راه ترقی

آخرين مطالب

قاليباف: برخي نشان دادند براي کسب کرسي قدرت هيچ هويت و انصافي ندارند انديشه

قاليباف: برخي نشان دادند براي کسب کرسي قدرت هيچ هويت و انصافي ندارند
  بزرگنمايي:

راه نو- محمدباقر قاليباف در ديدار با جهادگران قرارگاه جهادي امام رضا(ع) ضمن تبريک به مناسبت فرارسيدن ايام ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري اظهار کرد: من نمي خواهم برگردم و از انتخابات بگويم که چرا آمدم و چرا رفتم. بعضي افراد تحليل مي کردند که اگر اين گونه يا آن گونه مي شد شايد اتفاق ديگري رقم مي خورد خوب اين جزو بديهيات است و اين قدر عقل را بايد براي ما قائل باشيد که نسبت به اين موضوع آگاهي و توجه داريم.
وي گفت: به نظر من مهم اين است که انسان در زندگي خود اين توفيق را داشته باشد که در تشخيص وظيفه اش درست عمل کند و اگر اين اتفاق بيفتد معتقدم حتماً عزت دنيوي و اخروي در کار نهفته است. البته شايد درک اين موضوع نيازمند کمي صبر و تحمل باشد تا زمان موضوعات را روشن کند. به عقيده من، ما فقط وظيفه داريم از هر آن چه پشت سر ما اتفاق افتاد و ما از آن عبور کرديم به عنوان يک تجربه خوب استفاده کنيم و همچنان مکلفيم از تجربه خوب و بد ديگران به عنوان چراغ راه آينده بهره ببريم.
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه هيچ وقت نبايد در گذشته بمانيم چرا که در اين صورت حال و آينده را هم از دست مي دهيم، عنوان کرد: به نظر من يکي از ضعف هاي ما اين است که آن قدر در گذشته مي مانيم که فکري به حال آينده نمي کنيم. به طور حتم، اگر همه بدانيم که وظيفه و کارمان چيست اين بي ميلي ها نسبت به همديگر که برخي از آن ها به دلايل واهي است، از بين مي رود. گاهي اين کدورت ها باعث مي شود که از انجام يک کار بزرگ باز بمانيم و يادمان مي رود که وقتي در کنار هم هستيم چه رسالتي داريم.
قاليباف افزود: زماني که انسان مسير خود را پيدا مي کند، به اندازه تواني که دارد و آن قدرتي که خداوند به او داده است بايد کار را انجام دهد. ممکن هم است وقتي در کار خود جلو برود امکانات در اختيار او قرار بگيرد. آن چه مهم است اين است که انسان وظيفه خود را به خوبي انجام دهد.
وي با اشاره به 5 گام اساسي که مقام معظم رهبري براي کشور ترسيم کرده اند، گفت: متاسفانه ما در گام سوم که مربوط به تمدن اسلامي است ساليان سال است که درجا مي زنيم. به باور من زندگي کردن ما در اين مقطع زماني نعمت بسيار بزرگي از سوي خداوند است. دوران جواني من و امثال من با انقلاب اسلامي توام شد. زماني که امام (ره) را به تبعيد مي فرستادند و همه با ايشان مخالفت مي کردند که چگونه مي خواهيد با اين رژيم تا دندان مسلح بجنگيد، امام در جواب فرمودند سربازهاي من در قنداق هستند. ما افتخارمان اين است که جزو آن قنداقي ها بوديم. عاقبت به خيري ما هم همين است که روزي که خواستيم از اين نيا برويم، بر عهدمان با امام (ره) و شهدا پايبند بمانيم. حالا شکر اين نعمت آن است که به درستي براي اين نعمت انجام وظيفه کنيم که ديگران هم متنعم شوند.
شهردار تهران با يادآوري 5 اصل مورد نظر مقام معظم رهبري در خصوص اداره کشور تصرح کرد: اولين گام پيروزي انقلاب است که اتفاق افتاد. بعد از آن ساختارسازي نظام و استقرار نظام بود که آن هم اتفاق افتاد. گام سوم دولت سازي بود که از بعد از دفاع مقدس تا الان اين دولت سازي اتفاق نيفتاده است.
قاليباف در تشريح اصل دولت سازي مد نظر مقام معظم رهبري گفت: در کشور قانون اساسي داريم که ميثاق همه ما است و ما هم مي‌خواهيم ظرفيت هاي اين قانون را با محوريت ولايت به ظهور برسانيم. همين افرادي که امروز مدعي اند دولت قبل چه کارهايي کرد و چه کارهايي نکرد، منهاي دو دولت نهم و دهم همواره دولت را در دست داشتند. در واقع، از اول انقلاب هميشه دولت ها دست اين افراد بوده و بعد مي گويند دولت نهم و دهم در 8 سال کار را خراب کرد و مردم را مي ترسانند.
وي ادامه داد: اين امر موجب مي شود قطب بندي ديگري اتفاق بيفتد که دوباره سراب ديگري نشان مردم داده شود. به هر حال امروز اگر وضعيت اقتصادي و فرهنگي ما قابل دفاع نيست و دولت سازي بر اساس ظرفيت هاي قانون اساسي اتفاق نيفتاده است، دسترنج کار اين ها است.
شهردار تهران با تاکيد بر ضرورت بررسي روند رويدادها از ابتداي انقلاب تاکنون اذعان کرد: امروز مهم ترين وظيفه ما اين است که کارآمدي دين را در اداره جامعه به اثبات برسانيم. امروز هر اتفاقي در جامعه بيفتد پاي اسلام و ولي فقيه نوشته مي شود. يکي از بي انصافي هاي ما اين است که اگر کار خوبي انجام داده ايم مي گوييم ما انجام داديم و اگر بد باشد مي گوييم نظام کرد. نظامي که اسلام در مصدر قدرت آن است.
قاليباف در ادامه اين مراسم با اشاره به محدوديت هاي بودجه براي توسعه تهران طي سال هاي اخير گفت: همان طور که بارها اعلام شد ساخت و ساز در تهران منفي 16 درصد است، البته با وجود تحريم هاي دوجانبه کشور و دولت که شامل حال ما شد، اما تهران مسير پيشرفت خود را طي کرده است.
وي با يادآوري ادعاي برخي از کانديداهاي شوراي شهر در آستانه انتخابات خاطرنشان کرد: يک بار به يکي از دوستان گفتم افرادي که مي خواهند در ليست جناح خاصي قرار بگيرند علاوه بر اينکه متعهد مي شوند پول ليست را بدهند، حاضرند هر حرفي بزنند. مثلا بگويند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به يک سال قبل و حرف هايشان برگرديم مي بينيم که چيز ديگري گفته اند.
شهردار تهران ادامه داد: متاسفانه برخي براي اينکه در ليست شورا قرار بگيرند حاضرند که نشان دهند هيچ هويتي و انصافي ندارد. نمي دانم قدرت چقدر مي ارزد که انسان پا روي انسانيت، مردانگي و... بگذارد. يعني چه چيزي را بايد از يک انسان بگيرند تا بخواهند يک صندلي به او در شوراي شهر بدهند؟
وي گفت: حرف ما اين است که براي دولت سازي و کارآمدي بايد تلاش کنيم. حال اگر ابزار خوبي داشته باشيم با آن کار را انجام مي دهيم اما اگر ابزار لازم در اختيارمان نبود بايد روي پاي خود بايستيم و کار را به ثمر برسانيم.
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه براي دولت سازي بيش از هر چيز نيازمند تغيير نگرش هستيم، اظهار کرد: زماني در خصوص ترافيک منطقه 12 و چالش ساماندهي موتورسوارها و خودروها بحث بود تا آن که به اين نتيجه رسيديم چرا بايد در مسير بازار وسيله نقليه تردد کند. در واقع در مکاني که هر روز بين يک و نيم تا دو ميليون نفر تردد مي کنند ضرورتي براي آمد و رفت موتور و ماشين نبود. روزي هم که جلوي رفت و آمد ماشين را گرفتيم دوستان ما در بازار عليه ما قيام کردند و نامه نوشتند و پيگيري کردند. من يقين داشتم اگر 15 روز مقاومت کنم تمامي مشکلات برطرف مي شود. بعد از اين مدت خود بازاري ها آمدند و گفتند چرا زودتر اين کار را نکرديد.
قاليباف با اشاره به ضرورت همدلي شهروندان و اجتناب از هرگونه مرزبندي عنوان کرد: برخي از دوستداران انقلاب در حين اينکه معتقدند بسيار مردمي هستند از مردم کاملا جدا شده اند. يادمان رفته است که تمام افرادي که در اين جامعه هستند چه آن هايي که به ما توهين مي کنند و تهمت مي زنند و چه آن ها که عليه انقلاب هستند زير سايه نظام جمهوري اسلامي زندگي مي کنند و ما که به عنوان نظام اسلامي در قدرت هستيم موظف به ارائه خدمت هستيم. تنها راه موفقيت ما اين است که نگرشمان را عوض کنيم و خود را موظف به خدمت رساني به همه مردم بدانيم. به ما ربطي ندارد که فرد نماز مي خواند يا نه؟ اين فرهنگ اهل بيت و قران کريم است.
وي ادامه داد: متاسفانه ما اين غيرسازي را در رفتارهايمان انجام داديم. زماني که در نيروي انتظامي بودم روزي به خدمت مقام معظم رهبري رسيدم و ايشان تاکيد کردند که به عنوان پليس در بحث برقراري امنيت براي کسي تفاوتي قائل نشوم. ما بايد امروز در رفتارمان مانند خورشيد بر همه يکسان بتابيم نه اينکه از ابتدا افراد را سوال پيچ مي کنيم که با ما هستي يا نه؟
شهردار تهران در پايان تاکيد کرد: دولت سازي يعني اينکه ظرفيت هاي قانون اساسي را با محوريت ولايت فقيه در خدمت رساني به مردم با هر گرايش و سليقه اي انجام دهيم، مردمي بودن يعني درون مردم بودن. جهادگري يعني اينکه در کارمان به دنبال محاسبه گري نباشيم و تنها براي رضاي خدا و خلق او کار کنيم. يقين دارم با اين شيوه، زندگي براي فرد فراتر از حد تصور لذت بخش مي شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد