پیشبینی صادرات 1.6 میلیارد دلاری لوازمخانگی تا سال 99
اقتصاد
بزرگنمايي:
راه نو- رضا رحمانی، در جلسه هماندیشی که با حضور روسای انجمنها و اتحادیههای
تولیدی، کارفرمایی، تعاونی، سازندگان و تولیدکنندگان لوازمخانگی برگزار
شد، اظهار کرد: صنعت لوازمخانگی ازجمله صنایع درآمدزای جهان است و با توجه
به نیاز عمومی جامعه جهانی اهمیت ویژهای دارد.
وی افزود: سال 2013
ارزش تولیدات لوازمخانگی به 431 میلیارد دلار رسید که انتظار میرود نرخ
رشد واقعی سالیانه آن طی سالهای 2020 – 2013 به حدود 4.8 درصد برسد. سهم
قارهها از گردش مالی این صنعت به ترتیب آسیا و اقیانوسیه 54 درصد، اتحادیه
اروپا 18.3 درصد و امریکای شمالی 16.5 درصد است.
معاون طرح و برنامه
وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بزرگترین شرکتهای فعال این صنعت
در جهان شامل whirlpool، bosoch electrolux، گروه شرکتهای Haier، Areelik،
لوازمخانگی Ge، miele، و لوازمخانگی LG و Samsung میشوند.
به گفته
رحمانی، سابقه فعالیت صنعت لوازمخانگی در ایران به بیش از 50 سال میرسد و
نیاز روزافزون اقشار جامعه به خرید و استفاده از لوازمخانگی نشان از
اهمیت بازار این لوازم دارد. درواقع این صنعت، تأمین نیاز خانوارها را برای
استفاده از امکانات مدرن و مطمئن زندگی در فهرست مأموریتهای خود دارد.
معاون
طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید پذیرفت که مشتریان
مجبور به تطبیق خود با محصولات این صنعت نیستند بلکه این تولیدکنندگان
هستند که باید خود را با خواستههای بازار و درنهایت مشتریان انطباق دهند.
رحمانی
با اشاره به چشمانداز توسعه صنعت لوازمخانگی ایران در افق سال 1404 بیان
کرد: بر اساس این چشمانداز حفظ جایگاه دوم منطقه و دستیابی به نام تجاری
معتبر در جهان با تولید سالیانه 16 میلیون دستگاه و صادرات 3 میلیارد در
صنعت لوازمخانگی مدنظر قرارگرفته است.
وی به اهداف کلی در صنعت
لوازمخانگی اشاره کرد و گفت: ایجاد حداقل یک نام و نشان و تجاری در سطح
بینالملل، ارتقای سطح کیفیت و استاندارد محصولات در سطح جهانی همچنین
رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید، ارتقای سطح فناوری و دستیابی به فناوریهای
جدید روز دنیا، افزایش صادرات و توسعه اشتغال پایدار از اهداف کلی در صنعت
لوازمخانگی است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به
هدفگذاری صنعت لوازمخانگی تا افق سال 1404 اشاره و تصریح کرد: هدفگذاری
برای تولید یخچال و فریزر تا پایان سال 96 حدود 2.7 میلیون دستگاه و تا
پایان سال 99حدود 3.2 میلیون دستگاه و برای سال 1404حدود 4 میلیون دستگاه
است. همچنین هدفگذاری برای تولید ماشین لباسشویی تا پایان سال 96حدود 2.5
میلیون دستگاه و تا پایان سال 99حدود3.2 میلیون دستگاه و تا سال 1404حدود 4
میلیون دستگاه خواهد بود.
رحمانی ادامه داد: هدفگذاری برای تولید
کولرآبی تا سال 96حدود 2.4 میلیون دستگاه و تا پایان سال 99حدود 2.7 میلیون
دستگاه و تا سال 1404حدود 3میلیون دستگاه است. همچنین هدفگذاری برای
تولید اجاقگاز در سال 96حدود 3.5 میلیون دستگاه و تا پایان سال 99حدود 4
میلیون دستگاه و برای سال 1404حدود 5 میلیون دستگاه است.
معاون طرح و
برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازمخانگی از کل
صادرات صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیشبینیها، سهم صادرات صنعت
لوازمخانگی از کل صادرات صنعتی برای سال 96حدود نیم درصد و برای سال
99حدود 7 دهم درصد و برای سال 1404حدود یک درصد است.
-
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۳:۰۲:۴۹ PM
-
۸۰۹ بازديد
-
آریا
-
رضا رحماني
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10978/