راه ترقی

آخرين مطالب

مرحله سوم تعيين تکليف سپرده‌گذاران کاسپين از فردا اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه نو- ولي الله سيف در پيامي تلگرامي آورده است:
اين روز‌ها يکي از دغدغه‌هاي اصلي، نگراني هايي است که برخي از هموطنان گرامي با آن مواجه هستند و آن مشکلي است که به واسطه اهمال و بي مسئوليتي سهامداران يک يا چند تعاوني ايجاد شده و سپرده گذاران آن‌ها را دچار آسيب و خسران کرده است.
وي افزوده است: اين موضوع مستلزم تلاشي مضاعف و مسئولانه براي رفع آن از سوي دستگاه‌هاي ذيربط به ويژه بانک مرکزي است؛ موضوعي که از ابتداي بروز، با ورود جدي حوزه‌هاي مرتبط در حاکميت همچون قوه قضائيه، بانک مرکزي، نيروي انتظامي و برخي ديگر مواجه و جلوهاي از جديت و تلاش براي صيانت از حقوق سپرده گذاران را نمايان ساخت.
سيف تاکيد کرده است: هرچند اين حضور مسولانه در مواردي با اين سوال مواجه شد که چرا بانک مرکزي به موضوع تصفيه نهادهاي پولي متوقف وارد مي‌شود. ورود مسولانه به موضوع، براساس وظيفه‌اي است که قانون پولي و بانکي کشور بر عهده بانک مرکزي قرار داده است. بر اين اساس در صورت توقف يا ورشکستگي يک مؤسسه اعتباري که از محل جمع آوري سپرده‌هاي مردم فعاليت مي‌کند بانک مرکزي در کنار مرجع محترم قضايي اقدامات لازم را به منظور جلوگيري از جابجايي و يا حيف و ميل دارايي‌هاي واحد متوقف يا ورشکسته انجام مي‌دهد.
سيف افزوده است: معمولا دادگاه در اينگونه موارد از نظرات کارشناسي بانک مرکزي استفاده مي‌کند. البته مسؤليت اصلي تعيين تکليف بنگاه‌هاي اقتصادي متوقف و ورشکسته که نهادهاي پولي را هم شامل مي‌شود بر عهده مرجع قضايي است لکن بانک مرکزي نيز براي حفظ و صيانت از حقوق سپرده گذاران و ارايه نظرات کارشناسي در مرحله رسيدگي حضور دارد.
وي گفته است: حضور بانک مرکزي در اين فرآيند در واقع به عنوان نماينده سپرده گذاران و براي استيفاي حقوق متعلق به آنهاست. به عنوان نمونه در موضوع تعاوني منحله "فرشتگان"، بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه تمام دارايي‌هاي اين تعاوني متعلق به سپرده گذاران آن است، به منظور سرعت بخشيدن به تسويه وجوه سپرده گذاران - با توجه به ميزان دارايي‌هاي شناسايي شده تعاوني منحله مذکور- خطوط اعتباري لازم را به منظور سرعت بخشيدن به تعيين تکليف سپرده گذاران محترم تخصيص و پرداخت‌هاي علي الحساب را آغاز کرده است وتا به حال با همراهي سپرده گذاران دو مرحله از تعيين تکليف وجوه سپرده گذاران از طريق موسسه اعتباري کاسپين انجام شده و مرحله سوم آن نيز از چهارم تير شروع و سپرده‌هاي تا 500 ميليون ريال از طريق 80 شعبه موسسه اعتباري "کاسپين" تعيين تکليف مي‌شود و بعد از مراجعه و تعيين تکليف اين گروه به تدريج تعيين تکليف ساير سپرده گذاران نيز در اولويت قرار گرفته و اعلام خواهد شد.
وي افزوده است: شناسايي ساير اموال و دارايي‌هاي تعاوني منحله فرشتگان نيز که اميدوارم به فضل الهي و همراهي و اطلاع رساني مردم و سپرده گذاران عزيز به مرجع قضايي و بانک مرکزي به سرعت به انجام برسد، با همکاري پليس آگاهي در حال انجام است.
سيف تاکيد کرده است: همانطور که قبلا اعلام شد پرداختهاي حاضر، حکم پرداخت علي الحساب را داشته و در صورت تامين منابع ناشي از فروش اموال و دارايي‌ها پس از تکميل فرآيند شناسايي، طبق قراردادهاي سپرده گذاري متعاقبا به سپرده گذاران تعلق خواهد گرفت.
وي افزوده است: بدون شک اقدام بجا و شايسته قوه قضاييه در صدور بخشنامه به دادستان‌هاي کشور مبني بر لزوم هماهنگي در چگونگي رسيدگي به شکايات عليه تعاوني‌هاي اعتبار موجبات "وحدت قضايي" در فرآيند رسيدگي به اين موضوعات و افزايش دقت و سرعت در روند رسيدگي شده و به احقاق حقوق سپرده گذاران کمک شاياني خواهد کرد.
درخواستهاي واصله از سوي برخي از سپرده گذاران مبني بر حضور نماينده‌اي از سوي ايشان در هيئت تصفيه نيز در دست پيگيري است و در صورت عدم مغايرت فانوني و موافقت مرجع قضايي، اقدام خواهد شد.
سيف در پايان گفته است: به تمامي سپرده گذاران اطمينان مي‌دهم که بانک مرکزي با معاضدت مسولين قضايي و همکاري نيروي انتظامي و حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي استيفا و بازستاندن حقوق آن‌ها از هيچ کوشش و تلاش مضايقه نخواهد کرد. در اين مسيرِ سخت لطف الهي و صبر، شکيبايي، همدلي و همراهي صاحبان حق لازمه موفقيت است. موفقيتي که دور از دسترس نخواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد