راه ترقی

آخرين مطالب

رفع حصر به اجماع‌سازي نياز دارد/وزراي علوم و نيرو مهرماه معرفي مي شوند سياسي

رفع حصر به اجماع‌سازي نياز دارد/وزراي علوم و نيرو مهرماه معرفي مي شوند
  بزرگنمايي:

راه نو- محمدباقر نوبخت در نشست خبري هفتگي خود درباره مصوبه شوراي عالي امنيت ملي در خصوص ادامه حصر، اظهار کرد: مواضع رييس‌جمهور در جلسه اين شورا صريح، شفاف و شجاعانه بود اما اجازه بدهيم چون مباحث جنس امنيتي دارد توسط دبير شوراي عالي امنيت ملي بيان شود.

وي در ادامه افزود: موضوع حصر به تصميم شوراي عالي امنيت ملي در دوره پيش از دولت آقاي روحاني مربوط مي‌شود. موضوع حصر بايد حل شود و اجازه بدهيد با روش منطقي خود اين موضوع دنبال شود. همه مي‌دانيد ما چه موضعي نسبت به اين مباحث داريم اما بگذاريد حل اين مساله از طريق مسير خود پيش برود. جايگاه رفيع رهبري براي ما محترم و امنيت کشور براي ما مهم است. ما بايد بتوانيم زمينه‌اي فراهم کنيم که اين مشکل حل شود. توصيه من هم اين است که اطلاع‌رساني در اين موضوع را به دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي واگذار کنيم.

نوبخت در پاسخ به اينکه القا مي‌شود  رييس‌جمهور هم موافق ادامه حصر است، اظهار کرد: درست است که رييس‌جمهور، رييس شوراي عالي امنيت ملي است اما جايگاه اين رياست با جايگاه رياست بر هيات وزيران فرق مي‌کند. در شوراي عالي امنيت ملي غير از اعضاي دولت، فرماندهان ارتش و سپاهان و روساي ساير قوا هم حضور دارند بنابراين اين جايگاه با جايگاه رييس هيات دولت متفاوت است. همه از نظر قاطع رييس‌جمهور در مورد حصر آگاه هستند و من هم به مواضع باصلابت رييس‌جمهور که با استدلال و رعايت همه جوانب به منافع ملي مطرح شد افتخار مي‌کنم. حل اين مساله به اجماع‌سازي و تعديل کردن نظرات ساير اعضا هم نيازمند است، زيرا غير از اعضاي دولت، شوراي عالي امنيت ملي اعضاي ديگري هم دارد.

سخنگوي دولت در ادامه با اشاره به مصوبات اخير شوراي اقتصاد درباره جذب سرمايه خارجي، گفت: در سال جاري پنج ميليارد دلار در بخش نفت و هشت ميليارد دلار هم توسط کشور کره سرمايه‌گذاري انجام شد. ديروز شوراي اقتصاد مجوز سرمايه‌گذاري براي بيمارستان 723 تختخوابي تبريز را به مبلغ  203 ميليون يورو، بيمارستان 1374 تختي نمازي شيراز را به مبلغ 406 ميليون و 550 هزار يورو و بيمارستان هزار تختي شهيد رجايي تهران را بهمبلغ 415 ميليون يورو  صادر کرد، اين سرمايه‌گذاري توسط اگزين بانک کره انجام مي‌شود.

وي در ادامه افزود:  براي تامين آب فاضلاب خوزستان شوراي اقتصاد تصويب کرد که 200 ميليون يورو از طريق بانک‌هاي اروپايي جذب سرمايه انجام شود. طرف خارجي هم آماده است تا سرمايه‌گذاري را براي آبرساني به دشت ايذه و باغملک انجام دهد. طرح‌هاي ديگري هم براي سرمايه‌گذاري در استان خوزستان وجود دارد که در جلسه بعدي شوراي اقتصاد بررسي مي‌شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به اينکه تا تاريخ 13 شهريور حدود هشت ميليون و 834 هزار تن گندم به مبلغ 11 هزار و 546 ميليارد تومان خريداري شده است، گفت: هفت هزار و 580 ميليارد تومان تاکنون به کشاورزان پرداخته شده و مابقي در دست پرداخت است. همچنين امسال تاکنون به 720 واحد توليدي تسهيلاتي به مبلغ 785 ميليارد تومان پرداخت شده که اين رقم تا پايان سال به 20 هزار ميليارد تومان مي‌رسد. از اول امسال تاکنون نيز 54 هزار و 617 تاکسي فرسوده جايگزين شده است.

به گفته سخنگوي دولت، در سه ماهه اول امسال 920 هزار نفر جديد وارد بازار کار شده‌اند که دولت براي 703 هزار نفر شغل فراهم کرده است.

وي در پاسخ به اين پرسش که موضع دولت در مورد تخفيف مجازات اعدام قاچاقچيان چيست، گفت: اين موضوع لايحه نيست که ما نظر بدهيم، بلکه طرحي است که توسط نمايندگان مجلس تهيه شده است اما عقل جمعي مجلس مي‌تواند نواقص اين طرح را رفع کرده يا اصلا آن را مردود کند و در نهايت هم شوراي نگهبان بايد نظر نهايي را بدهد بنابراين ما نبايد نگران آثار سوء اين طرح باشيم چون براي تصويب بايد از چند فيلتر بگذرد.

نوبخت در مورد اعلام ليست اموال اعضاي هيات دولت، خاطرنشان کرد: مرسوم است بعد از اينکه وزرا شروع به کار مي‌کنند فرم‌هاي اعلام ميزان اموال و دارايي‌هاي خود و خانواده‌هايشان را اعلام کنند که حتما در حال اجراست. ما در روزهاي نخست  دولت اول  هر چه داشتيم را اعلام کرديم و اگر در اين زمينه موردي باشد قوه قضاييه پيگيري مي‌کند.

سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي در مورد سفر رييس‌جمهور به نيويورک براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل، اظهار کرد: معمولا اين سفر در هفته پاياني شهريور انجام مي‌شود که فراهم کردن مقدمات آن در حال انجام است اما پس از اينکه رييس‌جمهور نظر قطعي خود را براي انجام اين سفر اعلام کرد اطلاع‌رساني را انجام مي‌دهيم.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد انتقادات برخي اصلاح‌طلبان نسبت به گفتگوي رييس‌جمهور، گفت: رييس‌جمهور بيانات گسترده و متنوعي داشتند که من به عنوان يک شهروند از اين گفته‌ها بهره‌مند شدم. کم و بيش افراد مختلفي را که مي‌ديدم همين برداشت و احساس من را داشتند. نمي‌دانم دوستان چه توقعاتي داشتند که در اين گفت‌وگو برطرف نشد. رييس‌جمهور وعده‌هايي داده و مقيد است که آنها را انجام دهد و من شهادت مي‌دهم رييس‌جمهور براي تحقق تعهدات خود به مردم تلاش بسيار زيادي مي‌کند.

نوبخت در پاسخ به اين پرسش که چرا هنوز برخي بانک‌هاي بزرگ با بانک‌هاي ما همکاري نمي‌کنند، تصريح کرد: در پنج- شش ماه گذشته اعداد قابل توجهي  سرمايه‌گذاري در کشور انجام شده و در اين زمينه جهش قابل توجهي داشتيم اما عوامل مختلفي از جمله تقليل بدهي بانک‌ها يا شفاف شدن صورت‌هاي مالي آنها در همکاري بانک‌هاي بزرگ با بانک‌هاي ما موثر است. اگر تحريمي هم در کار نبود بانک‌هاي بزرگ توانمندي‌ها و شرايط بانک‌هاي ما را در نظر مي‌گرفتند البته تهديدات آمريکا هم وجود دارد اما اين تهديدات رنگي ندارد و امروز اروپا در اجراي برجام نظر مخالفي با آمريکا دارد. ممکن است برخي بانک‌ها با ما کار نکنند و اين هم قابل کتمان نيست اما گشايش‌هاي مختلفي بعد از برجام انجام شده و ما اکنون با دنيا در ارتباط هستيم با اين وجود بايد توقعات و انتظارات خود را به رخ طرف مقابل بکشيم که البته بيان اينها وسيله‌اي در داخل کشور مي‌شود که تيتر روزنامه کنند که دولت از طرف مقابل برجام طلبکار است ولي براي ما منافع ملي اهميت دارد.

سخنگوي دولت در خصوص برنامه دولت براي واردات خودروهاي خارجي، افزود: در دو سال متوالي تراز تجاري غيرنفتي کشور مثبت بود اما ميزان واردات در چند ماهه اول امسال بالا رفته است بنابراين بايد محدوديت‌هايي براي واردات انجام شود که من از وزير صنعت مي‌خواهم درباره چگونگي ايجاد تعادل در صادرات و واردات اطلاع‌رساني داشته باشد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا بدهي‌هاي خارجي ايران پس از برجام افزايش يافته است، اظهار کرد: من الان آمار دقيقي ندارم اما بايد بين تعهدات و بدهي‌ها تفاوت قائل شويم. بانک مرکزي ميزان تعهدات بالقوه، بالفعل يا بدهي‌هاي سررسيد شده را به تفکيک اعلام مي‌کند ولي ما اصرار داريم تعهدات خارجي خود را زودتر از سررسيد خود پرداخت کنيم تا اعتبار جهاني خود را افزايش دهيم.

خبرنگاري در ادامه با اشاره به کشته شدن دو کولبر در روز گذشته توسط هنگ مرزي پرسيد که چرا برنامه دولت براي ساماندهي کولبران اجرا نمي‌شود که نوبخت در پاسخ، گفت: در دولت در اين خصوص مصوبه‌اي داشتيم و وزارت کشور هم برنامه خوبي ارائه کرد. من الان اطلاع دقيقي در اين مورد خاص ندارم اما موضوع را پيگيري خواهم کرد.

نوبخت در مورد حضور شهردار تهران در جلسات هيات دولت نيز گفت: آقاي نجفي از فردا به دولت دعوت مي‌شود فضاي مثبت‌تري با حضور شهردار تهران در جلسات هيات دولت فراهم مي‌شود که در سايه تعامل کارها بهتر پيش مي‌رود. پيش از اين انتقاد مي‌شد که دولت بودجه شهرداري تهران را نمي‌دهد در حاليکه به همان ميزاني که به ساير دستگاه‌ها بودجه داديم به شهرداري هم پرداخت کرديم.

در ادامه اين نشست خبرنگاري در مورد برنامه‌هاي دولت براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و ريشه‌کن کردن فقر مطلق پرسيد که نوبخت در پاسخ با اشاره به اينکه اطلاع‌رساني از جلسات بررسي آسيب‌هاي اجتماعي در محضر رهبر انقلاب توسط دفتر خود ايشان اعلام مي‌شود گفت: اما دولت با اطلاع از رهنمودهاي رهبري پيگير مصوبات اين جلسات است، ما براي رفع فقر مطلق هم برنامه داريم و سازمان برنامه و بودجه، برنامه خود را ارائه کرده است. در دولت هم دانش و هم اراده براي از بين بردن اين مساله وجود دارد.

وي در مورد زمان معرفي وزير علوم و نيرو، بيان کرد: اين دو وزير در مهرماه معرفي مي‌شوند.

سخنگوي دولت در مورد اظهارنظر اژه‌اي درباره صدور کيفرخواست براي 20 نفر در موضوع حقوق‌هاي نامتعارف، افزود: ما در دولت پرونده‌اي در اين زمينه نداريم زيرا پس از مشخص شدن اين موضوع ما عذرخواهي کرده و در شوراي حقوق و دستمزد سقف حقوق مديران را معين کرديم. ديوان محاسبات هم گزارش داد که حقوق‌هاي نامتعارف بازگردانده شده است حالا بايد منتظر باشيم که ببينيم در قوه قضاييه کيفرخواست‌ها آيا منجر به راي قطعي مي‌شود يا خير و در اين زمينه قوه قضاييه مي‌داند. از نظر ما اين بحث در دولت تمام شده است و ما تمام اطلاعات در اين زمينه را ارائه کرديم.

وي درباره اظهارنظر نماينده‌اي که گفته بود دولت تمام سهميه 11 هزار ميليارد تومان را از خزانه براي پرداخت يارانه‌ها تا اين مقطع استفاده کرده است، اظهار کرد: بخشي از يارانه‌ها بايد توسط شرکت پالايش و پخش و شرکت گاز به خزانه ريخته شود و سپس از خزانه به حساب سازمان هدفمندي يارانه برود که در اين زمينه اختلاف حسابي بين اين دو شرکت با سازمان هدفمندي پيش آمده است زيرا وقتي اين شرکت پخش و پالايش سهميه خود را به خزانه ريخت، سازمان ماليات سهم ماليات خود را از شرکت پخش و پالايش گرفت. ما براي رفع اين مشکل آيين‌نامه‌اي تهيه کرديم که پولي که بابت پرداخت يارانه به خزانه ريخته مي‌شود اول بايد به سازمان هدفمندي داده شود.

نوبخت با اشاره به اينکه سازمان هدفمندي مي‌گويد اقدام سازمان ماليات ربطي به سازمان هدفمندي ندارد و شرکت پخش و پالايش بايد تمام سهميه خود را به خزانه بدهد، تصريح کرد: ما با اين حال از پرداخت يارانه‌ها عقب نيستيم و سر موقع يارانه‌ها را پرداخت مي‌کنيم اما عملا با اين اختلاف حسابي که پيش آمده از 11 هزار ميليارد تومان فقط پنج هزار ميليارد تومان از خزانه دريافت کرده‌ايم.

در ادامه خبرنگاري با اشاره به تجمع بازنشستگان ارتش در مقابل ساختمان کوثر رياست جمهوري و تقاضا براي اجراي قانون همسان‌سازي حقوق بازنشستگان پرسيد که برنامه دولت در اين زمينه چيست که نوبخت در پاسخ گفت: ما اين قانون را تهيه کرده و به مجلس فرستاديم. دو سال قبل 12 درصد ميزان حقوق بازنشستگان را افزايش داديم و بازنشستگاني که زير دو ميليون تومان دريافتي داشتند را 20 درصد افزايش داديم. ما قانون همسان‌سازي را به مجلس برديم تا در طول برنامه ششم اجرا شود و سه هزار و 600 ميليارد تومان نيز علاوه بر افزايش 10 درصدي حقوق بازنشستگان، براي اجراي قانون همسان‌سازي هزينه کرديم. مطالبه بازنشستگان اجراي اين قانون در زمان کوتاه است، ولي اين در توان ما نيست زيرا منابع ما محدود بوده و درآمد دولت نيز نصف شده است ولي ما به فکر بازنشستگان هستيم و آنها هم از نيت ما خبر دارند.  

سخنگوي دولت درباره سياست دولت در مورد قيمت ارز نيز تصريح کرد: در برابر نگاه‌هاي حداکثري و حداقلي درباره قيمت ارز، سياست دولت مديريت کردن نرخ ارز شناور بوده و ما با افزايش غيرمتعارف قيمت ارز موافق نيستيم الان هم نرخ ارز نوسان زيادي ندارد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا نرخ خريد محصولات کشاورزي امسال افزايش مي‌يابد، افزود: امسال افزايش قيمت نداريم زيرا سال گذشته به صورت چشمگيري قيمت‌ها را افزايش داديم مثلا قيمت گندم را سه چهار برابر کرديم که البته خوشحاليم که انگيزه کافي براي کشت گندم را در کشاورزان ايجاد کرديم.

نوبخت در ادامه در مورد مطرح شدن مساله اشتغال فرزندان مسئولان و اين شايعه که دولت به نمايندگان مجلس در اين باره وعده داده است، خاطرنشان کرد: به جاي اين اظهارنظراها بايد هر موردي که در اين زمينه وجود دارد را اعلام کنند که مثلا فرزند کدام مسئول چه مسئوليتي را گرفته است. ما اين موارد را اتهام‌زني مي‌دانيم البته اگر فرزند مسئولي شايستگي داشته باشد نبايد شغلي داشته باشد؟ ارتباط اشتغال فرزندان مسئولان با سهميه‌بندي براي آنها و وعده دولت به نمايندگان در اين زمينه يک ظلم است.

وي در پاسخ به اين پرسش که استاندار زن در دولت دوازدهم خواهيم داشت، گفت: من نمي‌دانم اما زنان توانمند و شايسته‌اي داريم که اگر وزير نشدند معاون وزير خواهند شد. من قصد دعوا ندارم اما مي‌دانم رييس‌جمهور براي انتخاب وزير زن چه کشيد. اگر روزي پيش بيايد مي‌گويم چه موانعي براي انتخاب وزير زن وجود داشت. همان مراکزي که اين مطالبات را مطرح کردند، مانع انتخاب زنان شدند اما ما موظف و علاقه‌منديم از توانمندي زنان شايسته استفاده کنيم.

سخنگوي دولت در مورد برنامه دولت براي تهيه اوراق قرضه بين‌المللي، تصريح کرد: ما مجوز قانوني داريم اما فعلا برنامه‌اي براي استفاده از اين روش نداريم.

از نوبخت در مورد آثار کاهش نرخ سود تسهيلات بانکي و اثر آن بر افزايش قيمت سکه سوال شد که او در پاسخ گفت: از شنبه اين هفته اين دستورالعمل اجرايي شد و با کمي زمان آثار اين تصميم که يک مطالبه عمومي است ديده مي‌شود. ممکن است در يک دوره افزايش قيمت‌هايي هم داشته باشيم اما قيمت‌ها متعادل خواهد شد.

وي در مورد ارتباط دولت با علما و مراجع، خاطرنشان کرد: ما نيازمند  رهنمودها و راهنمايي‌ها و البته دعاي خير مراجع محترم هستيم. اخيرا هم رييس دفتر رييس‌جمهور و وزير فرهنگ  در قم با مراجع ديدار کردند که اين ديدارها به صورت مستمر انجام خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به اين پرسش که چه اقداماتي براي تحقق وعده‌هاي دولت به کسبه پلاسکو انجام شده است، تصريح کرد: در اين زمينه مصوباتي داشتيم و مقرر شد وزارت تعاون اقداماتي انجام دهد که از آقاي ربيعي سوال مي‌کنم که اگر اقداماتي ناتمام مانده، آنها را انجام دهند.

نوبخت در مورد صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري دستگاه‌هاي مختلف، گفت: در برنامه ششم هشت مصداق براي صرفه‌جويي از طريق روش‌هاي مختلف در بودجه وجود دارد و هر چه دستگاه‌ها در هزينه‌هاي جاري خود صرفه‌جويي کنند مي‌توانند در طرح‌هاي عمراني از آن استفاده کنند. ما دنبال کاهش حقوق کسي نيستيم اما معتقديم صرفه‌جويي قابل تحقق است. مي‌دانيم دوران انتقاد به سازمان برنامه و بودجه فرا مي‌رسد و اين انتقادات زياد خواهد بود چون مي‌خواهيم صرفه‌جويي کرده و نظم‌بخشي کنيم. کاهش هزينه‌هاي جاري، کاهش سهم نفت و افزايش سهم ماليات در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي هم وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه ما بايد وارد شويم تا اصلاح نظام اداري بالاخره انجام شود، تصريح کرد: ما اصلاح نظام اداري و اقتصادي را آغاز مي‌کنيم که البته ممکن است در کوتاه مدت مورد شماتت قرار بگيريم اما در بلندمدت و از آيندگان امتياز مثبتي خواهيم گرفتيم.

سخنگوي دولت در مورد امکان افزايش حقوق معلمان و اساتيد دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته متوسط حقوق معلمان بيش از دو برابر شد ولي مي‌دانيم اين ميزان کافي نيست و بر ما فرض است در حد توان خود به فرهنگيان کمک کنيم اما افزايش حقوق فرهنگيان بستگي به توان مالي ما دارد. منابع ما محدود است اما رويکرد دولت افزايش حقوق فرهنگيان است که عملکرد ما در دولت يازدهم هم همين امر را اثبات کرد ولي بيش از اين نمي‌توانيم اين حقوق را افزايش دهيم. ما به جايگاه اين عزيزان احترام مي‌گذاريم و هر چه در توان‌مان باشد انجام مي‌دهيم اما ما هم در منابع خود محدوديت‌هاي داريم. اميدواريم با صرفه‌جويي منطقي به گونه‌اي عمل شود که مساله کمبود بودجه تا حدودي رفع شود. ما بايد حساب و کتاب دقيق بودجه دستگاه‌ها را مشخص کرده و اصلاحات بودجه را انجام دهيم. مي‌دانيم با اين اقدام از ما به رييس‌جمهور شکايت مي‌کنند يا نمايندگان را تحريک مي‌کنند ولي ما بايد دنبال صرفه‌جويي و نظم بخشي به نظام بودجه‌اي خود باشيم.

وي در پايان در پاسخ به اين پرسش که آيا قرار است برچسب قيمت مصرف از روي کالاها برداشته شود، اظهار کرد: اين تصميم براي چند قلم کالاي بهداشتي بود زيرا طبق قانون بايد کالاها برچسب قيمت مصرف داشته باشند. از وزير صنعت مي‌خواهم در اين زمينه پاسخگو بوده و اطلاعات کافي را اعلام کند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی