راه ترقی

آخرين مطالب

30 گزينه براي انتخاب جانشين قاليباف انديشه

30 گزينه براي انتخاب جانشين قاليباف
  بزرگنمايي:

راه نو-  مشرق در گزارشي به آخرين تحولات پيرامون انتخاب جانشين قاليباف پرداخته است؛
انتخاب شهردار تهران از سوي جناح اصلاح‌طلب که اينک کرسي‌هاي شوراي شهر تهران را تصاحب کرده به قصه هزار و يک شب تبديل شده است. تقريبا حدود 30 نفر براي تصدي پست شهرداري تهران در اين جناح مطرح شده‌اند که هر روز به تعداد آنان افزوده مي‌شود!
فرآيند انتخاب شهردار تهران به طور قانوني توسط اعضاي شوراي شهر انجام مي‌شود اما به نظر مي‌رسد که با اين همه حرف‌ و حديثي که در اين جريان به‌وجود آمده قرار است بيرون از شوراي شهر در اين باره تصميم گيري صورت گيرد. لااقل خبرپراکني‌هاي متعدد اصلاح‌طلبان و اظهار نظر هر فردي از گروه‌هاي مختلف اين جريان اينگونه نشان مي‌دهد.
با نگاه دقيق‌تر مي‌توان مشاهده کرد که اين خبرپراکني‌ها بيشتر جنگ قدرت در ميان اصلاح‌طلبان است چون هر کسي گزينه مطلوب گروه خود را به عنوان شهردار معرفي مي‌کند. اين بلبشو و نابه‌ساماني در جريان انتخاب شهردار تهران به جنگ گروه‌هاي سياسي انحصارطلب در اين جريان نيز کشيده است.
در شوراي شهر اول مشارکتي‌ها و کارگزاراني‌ها بر سر انتخاب شهردار جنگ قدرتي را شروع کردند که عاقبت به انحلال شوراي شهر منجر شد. اينک اين رقابت سنتي در اين جريان براي انتخاب شهردار پايتخت دوباره در حال تکرار است.
در ادامه به گزينه‌هاي مختلفي که از سوي گروه‌هاي سياسي جريان اصلاحات براي رسيدن به پست شهرداري تهران مطرح شده، مي‌پردازيم.
در همين باب محمد سالاري، عضو شوراي چهارم و منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران گفت: «محسن هاشمي، حجتي،حسين مرعشي، نجفي، مهرعليزاده، ترک نژاد، ترکان، حناچي، افشاني، علي اصغر احمدي، محسن نريمان، معصومه ابتکار، الهه کولايي، شريعتمداري، واعظ مهدوي، بي طرف، آخوندي، تقي زاده خامسي، اردکانيان، مرتضي حاجي و عبدالعليزاده گزينه‌هاي مطرح براي شهرداري تهران هستند.»[1]
پيش از اين حسين مرعشي، سخنگوي حزب کارگزاران با بيان اينکه تاکنون هيچ بحــث مصداقي براي شهردار در شوراي شهر مطرح نشــده و در خارج از شوراي شهر بين اصلاح‌طلبان و گروه‌هاي مختلف رايزني مي‌کنند و افرادي مطرح شــده‌اند، گفت: «مثلاً افرادي مثل آقايان دکتر نجفي، حجتي، بي‌طرف و حتي خود بنده مطرح شده‌ايم و آقاي محسن هاشمي هم کنار اين اسامي مطرح است. اين اسامي در برخي محافل سياســي مطرح شدند ولي هنوز اينها در مرحله ابتدايي بحث است و وارد مطالعات کامل نشده‌اند.»[2]
روزنامه آرمان در اين باره نوشت:‌ «غلامحسين کرباسچي، شهردار سابق تهران، معتقد است: از نظر حزب ما گزينه اصلي در حال حاضر آقاي مرعشي است. با مشخص شدن ترکيب شوراي پنجم بسياري بر اين باور بودند که با وجود رأي بالاي محسن هاشمي در اين انتخابات به‌احتمال قريب به يقين اعضاي شورا او را به‌عنوان شهردار تهران برمي‌گزينند، اما به‌ناگاه بحث توافقنامه‌اي پيش آمد که بر اساس آن هيچ عضوي حق خروج از شورا را براي پذيرش منصب جديد را نداشت. از اين رو نام‌هاي ديگر مطرح شد؛ اشخاصي که شناخته‌شده باشند و بتوانند رأي اکثريت شورا را به‌دست آورند.»[3]
گرچه ديروز زهرا ‌نژادبهرام منتخب شوراي پنجم در اظهار نظري عجيب در صفحه مجازي خود توئيت کرد که «کانديداتوري دکتر عارف براي شهرداري فرصت خوبي براي شهر تهران است.»
زهرا نژاد بهرام همچنين در صفحه شبکه توئيتر خود نوشت: «در نشست منتخبين شوراي پنجم، آقايان مهرعليزاده، حناچي و علي اصغر احمدي، به عنوان گزينه شهرداري تهران، ديدگاه‌هاي خود را بيان کردند.»

در همين باب الياس حضرتي، نماينده اصلاح‌طلب تهران که اين روزها به طور معناداري در صفحه توئيتر خود بسيار فعال است و خبرهاي هدايت شده‌اي را درباره کابينه دولت آينده، درباره انتخاب شهردار پايتخت نوشت: «مهندس افشاني استاندار فارس، محسن عليزاده، محمود حجتي و رضا اردکانيان، گزينه‌هاي شهرداري تهران هستند.»

همچنين، ناهيد خداکرمي عضو منتخب شوراي شهر پنجم تهران براي اولين بار در توييتر خود با انتشار تصاوير هفت مدير زن نوشت: «براي شهرداري تهران حتما کانديداي زن خواهيم داشت که با بررسي‌هاي انجام شده 7نفر از مديران زن معيارهاي شوراي پنجم را براي شهردار شدن دارند .»

يکي از خبرگزاري‌هاي اصلاح‌طلب نيز در يک کار کاملا سياسي در دنباله اين ماجرا نوشت: « حال در ميان 30کانديداي اوليه نام 7زن به چشم ميخورد. زناني که در عرصه مديريتي سوابق زيادي دارند و حالا براي تکيه زدن به صندلي بهشت کانديدا شده‌اند.» البته بعيد به نظر نمي‌رسد با توجه به جنگ قدرتي که در اين زمينه به‌وجود آمده، زنان فرصت تکيه زدن بر صندلي شهرداري تهران را به‌دست بياورند اما مطرح شدن اين افراد مي‌تواند تا حدودي به آنان وجهه‌اي براي آينده کاريشان بدهد هر چند که برخي از اين افراد حتي يک روز تجربه مديريت اجرايي نداشته باشند. به هر جهت بايد به انتظار نشست و ديد که مسئله انتخاب شهردار تهران با اين وضعيت و اينهمه گزينه به کجا خواهد کشيد. البته قرار بود امروز اسامي پنج گزينه مورد نظر منتخبين شورا اعلام شود اما مرتضي الويري رئيس سني منتخبين پنجمين دوره شوراي شهر تهران بيان کرد: «معرفي گزينه هاي شهرداري، دو هفته به تعويق افتاد.»

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

ماشینش «گاوکنترل» داره!

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است