راه ترقی - وزیر ارتباطات نبود روش ارزان و دردسترس را دلیل اصلی ارسال پیامکهای تبلیغاتی دانست و تصمیمات نهایی دربارهی رسیدگی به آنها را اعلام کرد.
محمدجواد آذریجهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با برگزارینظرسنجی در توییترش از مردم دعوت کرد بهترین راهکار برای رسیدگی به پیامک های مزاحم تبلیغاتی را از بین گزینههای «ایجاد امکان تبلیغ ارزان»، «بالابردن قیمت سیمکارت»، «بالابردن قیمت پیامکها» و «محدودیت تعداد پیام در روز» انتخاب کنند. وی بعد از پایان مهلت نظرسنجی اعلام کرد در جلسهای با کارشناسان این حوزه، موضوع مذکور را جمعبندی و تصمیم نهایی برای ساماندهی پیامکهای مزاحم را با انتشار چند توییت اعلام کرد. وزیر ارتباطات نبود راهکار مؤثر و ارزان و دردسترس برای تبلیغ مشاغل را دلیل اصلی رواج پیامکهای مزاحم دانست و گفت: در مصوبهی 270 کمیسیون تنظیم مقررات، راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافتکننده دیده شده است. اپراتورها این مصوبه را باید عملیاتی کنند. همچنین در هفتهی آتی، در جلسهای با فعالان بازاریابی دیجیتال راهکارهای ایجاد شبکهای مؤثر و ارزان و دردسترس برای مشاغل بهجای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.
وی در ادامهی توییتهایش، یکی از راههای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی را تشدید شناسایی و برخورد با ارسالکنندگان عنوان کرد. بهگفتهی وی، در پنج روز آینده سازمان تنظیم مقررات، تنظیمات سختگیرانهتری در سیستم کشف تخلف اعمال خواهد کرد. همچنین، برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیمکارتهای غیرقانونی و لغو مجوز آنها دردستور کار قرار گرفته است. وزیر ارتباطات محدودیت در ارسال پیامک روزانه را راهحل دیگری برای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی دانست و گفت: فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد: اول اینکه بیشتر از سقف ارسال نشود یا اینکه با تعرفهی بیشتری محاسبه شود. اتخاذ تصمیم در این زمینه ازنظر قانونی با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبهی هفتهی بعد نهایی خواهد شد. وزیر ارتباطات گزینههای گرانکردن تعرفهی پیامک و قیمت سیمکارت را بهدلیل استقبالنکردن مردم از دستورکار خارج کرد و دربارهی اجراییشدن راهحلهای ذکرشده برای حل معضل پیامکهای مزاحم ابراز امیدواری کرد.
http://www.RaheNou.ir/fa/News/54547/تصمیمات-نهایی-درباره-ساماندهی-پیامکهای-مزاحم-تبلیغاتی-اعلام-شد