راه ترقی

آخرين مطالب

نجفي: نيامديم شهرداري را به هم بريزيم/ نه اهل پرونده سازي ام و نه اهل بي انصافي انديشه

  بزرگنمايي:

راه نو- محمدعلي نجفي در جلسه با معاونان و مديران شهرداري تهران که صبح امروز با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر برگزار شد، ضمن تقدير و تشکر از محمدباقر قاليباف شهردار پيشين تهران، اعضاي شوراي شهر چهارم و پرسنل خدوم شهرداري اظهارکرد: دکترقاليباف 12 سال به عنوان شهردار پايتخت فعاليت کرد و با تلاش زياد و احتمالا رنج ها و نگراني هاي زياد شهر را اداره کرد. من در ملاقاتي که با ايشان داشتم گفتم مگر مي شود 12 سال شهردار تهران بود و زحمت نکشيد و بيش از دو برابر اين مدت پير نشد؟ هرکسي در هر موقعيتي در شهرداري خدمت کرده باشد مي داند که اين خدمت در عين حال که براي مردم موثر و براي خدمتگزار شيرين است، کاري بسيار سخت و دشواري است .
تقدير از قاليباف و کارکنان خدوم شهرداري
وي گفت: در ديداري که با دکتر قاليباف داشتم ايشان گفت که به نظر من اصلا مديريت نبايد بيشتر از 5 سال باشد و درنهايت اين مدت مي تواند به 8 سال افزايش پيدا کند و بعد از اين مدت حضور من در شهرداري اضافه بر آن چيزي بود که خودم اعتقاد داشتم. درهر صورت اميدوارم ايشان هرجا که هست موفق باشد. من از ايشان خواستم وقتي را تعيين کند تا از خدمات ايشان و پرسنل خدوم شهرداري تهران تقدير کنيم اما ايشان گفتند که چند روز بعد از کارم به مکه مشرف مي شوم.
جلسه امروز براي آشنايي بيشتر با مديران بود/تاصدور حکم جلسه رسمي نمي گذارم
ايشان با بيان اينکه برگزاري جلسه بعدي با معاونان و مديران شهرداري تهران منوط به صدور حکم توسط وزير کشور است، عنوان کرد: اقاي تشکري از من خواست تا درهمايش کارمندان نمونه شرکت کنم اما من براي آنکه سوتفاهمي براي دوستان در وزارت کشور پيش نيايد از حضور در اين جلسه خودداري کردم. چرا که ممکن است شروع کردن کار رسمي بدون تنفيذ منجر به سوتفاهم شود. جلسه امروز را هم براي استفاده از فرصت و آشنايي بيشتر برگزار کرديم .
سربلندي نظام و خدمت به مردم هدف ماست
نجفي با بيان اينکه تمامي ما با دو هدف مشترک فعاليت مي کنيم، تصريح کرد: هدف اول سربلندي نظام جمهوري اسلامي است که من شکي ندارم که اين هدف مشترک همه ماست. هدف دوم نيز کمک موثر به مردم است. اين دو هدف که با يکديگر در نقاط بسياري اشتراک دارند به نوعي از يکديگر متفاوتند چرا که ممکن است کسي فرصت خدمت نداشته باشد اما کاري کند که نظام جمهوري اسلامي سربلند باشد. آنکه فرصت خدمت دارد هر چه تاثيرگذارتر باشد هم به مردم خدمت کرده وهم در سربلندي نظام نقش داشته است. پس درمجموع هدف اول و مهم ما خدمت موثر به نظام و مردم و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
نيامديم شهرداري را به هم بريزيم
نجفي در تاکيد بر اينکه نيامديم که شهر وشهرداري را به هم بريزيم، گفت: در مورد يکايک ما شايعه هاي بسياري درجريان است که پشت آنها اخبار دروغ قرار دارد. به همين نسبت بايد بپذيريم که درمورد ديگران هم شايعات مبتني بر اخبار دروغ وجود دارد .به طور مثال درمدت زمان نوشتن برنامه براي ارايه به شورا از سوي من، حداقل 10 گروه را مطرح کردند که براي من برنامه مي نويسند. بعد از گرفتن راي اعتماد من از شورا نيز اعلام کردند که ما 800 نفر را آماده کرده ايم تا کار را تحويل بگيريم. شايعه مبني بر تغيير نيروي شهرداري از 63هزار و 600نفر به 15 هزار نفر نيز در اين مدت مطرح شد.
رويکرد و برنامه هاي مديريت شهري با دوره قبل متفاوت است
وي با بيان اينکه مديريت شهري جديد از نظر رويکرد و برنامه ها تفاوت هايي با دوره قبل خواهد داشت، گفت: بالاخره مردمي که به اين شورا راي داده اند انتظاراتي فراتر از گذشته داشتند و براساس جهت گيري و رويکردهاي اعضاي شورا راي دادند. برهمين اساس مطمئنا رويکردها تغيير مي کند.
لزوم حرکت جدي به سمت برون سپاري و واسپاري
نجفي در ادامه با اشاره به اينکه در بودجه سال 96 و برنامه 5 ساله شهرداري تهران به لزوم برون سپاري برخي از اقدامات مديريت شهري اشاره شده است، بيان کرد: شهرداري تهران بايد به صورت جدي به سمت برون سپاري حرکت کند که اين اتفاق در اين 12 سال بعضا انجام شده اما در آينده با جديتي بيشتري پيگيري خواهد شد. البته علاوه بر برون سپاري من به واسپاري نيز اعتقاد دارم به اين معني که اقداماتي که اصلا جزو مسووليت شهرداري نبوده و شهرداري در شرايطي که ميدان عمل خالي بوده کار را بر عهده گرفته دليل ندارد ادامه پيدا کند. اين درست نيست که در انجام مسووليت هاي مستقيم از نظر کيفي ضعيف عمل کنيم و مسووليت هايي که چندان در حوزه شهرداري نيستند را بر عهده بگيريم.
محمدعلي نجفي با بيان اينکه هر مديري سليقه خاص خود را بر انتخاب مديران، انجام کارها ، برنامه ها و مسئوليت ها دارد، تصريح کرد: با وجود تغيير رويکردها اصل هدف همه ما خدمت موثر و تلاش براي سربلندي نظام است.
درمورد ارايه خدمات اصلي اجازه نمي دهيم کار با توقف يا کندي مواجه شود
وي با بيان اينکه شهرداري امسال سال سختي خواهد داشت، اظهارکرد: هر تغيير و تحولي دراين سطح عالي ابتدا با مقداري توقف، بحث و گفتگو همراه است. حتي اگر برخي ازمديران بمانند هم نياز است تا يکي دو ماه با يکديگر به بحث و گفتگو بنشينيم و تغييراتي را در رويکردها و برنامه ها ايجاد کنيم. درگذشته سياست هايي اتخاذ شده که ممکن است تغيير کند که اين مساله خود موجب توقف و کندي مي شود. البته درمورد ارايه خدمات اصلي نبايد اين اجازه را دهيم که کار با توقف و کندي روبرو شود.
خللي در پرداخت حقوق کارکنان نداريم
نجفي با تاکيد بر اينکه مشخص نيست بودجه سال 96 شهرداري تهران محقق شود، عنوان کرد: سال گذشته حدود 21هزار ميلياردتومان عملکرد بودجه داشتيم اما امسال در خصوص تحقق 17 هزارو 900ميلياردتومان هم شک داريم. اين درحالي است که برخي از هزينه ها همچون پرداخت حقوق که شامل 7هزارو 200ميلياردتومان مي شود، غيرقابل توقف است. شهرداري مطالباتي دارد اما بخش عمده اين مطالبات، مطالباتي نيست که سال جاري وصول شود البته در مورد بخش ديگر بايد فشار بياوريم.
نه اهل پرونده سازي ام و نه اهل بي انصافي/تلاش براي افزايش درامدهاي پايدار شهرداري
وي با تاکيد بر اينکه نه اهل پرونده سازي و نه اهل بي انصافي هستيم، گفت: امسال همت مي کنيم تا درآمدهاي پايدار شهرداري را بالاببريم اگر چه احقاق بخشي از اين درآمدها بسيار سخت است اما بايد اين کار را بکنيم. نبايد فراموش کنيم بخشي از مطالباتي که ما از آن صحبت مي کنيم پايه اش روي هواست. نمونه آن مطالبات شهرداري از دولت است. در 6 سالي که در شوراي شهر بوديم به طور مرتب به دولت انتقاد مي کرديم که سهم خود را بدهد اما در گزارشي که آقاي طيب نيا وزير سابق اقتصاد ارايه کردند سرجمع بر اين عقيده بودند که شهرداري به دولت بدهي دارد که بخشي از اين حرف هم درست است.
پيگري مطالبات شهرداري از دولت در حوزه هزينه هاي جاري مترو
وي گفت: ما مي گوييم شهرداري 18هزار ميلياردتومان طلب دارد. اين ادعا را براساس قوانين بودجه سالانه که در تبصره ها احکامي آورده که دولت مي تواند اين قدر از فلان رديف به شهرداري بدهد، مطرح مي کنيم. ما اگر همان سال مي توانستيم از دولت اين را مي گرفتيم که هيچ در غيراين صورت منطقي نيست که بگويم سال 93 و 94 و 95 دولت مجاز بوده مبلغي را تخصيص دهد و اين کار را نکرده است. شايد آن زمان که قانونگذار قانون را مي نوشت بايد به طور صريح اشاره مي کرد که دولت مکلف است نه مجاز .البته در خصوص بخش ديگر همچون اختصاص يک سوم هزينه جاري مترو دولت ملزم بوده که در اين مورد مي توانيم موضوع را پيگيري کنيم.
شهرداري سازماني خدماتي با رويکرد اجتماعي است
نجفي با اشاره به اينکه اميدواريم با ادامه خدمات انجام شده چيز تازه اي به آن بيافزايم ، تصريح کرد: درخواست من از دوستان اين است که به شهرداري براي ارايه خدمت به مردم همکاري کنند . بايد بدانيم مسائلي که جنبه فوري دارند همچون کيفيت خدمات ارايه شده در مسائلي همچون رفت و روب نيابد به هيچ عنوان کاهش پيدا کند. من با تبديل شهرداري تهران از سازماني خدماتي به نهاد اجتماعي مخالفم و معتقدم شهرداري سازماني خدماتي با رويکرد اجتماعي است. ما سازمان خدماتي هستيم و ارايه خدمتي که براي مردم قابل درک است با رويکردي اجتماعي براي ما افتخار محسوب مي شود.
وي در پايان خاطرنشان کرد: برنامه هايي همچون استقبال از مهر، عطر سيب و مراسم اربعين که سالها توسط شهرداري تهران انجام مي شده امسال نيز اجرا خواهد شد .البته ممکن است تغييراتي در برنامه ها ايجاد شود اما اصل مطلب به قوت خود باقي مي ماند. مطمئنا اين شورا قرار نيست تمامي مصوبات شوراي قبل را لغو کند يا تغيير دهد. اگر قرار شود تغيير ايجاد شود در قالب اصلاحيه نظرات خود را به شورا ارايه مي دهيم.
به گزارش خبرگزاري آريا نجفي دراين جلسه اعلام کرد؛ تا زماني که حکم وي از سوي وزارت کشور صادر نشود به شهرداري تهران نمي آيد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟