راه ترقی
اپل واچ نیمی از فروش ساعت‌های هوشمند را در سال 2018 از آن خود کرد
جمعه 10 اسفند 1397 - 11:29:17
راه ترقی - گزارش تحلیلی اخیر مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس نشان می‌دهد که اپل واچ نیمی از میزان فروش ساعت‌های هوشمند را در سال 2018 میلادی، به‌خود اختصاص داده است.

اوایل ماه گذشته‌ی میلادی بود که مؤسسه‌ی NPD با اتکا به داده‌هایی دقیق، اعلام کرد اپل سردمدار صنعت ساعت‌های هوشمند است و محصولات پوشیدنی این شرکت، بیش از هر پوشیدنی دیگری طرفدار دارد. اخیرا مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس نیز گزارش جدیدی را منتشر کرده و طی آن به ارائه‌ی جزئیات بیشتری در مورد میزان فروش اپل واچ (Apple Watch) پرداخته است. براساس این داده‌های جدید، اپل توانسته در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2018 میلادی، 9.2 میلیون واحد از ساعت هوشمند خود را به‌فروش برساند؛ گفتنی است که این رقم در بازه‌ی مشابه سال 2017، معادل 7.8 میلیون واحد بود. استراتژی آنالیتیکس تخمین می‌‌زند که اپل به‌طور کلی در سال 2018، موفق به فروش 22.5 میلیون واحد اپل واچ شده است که رقم درخورتوجهی به‌شمار می‌آید.
مقاله‌های مرتبط:
بررسی اپل واچ سری 4 راهنمای خرید ساعت هوشمند
در مقایسه باید بگوییم که تعداد ساعت‌های فروخته‌شده توسط اپل در سال 2017، 17.7 میلیون واحد بود و این موضوع پیشرفت یک‌ساله‌ی اپل واچ و افزایش طرفداران آن را به‌خوبی نشان می‌دهد. ظاهرا تعداد کل ساعت‌های هوشمند فروخته‌شده در سال 2018 معادل 45 میلیون واحد بوده که اپل نیمی از این مقدار را به‌خود اختصاص داده است. این آمار و ارقام، اپل را در صدر جدول برترین شرکت‌های حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند جای می‌دهد. فیت‌بیت جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌ی اپل است که البته فاصله‌ی بسیار زیادی با این شرکت دارد. براساس آمار، فیت‌بیت در سال 2018 موفق به فروش 5.5 میلیون ساعت هوشمند شده است. سامسونگ و گارمین با 5.3 و 3.2 میلیون، به‌ترتیب در رده‌های سوم و چهارم جای گرفته‌اند. سهم اپل واچ در بازار با افت روبه‌رو‌ شده است
از حیث سهم هر کدام از شرکت‌ها در بازار، اپل با در دست گرفتن 50 درصد، در صدر جای دارد و احتمالا این جایگاه به این‌زودی‌ها به‌خطر نخواهد افتاد. البته گرچه این رقم، رقم بزرگی به‌شمار می‌آید، اما نسبت به سال گذشته‌ی میلادی با افت روبه‌رو شده است. اپل در سال 2017، 60.4 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. سامسونگ و فیت‌بیت بیش از هر شرکت دیگری، باعث و بانی کاهش سهم اپل بوده‌اند. نیل ماستون ،‌ مدیر اجرایی مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس، می‌گوید که دو شرکت سامسونگ و فیت‌بیت طی یک سال اخیر میلادی، توانسته‌اند بهبودهای درخورتوجهی در ساعت‌های هوشمند خود ایجاد می‌کنند.
او می‌گوید: «تعداد ساعت‌های فروخته‌شده توسط اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم 2018 با پیشرفتی 18 درصدی نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال قبل، به 9.2 میلیون واحد رسید. این درحالی است که سهم اپل از بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2018 در مقایسه با همین بازه در سال 2017، از 67 درصد به 51 درصد رسیده است. اپل واچ دارد سهم بازار را به سامسونگ و فیت‌بیت می‌بازد؛ دو شرکتی که پیشرفت زیادی به‌خود دیده‌اند و حضور محصولات آن‌ها در خرده‌فروشی‌ها طی یک سال اخیر، بهبود درخورتوجهی داشته است.» استراتژی آنالیتیکس می‌گوید که 8 ساعت از هر 10 ساعت هوشمندی که امروزه فروخته می‌شود، متعلق به یکی از شرکت‌های اپل، سامسونگ، فیت‌بیت و گارمین است. گزارش کامل مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس، ازطریق این لینک در دسترس است. قیمت روز ساعت هوشمند

http://www.RaheNou.ir/fa/News/60889/اپل-واچ-نیمی-از-فروش-ساعت‌های-هوشمند-را-در-سال-2018-از-آن-خود-کرد
بستن   چاپ