راه ترقی
پیشرانه دیزل جدید فولکس واگن تا 80 درصد آلایندگی کمتری تولید می‌کند
يکشنبه 10 شهريور 1398 - 09:50:22
راه ترقی - فولکس‌واگن فناوری هوشمند جدیدی برای مدل‌های پاسات و گلف طراحی کرده است که میزان اکسیدهای نیتروژن را در گازهای خروجی اگزوز پیشرانه TDI کاهش می‌دهد.

نسخه‌ی جدید فولکس‌واگن اکتبر امسال رونمایی خواهد شد و فروش آن در بازارهای اروپایی قرار است پیش از پایان سال 2019 آغاز شود. فولکس واگن درکنار گلف 2020 قصد دارد نسل جدیدی از پیشرانه‌های دیزل را با آلایندگی کمتر عرضه کند. خودروساز آلمانی به‌تازگی اعلام کرد فناوری هوشمند SCR (کاهش کاتالیزور انتخابی) را طراحی کرده است که به‌میزان درخورتوجهی اکسیدهای نیتروژن (NOx) را در گازهای خروجی اگزوز کاهش می‌دهد.
احتمالا به‌دنبال رسوایی دیزل‌گیت، این خبر را با شک و تردید نسبتا زیاد می‌خوانید؛ اما فولکس‌واگن می‌گوید نسل جدید پیشرانه‌ی دولیتری دیزلی TDI Evo در مقایسه با نسل پیشین خود با همان حجم تا 80 درصد NOx کمتری منتشر می‌کند. این پیشرانه هم‌اکنون برای نسخه‌ی فیس‌لیفت فولکس‌واگن پاسات اروپا دردسترس است و احتمالا ازنظر میزان فروش به یکی از پیشرانه‌های اصلی گلف جدید در قاره‌ی اروپا تبدیل خواهد شد. مقاله‌های مرتبط:
نگاهی عمیق به فولکس واگن گلف R مدل 2019 فولکس واگن گلف R Plus با 400 اسب‌بخار قدرت تولید خواهد شد
فناوری جدید SCR فولکس‌واگن بسیار ساده است. خودروساز آلمانی آن را دُز دوگانه (twin dosing) می‌نامد و اساسا از دو انژکتور AdBlue در سیستم SCR استفاده می‌کند. یک انژکتور فاصله‌ی بسیار نزدیکی با پیشرانه دارد؛ جایی که دمای گازهای خروجی حدود 482 درجه سلسیوس و بیشتر است. انژکتور AdBlue دیگری پس از پیشرانه به‌عنوان بخشی از مبدل کاتالیزور دوم SCR موجود است که در زیر خودرو قرار دارد. دمای گازهای خروجی در آنجا به میزان چشمگیری کم است که باعث می‌شود امکان تصفیه گازهای خروجی اگزوز افزایش یابد.
مسئولان فولکس واگن می‌گویند این فناوری جدید در تمامی پیشرانه‌های TDI نسل بعدی فولکس‌واگن گلف استفاده خواهد شد. در پاسات از پیشرانه‌ی TDI Evo با حجم دو لیتر و قدرت 150 اسب‌بخار استفاده شده که هم‌اکنون با استاندارد آلایندگی یورو 6 آینده سازگار است.

http://www.RaheNou.ir/fa/News/79743/پیشرانه-دیزل-جدید-فولکس-واگن-تا-80-درصد-آلایندگی-کمتری-تولید-می‌کند
بستن   چاپ