راه ترقی

آخرين مطالب

سازنده موشک‌هاي پرتاب شده دولت و وزارت دفاع است/قرارنيست با تخريب عده‌اي ازميدان خدمت خارج شويم سياسي

سازنده موشک‌هاي پرتاب شده دولت و وزارت دفاع است/قرارنيست با تخريب عده‌اي ازميدان خدمت خارج شويم
  بزرگنمايي:

راه نو- حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رييس جمهوري کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاه به توجه دولت يازدهم به بخش سلامت، اظهار کرد: در دولت يازدهم از آغاز و با وجود مواجهه کشور با مشکلات مختلف از جمله وضع پيچيده اقتصاد،‌ رکود تورمي، تحريم‌ها، وضعيت محيط زيست و نگراني‌هاي آن و مشکلاتي که در بخش سلامت با آن مواجه بوديم، موضوع سلامت را يکي از دستور کارهاي اصلي خود قرار داديم.

وي با بيان اينکه موفق شديم تقريباً در 6 ماهه دوم سال 92 براي مسائل مهم و اساسي کشور تصميم‌گيري کنيم، خاطرنشان کرد: برخي از تصميمات اتخاذ شده در آن زمان به موقع و در چهارچوب‌هاي پيش‌بيني شده اجرا و برخي ديگر نيز با تأخير اجرايي شدند. اما به لطف خدا موردي وجود ندارد که نتوانسته باشيم از پيچ و خم‌هاي مشکلات عبور کنيم.

رييس جمهور همچنين با اشاره به اقدامات دولت در زمينه مذاکرات هسته‌اي و رفع تحريم‌هاي اعمالي گفت: رفع تحريم‌ها نخستين گامي بود که لازم بود آن را حل و فصل کنيم. گرچه ممکن است برخي در مقام سوال حرف‌هايي در اين زمينه بزنند اما تحريم‌ها عاملي بود که حتي بخش‌هاي تجهيزات پزشکي، دارو و مواد اوليه داروسازي را با مشکلاتي مواجه کرده بود. فشار تحريم‌هاي خارجي که بي‌رحمانه‌ نسبت به مردم ايران وضع شده بود بر کشور و برخلاف ادعاي دنياي غرب اين فشارها نه بر دولت بلکه بر زندگي مردم وارد مي‌شد.

روحاني اظهار کرد: زماني که نفت تحريم مي‌شود و درآمدهاي کشور کاهش مي‌يابد اين در همه خدمات دولت تأثير مي‌گذارد. با وجود اينکه نفت و ماليات هزينه‌هاي دولت را تأمين مي‌کند، زماني که درآمد نفتي و رشد اقتصادي وجود ندارد، اخذ ماليات بسيار سخت و گاهي ناممکن مي‌شود. به همين دليل تصميم ما در ابتداي دولت بر اين شد که ظرف يک سال مسأله تحريم‌ها را با مذاکره حل کنيم.

رييس جمهوري با تأکيد بر اينکه من به اين راه کاملاً اطمينان داشتم و مي‌دانستم که مي‌توانيم در اين مسير موفق شويم،‌ خاطرنشان کرد: به طور موقت در کمتر از 100 روز توانستيم به توافقي موقتي دست يابيم. براي دستيابي به توافق دائم نيز به مدت يک سال زمان پيش‌بيني کرده بوديم. با وجود اينکه اين اتفاق امکان پذير بود ولي يک سري پيچ و خم‌ها ايجاد شد که موجب طولاني‌تر شدن مذاکرات گرديد.

روحاني گفت: موضوع اول ما در رفع تحريم‌ها اين بود که ملت ايران با قدرت وحدت و پشتيباني خود از ديپلمات‌هايشان در برابر قدرت‌هاي بزرگ جهان، قدرت پيروزي دارد و اين قدرت را به نمايش گذاشته است.

وي در ادامه با اشاره به برخي مخالفت‌ها با وزير امور خارجه و ديپلمات‌هاي کشورمان در جريان مذاکرات هسته‌اي تصريح کرد: زماني که در کشور بخواهيم در امر مهمي به پيروزي دست يابيم به حضور و موافقت مردم و همچنين حمايت و هدايت‌هاي رهبري و فداکاري کارگزاران نيازمند هستيم. در همين راستا چنانچه که بنا بود وزير امور خارجه با چهارتا فحش و شعار از ميدان خارج شود برجامي تحقق پيدا نمي‌کرد. گرچه برخي در سايت‌ها و روزنامه‌هاي خود و همچنين در مراسم 22 بهمن و در خيابان‌هاي تهران به وزير امور خارجه ما توهين کردند اما آدم نبايد به خاطر شعار عده‌اي از ميدان خدمت خارج شود.

رييس جمهوري ادامه داد:‌ فحش دادن‌ها و اهانت‌هاي عده‌اي معدود به خاطر تلاش و کوشش مثمر ثمر براي کشور است.

روحاني با بيان اينکه فکر مي‌کنيد اگر کسي بخواهد در کشور تحولي ايجاد کند آمريکايي‌ها،‌ اسرائيلي‌ها و برخي کشورهاي معاند منطقه او را آزار نمي‌دهند؟ اظهار کرد: ما بايد خود را براي همه سختي‌ها آماده کنيم. براي ما هدف نهايي کشور، ملت ايران، منافع ملي و نظام جمهوري اسلامي ايران است. ما در منطقه و خارج از آن دشمناني داريم که بايد در مقابله با آنها با يکديگر حرکت کنيم و دست به دست يکديگر دهيم.

رييس جمهوري تأکيد کرد: نبايد در برابر عده‌اي قليل که متأسفانه بلندگوهاي بزرگ را به ناحق در اختيار دارند بترسيم؛ چرا که ما ملتي بزرگ و ايثارگر هستيم و توانسته‌ايم نه تنها در برابر مشکلات روي پاي خود بايستيم بلکه به ملت‌هاي منطقه نيز کمک کنيم.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود به حمايت‌هاي همه جانبه دولت جمهوري اسلامي ايران از دولت‌هاي عراق و سوريه اشاره و خاطرنشان کرد: در سخت‌ترين شرايط اقتصادي دولت ايران به ملت عراق کمک کرد؛ اين کمک فقط به معناي فداکاري جاني نيست، گرچه که عده‌اي با جان فداکاري مي‌کنند و بايد از آنها قدرداني کنيم اما چه کسي حقوق اين افراد و سلاح‌هاي آنها و همچنين پول تأمين تمام اسلحه‌هاي مورد نياز عراق براي مبارزه با داعش و تأمين پول مورد نياز مردم سوريه را در شرايط تحريم اقتصادي تأمين کرده است؟

رئيس دولت تدبير و اميد همچنين با اشاره به حمله موشکي اخير نيروهاي نظامي کشورمان به برخي پايگاه‌هاي تروريستي داعش در سوريه،‌ افزود: ما مي‌شنويم که موشکي از خاکمان حرکت کرده و مرکزي از مراکز تروريستي را هدف قرار داده است؛ آنهايي که اين موشک را پرتاب کرده‌اند، تلاش و فداکاري‌هايي کرده‌اند اما سازنده موشک‌ها دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادي کشور را نيز پول آنها را تأمين مي‌کند.

روحاني با تأکيد بر اينکه کار بزرگي در زمينه تجهيز نيروهاي نظامي به سلاح‌هاي راهبردي انجام شده است، خاطرنشان کرد: همانطور که وزير دفاع اعلام کرده‌اند سلاح‌هاي راهبردي ساخته شده در دولت يازدهم حدود 80 درصد کل ميزان قبلي است، منتها ما در برخي بخش‌ها نياز نمي‌بينيم که زياد به مردم توضيح دهيم.

 روحاني در ادامه مراسم جشنواره جشنواره عمران سلامت که با حضور وزراي بهداشت،‌ درمان و ‌آموزش پزشکي و علوم، تحقيقات و فناوري و همچنين جمعي از استانداران، روساي بيمارستان‌ها و روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي برگزار شد، با بيان اينکه مسائل مهم بهداشتي و زيست محيطي از جمله مهمترين دستور کارهاي دولت يازدهم بود، تأکيد کرد: نبايد بگذاريم مردم مريض شوند؛ در همين راستا نخستين برنامه‌ريزي بخش سلامت کشور بايد در اين زمينه باشد تا چطور تعداد بيماران را کاهش دهيم.

وي با اشاره به نقش دستگاه‌هاي مختلف در زمينه تأمين سلامت مردم ،گفت:‌ تأمين سلامت جسم و روح مردم تنها بر عهده وزارت بهداشت نيست، بلکه بسياري از ارگان‌هاي ديگر از جمله سازمان استاندارد، وزارتخانه‌هاي صنعت و کشاورزي و ساير دستگاه‌ها در اين زمينه مسئول هستند.

رييس جمهور همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به تمرکز دولت بر حل موضوع درياچه اروميه و دلايل در اولويت قرار گرفتن اين درياچه نسبت به ديگر منابع زيست محيطي خاطرنشان کرد: چنانچه که دولت يازدهم براي درياچه اروميه اقدامي انجام نداده بود و مانند دولت قبل نسبت به وضعيت اين منبع زيست محيطي بي‌تفاوت بود بيش از يک سال قبل اين درياچه به طور کامل خشک شده بود و بعد از آن نيز هر طوفاني که در آن رخ مي‌داد تبديل به طوفان نمک مي‌شد و 14 ميليون نفر از مردم مناطق غرب کشور را تحت تأثير قرار مي‌داد و محصولات کشاورزي از بين مي‌رفت و مردم مجبور به مهاجرت مي‌شدند.

روحاني همچنين به اجراي طرح تحول سلامت از ابتداي سال 93 اشاره و خاطرنشان کرد: يکي از تصميمات مهم دولت يازدهم در زمستان سال 92 طرح تحول سلامت بود که اين طرح در شرايط سختي و تحريم از اوايل سال 93 اجرايي شد. در آن روزها ما با کاهش بي‌سابقه قيمت نفت مواجه بوديم و شرايط به گونه‌اي بود که قيمت نفت از 120 دلار با يکباره کاهش چشمگيري مواجه شد و همه کشورهاي صادرکننده نفت از جمله عربستان دچار مشکلاتي شدند. اما دولت يازدهم با وجود همه مشکلات نه تنها که از منابع صندوق توسعه استفاده نکرد بلکه توانست 40 ميليارد دلار نيز به سرمايه اين صندوق بيافزايد.

وي با اشاره به موارد مصرف بودجه جاري کشور گفت: بخش بزرگي از بودجه جاري کشور مربوط به رفاه و کمک به اقشار محروم جامعه است همچنين دومين بخش پرهزينه اين بودجه مربوط به آموزش، ‌بهداشت و بخش دفاع مي‌باشد. در همين راستا با وجود اينکه درآمدهاي دولت با کاهش چشمگيري مواجه بود دولت توانست با وجود همه مشکلات طرح تحول سلامت را ادامه دهد و نگذاشت که اين طرح متوقف شود.

رييس دولت تدبير و اميد با تأکيد بر اينکه بحث طرح تحول سلامت صرفاً بحث پول و اراده دولت نيست به نقش پزشکان، پرستاران، ‌مسئولان بيمارستاني و روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در زمينه تحقق اين طرح اشاره و اظهار کرد: تلاش نيروي انساني يکي از دلايل تحقق موفق اجراي طرح تحول سلامت بود. همچنين چنانچه وزير بهداشت که جزء پرکارترين و پرسفرترين وزراي دولت محسوب مي‌شود، تلاش مضاعفي در اين زمينه نمي‌کرد، طرح تحول به طور کامل به ثمر نمي‌رسيد.

روحاني با اشاره به تحقق وعده ايجاد 21 هزار تخت بيمارستاني از سوي وزير بهداشت خاطرنشان کرد: زماني که در ابتداي دولت آقاي قاضي‌زاده هاشمي وعده ايجاد21 هزار تخت بيمارستاني را مي‌دادند، کار بسيار سختي در نظر مي‌آمد اما اين وزارتخانه با کمک وزارت راه و شهرسازي و همچنين خيرين، ‌علما، استانداران و مردم با تلاش خود توانست به اين وعده تحقق بخشد.

وي با تأکيد بر اينکه دولت راه تحول سلامت را ادامه خواهد داد، گفت: سلامت به عنوان يک اصل مهم براي دولت يازدهم مطرح بود و براي دولت دوازدهم نيز مطرح خواهد بود. از همه آنهايي که براي تحقق اين امر مهم به دولت يازدهم کمک کردند مي‌خواهم که با آمادگي اخلاص و انرژي بيشتر خود را براي خدمت در دولت دوازدهم آماده کند.

رئيس دولت تدبير و اميد در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اينکه بايد براي اجراي و استمرار طرح تحول سلامت از خيرين و همچنين NGOها استفاده کنيم، خاطرنشان کرد: بايد اقدامات زيادي براي اينکه جامعه‌اي سالم و پرنشاط داشته باشيم صورت بگيرد البته اگر برخي بگذارند مردم نشاط داشته باشند.

روحاني با اشاره به اقداماتي که برخي نسبت به مأيوس کردن جامعه انجام مي‌دهند، افزود: بايد براي اين دوستان کار فرهنگي بگذاريم و بگوييم که نشاط حرام نيست. نشاط مردم،‌ فعال بودن و اميدوار بودن آنها به آينده کشور اتفاقي بسيار خوب است. اين در حالي است که برخي جزء وظايفشان است که هر روز صبح که بيدار مي‌شوند جزء وظايف خود مي‌دانند که مقداري بذر يأس را در روزنامه، رسانه و سايت‌هاي خود مي‌پاشند.

وي با طرح اين پرسش که چرا کنار هم نباشيم و وحدت نداشته باشيم و مردم نشاط نداشته باشند و لبخند در صورت مردم ما را خوشحال نکند، ادامه داد:‌ همواره احتمال ايجاد مشکلاتي در آينده وجود دارد و ما از آينده اطلاعي نداريم اما بايد با اطمينان و اميدواري راهمان را ادامه دهيم و مردم را مأيوس نکنيم؛ چرا که اميد، نشاط و سلامت جسم مردم مي‌تواند جامعه‌اي سالم بسازد تا بتوانيم به اهداف بلند خود دست يابيم.

روحاني تصريح کرد: هرچه مي‌خواهند بگويند گوش مردم به بعضي سخنان و حرف‌هاي غير دقيق نبايد بدهکار باشد؛ چرا که امروز شرايط کشور از ديروز بهتر است و فردا نيز از امروز بهتر خواهد بود.

رييس جمهوري در پايان با تأکيد بر اينکه طرح تحول سلامت زنده است و راه خود را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: دولت دوازدهم با همه تلاش و با کمک همه مردم اين راه را ادامه خواهد داد و ما شاهد جامعه‌اي پرنشاط‌تر و سالم‌تر در ايران سربلند خواهيم بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10483/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟