راه ترقی

آخرين مطالب

شهردار تهران: عطرسيب سال آينده با شکل و کيفيت بهتري برگزار مي شود انديشه

  بزرگنمايي:

راه نو- محمدعلي نجفي در افتتاحيه پنجمين نمايشگاه عطرسيب که با حضور حجت الاسلام والمسلمين خاموشي رييس سازمان تبليغات اسلامي، برخي از اعضاي شوراي شهر و جمعي از مداحان برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي اظهارکرد: خداروشکر مي کنم که در روزهاي ابتدايي حضورم در شهرداري تهران در مراسم افتتاح نمايشگاهي که با باورهاي عميق به مردم و هويت جامعه ما پيوند ناگسستني دارد، حضور پيدا کرده ام.
وي با بيان اينکه در فرهنگ ما ايرانيان عشق به اهل بيت و به ويژه امام حسين (ع) يک عشق فراگير وعمومي است، عنوان کرد: اين موضوع به يک گروه يا يک بخش از جامعه ما محدود نمي شود و حتي بخش هاي بزرگي از اهل تسنن هم در محرم و در روزهاي عزاداري امام حسين(ع) عزادار مي شوند.
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه موضوع محرم و نهضت عاشورا موضوعي نيست که در قاب تاريخ متوقف مانده باشد، گفت: عاشورا به عنوان يک فرهنگ همواره در جامعه ما جاري بوده و منشا بسياري از حرکت هاي آزادي خواهانه در هزار و 400 سال گذشته بوده است. به هر حال اين نهضت هم از نظر فردي و هم از نظر اجتماعي تاثيرات شگرف و عميق در جامعه ما ، جوامع اسلامي و حتي جوامع غيراسلامي از خود بر جاي گذاشته است.
نجفي افزود: مکتب امام حسين(ع) از نظر فرهنگي، اجتماعي ، سياسي و اخلاقي تاريخ ما را تحت تاثير خود قرار داده است. اگر به واقعيت ايران اسلامي نگاه کنيم متوجه مي شويم همه آن چيزي که در تاريخ 1400ساله کشور اتفاق افتاده تحت تاثير نهضت عاشورا بوده است.
جامعه حسيني بايد آزادي خواه، آزاد انديش و اخلاق مدار باشد
وي با طرح اين سوال که جامعه مطلوب امام حسين(ع) امروز چه جامعه اي است و از چه ويژگي هايي بايد برخوردار باشد، گفت: اساس قيام امام حسين (ع) آزادي خواهي بود. بنابراين جامعه حسيني آزادي خواه و آزاد انديش است . اساس قيام عاشورا معرفت، ايثار و فداکاري بود و از همين رو در جامعه حسيني روابط مبتني بر انصاف و مروت چه در رابطه حکومت و مردم و چه رابطه مردم با مردم برقرار است.
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه جامعه حسيني بايد اخلاق مدار باشد، تصريح کرد: شهروندان چنين جامعه اي در ارتباط با يکديگر و در ارتباط با شهر بايد اخلاق مدار باشند. مديران شهري هم بايد ملاک را در ارتباط با مردم و اخلاق مداري بدانند. به طور حتم هر چقدر که از اين ارزش ها فاصله داشته باشيم به همان اندازه از جامعه مورد قبول امام حسين(ع) دور هستيم.
وي ادامه داد: اينکه براي امام حسين(ع) عزاداري کنيم کاملا درست است اما قطعا کافي نيست و ما نبايد نهضت امام حسين(ع) را در حد غمخواري خلاصه کنيم .
نجفي با تاکيد بر ضرورت توجه به محتواي نهضت امام حسين (ع) تصريح کرد: بايد ببينيم چگونه مي توانيم به عمق فرهنگ ها و ارزش هاي نهضت امام حسين(ع) دست پيدا کنيم و چگونه مي توانيم افراد را با اين فرهنگ تربيت کنيم البته بخش زيادي از مردم ما با همين فرهنگ تربيت شده اند. به طور مثال پيمايش هايي که در چندسال اخير انجام شد نشان مي دهد که در ايام محرم روابط بين مردم از نظر ارزشي و ديني تغيير پيدا مي کند و معصيت در جامعه کمتر مي شود در عين حال در اين ماه حس دوستي در جامعه تقويت مي شود. با اين وجود ما نبايد اين ارزش ها را تنها براي يک بازه زماني مدنظر قرار دهيم و بايد کاري کنيم اين سرمايه معنوي و اجتماعي جامعه به مجموعه اي از اعتقادات و باورها تبديل شود و براساس آن جامعه ما به سمت جامعه حسيني سوق پيدا کند.
وي با اشاره به بازديد خود از نمايشگاه عطر سيب گفت: در صحبتي که با دست اندرکاران و برگزار کنندگان اين نمايشگاه داشتم متوجه شور و عشق و علاقه آنها شدم البته اين شروع يک کار است . ما به عنوان خدمتگزار مردم تسهيل گر فعاليت ها هستيم و بايد زندگي مردم را در شهر تسهيل کنيم تا مردم با آرامش و آسايش زندگي کنند.
نقش تهسيل گر شهرداري در فعاليت هاي مربوط به ماه محرم
شهردار تهران با بيان اينکه شهرداري در بخشي از فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي مسووليت مستقيم دارد و در برخي ديگر تسهيل گراست ، گفت: در خصوص فعاليت هاي محرم ما نقش تسهيل گري را در عهده داريم به اين معني که در خصوص تامين ارزش ها و گسترش فعاليت هاي ديني و اسلامي مسووليت اول و اصلي را نداريم اما بايد اقدامات مربوط به تسهيل گري در اين بخش را انجام دهيم و اين بخش را ارتقا ببخشيم.
عطرسيب سال آينده با شکل و کيفيت بهتري برگزار مي شود
نجفي ادامه داد: ما به عنوان جزيي از مجموعه اي که بر موضوعات فرهنگي و اجتماعي نقش دارند بايد کمک کنيم تا آموزه هاي عاشورا بهتر براي جوانان توضيح داده شود. بنابراين اقدامي که انجام داده ايم در سال آينده با شکل و کيفيت بهتري ادامه پيدا خواهد کرد. به نظر من براي سال آينده بايد از همين حالا فکر کنيم تا موضوع فرهنگ عاشورا بيشتر در زندگي مردم جا بيفتد.
شهردار تهران بايادآوري خدمات شهرداري تهران به عزارادان حسيني طي دو ماه محرم و صفر عنوان کرد: ارايه خدمات شهرداري تهران از امروز تا اربعين حسيني ادامه پيدا مي کند و ما سعي مي کنيم خدماتي که امسال ارايه مي شود از نظر سطح و حجم کمتر از گذشته نباشد و از نظر کيفيت بالاتر از سالهاي گذشته ارايه شود .
نجفي در پايان با تاکيد بر اينکه موضوع تداوم واستمرار کربلا در عاشورا را به عينه در تاريخ مي بينيم، اظهارکرد: استمرار خط سرخ عاشورا را در پيروزي انقلاب اسلامي تا دفاع مقدس ديده ايم و در حال حاضر استمرار اين خط را در کربلاي امروز، فلسطين، لبنان و سوريه مي بينيم.
شهردار پايتخت در بخش ديگري از سخنانش گفت: امروز اصحاب امام حسين(ع) شهيد حججي و همراهانش هستند. عزيزاني که به عنوان مدافعان حرم جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند. اين از آموزه هاي نهضت عاشوراست.
وي تاکيد کرد: شهيد حججي ها نه تنها افتخار ملت که افتخار همه مسلمانان جهان هستند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان