راه ترقی

آخرين مطالب

هنوز بت‌پرستي قرن بيست و يکم در حوزه مديريتي وجود دارد انديشه

  بزرگنمايي:

راه نو- محمدباقر قاليباف در مراسم بهره‌برداري از سامانه صدور پروانه‌هاي شهرسازي و نقشه يک‌هزارم شهر تهران و آيين رونمايي از کتاب تهران از بالا، اظهار داشت: بيشترين کمک را در حوزه مديريت در اين 12 سال اخير براي ساخت تهران جديد، سازمان فناوري و اطلاعات به بنده و تيم مديريت شهري تهران ارائه کرده است. 

وي افزود: قطعاً در ديگر حوزه‌ها نيز حجم کار و فعاليت‌ها طاقت‌فرسا و زياد بوده است، ولي جايي که مديريت دهه 70 ميلادي را تبديل به مديريت نسل چهارمي و مديريت قرن بيست و يکمي کرد، شما بوديد. 

قاليباف بيان داشت:‌بعد از 83 يا 84 ماه فعاليت در شهرداري تهران توانستيم مقاومت‌ها را براي تغيير مديريت نسل دومي به نسل چهارمي از بين ببريم، البته اين مقاومت‌ها شکسته نشد، ولي از قله نيز عبور کرديم. 

قاليباف با اشاره به اينکه در نيروي انتظامي تغيير مديريت را در 14 ماه ايجاد کرديم، ولي اين تغيير ديدگاه در شهرداري حدود 84 ماه به طول انجاميد. 

شهردار تهران افزود: جا دارد به همه دوستان و همکاران در سازمان فناوري و اطلاعات شهرداري تهران خداقوت بگويم، چرا که پايه‌اي را در شهر نهادند که براي هميشه ماندگار است و قابل تعويض نيست. 

وي با اشاره به اينکه امروز در شهر تهران 170 سرويس ارائه مي‌شود، گفت: ما در شهرداري تهران يک زيرسيستم هستيم، وقتي نتوانيم به سيستم‌هاي بالادستي و پايين‌دستي ارتباط برقرار کنيم، نمي‌توان کار عمده‌اي را انجام داد. 

قاليباف با تأکيد بر اينکه هنوز بت‌پرستي قرن بيست و يک در حوزه مديريت وجود دارد، گفت: اخيراً نيز وزير اقتصاد به تغيير فرهنگ سازماني و مديريت اشاره داشته است. 

قاليباف افزود: البته اميدي به اين ندارم که مديريت يکپارچه شهري از طريق مسير اصلاح شهري و قوانين و مقررات اتفاق بيفتد. 

وي ادامه داد: بيش از 22 يا 23 سال است به طور مستقيم در حوزه مديريت يکپارچه شهري تلاش مي‌کنيم، ولي اتفاق جديدي نيفتاده است. 

شهردار تهران افزود: سازمان فناوري و اطلاعات شهرداري تهران توانسته است مديريت يکپارچه شهري را ايجاد کند و هر روز رصدخانه‌هاي ما چندصد لايه اطلاعاتي افزايش مي‌يابد. 

وي افزود: آنقدر قانون شهرداري‌ها تغيير کرد که بنده معتقدم قانون سال 1334 بهتر از قانون‌هاي فعلي است که در صورت تصويب قانون جديد شهرداري‌ها، چه بر سر شهرداري‌ها خواهد آمد که در اين خصوص بحث‌هاي طولاني مي‌توان کرد. 

قاليباف افزود: بيشترين نقش را در دوازده سال اخير سازمان فناوري و اطلاعات شهرداري داشته است، البته در ديگر حوزه‌ها نيز همکاران زحمت زيادي کشيده‌اند. 

وي افزود: عنوان کردند هوشمندسازي در شهرداري فقط کارت بليت مترو و اتوبوس است که وقتي اين را مي‌شنويم، غصه مي‌خوريم، زيرا هر کسي به سايت تهران مراجعه کند، متوجه مي‌شود در حوزه هوشمندسازي در اين شهر چه اتفاق‌هاي بزرگي افتاده است. اگر از اين اتفاق‌ها مطلع نيستيد، تحقيق کنيد و اگر هم مطلع هستيد، بنده ديگر حرفي براي اين افراد ندارم. 

شهردار تهران افزود: اعتماد کردن شهرداري تهران به نيروهاي جوان موجب شد شهرداري تهران در حوزه هوشمندسازي شهر ارتقاء زيادي يابد. 

قاليباف بيان داشت: امروز نيز شاهد هستيم که حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف شهري بسيار چشمگيرند و ما از اين ظرفيت استفاده کرده‌ايم، هر چند افرادي شعار يک کار را مي‌دهند، ولي در عمل کار ديگري اتفاق مي‌افتد. 

وي با اشاره به اينکه بايد به سمت مديريت نسل چهارمي حرکت کنيم، گفت: اگر مي‌خواهيم به دنبال سلامتي جسمي و حل مشکلات آلودگي هوا باشيم، يعني بايد تقاضاي سفر در شهر کاهش يابد و فعاليت‌ها 24 ساعته صورت بگيرد، بنابراين وظيفه فناوري و اطلاعات شهرداري تهران در اين حوزه بيشتر مي‌شود. 

شهردار تهران با اشاره به اينکه نيروي انساني شهرداري تهران بايد حفظ شود، گفت: همه مي‌دانيم بستر کوچک‌سازي شهرداري فراهم است و اين امکان وجود دارد که 70 تا 80 درصد پرسنل را تقليل دهيم که در اين راستا قطعاً سرعت و کيفيت کار نيز بهتر مي‌شود، ولي نبايد اين تصميم را بگيريم، به خاطر اينکه مشکلات ريشه‌اي براي امنيت شغلي وجود دارد.

قاليباف افزود: کوچک‌سازي شهرداري را نه اينکه نتوانستيم انجام دهيم و امکان انجامش نيست، ما يک سيستم و نهاد عمومي غيردولتي هستيم و اين بستر نيز فراهم شده است، ولي بايد به ديگر موضوعات آن نيز توجه شود. 

شهردار تهران گفت: امروزه ديگر نظام بودجه‌ريزي لازم نيست به سبک گذشته باشد و به روز و آنلاين مي‌توان تصميم هاي جديدي براي بودجه‌ريزي اتخاذ کرد. 

وي ادامه داد: امروز با دسترسي اطلاعاتي که در دست مردم مي‌گذاريم، به حقوق شهروندي هم کمک کرده‌ايم. 

قاليباف تأکيد کرد: براساس گزارش‌هايي که بنده مشاهده کرده‌ام و مراجع رسمي و دولتي نيز اذعان کنند، امروز شهرداري تهران در حوزه هوشمندسازي نسبت به ديگر دستگاه‌ها بدون شک در تراز اول ايستاده است، ولي براي رسيدن به نقطه مطلوب فاصله‌هاي زيادي نيز وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی