راه ترقی

آخرين مطالب

روحاني: تهديد کره شمالي، بازي بسيار خطرناکي براي کل جهان است سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز چهارشنبه و در نشست هيأت دولت، با اشاره به آمار خوشحال‌کننده مرکز آمار ايران در حوزه اقتصادي، گفت: براساس اين آمار، رقم رشد اقتصادي 7 درصد بدون احتساب نفت براي 3 ماهه اول امسال در مقايسه با 3 ماهه پارسال، نشان مي‌دهد که مردم و دولت ايران در مسير رشد و توسعه در حال حرکت هستند.
رييس جمهور اضافه کرد: اگر چه پارسال هم از رشد اقتصادي بالايي با احتساب نفت برخوردار بوديم، اما رشد اقتصادي امسال چنانچه با همين روند 3 ماهه ادامه يابد، انتظار مي‌رود که در پايان سال شاهد رشد، 6 يا 7 درصدي باشيم.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: براساس گزارش مرکز آمار در بخش ساختمان و مسکن نيز شاهد رشد مثبت هستيم و در 3 ماهه اول امسال رشد بخش ساختمان به 7.1 درصد رسيده است و اين آمار باعث خوشحالي مردم و سرمايه‌گذاران بخش مسکن است.
رييس جمهور اضافه کرد: سرمايه ثابت ناخالص در سال‌هاي گذشته همواره منفي بوده و در سال 91، تا منفي 27 درصد هم رسيد و فقط در سال 93 مثبت شد و مجدداً منفي گرديد، اما براساس گزارش مرکز آمار، رشد سرمايه‌گذاري مثبت 7.1 شده است و اين به مفهوم اعتماد جامعه به آينده است، چرا که آينده را روشن ديده و شروع به سرمايه‌گذاري کرده اند.
دکتر روحاني گفت: نرخ رشد اقتصادي کشورمان در سال گذشته در دنيا کم‌نظير و چه بسا بي‌نظير بود و اميدواريم امسال رشد اقتصادي‌مان هم در منطقه و هم در سطح جهان قابل توجه باشد و بتوانيم در سايه رشد اقتصادي پايدار ايجاد شده، براي جوانان اشتغال ايجاد کنيم.
رييس جمهور در ادامه سخنان خود دستگاه‌هاي مختلف کشور را به برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي مسافرت‌هاي ايمن مردم در اواخر تابستان و نيمه دوم شهريورماه فرا خواند.
دکتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود عيد سعيد غديرخم را از اعياد بزرگ مذهبي و ديني دانست و اظهار داشت: عيد غدير خم به قدري اهميت داشت که خداوند با لحن خاصي با پيامبر خويش در اين زمينه صحبت مي‌کند که «بلغ ما انزل اليک» و از اين لحن مشخص است که قبلاً توسط وحي پيام غدير براي پيامبر تشريح شده بود و پيامبر اسلام مأمور بود که آن را ابلاغ نمايد.
رييس جمهور تصريح کرد: موضوع غدير خم به ما نشان مي‌دهد که خداوند خواسته است که در کنار قرآن و پيامبر عزيز اسلام(ص) مشعل فروزان ديگري پيش روي بشريت و مسلمانان وجود داشته باشد. اينکه در کنار کتاب خداوند که حقايق را براي مردم بيان مي‌نمايد افرادي هم لازم است که وجود داشته باشند تا قرآن و جزئيات وحي را براي مردم بيان کنند.
دکتر روحاني تأکيد کرد: پيام غدير مشعل جديدي براي هدايت بشريت و مسلمانان بعد از وفات پيامبر اسلام(ص) محسوب مي‌شود و در اين بخش که پيامبر مشعل هدايتي پيش روي انسان‌ها گذاشته است، اختلافي بين شيعه و سني وجود ندارد. اينکه اميرالمؤمنين علي(ع) داراي جايگاه بلند و والايي است و در واقعه غدير اين جايگاه هر چه بهتر براي مردم تبيين شد، هيچ‌کس در اين جايگاه و مقام هدايتگري اميرالمؤمنين(ع) ترديدي ندارد و آيات و رواياتي که در شأن امام علي(ع) وجود دارد مورد اتفاق نظر شيعه و سني مي‌باشد.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه اساس واقعه غدير مورد اتفاق همه مسلمانان است، گفت: اين واقعه در منابع شيعه و سني نقل شده است و صرفاً ويژه شيعه نيست و علامه اميني هم واقعه غدير را بيشتر از منابع اهل تسنن نقل کرده است.
دکتر روحاني با بيان اينکه واقعه غدير بايد به عنوان مسير هدايت قرار بگيرد، افزود: امير المؤمنين(ع) و فرزندان آن حضرت مشعل هدايت بشريت و مسلمانان و نيز مايه وحدت شيعه و سني مي‌باشند.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه امروز نيازمند وحدت و همبستگي هستيم، گفت: اگر چه ممکن است از لحاظ نگرش، بعضاً اختلاف نظرهايي وجود داشته باشد، اما در اصل قرآن و سيره پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) و قيامت، اتفاق نظر داريم و اينکه بايد به مظلوميت جهان کمک کنيم، موضوعي نيست که بين شيعه و سني اختلاف وجود داشته باشد.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: در عراق وقتي شيعه و سني در کنار هم قرار مي‌گيرند مي‌توانند تلعفر را آزاد کنند و در سوريه زماني که کنار هم قرار مي‌گيرند حلب آزاد مي‌شود و حصر ديرالزور مي‌شکند و با اين اتحاد است که در لبنان ارتفاعات مرزي عرسال آزاد مي‌شود.
رييس جمهور افزود: جايي که شيعه و سني در موضوع فلسطين کنار هم قرار مي‌گيرند، شاهد پيروزي در مقابل رژيم صهيونيستي هستيم و زماني که مقاومت لبنان در کنار حماس و شيعه و سني کنار يکديگر قرار مي‌گيرند، هم غزه پيروز شد و هم مقاومت لبنان به پيروزي دست يافت.
دکتر روحاني با اشاره به مشکلات موجود در دنياي اسلام و لزوم حل و فصل آن از طريق مذاکره و گفتگو، اظهار داشت: امروز يمن براي حل مشکلات خود، نيازمند وحدت است و ايجاد جدايي بين گروه ها و اقوام يمني و بمباران اين کشور کار ناصحيحي است. بايد همه گروه‌ها را به وحدت دعوت کنيم تا خودشان براي آينده کشور خود تصميم بگيرند.
وي با تأکيد بر اينکه ثبات و امنيت در منطقه و جهان اسلام، نيازمند اتحاد است، گفت: چرا بايد کشورهاي همسايه جنوبي مدام از غرب، تسليحات نظامي خريداري ‌کنند و مسابقات تسليحاتي در منطقه راه بيندازند در حالي که قطعاً اين سلاح‌ها براي مبارزه با دشمن اصلي يعني رژيم صهيونيستي نيست.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه در مناسبات دنياي امروز بايد عنصر تهديد حذف گردد، تصريح کرد: امروز کره شمالي، بخاطر موجوديت خود و در برابر تهديد مسير کنوني را انتخاب کرده است. واشنگتن مرتباً کره شمالي را تهديد مي‌کند و اين کشور هم در مقابل بمب‌هاي جديدي را آزمايش مي‌نمايد.
دکتر روحاني گفت: تهديد کشورهايي که به سلاح اتمي دست يافته‌اند، بازي بسيار خطرناکي براي کل جهان است؛ لذا معتقديم در اين عرصه حل و فصل مشکلات بايد با مذاکره و گفتگو باشد.
رييس جمهور با بيان اينکه امنيت شبه جزيره کره و کل قاره آسيا و منطقه براي ايران حائز اهميت است، به کشتار مسلمانان ميانمار اشاره کرد و اظهار داشت: در ميانمار مردم مسلمان دچار مضيقه شده و صدها هزار نفر آواره و تعداد بسياري کشته شدند به نحوي که جنازه برخي سوزانده و خانه بسياري از مردم نيز آتش زده شده است.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه تفاوتي بين مردم ميانمار و ساير مسلمانان جهان وجود ندارد، اظهار داشت: ما به عنوان يک کشور مسلمان و انقلابي در برابر مظلومين عالم حتي اگر مسلمان هم نباشند، احساس وظيفه و کمک‌رساني مي‌کنيم و دولت ميانمار را دعوت مي‌کنيم، جلوي جنايات وحشيانه عليه مسلمانان را بگيرد و از کشورهاي همسايه و مسلمان مي‌خواهيم که در اين زمينه به مردم آواره ميانمار کمک کنند و از سازمان ملل نيز مي‌خواهيم که وظيفه و مسئوليت خود را در اين زمينه انجام دهد و در دنياي اسلام نيز بايستي از لحاظ سياسي و انساني به مردم ميانمار کمک کنند و در اين راستا جمهوري اسلامي ايران و مشخصاً هلال احمر آماده است تا در زمينه اسکان و رسيدگي به مردم آسيب‌ديده کمک‌هاي لازم را مبذول دارد.
رييس جمهور توسل به نسل‌کشي در دنياي امروز را غيرقابل قبول دانست و گفت: رژيم صهيونيستي به عنوان يک رژيم آپارتايد، با کشتار مردم فلسطين به دنبال پاک‌سازي نژادي است و زماني در بوسني و هرزگوين نيز اين شيوه جريان داشت، امروز همه بايد عليه اينگونه اقدامات و نسل‌،کشي‌ها، مواضعي يکسان و قاطعي اتخاذ کنيم تا بتوانيم به مظلومين جهان و مردم ميانمار کمک کنيم.
تاکيد دولت بر يکپارچگي کارت هاي هوشمند
هيات وزيران در ادامه اين جلسه ضمن تاکيد بر لزوم يکپارچگي کارت هاي هوشمند با محوريت کارت ملي و پرهيز از صدور کارت هاي متعدد هوشمند ، به وزارت کشور ماموريت داد تا نسبت به هماهنگي دستگاه هاي اجرايي در اين خصوص اقدام نمايد.
تعيين روساي کميسيون هاي اقتصادي ايران با ترکيه و آذربايجان
با تصويب هيات وزيران ، روساي کميسيون هاي مشترک اقتصادي ايران با ترکيه و آذربايجان تعيين شدند.
بر اين اساس ، رياست کميسيون هاي مشترک اقتصادي ايران با کشورهاي ترکيه و آذربايجان به ترتيب به وزير صنعت ، معدن و تجارت و امور اقتصادي و دارايي محول شد.
در ادامه جلسه، تعدادي از پيشنهادهاي دستگاههاي اجرايي پس از بحث و بررسي ، به تصويب هيات وزيران رسيد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10843/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

درویش: واگذاری پرسپولیس کار غیرممکنی بود که ممکن شد

خطیر: ستاره سوم را با مالک جدید کسب می‌کنیم

در ماجرای بین مجیدی و سعادتمند، من اصلا دخالتی نکردم

مدیرعامل استقلال: اثرات این روز بزرگ در آینده مشخص خواهد شد

آلوارس: برای قهرمانی باید همه بازی‌ها را ببریم

حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!

مذاکره با اوسمار برای تمدید قرارداد پس از بازی با سپاهان

گل سوم ایران به قرقیزستان توسط سعید احمدعباسی

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

سخنگوی جبهه پایداری: فهرست دور دوم انتخابات انقلابی‌تر خواهد شد

ابتکار یکی از کارگران حاضر در دیدار امروز برای دریافت هدیه انگشتر از رهبر انقلاب

واکنش ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

متکی: نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود

جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل تاسیس ساواک

استقبال پرشور زنان پاکستانی از همسر رئیس جمهور ایران

تاکید رهبر انقلاب در دیدار کارگران: خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور/ ملت غیور ایران محال است تسلیم آمریکا شود

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

پیشتازی «برمودا» در نظرسنجی‌ها

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات امیر تتلو که بود؟

بالاخره «سووشون» نرگس آبیار آماده شد/ عکسی از 3 بازیگر اصلی

زمان پخش قسمت آخر «نون خ 5»

درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش

ورژن پیانو آهنگ آرمان گرشاسبی به نام «از تو گفتم»

وکیل توماج صالحی: رای پرونده موکلم صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده

تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در بافت تاریخی زواره اصفهان

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

تصاویر عجیب از سیل شدید در کنیا و رفت‌وآمد مردم از روی سقف خانه‌ها!

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

داستانک/ گره های زندگی

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

قراردادها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام استقلال واگذار شد

اولین عکس یادگاری مالکان جدید باشگاه استقلال

امضا قرارداد خریداران سهام استقلال

بارسلونا مصمم به فروش دیونگ

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قرارداها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد