راه ترقی

آخرين مطالب

نوبخت: حذف 30 میلیون یارانه بگیر قطعی نیست اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه نو- «محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح ابعاد لایحه بودجه 1397 کل کشور در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: درآمدهای دولت از منابعی مانند مالیات و گمرک تامین می شود که در لایحه بودجه سال آینده، رقم درآمدهای دولت 193 هزار و 400 میلیارد تومان است که با توجه به اینکه در قاون بودجه امسال این رقم 99 هزار میلیارد تومان بود، 11 درصد درآمدهای دولت رشد یافته است.
وی اظهار داشت: در لایحه بودجه 97، معادل 172 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد مالیاتی و حقوق گمرکی پیش بینی شده است که نسبت به قانون بودجه امسال تنها 6.7 درصد رشد دارد.
نوبخت با پیش بینی اینکه افزایش درآمد مالیاتی از محله شناسایی لایه هایی که از پرداخت مالیات معافند، پیگیری می شود، افزود: یکی از منابع درآمدهای دولت درآمدهای مالیاتی است و با توجه به اینکه 39 هزار و 500 میلیارد تومان از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف هستند، باید در این بخش بازبینی و بازنگری انجام شود.
وی افزایش درآمد مالیاتی از طریق افزایش نرخ های مالیاتی را رد و تاکید کرد که این افزایش از محل شناسایی مودیان جدید مالیاتی و نیز کسانی خواهد بود که مالیات پرداخت نمی کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: درآمدهای دولت از محل حقوق گمرکی در قانون بودجه امسال 17 هزار و 300 میلیارد تومان بوده که این رقم در لایحه بودجه سال آینده به 23 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
نوبخت با بیان اینکه این لایحه در بازه زمانی 6 ماهه تدوین و با بیش از 6 هزار سند و در 14جلد دیروز به مجلس سورای اسلامی ارایه شد، گفت: افزود: سه جلد گزارش درباره عملکرد بودجه 95 است که با جزییات آن برای آگاهی نمایندگان مجلس آماده شد؛ 2 جلد دیگر دیگر این لایحه مربوط به تنظیم گزارش برنامه سال 97 ، مبانی نظری و عملی آن و انطباق با برنامه ششم توسعه است و یک جلد نیز به برنامه ریزی براساس عملکرد دستگاه ها اختصاص دارد.
نوبخت افزود: یکی از جلدهای این لایحه به چگونگی استفاده از منابع محدود برای طرح های عمرانی می پردازد؛ در این شیوه 76 هزار پروژه نیمه تمام موجود در سه گروه «طرح هایی که می توان واگذار کرد»، «طرح هایی که می توان با مشارکت انجام داد» و «طرح هایی که نمی توان واگذار کرد» تقسیم بندی شده اند.
ایجاد اشتغال گسترده و کاهش فقر مطلق برنامه های جدید سال 1397 است
رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه این نشست گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی سال 1397 دو برنامه ایجاد اشتغال گسترده و کاهش فقر مطلق که در گذشته نبود، اضافه شده است.
محمدباقر نوبخت تاکید کرد: در تک تک سال های برنامه ششم توسعه باید 955هزار فرصت شغلی ایجاد شود که سال آینده از طریق ایجاد اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری و حمایتی دنبال می شود.
به گفته وی، فقر مطلق نیز با شناسایی افراد نیازمند که بخشی هم اکنون تحت پوشش نهادهای حمایتی هستتد و بالا بردن یارانه پرداختی به انها کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: افراد نیازمند دیگری که اکنون تحت پوشش نیستند، درصورتی که خود را معرفی کنند و بررسی ها نیز ادعای آنها را تایید کند، مپرد حمایت قرار می گیرند.
کاهش نرخ بیکاری در سال 1397
به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، بودجه پیشنهادی سال آینده بیکاری را به حدود 11 درصد کاهش و نرخ رشد اقتصادی را به بیش از 5.5 درصد افزایش می دهد و نرخ تورم نیز به 9 درصد کاهش می یابد.
نوبخت شفاف سازی و صرفه جویی را دو هدف لایحه بودجه سال آینده برشمرد و گفت: شفافیت و صرفه جویی نیازمند اصلاح ساختاری بودجه بود که این کار با تغییر نظام بودجه ریزی از هزینه ای به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، افزایش شفافیت و انظباط بودجه ای و تمرکز زدایی پیگیری می شود.
وی ادامه داد: در سال 1397 از حدود یک هزار ردیف ملی دستگاه ها، 340 ردیف انتخاب شد که بودجه آنها بر اساس قیمت تمام شده محاسبه و منظور شد.
به گفته وی، 100 درصد بودجه های استانی نیز بر مبنای عملکرد منظور شده و 337 ردیف متفرقه بودجه نیز در بودجه پیشنهادی سال 1397 به 138 ردیف کاهش یافته است.
معاون رییس جمهوری و سخنگوی دولت اظهار کرد: علاوه بر این ، 45 ردیف بودجه ای حذف، منتقل یا ادغام شد و بخشی از مصارف بودجه های اختصاصی دستگاه ها به بخش سرمایه ای هدایت شد.
به گفته نوبخت، سهم استانها در اعتبارات هزینه ای از 4.3 درصد در سال 1396 به 24.3 درصد در سال 1397 و سهم آنها در اعتبارات سرمایه ای به بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
اوراق خزانه در تاریخ سررسید بازخرید می شود
معاون رئیس جمهوری همچنین گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت، به خزانه اجازه داده شده است به محض سررسید این اوراق، آنها را باز خرید کند و حتی یک روز نیز این کار به تاخیر نیفتد.
افزایش قیمت حامل های انرژی نداریم
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حامل های انرژی در لایحه بودجه 97 نیز گفت: مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش درآمد از محل حامل های انرژی تا سقف 48 هزارتومان را داده است اما دولت در لایحه خود این افزایش را تا سقف 32 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: این اعدادی که پیش بینی شده نیز قطعی نیست و گمانه زنی است و افزایش حامل های انرژی نخواهیم داشت و طبق مصوبه مجلس عمل می کنیم.
وی همچنیم در رابطه با افزایش قیمت بنزین در ماه های پایانی سال گفت: برای افزایش قیمت بنزین اکنون برنامه مشخصی نداریم و هرگونه تصمیمی اطلاع رسانی و اعلام می شود.
یارانه هیچ نیازمندی در سال 97 قطع نمی شود
نوبخت در ادامه نشست خبری درباره حذف 30 میلیون یارانه بگیر در سال آینده گفت: یارانه هیچ فرد نیازمندی در سال 1397 قطع نمی شود.
وی اضافه کرد: ما 2 راه برای پرداخت هدفمندی یارانه داریم؛ یکی افرادی که نیازمند نیستند را شناسایی کنیم و دیگر شناسایی نیازمندان از طریق نهادهای حمایتی است؛ همچنین باید نیازمندانی را که تحت پوشش نهادها نیستند، شناسایی کنیم.
وی اظهار داشت: تعریف «نیازمند» با مجلس است و این اعداد و ارقامی که درباره حذف یارانه بگیران مطرح می شود، گمانه زنی است و تصمیم نهایی با مجلس خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11323/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!