راه ترقی

آخرين مطالب

وزیر کشور: سخنان ترامپ در خصوص برجام مواضع جوامع بین المللی نیست سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: بی ادبی و بی تربیتی و ناآگاهی در سخنان رئیس جمهور آمریکا موج می زد.
وی با اشاره به اراده استوار و مقاوم ملت ایران در مقابله با زیاده خواهی های دشمن افزود: ملت ایران همیشه و در صحنه های مختلف مقاوم و استوار در مقابل یاوه گویی های وی ایستاده و از حقوق خود دفاع کرده است.
وزیر کشور تاکید کرد: آنها با پیش کشیدن مسائل مختلف می خواهند بین ملت و مسئولان نظام فاصله ایجاد کنند که باید توجه داشت تمامی این اقدامات محکوم به شکست و نابودی است و ملت ایران با حمایت از انقلاب و نظام اسلامی محکم از آرمان های خود دفاع می کند.
رحمانی فضلی خطاب به سران استکبار یادآور شد: شما که قبل از انقلاب با کودتا دولت دمکراتیک را حذف کردید و دولت استکباری را به قدرت رساندید، بعد از انقلاب چند کودتا علیه ملت ایران انجام دادید و دشمنی خود را علیه ملت ما اثبات کردید.
وی اضافه کرد: برجام حق مردم ایران و مقاومت مردم این کشور را اثبات کرد ولی شما می خواهید آن را نادیده بگیرید و مثل همیشه زیر تعهدات خود بزنید، سند بین المللی این ملت "خلیج همیشه فارس" را با دورغ تحریف تاریخی می کنید.
وزیر کشور افزود: جوانان این مرز و بوم سینه های خود را برای دفاع از این کشور در مقابل تروریست ها سپر کرده اند و از تمدن اسلامی دفاع با تمام توان می کنند.
**خاورمیانه را به انبار سلاح تبدیل کردید
وزیر کشور گفت: استکبار جهانی میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای منطقه می فروشد و خاورمیانه را به انبار اسلحه تبدیل کرده است ولی ایران را به خرید و تولید سلاح متهم می کنند.
رحمانی فضلی افزود: رهبر معظم انقلاب فتوا دادند استفاده از سلاح هسته ای حرام است و ما هم هیچ گاه دنبال آن نبوده و نیستیم ولی بهره مندی از مابقی سلاح های متعارف مورد توجه است.
به گفته وی، ما سلاح را برای برقراری صلح می خواهیم و این از اعتقادات دینی ما است که هیچگاه مهاجم نخواهیم بود اما در دفاع از کشورمان سخت و پولادین عمل خواهیم کرد.
ایران مامنی برای کُردها است
وزیر کشور با اشاره به مساله همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: اگر در تقسیم بندی های منطقه ای اتفاقی ایجاد شود ایران مامنی برای تمام کُردها خواهد بود.
رحمانی فضلی افزود: در نظام جمهوری اسلامی و طبق قانون اساسی در درون مرزهای کشور تمامی مردم با هر نوع مذهب و زبانی برابر و یکسان هستند.
وی با بیان اینکه کردستان دروازه ایران است، گفت: مردم کردستان مدافع فرهنگ و اعتقاد در ایران هستند و در اداره این استان باید از ظرفیت های مردمی با گرایش اعتدالی استفاده شود و در حوزه مدیریت هم کسانی که مشی اعتدالی داشته باشند، بکارگیری می شوند.
وی تاکید کرد: منابع عظیمی در این استان وجود دارد و شرایط جذب سرمایه خارجی فراهم است که در این چند سال از دولت تدبیر و امید نیز گام های خوبی برای استفاده از این منابع برداشته شده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: کردستان باید محل برگزاری اکثر همایش ها و سمینارهای ملی باشد و سالانه پنج یا 6 فیلم سینمایی در این استان ساخته شود تا بستر امن استان، شرایط طبیعت و درخشندگی رنگ ها به دنیا نشان داده شود.
وی یادآور شد: باید 50 درصد از رویکرد تولیدی در استان به صادرات اختصاص یابد که دولت از این موضوع مهم حمایت می کند.
وزیر کشور اضافه کرد: تاکنون چندین جلسه توسعه استان تشکیل و مسیر خوبی طی شده است که استاندار جدید هم باید در این رابطه با گام های استوار حرکت کند.
انباشتگی شرایط نامناسب کردستان باید با جهش جبران شود
وزیر کشور گفت: فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد و توسعه کردستان در مجموع از شاخص های کشوری بالاتر بود اما به خاطر انباشتگی شرایط نامناسب باید با جهش کمبودها، کاستی ها و عقب افتادگی ها جبران شود.
رحمانی فضلی افزود: این جهش هم باید از سوی مدیران صورت گیرد و هم مردم باید در آن نقش داشته باشند تا گام های بلندتری در این استان برداشته شود.
وی با ابراز امیدواری از انتخاب یک استانداری بومی برای کردستان نیز افزود: امید است با انتخاب بهمن مرادنیا که از فرزندان این سرزمین است روند جهشی توسعه کردستان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
به گفته وی، استاندار کردستان باید منابعی از داخل و خارج استان برای توسعه اقتصادی تامین کند و باید در تمامی برنامه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر امنیت کردستان تاکید شود
وزیر کشور گفت: من به عنوان مسئول امنیت کشور تاکید می کنم که کردستان هیچ مشکل امنیتی ندارد و باید توجه داشت که می توان با معرفی توانمندی های فرهنگی، هنری و مهمان نوازی مردم و فرهنگ موسیقی کردستان و معماری روستایی بر این مهم تاکید کرد.
در این آیین بهمن مرادنیا به عنوان هفدهمین استاندار کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دومین استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید و چهارمین استاندار بومی این استان معرفی شد.
پیشتر (از 10 آذر سال 1392) عبدالمحمد زاهدی در سمت استاندار کردستان قرار داشت و اکنون استاندار قزوین است که امروز برای این آیین به کردستان سفر کرده بود.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است که از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10983/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی!

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

وکیل شکات پرونده منافقین: مسعود رجوی نفوذی ساواک بود

جزئیات حادثه اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

رئیس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند، وضعیت متفاوت خواهد بود

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان

واکنش یک حقوقدان به توئیت‌های جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

ویدئویی از حرکات عجیبِ بنیامین بهادری که خبرساز شد!

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل