راه ترقی
پیام رسان های داخلی نتوانستند اعتماد مخاطبان را جلب کنند
یکشنبه 1 بهمن 1396 - 2:11:31 PM
آریا
راه نو- دکتر امید علی مسعودی، استاد دانشگاه سوره در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آریا در خصوص عدم انتخاب پیام رسان های داخلی توسط مردم گفت: همانطور که می دانیم اصل اول در مخاطب شناسی اعتماد هست یعنی ما با توجه به نیازی که داریم سراغ رسانه ها می رویم مثلا تلویزیون یا رادیو؛ که پیام رسان ها هم فرقی ندارند آن ها هم به عن.وان یک رسانه کار می کنند و به این خاطر اولین کلام اعتماد است که بنده فکر می کنم پیام رسان های داخلی نتوانستند هنوز اعتماد مخاطبان را جلب کنند.
دکتر مسعودی علاوه بر عدم اعتماد به پیام رسان های داخلی گفت: به نظر می رسد امکاناتی که پیام رسان های خارجی دارند بیشتر از پیام رسان های داخلی است و علت دیگر عدم جذابیت پیام رسان های داخلی فرهنگ حاکم در کشور می باشد چون مخاطبان ما اولین بار با پیام رسان های خارجی آشنا شدند و امکاناتی که نرم افزار های خارجی دارند و اعتمادی که به آن نرم افزار ها دارند مردم را متمایلبه نر افزار های مشابه خارجی کرده است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: مهم ترین نکته در بحث جذب مخاطبان اعتماد سازی است و اگر این اعتماد سازی اتفاق افتاد فرهنگ هم تغییر خواهد کرد و متمایل به پیام رسان های داخلی می شوند.
امید علی مسعودی گفت: پیام رسان های داخلی باید تلاش کنند علاوه بر دارا بودن امکانات پیام رسان های مشابه خارجی امکانات بیشتری داشته باشند، زیرا خدماتی که آن پیام رسان ها می دهند در حال حاضر موجود است و مخاطبان عادت کرده اند ولی اگر آن خدمات را فراهم نکنند طبیعتا مردم در بین دو تا رسانه ای که وجود دارد، رسانه ای را انتخاب می کنند که با آن آشنایی دارند و به آن اعتماد دارند.

http://www.RaheNou.ir/fa/News/11672/پیام-رسان-های-داخلی-نتوانستند-اعتماد-مخاطبان-را-جلب-کنند
بستن   چاپ