راه ترقی - جدیدترین محصول سوبارو که با همکاری بخش تیونینگ اختصاصی این شرکت با نام STI تولید شده است، از پیشرانهی 2.5 لیتری توربوشارژ استفاده میکند.
در خوشبینانهترین حالت، طرفداران خودروساز ژاپنی سوبارو منتظر دستپخت جدید STI (بخش فنی بینالمللی سوبارو، Subaru Tecnica International) در نمایشگاه دیترویت 2019 بودند. اما دپارتمان تیونینگ اختصاصی سوبارو، با نسخهای جدید از نسل فعلی در آمریکا حضور پیدا کرد نه نسل جدید؛ مدل WRX STI S209، احتمالاً قدرتمندترین محصول سوبارو تا امروز خواهد بود. اولین مدل از سری S سوبارو که به آمریکا راه پیدا کرده است، از همان پیشرانهی باکسر 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ استفاده میکند. هنوز مشخصات فنی بهطور رسمی اعلام نشده، اما براساس گمانهزنی و شایعههای نمایشگاه، S209 حداقل با 341 اسببخار قدرت همراه است؛ بنابراین، نسخه جدید در مقایسه با STI استاندارد 31 اسببخار قدرت بیشتری در اختیار دارد. مقامات سوبارو اشاره کردند گشتاور S209 که در 3600 دور در دقیقه به حدکثر میرسد، تا 10 درصد بیشتر شده است؛ مدل استاندارد STI در 4000 دور در دقیقه تمام 393 نیوتنمتر گشتاور پیشرانهی 2.5 لیتری را آزاد میکند. Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
مقالهی مرتبط:
قدرتمندترین نسخه سوبارو WRX STI رونمایی شد
تغییرات این مدل بهقدری بوده است که سوبارو، S209 را با کد STI در آمریکا عرضه خواهد کرد. توربوشارژ استاندارد با نمونهی سفارشی برند افترمارکت خوشنام HKS ژاپن مجهز به توربینها و کمپرسور بزرگتر درکنار فشار 18 پوند بر اینچ مربع (psi) تعویض شده است (توربوشارژ مدل استاندارد در فشار 16.2 psi تنظیم شده است). پیستونها و شاتونهای تقویتشده، سیستم خنککننده حرفهای با تنظیم دستی پاشش آب به اینترکولر، پمپ سوخت بهتر، سرسیلندرهای پولیششده و سیستم اگزوز سبکتر با 17 درصد کاهش در مقاومت گازهای خروجی از دیگر تغییرات S209 در مقایسه با مدل استاندارد است. تیم مهندسی STI، تنها جعبهدندهی 6 سرعتهی دستی بدون قابلیت تنظیم نسبت دندهها در S209 پیشنهاد کرده است.
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
Subaru WRX STI S209</h4>">
علاوهبر ارتقای قوای محرکه، بخش ظاهری این سدان متفاوت هم تغییر کرده است. با افزایش 15 میلیمتری فاصلهی عرضی چرخها و نصب گلگیرهای برجسته، پهنای بدنه در مقایسه با مدل استاندارد، 43 میلیمتر بیشتر شده است. در زیر این کیت بدنهی جدید، دمپرهای سفارشی برند Bilstein، بوشینگهای تقویتشده،آنتیروبار بزرگتر عقب، ترمزهای برمبو با 6 پیستون در جلو و 2 پیستون در عقب، لنتهای قدرتمند، اتصالات مستحکمتر و تایرهای تابستانی 265 میلیمتری Dunlop قرار دارند. تکمیلکنندهی این بخش، رینگهای طلایی زیبای BBS با اندازه 19 اینچ است. فضای داخلی، با صندلیهای ریکارو فرمان و جدید چندان دگرگون نشده است.
S209 سومین محصول سری S سوبارو STI است که اینبار، برای اولینبار به آمریکا رسیده است. مدلهای S201 و S208، پیش از این فقط در ژاپن عرضه شدهاند. S209 با دو ترکیب رنگ، بدنه آبی/ رینگهای خاکستری و بدنه سفید کریستالی / رینگهای طلایی، فقط در 200 دستگاه، اواخر سال 2019 عرضه خواهد شد. قیمت این مدل اعلام نشده است اما احتمالا، بیشتر از 50 هزار دلار خواهد بود.