راه ترقی

آخرين مطالب

نقض کنندگان برجام تاوان سنگيني مي‌پردازند سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- بهرام قاسمي روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که شنيده شده آمريکا از برجام خارج شده است، ايران چه درکي از برجام بدون آمريکا دارد، اظهارکرد: همه اين ها گمانه زني و حدس و گمان است و بايد صبر کرد و نهايتا تصميمات را هيات عالي نظارت بر برجام به هنگام مي گيرد.
وي با بيان اين که سناريوهايي لازم ديده شده و آنچه لازم باشد، اقدام مي شود، ادامه داد: هيات عالي نظارت تصميمات لازم را درمورد برجام مي گيرد و در اين زمينه پيش بيني هاي لازم صورت گرفته است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي موفقيت برجام را منوط به رعايت تمامي تعهدات از سوي تمامي کشورهاي متعهد دانست و گفت: در صورتي که کشوري از اجراي تعهدات خود کوتاهي کند و به هر دليلي انجام ندهد بايد تاوان و بهاي سنگين عدم اجراي تعهدات خود را پرداخت کند حال هر کشوري باشد.
قاسمي يادآور شد: همانگونه که قبلا بيان شده است ايران آغاز کننده نقض برجام نخواهد بود و البته در مقابل نقض برجام توسط هر کشور ديگر عکس العمل هاي لازم را خواهد داشت و نقض برجام توسط ديگران را تحمل نخواهد کرد.
وي تصريح کرد: برجام مکانيزم و موضوعيت خود را دارد و تمام تعهدات دو طرف در برجام ديده شده است و هرگونه اقدامي که مغاير با محتواي برجام باشد و يا نقض و يا بدعهدي ، نهايت موضوع را در هيات نظارت بر برجام پيگيري خواهيم کرد و اين هيات و مجموعه کشور براي تمامي شرايط و تمامي اتفاقاتي که مي تواند اتفاق بيفتد برنامه ها و تدابير لازم را انديشه است و در صورتي که بخواهد چنين فرضيه هايي بيفتد با قاطعيت برخورد خواهد کرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: برجام يک توافق دوجانبه نيست و چند جانبه است که با قطعنامه 2231 مورد تاييد سازمان ملل قرار گرقته است.
قاسمي افزود: موفقيت برجام منوط با رعايت تمامي تعهدات از سوي تمامي کشورها است در صورتي که کشوري از اجراي تعهدات خود کوتاهي کند و تعهدات خود را به هر دليلي انجام ندهد بايد تاوان و بهاي سنگين عدم اجراي تعهدات خود را پرداخت کند و اين مي تواند آمريکا يا هر دولت ديگري باشد.
وي ادامه داد: ايران آغاز کننده نقض برجام نخواهد بود البته در مقابل نقض برجام توسط هر کشوري عکس العمل خواهد داشت و نقص برجام را تحمل نخواهد کرد.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: اجراي موفقيت آميز برجام منوط به متعهد ماندن و اجراي دقيق تعهدات توسط تمامي کشورها است لذا هر کدام از کشور که نتوانند يا نخواهند تعهدات خود را اجرا کنند حتما با خسارت جبران ناپذيري مواجه مي شوند.
قاسمي افزود: نهايتا برجام مکانيزم و ضوابط و موضوعيت خود را دارد و تمام تعهدات طرفين در چارچوب برجام ديده شده و هر اقدامي که مغاير با محتواي برجام باشد ما نهايت موضوع را در هيات عالي نظارت بر اجراي برجام پيگيري خواهيم کرد و اين هيات و مجموعه کشور براي تمامي شرايط و تمامي اتفاقات برنامه و سناريو و ترتيبات لازم را انديشيده و در صورتي که چنين فرضيه هايي که مطرح مي شود اتفاق بيفتد قاطعانه برخورد و نقض برجام را تحمل نخواهد کرد.
وي ادامه داد: ما منتطر خواهيم بود و رصد خواهيم کرد و هيات عالي نظارت بر برجام هر گونه تصميم گيري را مورد بحث قرار خواهد داد و اقدام متقاضي را اتخاذ و اجرا مي کند.
سخنگوي وزارت امورخارجه گفت: در مورد بحث اتهام تروريسم به ايران توسط دولت آمريکا بحث جديدي توسط آمريکا به خصوص در دولت جديد اين کشور نيست که تصور مي کنند همه موضوعات را مي توانند به عنوان بخشي از اقلام تجاري قلمداد کرد و به نام تروريسم وارد بده و بستان سياسي کرد و با ايجاد نگراني و اتهام تروريسم به ايران از ديگر کشورها امتياز بيشتري بگيرد.
وي افزود: به جاي برخورد جدي با تروريسم ما شاهد هستيم تروريسم تبديل به يک سوژه و موضوعي براي تجارت شده و ايراني که در صف نخست مبارزه با تروريست بهاي سنگيني پرداخت کرده متهم به تروريست مي شود اما جاي شگفتي ندارد چون کساني که ايران را متهم مي کنند در کمپين تبليغاتي خود در زمان انتخابات اعلام مي کردند دولت هاي قبلي آمريکا سهم زيادي در ايجاد تروريسم داشتند.

اميدواريم سفر وزير خارجه پاکستان سنگ بناي فهم مشترکات بيشتر دو کشورباشد
سخنگوي وزارت امورخارجه درخصوص سفر وزير امورخارجه پاکستان به تهران نيز گفت: خواجه محمد آصف که صبح امروز وارد تهران شد از ساعت 10:30 امروز مذاکرات خود را با دکتر ظريف آغاز کرده است.
قاسمي افزود: موضوعات متعددي از جمله سياسي، اقتصادي، امنيتي و مرزي بين دو کشور وجود دارد که در مداکرات درباره آن بحث و تبادل نظر مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به اين که دولت پاکستان جديد است و ايشان هم وزير خارجه جديد اين کشور است اين سفر انجام شده است، در اين سفر مباحث مورد علاقه دو کشور مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد که اميدواريم سنگ بناي براي درک و فهم مشترکات بيشتر براي دو کشور ايران و پاکستان باشد.

ستاد اربعين در وزارت کشور تشکيل شده است
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين در پاسخ به سوالي درباره اقدامات اين وزارتخانه براي مراسم اربعين حسيني گفت: از مدت ها پيش ستاد اربعين در وزارت کشور با حضور ساير ارگان هاي کشور از جمله بخش کنسولي وزارت خارجه و نمايندگي ايران در عراق تشکيل مي شود و برنامه ريزي هاي لازم را براي هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعين مورد پيگيري قرار داده و اين جلسات ادامه خواهد داد.
قاسمي افزود: اميدواريم با استفاده از تجارب سال قبل با امکانات و تسهيلات بيشتر در خدمت زائران باشيم.
وي در پاسخ به سوالي در برنامه نشست آستانه 6 گفت:در نشست آستانه 6 ادامه مباحث آستانه پنج پيگيري مي شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: قبل از اجلاس اصلي در آستانه 6 ما روز نخست اجلاس کارشناسي را بين سه کشور خواهيم داشت و اميدوارم که مباحثي که از اجلاس قبلي باقي مانده در اجلاس ششم نهايي شود و مرزها در نقاط کاهش تنش مشخص شود.

تعطيلي مدرسه ايراني در شارجه موضوع قديمي است
قاسمي در خصوص تعطيلي يک مدرسه ايراني در شارجه نيز گفت: اين موضوع سياسي نيست بلکه يک موضوع نسبتا قديمي است.
قاسمي افزود: يکي - دو سال است بعضي موضوعات فني بين اين مدارس و مقامات شارجه اعم از ساختمان، مديريت و کتاب هاي درسي و چگونگي مديريت اين مدارس وجود داشته است که اميدواريم با توجه با مذاکرات طي روزهاي گذشته طرفين و هيات اعزامي وزارت آموزش و پروش تفاهمات لازم را داشته باشند و مدرسه شارجه برقرار شود، مدرسه ابوظبي هنوز به کار خود ادامه مي دهد.

در حال پيگيري ارسال کمک هاي انساندوستانه به مردم روهينگيا هستيم
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي درباره اقدامات وزارت امور خارجه درباره کمک به مسلمانان روهينگيايي اظهار کرد:ما با ميانمار رابطه سياسي داريم اما در اين کشور سفارتخانه نداريم و سفير ما در تايلند به عنوان سفير آکرديته ما در برمه فعاليت مي کند.
قاسمي يادآور شد: با شدت گرفتن بحران در ميانمار سفارت ما در تايلند تلاشهاي وسيعي را آغاز کرد و در تماس با دولت ميانمار بوده تا براي ارسال هيات به اين مناطق و کمکهاي انسان دوستانه به مردم مجوزهاي لازم را دريافت کند که متاسفانه دولت ميانمار اين مجوزها را نداد.
وي در عين حال گفت:اين اقدام دولت ميانمار منحصربه ايران نبوده با بقيه کشورها هم دولت ميانمار از چنين سياستي پيروي کرده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تلاش ها براي ارسال کمک هاي انسان دوستانه به مردم از طريق بنگلادش براي کمک رساني به آوارگاني که از اين فاجعه عظيم نجات يافته اند ادامه دارد ودر حال پيگيري هستيم تا بتوانيم هر چه زودتر محموله کمک هاي انسان دوستانه را به دست مردم برسانيم.

افغانستان هيچ راه حل نظامي نخواهد داشت
قاسمي در پاسخ به اين سوال خبرنگار سياسي ايرنا بيان کرد که آمريکا راهبرد جديد خود را در خصوص افغانستان اعلام کرده است که از رئوس آن افزايش حضور نظاميان آمريکا در اين کشور است، نظر شما در اين خصوص چيست و آيا در سفر وزير خارجه پاکستان به تهران در اين زمينه مذاکره مي شود؟ گفت: در ديدارهاي منطقه اي به خصوص ديدار وزير امور خارجه پاکستان با مقامات ايراني، پيرامون مسايل مورد علاقه دو کشور و منطقه اي گفت و گو ، رايزني و تبادل نظر مي شود، همانطور که هميشه اين تبادل نظر وجود داشته است.
سخنگوي وزارت امور خارجه يادآور شد: افغانستان هيچ راه حل نظامي نخواهد داشت و تمام همسايگان بايد براي يک افغانستان آرام و با ثبات تلاش کنند.
وي ادامه داد: حضور دولت هاي فرامنطقه اي و نيروهاي نظامي در افغانستان اين کشور را با مشکلات پيچيده تري مواجه مي کند.
سخنگوي وزارت امورخارجه گفت: آنان که علاقه مند به افغانستان هستند بايد دخالت هاي خود را در اين کشور کاهش دهند واجازه دهند مردم اين کشور با گفت و گو و تعامل سرنوشت خود را تعيين کنند.
قاسمي در پاسخ به سوالي درباره حادثه 11 سپتامبر و اسناد جديد منتشر شده از حمايت مالي از اين حادثه گفت: بحث 11 سپتامبر بحث روشني است، اتفاق مهمي که افتاد و دادگاه هايي که تشکيل شد کشور مشخصي را متهم به دخالت در اين ماجرا کردند.
وي افزود:اين ماجرا تا حدي به دلايل تجارت رايج و جديدي که در ايالات متحده شکل گرفته تا حدي کم رنگ خود را جلوه مي دهد که اميدوارم در اين خصوص هر آنچه توسط دادگاه هاي آمريکا به اثبات رسيده بود در خصوص احقاق حق کساني که جان خود را از دست دادند، محقق شود و در جهان آينده شاهد اين گونه حوادث نباشيم.

ظريف در مجمع عمومي سازمان ملل شرکت مي کند
وي در پاسخ به سوالي درباره سفر ظريف به آمريکا و احتمال برگزاري نشست وزيران خارجه ايران و 1+5 در حاشيه اين سفر افزود: سفر دکتر ظريف به زودي انجام مي شود و در راس هيات بلند پايه اي در مجمع عمومي سازمان ملل حضور پيدا مي کنند.
وي ادامه داد: وزارت خارجه در حال برنامه ريزي براي ديدارهاي وي با مقامات ساير کشورها و ديگر ملاقات هاي که ضرورت خواهد داشت، است.

بعد از اتمام کامل مراسم حج هيات هاي ايران و عربستان اعزام مي شوند
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اين که قرار است هياتي از ايران عازم رياض و هياتي از عربستان عازم تهران مي شوند آيا زمان اعزام اين هيات ها مشخص شده و آيا وقت گفت و گو بين ايران و عربستان رسيده است؟، گفت: در ديپلماسي و سياست خارجي همه چيز امکان پذير است.
قاسمي يادآور شد: در مورد اعزام هيات ها تاريخي مشخص نشده است اما موضوع همچنان پابرجاست و هيات رواديد خود را دريافت کنند و تصور مي کتم بعد از اتمام کامل مراسم حج اين تبادل صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: اين تبادل صرفا در چهارچوب بازديد از اماکن ديپلماتيک دو کشور است و فکر مي کنم در هفته هاي آينده بتوانند اين اقدام که اقدام متقابلي است به اجرا گذاشته شود.
وي در پاسخ به سوالي درمورد آخرين وضعيت سرباز ربوده شده ايراني در حادثه ميرجاوه گفت: موضوع در دستور کار وزارت امور خارجه و ساير ارگان ها قرار دارد.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اين که هفته گذشته خبري در رسانه ها مطرح شد که ديوان پادشاهي عربستان رسانه هاي خود را از حمله عليه ايران منع کرده که بلافاصله تکذيب شد، وزير خارجه عربستان نيز گفته است نزديکي سياست ايران و عربستان مسخره است تحليل شما از اين اخبار و شايعات چيست، گفت:آنچه که در رسانه ها مطرح شده مباحث رسانه اي است که اين جا من فرصت تحليل شرايط را ندارم.
قاسمي افزود: در دنياي سياست سخنان متضاد و متفاوت شنيده مي شود و الزاما نبايد به همه آن ها هميشه توجه کرد و آن ها را جدي گرفت.
وي يادآور شد: در مورد سخنان وزير خارجه عربستان من فکر مي کنم ايشان دچار يک خودشيفتگي مجدد شده يا اشتباهي در خصوص موضوع ديگري مي خواسته صحبت کند و نام ايران را به زبان آورده است.

آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه نخواهد داد ديگران براي او تعيين تکليف کنند
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به اين سوال که آيا در متن برجام بازديد از مراکز نظامي گنجانده شده است، اظهارکرد: برجام چهارچوب خود را دارد و همه چيز در چهارچوب برجام در مورد بازديدها و نظارت ها ديده شده و هيچ کس نمي تواند براساس تفاسير خود ساخته و خود پرداخته است برداشت شخصي خود را از برجام مطرح کند.
قاسمي افزود: آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز نمي تواند و اجازه نخواهد داد ديگران براي او تعيين تکليف کنند و تفاسير خود ساخته و خود پرداخته خود را تحميل کنند.
وي ادامه داد: نماينده آمريکا در سازمان ملل به دلايل شخصي با توحه به اهدافي که در ذهن خود دارد دست به اقداماتي مي زند که شايد زحمت بيشتر براي خود ايجاد مي کند و حاصل کمتري را بدست خواهد آورد.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين در پاسخ به اين سوال که موضع وزارت خارجه در قبال تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران چيست؟، گفت: سياست هاي اسرائيل در منطقه روشن و ايران هراسي است و با اينگونه سياست ها زندگي مي کند و همواره بايد يک دشمن براي خود داشته باشد و خطر ايران را در منطقه برجسته کند براي اينکه بتواند از خزانه ديگران بيش از گذشته بهره مند شود.
قاسمي افزود: خيلي نبايد آن را جدي گرفت.
وي در پاسخ به سوالي درمورد زمان سفر رئيس جمهوري به جمهوري آذربايجان باتوجه به ديدار روز گذشته رئيسان جمهوري ايران و آذربايجان ، اظهارکرد: من در خصوص تاريخ سفر اطلاعي ندارم.
وي ادامه داد: معمولا در خصوص سفرهاي سياسي چندماه آينده زود است که تاريخ مشخصي را اعلام کنيم.
سخنگوي وزارت خارجه يادآور شد: مباحثي که در اين نشست مطرح خواهد شد همان چيزهايي است که در اجلاس هاي سه جانبه طي سال هاي گذشته مطرح شده است.
قاسمي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه زمان سفر گروه دوستي - پارلماني انگلستان _ ايران به تهران ، گفت: سفر اين هيات به تهران در هفته هاي گذشته انجام شد اما اطلاع دقيقي در خصوص سفر آينده آنان ندارم.

بحث ايران هراسي حربه نخ نما است
وي در پاسخ به سوالي درباره ادعاهاي موهوم وزير امور خارجه عربستان عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: بحث ايران هراسي حربه نخ نما و از دور خارج شده اي است که برخي کشورهاي منطقه و آمريکا سعي مي کنند با بکارگيري برخي واژه ها شرايط را عليه ايران سخت کرده و منافع خود را دنبال کنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: نفوذ ايران در منطقه بحث طبيعي و بسيار روشني است، فرهنگ و تمدن در اسارت جغرافيا قرار نمي گيرد و آنچه در محيط پيراموني ايران وجود دارد ، بحث تمدني است.
وي خاطرنشان کرد: طرح واژه هايي مبني بر نگراني از نفوذ ايران سياست غلطي است که برخي سعي مي کنند با بهره گيري از آن ايران را منطقه جدا کنند و به قدرت هاي خارجي اجازه دهند در جهت تخليه خزانه ملت هاي منطقه گام بردارند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ادعاي روزنامه ديلي تلگراف مبني بر کمک ايران به کره شمالي در حوزه تسليحات موشکي اظهارکرد: اين اظهارات حرف هاي بي ربطي است که قابل اعتنا نيست و پرداختن به آن وقت تلف کردن است.

تغييرات در وزارت خارجه اساسي و بنيادي است
قاسمي در پاسخ به سوالي مبني براين که تغييرات در وزارت امور خارجه چه زماني اجرايي مي شود، گفت: تغييرات در اين وزارتخانه بنيادي و بسيار اساسي است که در اين طيف و گستره در دهه هاي گذشته بي سابقه است.
وي تصريح کرد با توجه به ضرورت هاي کشور و نيازهاي سياست خارجي، کار بزرگي طراحي شده و بخشي از آن در سازمان امور اداري و استخدامي مصوب و امضا شده است و ما بعد از امضاي اين سازمان دو ماه فرصت داريم تا آن را اجرا کنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه يادآور شد: اين مصوبه «تاپ چارت» وزارت امور خارجه است که درحال شکل گيري و اجراي مراحل ان هستيم و اميدواريم تا دو ماه آينده به سامان برسد.
قاسمي يادآور شد بخشي ديگر از اين چارت شرح وظايفي است که هفته گذشته توسط معاونت ها تکميل شد که احتمالا اين بخش هم بايد به سازمان امور اداري و استخدامي ارجاع شود که در نهايت با تصويب آن را هم اجرا خواهيم کرد.
وي تاکيد کرد: در چارت (تشکيلات) جديد بحث مهم پيش بيني معاونت ديپلماسي اقتصادي است که بر اساس ضرورت هاي اقتصاد مقاومتي و نياز به تقويت و توسعه سياست هاي اقتصادي طراحي شده است و اميدواريم با راه اندازي اين معاونت گام هاي بيشتري در جهت هماهنگي و راهيابي موسسات و شرکت هاي ايراني به بازارهاي جهاني فراهم کنيم.
وي خاطرنشان کرد: تمامي معاونت هاي منطقه اي از ميان خواهند رفت و علاوه بر معاونت ديپلماسي اقتصادي، يک معاونت سياسي هم خواهيم داشت و ادارات کل نسبت به گذشته از قدرت بيشتري برخودار خواهند بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اين ادارات همزمان به وزير و معاونان وي پاسخگو خواهند بود و مکانيزمي است که از تجارب پيشين استفاده کرديم تا تداخل بين بخش هاي دو جانبه و سياسي ايجاد نشود.

جمهوري اسلامي ايران تا حد توان سعي مي کند از بروز برخي بحران ها جلوگيري کند
قاسمي همچنين در پاسخ به سوالي پيرامون همه پرسي در اقليم کردستان عراق و درخواست بارزاني از ايران براي ميانجيگري بين اربيل و بغداد اظهارکرد: ما علاقه مند هستيم مذاکراتي که از گذشته بين اربيل و بغداد آغاز شده ادامه يابد و بتواند به نتايج مثبتي منجر شود.
وي افزود: مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره حاکميت ملي و تماميت ارضي عراق و همه پرسي در اقليم کردستان پيش از اين بيان شده است، اميدوار هستيم عقلانيت و درايت در منطقه کمک کند تا وضعيت پيچيده امروز در اين نقطه حساس جهان پيچيده تر نشود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران تا حد توان و با توجه به ارتباط خوبي که با اکراد، دولت مرکزي و ساير گروه ها و شخصيت هاي عراقي دارد، سعي مي کند از بروز برخي بحران ها که مي تواند مخرب و خطرناک باشد جلوگيري کند.
قاسمي همچنين پيرامون حواشي مسابقه فوتبال تيم هاي ملي ايران و سوريه و اين ادعا که طرف سوريه به خاطر بحث حجاب تماشاگران خواستار برگزاري مسابقات خود در عمان شده است، اظهار کرد: من با ارتباط يک موضوع ورزشي با سياست هاي جمهوري اسلامي ايران موافق نيستم و آنچه مطرح شده اشتباه بيان شده است.
وي ادامه داد من از چنين شکايتي درباره بحث حجاب آگاهي ندارم، آنچه فدراسيون سوريه دنبال مي کند امتيازات ورزشي ديگري است که مي تواند براي خود کسب کند و تا جايي که اطلاع دارم اين مباحث با واقعيات منطبق نيست.

گلايه شهروندان وجود شبکه هاي مافيايي در اطراف برخي سفارتخانه هاست
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص مسائل ايجاد شده در بحث صدور رواديد در برخي سفارتخانه هاي مقيم ايران خاطرنشان کرد: اين موضوع در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد و معضلي است که در حاشيه دريافت ويزا از برخي کشورها وجود دارد.
قاسمي يادآور شد: برخي سفارتخانه ها تذکراتي در اين زمينه دريافت کردند و گفت وگوها و همکاري هاي متناسب و بجا برگزار شد و تا حد زيادي مسائل پيرامون آن ها حل شد.
وي همچنين گفت: وزارت امور خارجه مشکلي براي اين که سفارتخانه ها خدمات کنسولي يا بخشي از اين خدمات به شرکت هاي قانوني ثبت شده در داخل ايران واگذار کند و بتوانند خدمات سريع تري ارائه دهند، ندارد و ما آنها را تشويق مي کنيم در يک سمت و سو حرکت کنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: اصل داشتن دفاتر در خارج از سفارتخانه ها مشکل ما نيست، آنچه مشکل ما و گلايه برخي از شهروندان است، شبکه هاي مافيايي در اطراف برخي سفارتخانه هاست که بکار بازار سياه صدور رواديد مشغول هستند که امروز هم در اطراف اين دفاتر مجددا فعاليت مي کنند.
قاسمي خاطرنشان کرد: ما در حال پيگيري هستيم و جلساتي را در اين خصوص با نهادهاي ذيربط برگزار کرده او خواهيم کرد و در صورت نياز از طريق سيستم قضايي اقدام خواهيم کرد.
وي تصريح کرد: ما با تمام توان تلاش مي کنيم تا اجازه ندهيم ديگراني براي سودجويي با هموطنان خود برخوردهاي ناروا و غيرمنصفانه انجام دهند.

برخي اخبار مبني بر همکاري ايران و کره شمالي گفتار نسنجيده و دور از واقعيت است
سخنگوي وزارت امورخارجه خارجه همچنين درباره حضور فرستاده ويژه نخست وزير ژاپن در تهران و رايزني مقامات ژاپني با مقامات ايراني اظهار کرد اين رايزني ها بين ايران و ژاپن وجود داشته و ادامه خواهد داشت و بحث بحران در شبه جزيره کره هم از موضوعاتي بود که بين دو طرف در باره آن گفت و گوي شد اما اين که آيا طرف ژاپني درخواست مشخصي از ايران داشته باشد، اطلاعي ندارم.
قاسمي خاطرنشان کرد: بحران شبه جزيره کره موضوع مهمي است که حتماً در ديدارها در اين خصوص نظرات خود را بيان کرده‌اند.
وي ادامه داد: آنچه امروز در شبه جزيره کره ديده مي‌شود وضعيت جديد و پيچيده اي است و شايد بعد از بحران موشکي دهه شصت اين بحران و آزمايش بمب هيدروژني توسط کره شمالي باعث نگراني هاي گسترده اي در سطح جهاني شده‌است.
وي تصريح کرد: آنچه برخي رسانه‌ها پيرامون همکاري ايران و کره شمالي مطرح کرده‌اند گفتار نسنجيده و دور از واقعيت است و ما در اين خصوص هيچ ارتباط ي با کره شمالي نداشته اين
سخنگوي وزارت امورخارجه ادامه داد : مواضع ما درباره تسليحات کشتار جمعي بر اساس آموزه اي ديني کاملاً روشن است و اين مواضع جديد نيست.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی