار ديگر مسير خرداد 92 ادامه يابد تا اهداف دولت و سياست‌هاي برنامه ششم تحقق يابد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک