راه ترقی
اهداف کیفی صنعت خودرو تعیین و ابلاغ شد
دوشنبه 5 شهریور 1397 - 8:54:48 AM
ایسنا
راه ترقی- وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذار صنعتی در ایران، وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد شرکتهای خودروسازی و قطعه‌سازی را بر عهده دارد.

در همین راستا اخیرا این وزارتخانه اهداف کیفی صنعت خودرو در سه حوزه کیفیت محصول، خدمات فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری در سال کاری 1397 را تعیین و برای اجرا به خودروسازان ابلاغ کرده است.

بررسی این ابلاغیه که نسخه‌ای از آن به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته است نشان می‌دهد که براساس هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان سال 1397 شاخص "رضایت مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای سواری" باید به عدد 712 امتیاز از 1000 امتیاز، ارتقا یابد.

این هدف‌گذاری در حالی است که در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، میانگین رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برابر با 689 امتیاز از 1000 امتیاز بوده است.

در شاخص "میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری" نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف‌گذاری کرده که تا پایان سال جاری این شاخص به عدد 750 امتیاز از 1000 امتیاز، ارتقا یابد.

این در حالی است که در آخرین ارزیابی صورت گرفته متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری برابر با 672 امتیاز از 1000 امتیاز بوده است.

همچنین براساس هدف‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شاخص "میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری" نیز میانگین رضایتمندی مشتریان تا پایان سال 1397 باید به عدد 765 امتیاز از 1000 امتیاز، ارتقا یابد.

در آخرین ارزیابی صورت گرفته در این رابطه میانگین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری برابر با 698 امتیاز از 1000 امتیاز بوده است.

اهداف کیفی تعیین شده برای صنعت خودرو چندی پیش از سوی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو ابلاغ و از این شرکتها خواسته شده گزارش درصد پیشرفت برای تحقق اهداف تعیین شده در هر یک از حوزه‌های سه‌گانه یاد شده را به صورت ماهانه به این وزارتخانه گزارش کنند.


http://www.RaheNou.ir/fa/News/30144/اهداف-کیفی-صنعت-خودرو-تعیین-و-ابلاغ-شد
بستن   چاپ