راه ترقی- محمدرضا منصوری بر لزوم ایجاد امید و
نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: شاید تصور این باشد که ایجاد امید و نشاط
صرفا از طریق تفریح و بازی حادث میشود اما طبق آموزههای دینی، بزرگترین
تفریح و نشاط «کار» است و اگر کسی عاشق «کار» و «تلاش» باشد بالاترین لذت
را از زندگی میبرد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس «بیکاری» را از اصلیترین
دلایل ناامیدی و بینشاطی جوانان به ویژه فارغالتحصیلان دانشگاهی دانست و
افزود: جوانانمان از دانشگاهها فارغالتحصیل میشوند اما چون دانشگاهها
سنخیتی با بازار کار ندارند و دانشجویان نوعا فاقد هر مهارتی هستند
نمیتوانند جذب بازار کار شوند این مسئله موجب تحتالشعاع قرار گرفتن امید و
نشاط در آنان میشود، وقتی این جوانان نمیتوانند امید و نشاط را از طریق
یافتن یک شغل مناسب تجربه کنند به ناچار به سرگرمیهای کاذب رو میآورند و
به تدریج گرفتار انواع آسیبهای اجتماعی میشوند.
وی تاکید کرد: ضعف دانشگاهها در آموزش مهارتهای شغلی و
همخوانی نداشتن با انواع نیازهای بازار کار حلقه مفقوده نظام آموزش عالی
کشور است. کار باید از نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی اصلاح شود به
این منظور گروههای کارشناسی و متخصص باید با آسیبشناسی مکانیزم آموزش در
کشور راههای ایجاد پیوند بین بازار کار و نظام آموزش عالی را شناسایی و
برای پیادهسازی آن در ساختارهای دولتی و غیردولتی، مکانیزم اصلاح نظامهای
معیوب را به مدیران و کارگزاران کشور پیشنهاد و پیگیر تحقق آنها شوند.
نماینده مردم ساوه در مجلس به تاثیر تولید، اشتغال پایدار و
صادرات در امید و نشاط سرمایههای اجتماعی اشاره کرد و افزود: ملتی حق خوب
زندگی کردن دارد که تولید، صادرات و درآمد داشته باشد. خیلی طبیعی است وقتی
ملتی درآمد و صادرات نداشته باشد وضع زندگیش بدتر میشود و گرفتار خمودی و
ناامیدی میشود. به نظر بنده ایران راحتترین نقطه دنیا برای کارآفرین شدن
جوانان است.
http://www.RaheNou.ir/fa/News/48517/تاکید-نماینده-ساوه-بر-نقش-آموزش،-مهارت-و-کار-بر-نشاط-و-امید-در-جامعه